Más is retteg a biciklisektől?
Biciklis vagyok és leszarom a szabályokat. Autósok hozzák maguknak kedvezve. Sok helyen semmi értelme a biciklisekre vonatkozó piros jelzésnek. Pl. a Nagykörúton, ahol a járdára vezet fel a biciklisáv, pirosat mutat a biciklisnek, miközben a párhuzamos gyalogosoknak zöldet. Majd ha valaki megmagyarázza mi értelme ennek, akkor betartom.
A járdán való biciklizésről annyit, hogy nem mindenki szeretné az életét veszélyeztetni a gyalogosok kívánságára. Biztos, hogy nem fogok az Üllői út középső sávjában hajtani, hogy a GYK válaszolói meg legyenek elégedve a szabálykövetésemmel.
Magyarországon nem vészesek.
Dániában vagy Hollandiában viszont teljesen elmebetegek és nagyon sokan vannak.
#11 Na, megérkezett az, akiről a kérdés szól. Miért kéne a középső sávban menni? Lemész a járdára, és tolod. Mert ugye tudod, csak akkor mehetsz a járdán, ha az úttest alkalmatlan a kerékpározásra, és akkor is max. 10-zel?!
Jól nézünk ki, járdán is te legyél az úr, ne a gyalogos. A szabályokat meg nem az autósok hozzák és nem maguknak kedvezve, hanem az állam hozza, úgy, hogy mindenki a lehető legbiztonságosabban közlekedhessen. Az autósokra vonatkozik egy rakás szabály, amiről sem a biciklis, sem a gyalogos nem feltétlenül tud, és azért van, hogy ők biztonságban legyenek.
Ez a te hozzáállásod kb. azt mutatja, hogy képtelen vagy a közösségi együttélésre, úgyhogy jobban tennéd, ha ki sem tennéd a lábad otthonról, mert bizony az úton és a járdán más is van rajtad kívül, és nem azért, hogy téged kiszolgáljanak. Mindenki el akar jutni valahova, és mindenkinek kötelessége-felelőssége megtenni mindent azért, hogy MINDENKI el is jusson, ahova akar. De neked ez derogál, te csak magaddal törődsz, te ormótlan f*sz.
#14
Gondolom amiatt nem hibáztatod a rendőrséget, hogy a biciklisávban megálló autósokat nem büntetik, miközben életveszélybe sodorják a bicikliseket.
"De neked ez derogál, te csak magaddal törődsz, te ormótlan f*sz."
Igen, véletlenül se az autósra igaz ez, aki a sarki közértbe autóval megy.
Te nem veszed észre, hogy a KRESZ nem méltányossági alapon írodott, hanem népszerűségi alapon, amit a kerékpárosok teljesen jogosan problémának tartanak.
#16 Ne haragudj, az, hogy milyen messze megy az autóval mégis miben befolyásolja a szabályokat és a másokhoz való hozzállást? Két saroknyi közlekedés közben is figyelni kell az útra. Aki tud a sarki közért előtt parkolni, felőlem menjen, legalább nem naponta kétszer áll sorban a közértben, mert nem fér el a kezében az áru, meg egyébként is, mi közöm van más dolgához? Majd közlekedek olyan távlatokban azzal, amivel szeretnék, és csak azokhoz lesz közöm, akikkel közösen veszünk részt a közlekedésben. De a sarki közértes példából már sejtem, melyik korábbi kérdés alatti melyik hülye vagy.
De érdekelne, kerékpárosként mi zavar a KRESZ-ben, kifejthetnéd. Merthogy az egész úgy van megírva, hogy ha csak átlagos mértékig hülye a biciklis, akkor se essen semmi baja.
#17
Általános iskolában is tanítják, de ha nem tudod, elmondom:
Az autók kibocsátása káros az ember egészségére és a környezetre is, azaz az egész társadalomra és a jövő nemzedékére is.
#19
Miután biciklivel közlekedek, nem érintene.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!