A lóerő vagy a nyomaték a fontosabb?
A lóerő (teljesítmény) és a nyomaték nem függetlenek egymástól. Ez olyan, mintha azt kérdeznéd: a feszültség vagy az áramerősség fontosabb? Attól függ milyen szempontból.
Összességében a teljesítmény a lényeg, tehát a lóerő. Mert hiába marha nyomatékos a motorod, ha kisebb fordulatszám tartományban képes leadni, és hamar váltani, kell, míg egy azonos teljesítményű pörgősebb motor ugyan kevésbé nyomatékos, de magasabb tartományban is leadja azt.
Normál használatnál neked ez mind 1 lesz. Ennyi pénzért bármit veszel, azzal nem lesz gond az előzés.
Amúgy a kérdés az jó, én se tudom a választ rá. A diesel kocsik mindig több nyomatékot tudtak, amit annyit tesz ki, hogy érzed gyorsításnál, hogy húz, megy a kocsi, de mégse gyors. Ha jól tudom egy 1.9-es 110 lovas diesel tud 280 nm-t. Nah most nekem a 200 lóerős kocsim tud ennyit, de esélye sincs a dízelnek. Szerintem a lóerő fontosabb.
Mindkét szám fontos! :)
A diesel tud nagy nyomatékot alacsony fordulaton, ezért a hétköznapi forgalomban sokkal erősebb/dinamikusabb.
Egy benzinesnél(ha nincs turbó) ilyenkor szinte semmi sem történik, csak ha visszaváltassz.
Szóval ha van két kb egyforma LE benzines és diesel kocsid, akkor mondjuk 100-ról ha gyorsítani akarsz, akkor a dieselnél 5-6. fokozat, a benzinesnél meg 3. Akkor mennek kb ugyanúgy. Természetesen a fogyasztás mérettől fűggően +1-2-3 liter a benzinesnél!
Ha a benzines turbós, akkor már más a helyzet, az már ugyanazt tudja mindenhol, mint a diesel, csak az erő sokkal tovább tart.
Ak iazt írta, hogy egy benzin turbo alacsony fordulaton tudja azt amit a diesel az hülyeséget írt.
Egyrészt a diesel-nek alacsony nyomású turboja van a benzinesnek pedig magas. Ez azt jelenti, hogy a benzin turbo kb. 3500-tól jön meg a megfelelő nyomás az alatt halott a kocsi, ezt hívják turbo lyuknak. A diesel kb. 1500-3200-ig él eddig van benne nyomaték, még a benzines legyen akár szívó, akár turbo pont 3500 tól kezd el élni. Jah és egy EVO-n is van turbo lyuk mielőtt valaki felhozza, hogy a sport kocsikon nincs, mert ott is van
Ha egymás mellé állítunk 2 kocsit.
Az egyik benzin a másik disel, mind a 2ő manuál és FWD.
Lóerőbe ugyanazt tudják, de a diesel-ben több a nyomaték.
Ha versenyeznének valószínű, hogy a benzines nyerne.
A dízel kocsik a kevesebb fogyasztásra lett kitalálva, így azok nem prögnek annyira, max 3500-ig élnek, de ezekben az a jó, hogy már 1500-ön van nyomásod és ez kitart 3500-ig, szóva lebben a tartományban adják le a mx nm-ot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!