Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Mit csinálhatnék még, hogy a...

Mit csinálhatnék még, hogy a 2. -os, fafejű gyerekem végre megértse:Ha gyorsan, figyelmesen megcsinálja a háziját, és leellenőrzi magát, azután azt csinálhat amit csak akar?

Figyelt kérdés

Jelenleg 2-3 órákat kotlik 1-2 feladaton,aminek a fele mégiscsak hibásan készül el...


Utál házit írni.El is hiszem,én is utálnám,ha egész délután játék helyett azt csinálnám ebben a jó időben....


2011. máj. 11. 09:27
1 2 3 4
 31/40 Vérszomjas pandamaci ***** válasza:
100%

22:36


Hülyeség. Pont az ilyen szülők azok, akik a munka és háztartás mellett majd meggebednek, hogy a gyereknek adjanak valami pluszt.

Akik valóban lesz.rják a gyereket, azokat baromira nem érdekli, hogy a gyereknek kész van-e leckéje (a tájékoztatót sem írják alá hetekig) és suli után tanul vagy egyáltalán hol a fenében van, mit néz, mit játszika számtógépen. Látok ilyet bőven magam körül, a kérdező pedig pont az igyekvő szülő aki a lelkét is kiteszi a gyerekéért.


Inkább az a gond, hogy a napi iskola után miért van annyi lecke, hogy a dolgozó szülőnek (ahelyett hogy társasozna meg bringázna a gyerekkel) le kell ülnie és elmagyaráznia a matekot. Mi a jó büdös fenét csinálnak egész nap az iskolában??? A tanár tanítson, a szülő meg neveljen és szeretgesse a gyerekét, meg szórakozzanak.

2011. máj. 16. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/40 anonim ***** válasza:
76%

Nekem anyám olyan típusú, mint te, kérdező.

A kulcsszó a türelem és az okokra, következményekre való rávilágítás. Értesd meg a gyerekkel, hogy miért hasznos a házi feladat, hogy a tanulás nem kényszer, hanem eszköz ahhoz, hogy elérje a céljait.

Nálunk ez nem így volt; szinte mindennapos volt az üvöltözés és a verés - igaz, anyámnak 10 perc után elfogyott a türelme, és imádott megalázni.


Nem tudom, hogy amúgy milyen a kapcsolatod a gyerekeddel. Nálunk az lett a vége a dolognak, hogy én nem szívesen kérem anyám segítségét, ő meg eljátssza a mártírt és k*rvára fondorlatos lelki terrort alkalmaz.

Az a szörnyű, hogy testvérem ugyanígy viselkedik a gyerekével, aki most 11 éves. Ha esetleg megjegyzem, hogy nem így kéne, akkor el vagyok hordva mindennek.


20/L

2011. máj. 19. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/40 anonim ***** válasza:
100%
Szia! Szerintem ez az oktatási rendszer hibája is, lehet, a kisfiad még nem érett arra szintre, amire tanulnia kellene, igy se nem érdekli, se nem motiválja. Nem biztos, hogy fafejű, egyszerűen a mai feladatok nem feltétlen valók minden gyereknek abban a korosztályban, és van, aki a gyakorlatból többet tanul, mint az irás/olvasásból :( Nem tudod első körben egy gyógypedagógus tanácsát kérni, milyen módszert javasol? Vagy más felfogású, pl. waldorf tipusú iskolába iratni? Ott sokkal fontosabb a gyerekek egyéni fejlődési üteme, mint a tanterv.
2011. máj. 21. 13:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/40 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!:)

Többször átolvastam,és a következő módszert választottam:

Minden egyes könyv/füzet után jár 10 perc pihenő.Ez tetszik neki,mert nem kell kibúvókat keresnie.


Plusz a fokozatosság szerint haladunk.Először is legyen időben kész,ha majd megszokja,akkor a lehetőségekhez képest legyen hibátlan,majd ezután figyelünk a külalakra.


Nagyon nehéz megállnom,de kibírom,hogy nem szólok amiért 10 szóban kb 6 ékezethiba van.....:)Rámutatok pótolja...


Tanítónéni üzent,hogy vegyem tudomásul még csak 2.-os,üljön le vele valaki minden nap ezután is tanulni.De mivel ez kivitelezhetetlen,becsukom a fülem,és nem nyúzom a gyereket.Mindkettőnknek jobb így...


A mama jelezte is,hogy a múlt héten gyorsan kész volt a házival.:)

2011. máj. 23. 21:07
 35/40 anonim ***** válasza:
100%

Ha van egy kis időd, illetve akár ha főzöl is, írhatsz néhány szót kétféleképpen, egyik hibás, mellé hibátlanul, és karikázza be a jókat .

Ezt csak játékként, majd kap egy nagy csikizést, vagy egy darab M&M csokikát.

Pl.

Óvoda - óvada

virág - giráv

És ott lehet veled, és míg látja, hogy te csinálod a feladatodat, a főzést, addig Ő gyakorol, és lehet észre sem veszi. Írhatod ezeket szinessel, hogy érdekesebb legyen. Éd ne ne ne sokat. Hasonló apróságokkal lehet a figyelmét fejleszteni, és a figyelőkéjét.

Muszály azért némi időt belefektetnetek.

Hajrá !

2011. máj. 23. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/40 anonim ***** válasza:
A fiadat össze kéne kötni a lányommal. Egy az egyben ugyanez megy második éve :S Szintén másodikos. Napköziotthonos volt mindkét évben, de mindig haza kellett hozatnom vele a könyveit, mert tudtam, hogy a napköziben nem írja meg az összes leckét, csak elsumákolja, aztán meg a hétvége rámegy arra, hogy a heti elmaradásait behozza. Ugyanígy órákig piszmog. Volt olyan, hogy összesen volt talán 10 darab összeadása, meg egy 4 soros versike másolása. hazaér fél5-kor, fél 6-tól este 8-ig háborúztam vele. Volt rá példa, hogy beírást kapott a lecke hiánya miatt, természetesen akkor volt, amikor egész héten az egyik munkafüzetét nem hozta haza, csak hétvégén, de akkor a beírás már az üzenőben volt. Utána fordult elő a fent említett 2,5 órás piszmogás, aztán megelégeltem, elvettem előle a könyvet, és közöltem vele, engem aztán innentől nem érdekel, de nekem ne jöjjön sírva haza azzal, hogy beírást kapott a leckehiány miatt. Meg ne is számítson semmi jóra tőlem, ha nem hajlandó a dolgát elvégezni. Egyből visszavette a könyvet, és 20 perc alatt kész volt a matek és az írás is.
2011. jún. 14. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/40 anonim ***** válasza:
Ja, előző vagyok: Azért azt hozzáteszem, hogy mindettől függetlenül JÓ tanuló, tele van jó jegyekkel.
2011. jún. 14. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/40 anonim ***** válasza:

A 3. oldalon a A válasz írója 91%-ban hasznos válaszokat ad.

A válasz megírásának időpontja: 05-12 00:54 írójának köszönöm én is a sorait.


Igen, ez tény, hogy a mai iskolai oktatási rendszer is eléggé más, mint régebben volt. Egyszerűen rohannak a tananyaggal, a gyereknek sokszor ideje nincs felfogni, hogy mi is van, de már ugranak tovább. Nemrég felmérő lapot is kaptak lányomék, 20-20 szorzás-osztás és 20-20 összeadás-kivonás volt utóbbi a 100-as számkörben. szerencsétlen gyerekem röhej, de az előbbiből 5-öst, utóbbiból 3-as-1-est írt. csak csodálkoztam, hogy az első osztályos tananyagból miért ír rosszabbat a gyerek másodikos létére, amikor itthon is szoktam vele gyakorolni.

Hasonló gyakorlást csináltattam vele itthon, elvileg a 20 példát 5 perc alatt meg kéne tudnia csinálni: összeadás, kivonás. negyed órát "piszmogott" vele, mire kész lett. Ez vajon mitől lehet?

2011. jún. 14. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/40 Vérszomjas pandamaci ***** válasza:
A másodikos tananyag iszonyat nehéz, értelmetlennek tartom ezt a rohanást. Nem érzem, hogy alaposan át tudnák venni és begyakorolni pl. az órát, a mértékegységeket, szorzást, stb.
2011. jún. 14. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/40 anonim ***** válasza:
Az én lányomék az órát csak érintőlegesen tanulták, konkrétan csak annyit, hogy a negyed, fél, háromnegyed, és egész mikor van. A többit meg tanítsam meg én. A szörnyű az egészben a matek szöveges feladatok, aminek a levezetésétől a hajam égnek áll :S
2011. jún. 14. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!