Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A lóerő vagy a nyomaték a...

A lóerő vagy a nyomaték a fontosabb?

Figyelt kérdés
normál használathoz keresek autót, most kezdtem a nézelődést. gyakorlatilag 95% országút, havi 2000 km. dízelesek kisebb lóerővel tudnak nagyobb nyomatékot, a turbó nélküli benzinesek meg csak nagyon sok lóerővel tudnak azonos nyomatékot hozni. országúton előzéskor melyik a fontosabb a nagyobb nyomaték, vagy a több lóerő? eddig egy 54 lóerős Fabiam volt, de meghalt 370.000 km után :-) szóval eddig nem voltak olyan gondjaim, hogy előzés. most viszont van egy 3,5 millió ft-om, tehát 3 m körüli nagyobb autókat nézek. ezért a kérdés
2016. aug. 29. 11:32
1 2 3
 11/26 A kérdező kommentje:
mekkora nyomaték érték mondható jónak? szerintetek milyeneket nézzek? abban a mazdában, hogy hogy kb ugyanakkora a nyomaték, mint egy RS octaviaban? most nézem a legerősebb octaviaban az RS-ben is annyi a max nyomaték, mint amennyit írtál a 129 lóerős mazdához. ennyivel jobb a mazda a skodánál?
2016. aug. 29. 12:10
 12/26 anonim ***** válasza:
54%

egy RS octávia ami 250 lóerő egy 129 lóerős mazda sose fog megenni :D

Ahogy az előbb írtam a lóerő a fontosabb

2016. aug. 29. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:

Octavia 1.6 CRTDI-m van, arról tudok nyilatkozni: ha országúton akarsz előzgetni vele, lehet, hogy kevés lesz, arra inkább a 2.0-ás CRTDI való.

4 hónapja vettem 4 évesen kerek 3M-ért, de mivel országúton is nyugodt vagyok, nem zavar. Cserébe elmegy 5-6 liter között átlagban: [link]

2016. aug. 29. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
61%

Alapjában a lóerő mutatja az autó teljesitményét, az felelős mindenért. Csakhogy van egy dolog ami nem mindegy: hogy az autó 6000-res fordulaton adja le a max erejét, vagy már 3500-4000-ren (benzin vs. turbódizel). Továbbá a benzinesek 4000-5000 fordulaton van a max nyomatékuk, a dizelnek 1500-2500 körül, modelltől függ ugye. 4000-5000-ig a benzinest is nagy ritkán nyomjuk el, a dizelt pedig 2000 körül használjuk mindig, vagyis a max nyoamtéknál. Na ez az amiért olyan kellemesek ugye a dizelek, és kialakult a nyomaték "fétis", hogy mindenkit csak az érdekel. A lóerő is nagyon fontos a benzineseknél, de a dizeleknél a nyoamték megoldja a dolgot.

Szóval ha amúgy is sokat mész, akkor mindenképpen turbódizel legyen. Hogy milyen, az a te döntésed, kb. az összes 120+ lovas dizel nagyon jól megy.

2016. aug. 29. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
24%

"a nagyon jól megy"

Ez elég relatív, főleg a 0-100-as 9 mp az nem számít sehol se jónak, max jónak érzi az ember a nyomaték miatt

2016. aug. 29. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 A kérdező kommentje:
6-os ilyen mazdában ültél? ez szerintetek mennyire mehet jól? ennek 340-es nyomatékot ír a gyár. [link]
2016. aug. 29. 12:39
 17/26 anonim ***** válasza:

Kicsit elszaladt itt a ló.

Aki 110-120 lóerős autóval nem tud eljárni gond nélkül ott már a fejben van gond. Több, mint elég a dinamikus haladáshoz a jelenlegi szabályozás, utak, forgalom stb mellett.

Persze lehet ennél erősebbet venni, én is 160-180 lóerőre lövöm be a következő gépet, de amikor a fogyasztás és a fenntartás a fő szempont a dinamika előtt akkor nem kell ilyen teljesítményszintben gondolkozni. Az nem csak eszik, de több a biztosítása, adója stb stb. 3 millióért már kapsz 140 lóerős VW konszern kocsikat, bármelyik jó választás.

2016. aug. 29. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 A kérdező kommentje:
hú ez a mazda valami kiba....otttul fa..án néz ki. utána nézegettem sajnos erre nem lenne keret, iszonyatosak az alkatrész költségek. bárdinál: kettőstömegű 410.000 Ft, turbó 360.000 Ft DPF 290.000 Ft :-(((( vagyis nem az alkatrész drága, sajnos keveset keresek ehhez :-) pedigtutira lenne kedvem melóba menni egy ilyen géppel :-) aztarézfánfütyülőrézangyalát, pedig valamielképesztően szép ez az autó, ilyet nem is nagyon lattam itt somogyban :D
2016. aug. 29. 12:50
 19/26 anonim ***** válasza:
8-as! Ez a régi turbó benzines kocsikra igaz, amiről beszélsz. A mai motorokban(átlagautókról beszélek, nem Subaru WRX, stb!!) már kicsi turbó van( vagy 2, sőt már lassan 3!), szóval 2000 alatt már megindulnak. Maga a teljesítménycsúcs magasabban van, de a nyomaték már 2000 alattól magasan van. Próbálj ki egyet, meglepődsz. Nekem volt pl 1,2 TCE Clio combi. Gyakorlatilag 2000-6000 között teljesen lineárisan gyorsult, nem volt az a 2500-3000-nél "hátbaverés", mint egy régi turbósnál.
2016. aug. 29. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
Nagyon beleálltunk a számok emlegetésébe. Nem kell 400NM nyomaték ahhoz, hogy rendesen tudj előzni. Ahogy 200 lóerő sem. Egy Octavia az 1.9 PDTDI motorral is bőven elegendő. A dízeleknél pedig fel kell készülni idővel a drága alkatrészek cseréjére. De azért nem kell egyszerre mindent kicserélni és mindig van kicsit olcsóbb megoldás is. Egyébként nekem volt 1.6 SR (101 lovas benzines Seat Toledom. Azzal is lehetett előzni, meg haladni, szóval nem kell túlmisztifikálni ezt a nyomaték, lóerő kérdést)
2016. aug. 29. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!