Miért próbálnak mentálisan sérült gyerekeket integrálni egészséges osztályba?
Értem én a lényeget.. De mégsem értem.
Fiam osztályaba (gimi) felvettek egy enyhén autista srácot, aki egyébként szimpatikus a fiamnak legalábbis.
Gólyataborban azonnal kikezdtek, fiúk lányok egyaránt. Fiam azt mondta hogy szó szerint rosszul volt a saját leendő osztálytarsaitol.
Ez nagyon nagy kics.szes a sérült gyermekkel szemben, nem?
Nem ő tehet róla hogy a többi ennyire sggfej. Életre szóló rossz élményeket fog itt szerezni.
Mit gondoltok erről?
Azért integrálták az autista srácot, mert az értelmi képességei alapján oda való.
A többivel van a gond, szerintem volt egy-két hangadó, meg sok birka.
És a birka lét látod szinte nagyobb gond, mint az az egy-két gyerek, aki a piszkálódás kezdeményezője volt.
Az igazi gond ott van, hogy birkákat nevelünk.
Nekem is van egyébként autista tanuló az osztályomban, általános iskola felső tagozat. A többiek megszokták, így ha vannak is súrlódások, nem vészes. De nagyon féltem, mi lesz vele középiskolában.
23as vagyok.
Az én érettségire készülő csoportomban az autista fiatalok nagyrészt jeles tanulók voltak. Az egyik autista lány színötös volt!
És nem volt csökkentett tananyag. Miért lett volna? Normál intelligenciával rendelkeztek. Sőt...
"Te se örülnél, ha egy csapatban lennél azzal a munkahelyeden, aki zavar és/vagy gyengén teljesít, vagy nem szimpatikus akármiért. "
Nem kell örülni, de békén kell hagyni.
Sok minden elhangzott (leírták), bocsi, ha ismétlek valakit.
Az alapelv nem rossz, a megvalósítás pocsék.
Több petíciót írtak már érintett szülők e téren, és a Kormány mindig hátradőlt, és nem értették mi a gond, hiszen törvényi szinten rendezve van a probléma. Ami igaz is. De a valóság teljesen más! Mint ahogy folyamatosan mondogatják azt is, hogy nincs semmi baj a közoktatásban, nincs tanárhiány, stb.
Valóban az lenne az ideális, ha max 15 fős osztályokban tanulnának a gyerekek, ahol max. 2-3 olyan gyerek lenne, akinek valami nehézsége van. Figyelemzavaros, diszlexiás, autista stb. És ehhez kapnának a pedagógusok segítséget, pedagógiai asszisztenset plusz természetesen képzést, hogy mit kezdjenek ezekkel a gyerekekkel. A többi gyereknek meg el kéne fogadnia, a másságot, amihez természetesen az kéne, hogy a szülők otthon nem uszítanák a csemetéket. Az én lányomnak is volt autista osztálytársa, és ott is volt olyan szülő, aki fel volt háborodva, hogy mit képzelnek, hogy az osztályba beraknak egy "ilyet". Közben meg fogalma nem volt az egészről, hogy milyen nehézsége van a gyereknek, mit tud, milyen más lehetőségei vannak. Természetesen az ő fia volt az, aki szétverte a tanítást, mert nem tudott viselkedni, mert otthon nem nevelték meg. És az ilyen meg volt róla győződve, hogy a fiacskájának minden joga megvan oda járni, ellenben az autista meg takarodjon onnan. Szégyen!
Sokan azt gondolják, hogy léteznek speciális iskolák, ahol a gyerekek képességei szerint haladnak. Ebben az országban nincsenek ilyen iskolák! Nagyon súlyos fogyatékos gyerekeknek vannak iskolák, amit egyébként egy normál iq-jú autistának, adhd-snak nem is írhat ki a Szakértői Bizottság. És egyébként ez is baj, mert azért nem az IQ a minden. Hallottam, hogy a szomszéd faluban volt olyan autista kisfiú, akinek még a szobatisztaság is gond volt, de a Bizottság szerint integrálható, mert magas volt az IQ-ja. Alig tudott az iskola megszabadulni tőle, mert persze a szülő meg ragaszkodott az integrációhoz. Természetesen az ő nézőpontja is érthető, hiszen ha nem kap bizonyítványt, nem fog tudni elmenni dolgozni, és egész életében tarthatják el a szülők. Persze érdemes mérlegelni, hogy a gyermek képes lesz-e valaha eljárni dolgozni, hiába okos. Csak az az igazság, hogy ez 6 éves korban még nem igazán látszik, a gyerek sokat fog még fejlődni.
Szóval az kéne, hogy kivizsgálni a gyereket, és eldönteni, hogy valóban integrálható-e. Ha egy fiú gondol egyet, és 7 évesen letolja a gatyáját, és odacsinál a tanterem közepére, bocsánat, de az nem integrálható, akkor is ha már integrál, derivál 7 évesen.
Ha meg valóban integrálható, akkor gyógypedagógust, ped asszisztenset biztosítani a gyermeknek, valamit kiképezni a tanárokat, hogy mit kezdjenek velük. Aki meg szekálja az ilyet, azt kéne kicsapni az iskolából.
A témában óriási a tájékozatlanság. Először is a mentálisan sérült gyerek és enyhén autista gyerek egyáltalán nem ugyanaz. Előzőnek nincsen meg a megfelelő IQ szintje, utóbbinak meg sokszor még túl is szárnyalja az átlagot. Mentálisan sérült gyerekek speciális iskolába járnak többnyire.
Érintett szülő vagyok, a gyermekem SNI-s, diszkalkuliás, figyelemzavaros, rendkívül lassú, igaz, semmilyen magatartási zavara nincs.
Háromféle intézmény van:
1. normál iskola
2. integrált iskola: enyhe eltérésekkel rendelkezőknek, DE ép értelműek
3. speciális gyógypedagógiai iskola: értelmileg sérülteknek
Na most az én fiam nem mehet a 3.-ba, sem az 1.-be, így marad a 2. ami általában egy megyeszékhelyen 1 db iskola. Így még szerencséseknek is mondhatjuk magunkat, 16 fős osztályban vannak.
Az osztályukban nagyjából a fele rendelkezik valamilyen "papírral". De még így sem az igazi. Sokszor a teljesen "normális" gyerekek szüleivel van a legfőbb probléma. Rendszeresen téma szülőin, hogy a sok papíros gyerek miatt az ő hiper-szuper gyerekük nem tud haladni... Az már más kérdés, hogy ugyan miért íratta éppen ide. Nyilván az ő csemetéje egy normál versenyistállóban a végén kullogna, de ennek megértéséhez nem nagyon jutnak el.
Rendkívül bántó, hogy a normál gyerekek szülei folyton azt éreztetik, hogy az eltéréssel rendelkező (hangsúlyozom, nem sérült, csak éppen akadályoztatott, disz-es, akármilyen képességzavaros, de ép értelmű) gyerek zavaró, és miért ide jár, miért nem jár neki való iskolába.
AZÉRT, MERT NINCS.
A részképesség zavaros gyerekeknek a legjobb megoldás a következő lenne:
- integrált iskola
- a kézségtárgyak (rajz, ének, testnevelés, technika) közös tanulása: a szociális érés miatt létfontosságú a közösségben részvétel
- a többi tantárgyból pedig képesség alapján akár mikrocsoportokban tanulni. Pl. van 6 jeles-jó tanuló, 3 közepes, 3 elégséges, 4 nagyon gyenge tanuló. Hát én mondjuk aki valamit bizonyíthatóan nem képes elsajátítani, nem erőltetném (Waldorf pedagógia)
Nyilván ez hiú ábránd....
56-os vagyok. Nem kötekedésből mondom, tényleg, de meglepődtem az 57-es válaszon.
Mi Fejér megyében lakunk, de nekem nem ezt mondták.
Itt kétféle iskola van, az integrált meg az EGYMI. Nekem a Szakértőiben azt mondták, hogy minden körzetes iskola fogad a megyében sni-s gyereket. Az állam kötelezi rá őket. Ha a Bizottság azt írja le, hogy integrálható, akkor kötelesek felvenni. Az alapítványi meg egyház iskolák húzzák ki magukat ez alól egyedül.
Itt minden iskolában és minden osztályban van btm-es és sni-s gyerek. Az előző iskolánkban kb. a fele az volt, mert az iskolaigazgató előszeretettel összefogdosta őket, mert extra pénz járt érte. Mostanra talán ő is belátta, hogy nem lehet úgy tanítani, ha 20-ból 15-nek van valami tanulási vagy magatartás zavara. Bár hozzáteszem a legtöbb helyen ilyen az arány, csak nincsenek lepapírozva a gyerekek. De onnan el is kellett jönnünk, mert iszonyú volt az osztály. A mostani helyünkön is sok a problémás gyerek, a legtöbbjük kivizsgálatlan sni-s vagy csak borzasztó neveletlen. De tény, hogy a papíros gyerekekkel van a kevesebb gond, mert velük legalább van foglalkozva.
Az EGYMI meg a fogyatékos iskola, szellemi fogyatékos, Down-szindrómás gyerekek vagy nagyon mély állapotban lévő autista gyerekek járnak oda, és minimális önellátásra tanítják őket, az a tananyag.
57-es, ti hol laktok?
Most elbizonytalanítottál, #58.
Lehet, hogy tévedek?
Nyíregyháza, Gárdonyi iskola van kijelölve számunkra.
F83 a kódunk.
#57 vagyok
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!