Kezdőoldal » Ezotéria » Egyéb kérdések » Van itt olyan szkeptikus, aki...

Van itt olyan szkeptikus, aki az itt leírtakkal egyetért és vállalna ezzel kapcsolatos vitát?

Figyelt kérdés
[link]
2022. febr. 4. 08:19
1 2 3 4 5 6
 31/60 anonim ***** válasza:
100%

"Levezettem egy logikus gondolatmenetet,"

Igen, de attól, hogy valami logikusan levezethető, még továbbra sem bizonyított.

2022. febr. 4. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/60 A kérdező kommentje:
31 - Nem is azt mondtam, hogy bizonyított. Azt mondtam, hogy tudok logikus cáfolatot írni az adott weboldalon leírtakkal kapcsolatban, ezért keresek valakit, aki vállalná az erre irányuló vitát.
2022. febr. 4. 13:07
 33/60 anonim ***** válasza:
100%

"Nem is azt mondtam, hogy bizonyított. Azt mondtam, hogy tudok logikus cáfolatot írni az adott weboldalon leírtakkal kapcsolatban, ezért keresek valakit, aki vállalná az erre irányuló vitát"

De egy bizonyítatlan elmélkedés nem számít cáfolatnak.

2022. febr. 4. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/60 A kérdező kommentje:

"De egy bizonyítatlan elmélkedés nem számít cáfolatnak."

Ez azt is jelenti, hogy nem tudjuk cáfolni, hogy olyat tennének a gyógyszergyárak, mint amit leírtam, hiszen ami a linkelt oldalon le van írva, nem feltétlen észszerű. Tehát, mivel sem bizonyítani, sem cáfolni nem tudjuk, ugyanannyira hibás hozzáállás ezt szkeptikusan cáfolni, mint biztosan hinni benne. Ebben egyetértünk?

2022. febr. 4. 13:54
 35/60 anonim ***** válasza:
nem kotelezo cafolni, boven eleg figyelmen kivul hagyni es nem felelemben elni az eletunket
2022. febr. 4. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/60 anonim ***** válasza:
100%

"Ez azt is jelenti, hogy nem tudjuk cáfolni, hogy olyat tennének a gyógyszergyárak, mint amit leírtam, hiszen ami a linkelt oldalon le van írva, nem feltétlen észszerű. Tehát, mivel sem bizonyítani, sem cáfolni nem tudjuk, ugyanannyira hibás hozzáállás ezt szkeptikusan cáfolni, mint biztosan hinni benne. Ebben egyetértünk?"

Nem, hiszen a két magyarázat valószínűsége közel sem ugyanakkora.

Logikusan levezetni azt is le lehetne hogy például tegnap teremtette isten az egész világot, és csak azért nem így tűnik, mert mindenkinek egységesen emlékeket is teremtett. De attól még hogy erről akár egy teljes esszét is írnék, bármilyen logikusan, a valószínűsége annyira minimális, hogy értelmetlen lenne ebből kiindulni.

2022. febr. 4. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/60 A kérdező kommentje:

"Nem, hiszen a két magyarázat valószínűsége közel sem ugyanakkora."

Épp ezért írtam le a gyógyszergyárak működésével kapcsolatos abszolút logikus érvelést. Hozzáteszem, nagyon kíváncsi vagyok a cáfolatokra, de valamire azt írni, hogy "baromság", meg hogy "szánalmas ebben hinni" természetesen nem tekinthető cáfolatnak.

Ugyanúgy, mint ahogyan az sem, hogy "ha egy ilyen kutatás lenne, melyet a gyógyszergyár megvásárolna, folytatná a kutatást egy másik gyógyszergyár", hiszen ez tárgyi tévedésekkel van tele, ugyanis a jogrendszer nem így működik.


"Logikusan levezetni azt is le lehetne hogy például tegnap teremtette isten az egész világot, és csak azért nem így tűnik, mert mindenkinek egységesen emlékeket is teremtett."

Nem, ebben hinni nem logikus. Nyilvánvaló ugyan, hogy nem lehet kizárni, de valójában semmi nem támasztja alá, hogy ez így történt volna. Ezzel szemben én valós érveket írtam, ismétlem, nagyon kíváncsi vagyok az ellenvéleményre. Nem veszekedni akarok senkivel, pusztán érveket ütköztetni.

2022. febr. 4. 14:28
 38/60 anonim ***** válasza:
100%

"Nyilvánvaló ugyan, hogy nem lehet kizárni, de valójában semmi nem támasztja alá, hogy ez így történt volna."

Pontosan! Ugyanezen hasal el a te elképzelésed is. Logikusnak épp logikus is lehetne, valami kémfilmbe vagy hasonlóba el is menne, de ahogy mondod, valójában semmi nem támasztja alá, hogy így lenne.

2022. febr. 4. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/60 A kérdező kommentje:

"Pontosan! Ugyanezen hasal el a te elképzelésed is. Logikusnak épp logikus is lehetne, valami kémfilmbe vagy hasonlóba el is menne, de ahogy mondod, valójában semmi nem támasztja alá, hogy így lenne."

Épp ezért írtam oda a hozzászólásom második felét is, amire nagyvonalúan nem reagáltál.

"Nem, ebben hinni nem logikus. Nyilvánvaló ugyan, hogy nem lehet kizárni, de valójában semmi nem támasztja alá, hogy ez így történt volna. Ezzel szemben én valós érveket írtam, ismétlem, nagyon kíváncsi vagyok az ellenvéleményre. Nem veszekedni akarok senkivel, pusztán érveket ütköztetni."

Azt sem értem, hogy miért ilyeneket írsz, hogy "valami kémfilmbe el is menne", ahelyett, hogy a leírtakat cáfolnád meg. Ismétlem, ez így nem vita, ez nem elfogadható cáfolás, ennyi erővel egymás anyukáját is emlegethetnénk, de én annak a híve vagyok, hogy egy bizonyos szintet megütő vitakultúrának hasznosabb eredménye van.

2022. febr. 4. 14:50
 40/60 A kérdező kommentje:
Tehát lényeges különbség, hogy míg az általad leírt istenhites példa nem kizárható, de semmi teszi logikussá, addig az általam leírtakban a gyógyszergyárak észszerű és logikus működéséről írtam, amely nem került megcáfolásra. Azt gondolod, hogy egy gyógyszergyár feláldozná a profitját azért, hogy embereket mentsen meg?
2022. febr. 4. 14:52
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!