Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Miért próbálnak mentálisan...

Miért próbálnak mentálisan sérült gyerekeket integrálni egészséges osztályba?

Figyelt kérdés

Értem én a lényeget.. De mégsem értem.


Fiam osztályaba (gimi) felvettek egy enyhén autista srácot, aki egyébként szimpatikus a fiamnak legalábbis.


Gólyataborban azonnal kikezdtek, fiúk lányok egyaránt. Fiam azt mondta hogy szó szerint rosszul volt a saját leendő osztálytarsaitol.


Ez nagyon nagy kics.szes a sérült gyermekkel szemben, nem?


Nem ő tehet róla hogy a többi ennyire sggfej. Életre szóló rossz élményeket fog itt szerezni.


Mit gondoltok erről?


2023. aug. 28. 21:55
1 2 3 4 5 6 7
 51/69 anonim ***** válasza:
100%
47-es: Hú, sok empátia nem szorult beléd, az biztos. És kevered a szezont a fazonnal. Ha engem elhív egy férfi randizni, jogom van visszautasítani, de nem kell a képébe vágnom, hogy azért nem akarok, mert ronda, buta stb. Ha beosztanak közös feladatra egy ügyetlenebb, gyengébb képességű munkatárs mellé, nem kell örülnöm, de nem muszáj pofákat vágnom, megjegyzést tennem. Igenis tanítani kell kiskortól kezdve, hogy az, hogy jogom van az érzéseimhez, még nem jelenti, hogy bármit megengedhetek magamnak. Nem kell örülnöm, ha a boltban hosszan kell sorba állni, lehetek emiatt frusztrált, de nem verhetem szét a boltot, és nem üvöltözhetek a pénztárossal, többi vevővel. Volt olyan, hogy a kislányom azzal jött haza, hogy szidta az xy osztálytársát, akit nem szeret (túlzottan nyomulós kisfiú), hogy milyen dagadt, én meg mondtam neki, hogy joga van nem szeretni, nem kell vele barátkoznia, ha nem akar, de nem gúnyolódunk a másikon. Nekem a kislányom oviban vegyes csoportba járt. Nagyon jól működött náluk, a 6 éves gyerekek nagylányok, nagyfiúk lehettek a 3 évesek mellett, büszkék voltak rá, hogy ügyesebbek, okosabbak, ugyanakkor ezt a „villogást” jóra használták, nem cikizték a kisebbeket, hanem tanítottak nekik csomó mindent, segítették őket.
2023. aug. 29. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/69 anonim ***** válasza:
100%
#47 Teljes empátiahiányról és extrém szűklátókörűségről árulkodik a kommented. Csak az, hogy valaki mozgássérült, autista, vagy bármilyen más SNI-s, nem egyenlő azzal, hogy buta, ügyetlen, gyengén teljesít vagy problémás. Azt jelenti, hogy az átlagostól eltérő. Vannak persze köztük olyanok, akik valamilyen szempontból problémásak, de olyanok bőven vannak a nem SNI-sek között is. Az átlagostól eltérő gyerekek és felnőttek pont az olyan kirekesztő magatartás miatt kerülnek perifériára, mint amit te is képviselsz, és amit a gyerekednek is továbbadsz. Érdemes egy kicsit nyitottabban gondolkodni, tájékozódni, megismerni mást is, mint ami a saját kis komfortzónádon belül található.
2023. aug. 29. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/69 anonim ***** válasza:
98%

Azért integrálták az autista srácot, mert az értelmi képességei alapján oda való.

A többivel van a gond, szerintem volt egy-két hangadó, meg sok birka.

És a birka lét látod szinte nagyobb gond, mint az az egy-két gyerek, aki a piszkálódás kezdeményezője volt.

Az igazi gond ott van, hogy birkákat nevelünk.

Nekem is van egyébként autista tanuló az osztályomban, általános iskola felső tagozat. A többiek megszokták, így ha vannak is súrlódások, nem vészes. De nagyon féltem, mi lesz vele középiskolában.

2023. aug. 29. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/69 anonim ***** válasza:
100%

23as vagyok.


Az én érettségire készülő csoportomban az autista fiatalok nagyrészt jeles tanulók voltak. Az egyik autista lány színötös volt!

És nem volt csökkentett tananyag. Miért lett volna? Normál intelligenciával rendelkeztek. Sőt...

2023. aug. 29. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/69 A kérdező kommentje:
Örülök, hogy azért itt is a "normálisabb" gondolkodás van jelen ebben a topicban. Halistennek. És nektek. 🙏
2023. aug. 29. 16:11
 56/69 anonim ***** válasza:
100%

"Te se örülnél, ha egy csapatban lennél azzal a munkahelyeden, aki zavar és/vagy gyengén teljesít, vagy nem szimpatikus akármiért. "

Nem kell örülni, de békén kell hagyni.

Sok minden elhangzott (leírták), bocsi, ha ismétlek valakit.

Az alapelv nem rossz, a megvalósítás pocsék.

Több petíciót írtak már érintett szülők e téren, és a Kormány mindig hátradőlt, és nem értették mi a gond, hiszen törvényi szinten rendezve van a probléma. Ami igaz is. De a valóság teljesen más! Mint ahogy folyamatosan mondogatják azt is, hogy nincs semmi baj a közoktatásban, nincs tanárhiány, stb.

Valóban az lenne az ideális, ha max 15 fős osztályokban tanulnának a gyerekek, ahol max. 2-3 olyan gyerek lenne, akinek valami nehézsége van. Figyelemzavaros, diszlexiás, autista stb. És ehhez kapnának a pedagógusok segítséget, pedagógiai asszisztenset plusz természetesen képzést, hogy mit kezdjenek ezekkel a gyerekekkel. A többi gyereknek meg el kéne fogadnia, a másságot, amihez természetesen az kéne, hogy a szülők otthon nem uszítanák a csemetéket. Az én lányomnak is volt autista osztálytársa, és ott is volt olyan szülő, aki fel volt háborodva, hogy mit képzelnek, hogy az osztályba beraknak egy "ilyet". Közben meg fogalma nem volt az egészről, hogy milyen nehézsége van a gyereknek, mit tud, milyen más lehetőségei vannak. Természetesen az ő fia volt az, aki szétverte a tanítást, mert nem tudott viselkedni, mert otthon nem nevelték meg. És az ilyen meg volt róla győződve, hogy a fiacskájának minden joga megvan oda járni, ellenben az autista meg takarodjon onnan. Szégyen!

Sokan azt gondolják, hogy léteznek speciális iskolák, ahol a gyerekek képességei szerint haladnak. Ebben az országban nincsenek ilyen iskolák! Nagyon súlyos fogyatékos gyerekeknek vannak iskolák, amit egyébként egy normál iq-jú autistának, adhd-snak nem is írhat ki a Szakértői Bizottság. És egyébként ez is baj, mert azért nem az IQ a minden. Hallottam, hogy a szomszéd faluban volt olyan autista kisfiú, akinek még a szobatisztaság is gond volt, de a Bizottság szerint integrálható, mert magas volt az IQ-ja. Alig tudott az iskola megszabadulni tőle, mert persze a szülő meg ragaszkodott az integrációhoz. Természetesen az ő nézőpontja is érthető, hiszen ha nem kap bizonyítványt, nem fog tudni elmenni dolgozni, és egész életében tarthatják el a szülők. Persze érdemes mérlegelni, hogy a gyermek képes lesz-e valaha eljárni dolgozni, hiába okos. Csak az az igazság, hogy ez 6 éves korban még nem igazán látszik, a gyerek sokat fog még fejlődni.

Szóval az kéne, hogy kivizsgálni a gyereket, és eldönteni, hogy valóban integrálható-e. Ha egy fiú gondol egyet, és 7 évesen letolja a gatyáját, és odacsinál a tanterem közepére, bocsánat, de az nem integrálható, akkor is ha már integrál, derivál 7 évesen.

Ha meg valóban integrálható, akkor gyógypedagógust, ped asszisztenset biztosítani a gyermeknek, valamit kiképezni a tanárokat, hogy mit kezdjenek velük. Aki meg szekálja az ilyet, azt kéne kicsapni az iskolából.

2023. aug. 29. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/69 anonim ***** válasza:
100%

A témában óriási a tájékozatlanság. Először is a mentálisan sérült gyerek és enyhén autista gyerek egyáltalán nem ugyanaz. Előzőnek nincsen meg a megfelelő IQ szintje, utóbbinak meg sokszor még túl is szárnyalja az átlagot. Mentálisan sérült gyerekek speciális iskolába járnak többnyire.


Érintett szülő vagyok, a gyermekem SNI-s, diszkalkuliás, figyelemzavaros, rendkívül lassú, igaz, semmilyen magatartási zavara nincs.


Háromféle intézmény van:

1. normál iskola

2. integrált iskola: enyhe eltérésekkel rendelkezőknek, DE ép értelműek

3. speciális gyógypedagógiai iskola: értelmileg sérülteknek


Na most az én fiam nem mehet a 3.-ba, sem az 1.-be, így marad a 2. ami általában egy megyeszékhelyen 1 db iskola. Így még szerencséseknek is mondhatjuk magunkat, 16 fős osztályban vannak.


Az osztályukban nagyjából a fele rendelkezik valamilyen "papírral". De még így sem az igazi. Sokszor a teljesen "normális" gyerekek szüleivel van a legfőbb probléma. Rendszeresen téma szülőin, hogy a sok papíros gyerek miatt az ő hiper-szuper gyerekük nem tud haladni... Az már más kérdés, hogy ugyan miért íratta éppen ide. Nyilván az ő csemetéje egy normál versenyistállóban a végén kullogna, de ennek megértéséhez nem nagyon jutnak el.


Rendkívül bántó, hogy a normál gyerekek szülei folyton azt éreztetik, hogy az eltéréssel rendelkező (hangsúlyozom, nem sérült, csak éppen akadályoztatott, disz-es, akármilyen képességzavaros, de ép értelmű) gyerek zavaró, és miért ide jár, miért nem jár neki való iskolába.

AZÉRT, MERT NINCS.

A részképesség zavaros gyerekeknek a legjobb megoldás a következő lenne:

- integrált iskola

- a kézségtárgyak (rajz, ének, testnevelés, technika) közös tanulása: a szociális érés miatt létfontosságú a közösségben részvétel

- a többi tantárgyból pedig képesség alapján akár mikrocsoportokban tanulni. Pl. van 6 jeles-jó tanuló, 3 közepes, 3 elégséges, 4 nagyon gyenge tanuló. Hát én mondjuk aki valamit bizonyíthatóan nem képes elsajátítani, nem erőltetném (Waldorf pedagógia)

Nyilván ez hiú ábránd....

2023. aug. 31. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 58/69 anonim ***** válasza:
100%

56-os vagyok. Nem kötekedésből mondom, tényleg, de meglepődtem az 57-es válaszon.

Mi Fejér megyében lakunk, de nekem nem ezt mondták.

Itt kétféle iskola van, az integrált meg az EGYMI. Nekem a Szakértőiben azt mondták, hogy minden körzetes iskola fogad a megyében sni-s gyereket. Az állam kötelezi rá őket. Ha a Bizottság azt írja le, hogy integrálható, akkor kötelesek felvenni. Az alapítványi meg egyház iskolák húzzák ki magukat ez alól egyedül.

Itt minden iskolában és minden osztályban van btm-es és sni-s gyerek. Az előző iskolánkban kb. a fele az volt, mert az iskolaigazgató előszeretettel összefogdosta őket, mert extra pénz járt érte. Mostanra talán ő is belátta, hogy nem lehet úgy tanítani, ha 20-ból 15-nek van valami tanulási vagy magatartás zavara. Bár hozzáteszem a legtöbb helyen ilyen az arány, csak nincsenek lepapírozva a gyerekek. De onnan el is kellett jönnünk, mert iszonyú volt az osztály. A mostani helyünkön is sok a problémás gyerek, a legtöbbjük kivizsgálatlan sni-s vagy csak borzasztó neveletlen. De tény, hogy a papíros gyerekekkel van a kevesebb gond, mert velük legalább van foglalkozva.

Az EGYMI meg a fogyatékos iskola, szellemi fogyatékos, Down-szindrómás gyerekek vagy nagyon mély állapotban lévő autista gyerekek járnak oda, és minimális önellátásra tanítják őket, az a tananyag.

57-es, ti hol laktok?

2023. aug. 31. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 59/69 anonim ***** válasza:

Most elbizonytalanítottál, #58.

Lehet, hogy tévedek?


Nyíregyháza, Gárdonyi iskola van kijelölve számunkra.

F83 a kódunk.


#57 vagyok

2023. aug. 31. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 60/69 anonim ***** válasza:
100%
Nekem még valami ilyesmit mondtak, hogy van integráló iskola meg befogadó iskola. Az integráló iskolában van saját gyógypedagógus, a befogadó iskola meg csak utazót hív. De a fene sem érti már ezt. A lényeg a lényeg, hogy sajnos nincs olyan iskola, ahol pl. diszlexiásokat vagy figyelemzavaros gyerekeket szakképzett gyógypedagógusok tanítanak normál tananyagra speciális módszerekkel. Pedig sokan ezt képzelik, amikor felteszik a kérdést, hogy miért nem viszed speciális iskolába. Hát, mert nincs.
2023. aug. 31. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!