Miért próbálnak mentálisan sérült gyerekeket integrálni egészséges osztályba?
Értem én a lényeget.. De mégsem értem.
Fiam osztályaba (gimi) felvettek egy enyhén autista srácot, aki egyébként szimpatikus a fiamnak legalábbis.
Gólyataborban azonnal kikezdtek, fiúk lányok egyaránt. Fiam azt mondta hogy szó szerint rosszul volt a saját leendő osztálytarsaitol.
Ez nagyon nagy kics.szes a sérült gyermekkel szemben, nem?
Nem ő tehet róla hogy a többi ennyire sggfej. Életre szóló rossz élményeket fog itt szerezni.
Mit gondoltok erről?
Igen. Ezért mondom hogy nekünk szülőknek kell a gyereknek azt megmagyarazni, hogy nem az a menő viselkedés, ha bántunk egy nálunk gyengébbet, elesettebbet, hanem az a menő, ha mellé tudunk állni és megvedjuk ha kell.
Önmagában az is nagyon jó dolog, ha leulsz egy ilyen kiközösített gyerek mellé, és beszélgetsz vele. Ez akkor lenne még jobb, ha nem egy ember hanem egy csoport ülne le mellé.
Kérdező, nekem a nővérem se nem autista, se nem papíros, nem is testi fogyatékos, mégis csesztették anno, mert visszahúzódó, félénk volt, úgymond áldozattípus. Akkor lett számára jobb világ, mikor a középsuliban másik osztályba került. (Felnőttként meg kb. bárhova megy, kedvelik, és már magabiztosabb, mint régen.) De persze, ha valakire rászállnak, nyilván azt kell elszeparálni, véletlenül sem a terrorizáló kis gyökereket megregulázni…
Amin felcseszem magam mindig a hasonló kérdéseknél, az autizmus, SNI nem egyenlő azzal, hogy a gyerek agresszív, ill. el fogja lehetetleníteni a tanítást. Enyhén autista lányom van, „sima” iskolában tanul, példás magaviseletű. Jóval kevesebb a gond vele bent, mint sok nem papíros gyerekkel. Ha egy gyerek valóban agresszív, nem tud viselkedni, akkor joggal háborognak a szülők, és tök mindegy, hogy SNI-s, szar családból származik, akármi. De nem szeretem, ha alapból ráhúzzák ezt minden SNI-s gyerekre.
A jelen gyakorlat az, hogy a lightosabban sérült gyerekeket integrálják, mert nincs külön kapacitás annyiféle iskolát nyitni, ahányféle problémával, súlyossági állapottal rendelkező gyerek van. Vagy szerinted jobb lenne, ha az én enyhén autista, szelíd, ép értelmű gyerekem bekerülne értelmi sérült és/vagy súlyos viselkedésproblémával küzdő gyerekek közé? Félre ne értsd, nem nézem le ezeket a gyerekeket se, de az én lányomnak nem ott van a helye, és a neurotipikus gyerekek közt tud fejlődni, elérhetőek a követelmények, és van húzóerő is.
27-es: Nem vagyok osztálytársak szüleivel bratyizós, pletykálkodós, de elmegyek egy szülőire, évzáróra, és kéretlenül is meghallgatom a fél suliról, hogy ki bukott meg, ki SNI-s, kinek milyen a családi élete stb. Ugyanez fogadóórán. Vagy pl. jön haza a lányom, meséli, hogy kikkel volt épp fejlesztésen, mit csináltak, kinek mi nem megy (konkrét diagnózist nem mond/tud, de kiderül, hogy xy gyerek sem NT.) De akár a gyerek is mondhatta magáról.
"Vagy szerinted jobb lenne, ha az én enyhén autista, szelíd, ép értelmű gyerekem bekerülne értelmi sérült és/vagy súlyos viselkedésproblémával küzdő gyerekek közé?"
Biztosan láttad, hogy ha figyelmesen olvastál, hogy pont az ilyen gyermekek védelmebol/szempontjabol írtam ki a kérdést, és nem azok védelmében, akik közé bekerult a gyermek.
De ez így akkor sem jó. Valahol nagyon el van rontva. És azok mellett kampányolok, akikkel ezt teszik a többiek.
Mivel rendszer szinten mi nem tudunk tenni ez ellen, ezért kéne a "kikezdos" gyerekeket toleranciára nevelni.
Mi csak a társadalom legkisebb egysége - a család nevében tehetünk ez ellen, máshogy nem.
Jó lenne, ha meg tudnánk tanítani a gyerekeknek az elfogadást. Hogy esetleg érezzek, milyen jó érzés úgy ülni egy órán, hogy az a szerencsétlen másik se érezze magát rosszul miattunk.
Nekünk ez sikerült amikor én voltam gimis. Most miért nem sikerül szinte sehol?
44-es: Sok a bántalmazó gyerek, de ehhez nem kell az áldozatnak autistának, SNI-snek lennie. Ezért írtam, hogy a teljesen ép nővéremet csesztették, az autista kislányomat nem. (Az osztályának amúgy elég problémás a magatartása, de ott a problémás gyerekek nagyrészt egymást csesztetik, egymással verekednek, és nem a „gyengébbekre” szállnak rá.) Egy piszkálódós gyereknek nem kell kb. semmi „indok”, abba is képes belekötni, hogy a másikon kék színű póló van, és valamit kitalál rá, hogy miért ciki.
A nővérem története régi, szóval, anno sem volt minden fenékig tejfel. Ugyanakkor viszont a gimiben nálunk volt vak srác és mozgáskorlátozott fiú is (koraszülötten, oxigénhiánnyal született, csak nagyon kitekert pózokban, ált. bot segítségével tudott járni, és azt hiszem, furcsán is beszélt, de az értelmével semmi gond nem volt). Emlékeim szerint mindketten a népszerűbb diákok közé tartoztak, és semmivel se érte őket több atrocitás, mint bárki mást.
Igen, a kiírásom nemcsak a sérült gyermekre vonatkozott, hanem mindenki másra, akit piszkálnak. A felvezetőmben írt eset csak a friss példa volt.
Sok a bántalmazo gyerek. Mindig ide lyukadunk ki. De miért??? Ennek valami oka csak kell lennie!! Én sose voltam bántalmazo, és bántalmazott sem. Mégis szúrja a szememet.
Emellett egyszerűen nem lehet elmenni szó nélkül.
Nem dicsekedtem azzal, hogy gúnyol mást, meg nem akarja a párja lenni, elhúzódik tőle, zavarja a viselkedése. De nem is érzem rosszul magam tőle, mivel nem kell mindenhez neki alkalmazkodni. Te se örülnél, ha egy csapatban lennél azzal a munkahelyeden, aki zavar és/vagy gyengén teljesít, vagy nem szimpatikus akármiért. Akár teher róla, akár nem, szeretni nem kell és nyugodtan lehet zavaró vagy ellenszenves.
Annak viszont nagyon örülök és dicsekszem is, hogy ahhoz képest hogy oviba nem tudott járni, a legmenőbb 6 gyerekbe tartozik, kitűnő és tanára, diákok egyaránt kedvelik. Ő is védett már meg mást, akit nem bír, azt okkal nem bírja, passzív vele és elkerüli és kinevetik/gúnyolják. Nem kell mindenkit szeretnie, nyugodtan tarthat mást hülyének és zavarónak, hisz a viselkedésük olyan.
Nem fog játszani mozgássérülttel, mert nem tud vele mit játszani, amit élvezne, esetleg ha van sakk, akkor azt, de amúgy ott fogja hagyni, mert imád szaladni, mozogni, mászni, kergetőzni és ezért kicsit sem érdemel egy csúnya pillantást sem. Akkor sem, ha megmondja hogy a másik ilyenre nem képes, és ezért nem játszik vele, és azért sem kell rosszul éreznie magát, ha sorversenynél egy koordinációs problémákkal küzdő gyerek a csapatába kerül, ő meg ezért frusztrált. Ezek normális dolgok, érzések, teljesen jogos mind.
Csúnya szavakat nem használ, de amit érez azt kimondja. Attól, hogy a zavaró viselkedésű gyereket nem bírja, akit bír, azzal végletekig rendes és kiáll értük. És az SNIs/BTMNes gyerekekkel szokott lenni a gond, akiket tolerálni kellene.. kivéve ugye mi, meg itt fent valamelyik másik, meg a többi enyhén érintett. Nem az én gyerekem boldogsága és képességei árán kell integrálni a többit, ő nem kedveli őket és ez oké îgy. Ö sem tudja amúgy kinek mibaja, kivéve a diszt, azt mondtam, csak érzékeli hogy az egyik heves, a másik figyelmetlen, a harmadik gyakran dühös, a negyedik bekakil, az ötödik ügyetlen, többen meg “buták”, nem értik, miről beszélnek és rosszul tanulnak. Nem kell szeretnie őket, senkit sem kell szeretnie. A többieknek sem kell őt szeretnie, aki szereti, az magától bírja. Neki nincs olyan nehézsége, amit tolerálnia kellene másnak, így könnyű vele kijönniük, senkit nem zavar a viselkedése.
Tessék, jó példája, az"érzékenyítésnek", és a 47-es még büszke is rá,és támogatja a gyerekét,hogy bátran "ne" kedveljen senkit,aki más,ügyetlenebb,csúnyább, butább,lassabb.
Kedves 47-es válaszoló!
Az emberi faj, azért tudott kiemelkedni az állatok közül, mert az egyedek/csoportok elkezdték ÁPOLNI/GONDOZNI/VÉDENI a csapat ELESETTEBB/SÉRÜLT/GYENGE stb egyedeit.Erre már a majomembereknek is volt annyi érzelmi intelligenciájuk,hogy ezt tegyék.
Pl ha egy csapatban a sorversenynél van egy gyengébb, akkor nem pofákat kell vágni, meg elhúzódni, meg reklamálni,hanem a magukat erősnek tartóknak 150%-ot teljesítve húzni a csoportot!A tanár nem azért osztja a gyerekedhez,hogy kics...esszen vele, hanem mert tudja,hogy a gyereked képes 150%-ot teljesíteni,egyszerűen fogalmazva el tudja vinni a hátán(mint az ősember).És nem, nem kell mindig mindenkivel játszani,de nem is kell mindenkit mindig elutasítani.A tolószékben ülő gyerek is szeretheti azokat a meséket könyveket, xboxot,bármit, amit a te gyereked, attól,hogy nem tud járni, csak nehezebb megtalálni a csatlakozási pontot.A gyereked ezt a passzív viselkedést miattad éli így meg,mert nem segítesz neki, mert te magad is elhúzódsz mindenkitől aki már.Hül....yének meg akkor tarthatsz te vagy a gyereked mást,ha benne jártál a cipőjébe, és végigélted az addigi életét.Bár szerintem sírva könyörögnéd vissza magad a sajátodba.
A munkahelyeimen ,kizárólag az ilyenek mit jelentik a nem szimpatikust, mert attól hogy egészséges, azt hiszi, hogy lenézhet másokat.Aki ügyetlenebb megtanítjuk/gyakorlunk vele, a gyámoltalan, bátorítjuk,akinek meg bármi betegsége van, mégjobban támogatjuk,mert betegségről balesetről senki sem tehet!
Nem bántás, de szállj le a magas lóról, és segíts a gyerekednek, normális érzékenységű felnőtté válni,neki még van remény.Ez azért is fontos,mert sosem tudhatod mit hoz az élet,kivel mi történhet,és nem -e kerültök a "csapat" másik oldalára bármikor.
47, elbeszélunk egymás mellett. Nem a szeretetrol van szó, hanem egymás elfogadasa és tiszteletben tartása.
Én azzal sem vagyok tiszteletlen, akit nem kedvelek. Nagyjából ennyi lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!