Mit csinálhatnék még, hogy a 2. -os, fafejű gyerekem végre megértse:Ha gyorsan, figyelmesen megcsinálja a háziját, és leellenőrzi magát, azután azt csinálhat amit csak akar?
Jelenleg 2-3 órákat kotlik 1-2 feladaton,aminek a fele mégiscsak hibásan készül el...
Utál házit írni.El is hiszem,én is utálnám,ha egész délután játék helyett azt csinálnám ebben a jó időben....
Amit 2 év alatt próbáltam:
Szép szó-Édes fiam,ha szépen gyorsan csinálod,az neked jó..
Demonstrálás-lemásoltam ugyan azt a verset 5 perc alatt amit ő 1,5 óráig másolt,de nem gyorsabb
Büntetés-az rossz neki,de nem gyorsabb
Kiabálás-Igazad van anya,holnaptól minden más lesz,de nem..
Nincs játék amíg nem vagy kész-ez is rossz,de nincs hamarabb kész...
Hú, mintha én kérdeztem volna.
Nekem van egy haramdikos lányom, aki elsőben kicsit lassabb volt és "nem csinálom" játékot játszott velem. Aztán eltetelt a nyár és fordult vele a világ, a háziját maga írja, itthon cakk-pakk félóra- 1 óra alatt kész.
Ellenben az ötödikes fiam, aki ráadásul 12 éves, elsős kora óta a házi feladatok megoldásának guiness (?) negatív rekordjára hajt, de rendesen. Napi 5 órát ücsörög a házi felett, bár most már van fejlődés.
Kezdetben csak velem tanult, ha kellett segítettem, ha nem akkor nem, de ott kellett ülnöm mellette. Állandóan másról beszélt, hiába fegyelmeztem semmi. Mióta (félév óta)magántanuló fordult vele i s avilág. Leül maga tanulni és mindent megcsinál. Nem kell mellette ülnöm, csak annyi a munkám, hogy feladatokat meglesem és beosztom
az időt, beiktatva szüneteket is. Ez most így bevált, de kezdetben nem tetszett neki. Így ha a kijelölt időn belül megcsinálta a feladatot, nagyon elégedett magával. Amúgy én is ezt játszottam vele, mint te, de sehogy sem változott, csak ezzel az időbeosztásos dologgal.
Na kicsit hosszúra sikeredett. :D
Köszi a válaszod.Az enyém szintén fiú.
Mi napközivel kezdtünk,de mivel jelezte a pedagógus,hogy egész du házit ír,aminek a felével sem készül el,ráadásul csúnya,és hibás,nincs értelme oda járnia.Mivel itthon voltam,kivettük,és együtt írtuk a házit.
A gond szintén az,hogy fegyelmezetlen,nem tud koncentrálni,folyamatosan dumál mindenről,beszélgetne velem,ezért is nem szeretek mellette ülni....Egyébként fogalmam sincs,hogy hogyan,de 5-ös tanuló.
Most 2. hónapja újra dolgozom,du vigyáznak rá,de egyedül kellene megírnia a házit,na ez nem megy,vért izzadnak vele..
A tanítónéni már 2x behívatott azóta,mert nincsenek kész feladatok,hibásak,és csúnya a külalak.
Én este annyit tudok megnézni,hogy megvan-e csinálva,és a durva dolgokat kijavíttatom,de újraíratni 8 órakor nem tudom...
Nagyon ismerős, komolyan. Volt olyan alsóban, hogy megírtam a leckét külön papírra, hogy ne legyen az elmaradásból gond. A másolás, dettó órákba telt. Nálunk is az a helyzet, hogy értelmes, jó tanuló, de mégis. Az írása rettenetes, holott nagyon jól és pontosan rajzol. Őszintén szólva én már nem foglalkozom nagyon ezzel, látom igyekszik, próbál szebben írni, akkor megdicsérem. Tudom sajnos, hogy ő ilyen és el kell fogadnom, de nagyon bízok benne, amit érez is és tudja, hogy kiállok mellette bármi is legyen.
Egy tanár nem mindig ismeri ki az ilyn gyerekek és el hiszem azt is , hogy nehéz a többi 25-30 gyerek mellett, de nem tudok változtatni. Nálunk pl a szigorú, követelményeket állító tanárokat szereti, akik közben kedvesek is, azokkal nagyon jól együtt tud dolgozni. Voltunk pszichológusnál is, de semmi negatívum max annyi, hogy érettebb a koránál. Jártunk tornára, ami harmóniába hozta, de ezen a problémán ez sem segített. Szóval csak a türelem.
Miután most magántanuló, kevesebb tantárgyunk van, de meg vannak azok amiből alapból is tanulnak.
Először is megnézem, hogy összesen mennyi a másnapra való feladat, írásban és szóban egyaránt. Megnézem milyen típusúak a feladatok és melyek azok amelyek nem okoznak gondot neki illetve időben mennyi a rá szánható idő.
Fogok egy papírt és ráírom a tantárgy nevét, kiírom a feladatokat, majd ezeket csoportosítom és lebontom időre.
Pl 1-2-6 (feladat)30' majd szünet 15' (mert mondjuk ezek nudli feladatok voltak), aztán jön a következő csoport és így tovább.Óra elöl, maga beállítja, ezt nem én kértem és igyekszik.Mondom kezdetben, nagyon utálta, mert állandóan kifutott az időből, aztán belejött annyira, hogy most már maga osztja be, mert rájött, hogy minél előbb kész, annál előbb jászhat.
Köszönöm,ezt a szünetet ki fogom próbálni.Szokott szünetet kérni,de nem engedem,mert azt gondoltam,hogy azzal is csak kitolja az időt.
Szétválogatom a feladatot,ha ezt megcsinálod,akkor szünet...
Régebben tettem elé órát is,hogy lássa hogyan telik az idő,de nem ismeri az órát sem....És nem is nagyon érdekli az idő múlása,mert az végtelen szerinte....:)
Egyszerűen nem értem,a suliban gyors,logikus gondolkodású,és aktív,szereti ő is a szigorú pedagógusokat,és tényleg érettebb a társainál,mindig csak dicsérik.
Otthon meg mint akit kicseréltek,hiába,én nem vagyok pedagógus...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!