Ilyen helyzetben lenne hibás?
Párommal történt ma majdnem baleset. Autópályán középső sávban közlekedett, mikor jobbról befutott egy nagyobb testű kutya. Párom reflexből balra rántotta a kormányt, ugye belső sáv felé, de jöttek ott is, így az lett a vége, hogy aki a belső sávba jött az kirántotta balra, de végül is még nem is érintkeztek az autók.
Igazából az érdekelne, hogy ilyenkor ha történik valami ki lenne a hibás? Párom aki hirtelen váltott sávot balra, vagy a belső sávban autózóra vonatkozna ilyenkor valami követési távolság szerű szabály, de ugye arra csak nem számíthat előre, hogy valaki jobbról hirtelen sorol elé.
Bár az egészben a fő baj, hogy miként került oda kutya, pár hete már hírekben is lehetett ilyesmiről hallani, ha itt is kamerázott volna valaki szerintem ez az eset is simán bekerült volna.
Miért kell kikerülni? Miért kell rángatni a kormányt?
Üssétek el simán.
Az jobb ha a kutya túléli de mondjuk megöl egy családot?
Én megértem hogy senki nem akar elütni egy kutyát és nem akarja lezúzni az autója elejét. Lehet hogy hirtelen én is ezt tettem volna, nem tudom...
Viszont milyen szabályt vársz ami a párodat védené? Autópályán tilos megelőzni a másikat? Vagy mire gondolsz? Ha nekimegy a másiknak, akkor kettejük közül csak és kizárólag a párod hibáztatható. Hogy mennyire lehet rákenni a kutya gazdájára, autópálya fenntartóra, azt nem tudom, de aki a belső sávban haladt, ő semmiről nem tehet.
Más téma, nem került szóba hogy mi volt a jobboldali sávban haladók reakciója. Ugye párod nem a középső sávba kapta a jogsiját?
Itt a párod lenne a hibás amiért átment a másik sávba és balesetet is okozott.
Meg aztán megkellene tanulni a kreszt is.
A belső sávban aki megy az nem követ titeket, nincs olyan hogy követési távolség ez esetben.
Ti lennétek a hibásak 100 %-ig. Persze a labdát gurithatnátok tovább a kutya felé, de nem lenne értelme.
Esetleg a pálya üzemeltetője felé, de akkor is ők azért vállalnának felelősséget ha kutya össze töri az autótokat. Csak is ekkor.
Párod a hibás, el kéne mennie vezetéstechnikai tréningre
Amúgy én pl hasonló esetben reflexből satuféket nyomok és nem rántom el a kormányt, azt csak nagyon kezdő koromban tettem, vagyha konkrétan szembe jön velem valami a sávomban...de persze lehet én csinálom rosszul, nem én vagyok a legjobb sofőr a világon, én is gondolkozom a vezetéstechnikain
Jaj ne már. Nem hiszem el, hogy ez a kérdés komoly. Tényleg remélem, csak viccelsz.
Tehát az a kérdés, hogyha a párod a középsőben utazva hirtelen index nélkül átrántja az autót a belső sávba, így okozva balesetet, akkor az kinek a hibája? Mi az, hogy van-e ilyenkor követési távolság? Gondolkozz már. Akkor hogy haladsz el mondjuk 2 sávos úton a másik mellett? Megvárod, amíg lekanyarodik tankolni?
"illetve azért nem a szélsőben ment, mert mindig rááll erre a 120-130 közötti tempora ami a szélsőben már gyors, a belsőben meg zért van akit akadályozna, szóval ezért középső sáv."
Mi az, hogy a szélsőben túl gyors? Ilyen nincs. Akkor is a szélső sávban kell menni üres autópálya esetén, ha 180-nal akarsz haladni (ne tedd, csak példaként említem). Ha meg túl keskenynek érzi a 375 cm széles sávot és nem mer emiatt a szélső sávban haladni, akkor vagy lassítson, vagy inkább ne is menjen autópályán, láthatóan nem neki való. Az ilyen emberek okoznak középső sávban balesetet, guruló akadály. Ezért van kirakva 2*4 méteres tábla nyilakkal meg minden, hogy JOBBRA TARTS, KEEP RIGHT. Nem véletlenül van kihelyezve 3 km-enként ez a tábla, nem véletlenül szerepel a KRESZ-ben, illetve nem véletlenül kap kiemelt szerepet ez a szabály az oktatás során is. Mivel középsőben haladni felesleges VESZÉLYFORRÁS.
Ez a kérdés fizikai fájdalmat okozott 🤦♂️
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!