Nyomaték, lóerő, mennyit számít?
A nyomatéknál nem csak az szamit,hogy jó nagy legyen,hanem az is fontos hogy az milyen fordulatszam tartomanyban van jelen!A modern cr dizelek meg ebben nagyon jok!Nagyon alacsony fordulattol mar nyomatekcsucson vannak es egesz sokaig meg is marad ez az allapot!Ha megnézel egy ilyen dizel teljesitmeny/nyomatek diagrammot,auz fogod latni hogy alapjarat utan a nyomatekgörbe azonnal a csúcsra tör,es aztan szép egyenesen ott is marad majd a maximális fordulatszam kozeleben kezd el zuhanni!
A benzinesek ezt nem tudják....legalabbis a szívók...
"Tudom már sokszor ki volt vesézve a téma"
"Ennyit számít a nyomaték?"
Sokszor ki volt vesézve, te meg nem figyeltél oda(a többiek sem).
A max nyomaték és a max teljesítmény csak egy katalógus adat, nem ez a lényeg. Az a lényeg, hogy egy adott tartományban mennyi a rendelkezésre álló csúcsteljesítmény. Napi közlekedésben azért jobb a dízel ( azoknak akik arra izgulnak, hogy a fordulatszámmérő mutatója ne menjen 2500 fölé )mert ebben a tartományban jóval nagyobb az elérhető teljesítmény, mint a szívóbenzinnél.
Ha melléteszel egy azon a fordulaton ugyanolyan teljesítményű feltöltött benzinest, akkor a benzines csúcsteljesítménye a motor kialakításából és az elérhető magasabb fordulatszámból adódóan sokkal nagyobb lesz.
Gyorsan ránéztem, a benzines E90 2 tized másodpercet kap 0-100-as sprinten a dízeltől laborkörülmények között ez 54cm. Ez a rendesen odaveri kategória? :D
Köszönöm a válaszokat!
Utolsóhoz: gyári adatot nem tudom, saját és mások tapasztalata alapján írtam, de még ha jól emlékszem a totalcar cikkében is benne van, hiába a gyári adat, gondolom az is közre játszott, hogy az e90 320i volt az első négy hengeres 20i bmw.
A dízelek nem a dízelségük miatt mennek olyan jól, hanem mert turbósak. Ha ugyanezt a dízelt egy turbóbenzinessel hasonlítanád össze, már más lenne az eredmény. Azok már 1400-tól leadják a max nyomatékukat (dízelek 1600-1800 közt) és emellett majd 6000-nél van a teljesítménymaximumjuk (dízeleknek 4000 körül). Ami ráadásul alapból nagyobb szokott lenni. Tehát több erőd van, ami hamarabb és tovább a rendelkezésedre áll.
Turbóst szívóhoz meg teljesen értelmetlen hasonlítani.
De hogy a kérdésedre is válaszoljak a lóerő vagyis a teljesítmény számít. A nyomaték csak azt mondja meg, hogy mekkora erőt tud kifejteni a motor. Azt viszont nem mondja meg, hogy hányszor tudja kifejteni adott idő alatt, pl 1 perc alatt. És ebben marad alul a dízel mert csak kevésszer tudja azt az egyébként nagyobb erőt. Ráadásul a kisebb fordulat miatt, ahhoz, bogy ugyanolyan gyorsan lehessen vele menni, növelni kell az áttételt, ami ugye arányosan csökkenti a nyomatékot.
Míg a benzines ha kisebb is a nomatéka, de azt a keveset többször képes leadni egy perc alatt.
Azért hagyhatta ott a dízel mert:
1. Turbós
2. Csippelve volt
3. A benzines vezetője lusta volt visszaváltani
"gondolom az is közre játszott, hogy az e90 320i volt az első négy hengeres 20i bmw."
Semmi köze hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!