Ki volt a hibás ebben a helyzetben?
#29: Mert sem jogod, sem tudásod, sem megfelelő eszközöd nincs hozzá, hogy te el döntsd kivel szemben vagy köteles/jogosult betartani a szabályokat. Ezt hívják önkéntes rendőrködésnek, és baromi veszélyes. Az ilyen gondolkozásban már csak egy lépés a büntetőfékezés, meg a kamion mellett visszalassítás 110-re és hasonló, "majd én megmutatom" mentalitás. A jogalkotó gondolt az ilyen kivagyiskodó kispolgárokra, amikor a szabályt úgy hozta meg, hogy nincs az egyszerű felhasználónak mérlegelési döntése, a szabályt attól még be kell tartani, ha a másik nem is teszi. Lehetne itt papolni a bizalmi elvről meg minden egyébről, de ilyen morál mellett már nyilván nincs értelme. Egyébként senki nem mentette fel a motorost. Az volt a kérdés ki volt a hibás. Adott szituációban (az emberkedést értve) a kérdező, mert nem tartott jobbra. Ha így tesz, nincs miről beszélni. Ettől még a motoros gyorsan ment, senki nem vitatja, a viselkedése pedig kritikán aluli. De ha a kérdező betartja a szabályokat nem is áll elő a konfliktus.
De jól eltűnt már, nyilván nem kapta meg az önigazolást, amire vágyott.
Lakott területen "mert csak" indokkal is lehet folyamatosan a belső sávban haladni. Ennyi.
A KRESZ meg pongyolán fogalmaz a feltartás kapcsán. Kellett volna bele annyi, hogy nem tarthatja fel a mögötte maximum a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedőket.
35, a kérdező nem is lépte túl a megengedett sebességet. 70, vagy 75 az szinte megkülönböztethetetlen. Ennyiért biztos nem fognak büntetni.
Ugye nem hasonlítod ezt össze a motoros 40%-os sebességtúllépésével?
#38: Szabályszegés, az szabályszegés. Ez volt a kérdés, felesleges ragozni ezt a részét. De fogalmazzuk máshogy, hol van a szinte mindegy sebességtúllépés? Szerinted 5 km/h, a motoros szerint 40 km/h, melyiknél van olyan eszköz, ami adott szituációban meg tudja mondani pontosan kinek a tűréshatarát lépte át a másik.
Erre mondtam, hogy az ilyen okoskodást kikerülendő egyértelmű a szabály. Nincs mérlegelési lehetőség.
Ne viccelj, 70 helyett 100-zal menni eléggé egyértelmű túllépés.
70 helyett 75 meg mérési bizonytalanság.
Elég szomorú, hogy a többség a motoros tette felett szemet huny, a belső sávban maximális megengedett sebességgel hajtót meg elmarasztalja jobbra tartás elmulasztásáért.
Így aztán nem véletlenül mutatják azt a statisztikák, hogy a legtöbb súlyos baleset gyorshajtás miatt következik be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!