Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A lóerő vagy a nyomaték a...

A lóerő vagy a nyomaték a fontosabb?

Figyelt kérdés
normál használathoz keresek autót, most kezdtem a nézelődést. gyakorlatilag 95% országút, havi 2000 km. dízelesek kisebb lóerővel tudnak nagyobb nyomatékot, a turbó nélküli benzinesek meg csak nagyon sok lóerővel tudnak azonos nyomatékot hozni. országúton előzéskor melyik a fontosabb a nagyobb nyomaték, vagy a több lóerő? eddig egy 54 lóerős Fabiam volt, de meghalt 370.000 km után :-) szóval eddig nem voltak olyan gondjaim, hogy előzés. most viszont van egy 3,5 millió ft-om, tehát 3 m körüli nagyobb autókat nézek. ezért a kérdés
2016. aug. 29. 11:32
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
32%

A lóerő (teljesítmény) és a nyomaték nem függetlenek egymástól. Ez olyan, mintha azt kérdeznéd: a feszültség vagy az áramerősség fontosabb? Attól függ milyen szempontból.


Összességében a teljesítmény a lényeg, tehát a lóerő. Mert hiába marha nyomatékos a motorod, ha kisebb fordulatszám tartományban képes leadni, és hamar váltani, kell, míg egy azonos teljesítményű pörgősebb motor ugyan kevésbé nyomatékos, de magasabb tartományban is leadja azt.

2016. aug. 29. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
23%

Normál használatnál neked ez mind 1 lesz. Ennyi pénzért bármit veszel, azzal nem lesz gond az előzés.

Amúgy a kérdés az jó, én se tudom a választ rá. A diesel kocsik mindig több nyomatékot tudtak, amit annyit tesz ki, hogy érzed gyorsításnál, hogy húz, megy a kocsi, de mégse gyors. Ha jól tudom egy 1.9-es 110 lovas diesel tud 280 nm-t. Nah most nekem a 200 lóerős kocsim tud ennyit, de esélye sincs a dízelnek. Szerintem a lóerő fontosabb.

2016. aug. 29. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 anonim ***** válasza:
74%

Mindkét szám fontos! :)

A diesel tud nagy nyomatékot alacsony fordulaton, ezért a hétköznapi forgalomban sokkal erősebb/dinamikusabb.

Egy benzinesnél(ha nincs turbó) ilyenkor szinte semmi sem történik, csak ha visszaváltassz.

Szóval ha van két kb egyforma LE benzines és diesel kocsid, akkor mondjuk 100-ról ha gyorsítani akarsz, akkor a dieselnél 5-6. fokozat, a benzinesnél meg 3. Akkor mennek kb ugyanúgy. Természetesen a fogyasztás mérettől fűggően +1-2-3 liter a benzinesnél!

Ha a benzines turbós, akkor már más a helyzet, az már ugyanazt tudja mindenhol, mint a diesel, csak az erő sokkal tovább tart.

2016. aug. 29. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 A kérdező kommentje:
de előzésnél, mondjuk egy 120 lóerős, 300 nm-es dízellel 80-ról, 5-ösben - 1500-as fordulaton, elkezdek előzni 300-as nyomatékkal előbb megelőzöm az autót, mint mondjuk egy 180 lóerős, 200 nm-es benzines autóval, 4-esben, 80 km/h-val, 3000-es forulatról? :-) bocsánat, ha értetlen a kérdés, de ez lenne nekem a lényeg, hogy melyikkel biztonságosabb egy előzés.
2016. aug. 29. 11:55
 5/26 anonim ***** válasza:
Nagyon leegszerűsítve azt mondták nekem, hogy a lóerő a sebességért felel, a nyomaték meg a gyorsulásért. A lényeg, hogy a nyomatékosabb autóval a felgyorsítás könnyebben megy. magyarul rugalmasabb és mondjuk 90-ről hamarabb érheted el a 120-at. Én a nyomatékosra szavaznék a te helyzetedben. De ennyi pénzből olyan jó autókat vehetsz, hogy tényleg mindegy, nem tudsz ilyen téren mellé nyúlni. (kivéve egy 1.4-es benzines új Fiat Tipoval, mondjuk) Tudom, nem szaklszerűen írtam le, fizikából kapnék is, de talán a lényeg megvan. Egyébként a turbós benzines is képes tisztességes nyomatékra és lóerőre is egyaránt. Másik a váltó kérdése: egy jó áttételezésű váltóval jobban gyorsulhatsz, mint egy "hosszú" áttételezésűvel. Ott viszont a fogyasztásod pl. autópályán lesz kellemesebb.
2016. aug. 29. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
4-re a válasz igen, nonszensz összehasonításokat meg ne vedd figyelembe (110 vs. 200 lóerő) A két paraméter összefügg
2016. aug. 29. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:
56%
amúgy tényleg csalóka, én 2 hete ültem egy 6-os mazdában. amikor meg tudtam, hogy "mindössze" 129 lóerős, azt hittem dobok egy hátast. nem tudom igaz-e de azt mondta a tulaj, hogy 350 körül van a nyomatéka!!! egy 129 éóerős autónak!! fogyasztása meg 5 liter. az nem gyenge egy kombó!! 2.2-es dízel, annyira ment én azt tippeltem volna, hogy legalább 200 lóerős verdában ülök!
2016. aug. 29. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:
0%

Ak iazt írta, hogy egy benzin turbo alacsony fordulaton tudja azt amit a diesel az hülyeséget írt.

Egyrészt a diesel-nek alacsony nyomású turboja van a benzinesnek pedig magas. Ez azt jelenti, hogy a benzin turbo kb. 3500-tól jön meg a megfelelő nyomás az alatt halott a kocsi, ezt hívják turbo lyuknak. A diesel kb. 1500-3200-ig él eddig van benne nyomaték, még a benzines legyen akár szívó, akár turbo pont 3500 tól kezd el élni. Jah és egy EVO-n is van turbo lyuk mielőtt valaki felhozza, hogy a sport kocsikon nincs, mert ott is van

2016. aug. 29. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 A kérdező kommentje:
igen én is inkább a dízel felé hajlok, mert 25.000 km-es éves futásnál már a fogyasztás is fontos. egyébként octaviákat néztem, de még utána kell járjak a fenntartásnak is, lehet, hogy egyelőre csak vágyálom egy octavia. de a fabianak vége, már több olaj van a hűtőrendszerben 1000 km után mint víz és fordítva is :-) olajat is eszi, azt hiszem meghalt 14 év után
2016. aug. 29. 12:05
 10/26 anonim ***** válasza:
53%

Ha egymás mellé állítunk 2 kocsit.

Az egyik benzin a másik disel, mind a 2ő manuál és FWD.

Lóerőbe ugyanazt tudják, de a diesel-ben több a nyomaték.

Ha versenyeznének valószínű, hogy a benzines nyerne.

A dízel kocsik a kevesebb fogyasztásra lett kitalálva, így azok nem prögnek annyira, max 3500-ig élnek, de ezekben az a jó, hogy már 1500-ön van nyomásod és ez kitart 3500-ig, szóva lebben a tartományban adják le a mx nm-ot.

2016. aug. 29. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!