Ki a hibás ebben a helyzetben?
A narancssárga autó szabályszegő módon nem működő indexel közlekedik autópályán. Ezért a lassítósávba közvetlenül annak kialakulásakor sorol ki. A zöld autó is ki akar sorolni de türelmetlen a narancssárga autó lassúsága miatt. Mivel lusta azt szabályosan megkerülni balról többszörös sávváltással, ezért jobbra még a lassítósáv kialakulása előtt záróvonalat átlépve a leállósávba sorol be majd ott gázt adva a kialakult lassítósávba annak záróvonal jellegén átvágva gyorsítva belép és ütközik az abba a sávfelfestés szabályait betartó de a sávváltás összes szabályát (irányváltoztatás) be nem tartó autóval. Hibás csak az egyik vagy mindkét fél egyformán hibás?
Tökmindegy az irányjelzés, a záróvonal átlépésére nem ad engedélyt!
Mellesleg volt hasonló esetem: torlódás volt az M0-son, ahogy araszoltunkén is már a sáv kezdeténél kisoroltam (bár használtam irányjelzőt), a leállósávból pedig belém jöttek. A kiérkező rendőr első kérdése volt a másikhoz: "Maga nem ismeri a záróvonalat?"
Amúgy én amikor lehet, a lassítósáv kezdeténél sorolok ki, mert akkor nem kell figyelni az elsőbbségre.
ha indexelsz akkor oké. de ha az utáni vizsgálatkor derül ki hogy nem is működik az indexed akkor is? esetleg mondhatom azt hogy működött s valószinüleg az ütközétől sérült meg?:)) nem szép, de mint elvi kérdés felmerül.
de nézzük onnan, bevallom a rendőrnek hogy index nélküli autóval vettem részt a fogalmomban, tehát a tényállás a valósággal egyezik és teljesen tiszta.
"lassítósávba közvetlenül annak kialakulásakor sorol ki."
Ebben az esetben egyértelműen a zöld a hibás.
Ha mondjuk 10 méterrel (ezen lehet vitatkozni, de az elvet nézd)később, akkor már sárga, mert szabálytalanul, figyelmetlenül (indextől függetlenül) közlekedik a sávváltás szabályait megszegve.
Elvileg így a zöld záróvonal átlépése nélkül is odakerülhet ütköző helyzetbe a sárgával.
Attól, hogy a lassítósáv legelején váltasz sávot, még bele kell nézned a tükörbe, hogy vannak-e melletted, vagy érkeznek-e a leállósávból.
Egy pillantás, de életet menthet.
5-ös vagyok.
A bizalmi elv mellett van olyan szabály is, hogy vigyáznod kell azokra is, akik képtelenek magukra vigyázni. :) Ilyen, ha Manci néni két üveg koccintós után biciklire ül, és két méteres kilengéssel egyensúlyozik a 2x2-sávoson. Mellette nem elég az ajtónyitásnyi távolság.
Illetve a kresz szerint vezetés közben fel kell készülnöd az olyan veszélyekre, amely az adott szakaszon előfordulhat. Ilyen a zöld autós is. A záróvonal nem betonfal, bárki átlépheti.
Egyszer jobbra kanyarodás közben jobbról megelőzött egy biciklis. Nem volt biciklisávja, sem útja. Csak lusta volt lassítani, balról meg nem volt helye. Nem ütköztünk, de megállt okoskodni. Mert szerinte neki joga van az álló autó mellett jobbról elmenni. Nem fogta fel, hogy nem a piros lámpánál álltam, csak a zebrán lévőket engedtem el, ráadásul már rég kanyarodó pozícióban voltam. Mindegy, azóta dzplán figyelek. Autópályán is.
Ismét az 5-ös: Igen, macisajt meg stop-tábla mellett elgangolhatsz. De gondolom te is a fél szemedet rajta tartod a mellékutcából kiforduló autón, hogy megkapod-e az elsőbbségedet. :) Sima jobbkezes kereszteződéseknél ez fokozottan igaz a balról érkezőkre.
Még mielőtt félreértenél: a zöld autó vezetője egy tahó, a veszélyhelyzetet alapvetően ő teremtette, megérdemelne egy f.s.zkorbácsot. Utálom az ilyen parasztokat.
Te nem voltál szabálytalan, hiszen nem mentél neki, sem pedig elé. Annyi hibát követhettél el, hogy rutinból váltottál sávot: hamarabb fordultál, minthogy ellenőrizted, hogy van-e helyed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!