Milyen jogaik vannak A diákoknak az iskolaorvosi vizsgálatokon?
Most már nevetnem kell lassan,mert kapkodom a fejem,itt senkitől se hallottam,hogy azt írta volna,hogy a rendes testedzés tornaórán rossz lenne.
Itt max. a tornaruhákra reagálták.Egyébként meg van előírt tornaruha,de ez a legtöbb helyen az iskola nevével ellátott felső és egy sötét nadrágot határoznak meg.Szóval ezt írja elő az iskola,innentől kezdve nincs miről veszekedni,az iskola ezt engedte meg,így döntött.
Senki nem beszélt a testedzés ellen.A diákok kötelessége meg megint más téma,egy a tanulás lenne,de ezt is otthonról kell hozni,ha valakivel nem ülnek le még elsősként tanulni és nem kérdezgetik ki a leckéről amíg kicsi is szükséges,akkor persze hogy nem fog jól tanulni.Szóval a szülő felelőssége nagy ebben.Aztán azt hogy tudjon viselkedni(,tisztálkokdni,alapvető szükségleteiket a wc elvégezni,öltözködni,enni normálisan stb már 3 éves korban valamilyen mértékben tudniuk kellene a piciknek,de ezen tevékenységek kitolodás szintén a szülők miatt van,hisz agyon kényezetetik őket,nincs türelmük,hogy megvárják a gyerek maga próbáljon felöltözni,inkább gyorsan ráadják és mindent rájuk hagynak jaj még kicsi stb..),köszöni,normálisan válaszolni,ha kérdezik szintén a szülőnek kellene megtanítania,sőt már így vinni a kicsiket az óviba,és hát az óvodába tovább szociálódik,okosodik a gyermek.De hát sok gyereket erre nem tanítanak meg otthon,sokszor maga a szülő is rondán beszél a gyerek előtt,nem köszön stb.
Szóval a nevelésnek már igen kiskorban meg kell történie,aztán ha iskolás lesz a gyerek akkor igen is foglalkozni vele,és már kiskorban megtanítani ez a te szobád,te felelsz a tisztaságáért,a rendért,minket erre neveltek és simán én csináltam a szobám alíg 3 évesen,anyu meg besegített.Utána ha nő a gyerek akkor bevonni otthoni egyéb tevékenységbe is,házimunka,nem hal bele,de ha már eleve így nevelik és játékosan csinálják,bele vonják kiskorban a gyerkeket,ősztönzik rá,akkor ez nem lesz később sem nagy gond.Tiszteltre nevelni,köszönjön az idősebbnek,ha normálisan kérdeznek úgy is válaszoljon.Ez mind otthonról hozott minta.De az is igaz,hogy van aki otthon nagyon tisztelettudó,és az iskolában tudja magát kiélni.Mert a legtöbb probléma a szegény körülmények között(sokszor ivás,cigi a szülők részéről,ha nincs is pénz erre biztos hogy mindig van) és érdekesen az anyagilag jó körülmények között élő gyerekeknél van(akik meg mindent megkapnak ingyen bérmentve,agyon kényeztetés).
Szóval a kötelességüknél a diákok esetében a szülőnek igen nagy a szerepe,de manapság az agyon kényeztetés,a megkímélés,a kifogások keresése,hogy mért nem vonják be egy-egy otthoni munka tevékenységbe a gyereket,vagy mért csinálnak meg helyette mindent.Stb.
De erre ismét egy másik témakört kellene létrehozni és ott kivesézni.
fektessük le:
az orvosi vizsgálat nem megalázás, innentől kezdve szívesen látnék olyan jogszabályt, amely mégis ezt állítja! Bemásolhatná azt is valaki!
Én is azt nem értem,hogy maga a levetkőzés miért van együtt említve a megalázással. Mi sosem éreztük egy orvosi vizsgálaton a suliban,hogy bárki alázni akarna minket. Ellenőrizték az egészségünket,ezért inkább hálásnak kéne lenni nekik.
A tornaóráknál meg végképp nem értem pl. az egységes tornaöltözet miért alázás. Nálunk fiúknak olyan is volt,hogy az atétát is le kellett venni pl. sportnapon,mert a kosárban a csapatokat meg kellett valahogy különböztetni mikor egymással játszottak és írták a pontokat. Tornaórán is előfordult csapatjátékná lsoksor. Lányok is látták a meccseket és mégsem érezte senki magát megalázva. Sőt,amikor a srácok lejöttek a pályáról mert voltak cserék meccs közben még akkor sem vették vissza a trikót. Ez nem azt mutatja,hogy annyira rosszul érezték magukat. A fiúknak ez teljesen mindegy, a tanárok azok akik már mindenben félnek a jogsértésről félve a szülúktől. Kreált porblémák ezek mind. Tényleg alapból érthetetlen,hogy ezek alázással és szégyennel hogy férnek össze,hogy kerülnek egyáltalán összefüggésbe egymással.
Megkukkoltam Nyuszi doki topicját és dobtam egy hátast.
Na ezt figyeljétek! Egyik kommentelő kérdezi tőle, hogy "Aki meg nem arra kíváncsi lennék ők is hagynák magukat szűrűvizsgálatkor mások előtt vizsgáltatni?Vagy ez a módszer csak a diákokra értendő? "
Erre Nyuszi doki ezt mondja:
"----- csak diákokra !!!!! majd ha felnőtt lesz, lehet egyéniség meg lehet akármi, de addig egy közösség tagja ! "
Ugyanez a kommentelő írja Nyuszi dokinak:
"Szerintem azért tök érthető hogy nem akajrák hogy ilyen vizsgálatokkor nézzék őket?Ez azért nagyon intim,magán jellegű. "
Erre Nyuszi doki ezt mondja:
"--- igen, pont arról írtam valahol, hogy azt a csúnya egót szét kell zúzni darabokra, hogy a közösség, a jellem legyen előtérben. És ugyan már, neki is kukija és puncija van, a másiknak is, na most mi baj lesz, ha megnézi a másikét, amit amúgy is lát naponta?"
Én eddig zömmel poénosan próbáltam reagálni, de most kicsit félreteszem a poénkodást.
Ezekből a mondatokból most már nekem teljesen egyértelmű, hogy ez a Nyuszi doki valamiféle "felsőbbrendű" lénynek képzeli önmagát, vagy valamilyen ok miatt gyűlöli a gyerekeket,de persze az is lehet, hogy tényleg simán "dilis" ahogy mások is írták.(végülis a 2 dolog nem zárja ki egymást)
De aki képes ilyet mondani, hogy "ÉN más vagyok, ez CSAK diákokra vonatkozik", vagyis ő úgy gondolja, hogy NEKI jár a diszkréció és egyebek,de a diákoknak NEM jár, kvázi a kiskorúakat ő valamiféle "alsóbbrendű" lénynek tekinti.
Erre csak annyit mondok NO COMMENT!
Ember és ember között NINCS különbség! A kiskorú ugyanolyan ember mint egy felnőtt!
Az pedig, hogy ő a közösség "jó" minősítését abban látja, hogy a diákokat meg kell fosztani a MINDENKIT megillető emberi jogoktól,meg kell alázni őket, pofon kell vágni őket ha nem akarnak megtenni valamit,gúzsba kell kötni az egyéniségét.....
Cöcöcö......
Ez a Nyuszi doki tényleg "beteg pszichéjű" (ahogy ő mondaná)
Napersze tudom, ő ezt önmagára sosem mondaná :D
Itt ő az egyetlen "egészséges pszichéjű" ember.
Örülök, hogy nem a faterom ez a tag és én is úgy gondolom ahogy egy másik kommentelő már írta,remélem SOHA nem lesz gyereke,mert előbb-utóbb a diliházban kötne ki az a szerencsétlen gyerek.
Nézd, én tényleg más vagyok, de én megtehetem. Viszont egyúttal felnőtt is vagyok.
Egy diák viszont diák, és álljon meg a menet, ott kötünk ki, hogy a diák fogja irányítani az orvosi vizsgálatot is, mert ő micsoda nagy egyéniség. Na nem, középiskolában a közösségi szellemnek kell jelen lennie, ezt írtam már, nem pedig a nagy egyéniségnek.
De hogy hol a kapcsolat a megalázás és az orvosi vizsgálat között, na erre még senki nem adott nekem jogszabályt. Értem én, hogy emberi jogok stb, na de hol van leírva az emberi jogokban az, hogy az orvosi vizsgálat megalázó lenne?
Nem fejtem ki még egyszer, amit leírtam a másik topicban, de tehát az orvosi vizsgálatokra szükség van, és ne a diák döntse el a végén még azt is, hogy az adott iskolaorvos nem megfelelő számára. Azért álljunk meg egy pillanatra, ez már a ló túlsó oldala!
Véleményem szerint már most is átestünk egy másik oldalra, ahol mindenki hirtelen olyan kis szemérmeske lett, hogy őt ugyan holmi iskolaorvos ne vizsgálja meg. A módot, módszert pedig bízzuk az adott iskolaorvosra, és ha neki 10-esével kényelmesebb behívni a diákokat, akkor úgy lesz. Senki nem halt még bele ilyen vizsgálatba, és nem is fog sztem.
Valaki írta, hogy azért megalázó, mert egymás előtt, és hát az osztálytárs meglátja a kukiját. Oké, ez lehet egy érv, csak erre azt írom, hogy elég baj, ha máshol nem látja meg a kukiját, mint arról már beszéltünk, pl. nem tusolnak tesi után. Itt tartunk, hogy odáig fajult ez az egyéniség kérdése, hogy már tusolni se hajlandók, mert jaj mi lesz, ha meglátja az osztálytárs, amikor pont egy közösségről lenne szó. Na ezt tartom durvának. Emberek, manapság pl senki nem jár edzésre se? Ez se divat? Az „én köreimben” szerencsére divat, szóval meg vagyok nyugodva, csak ugyanakkor le vagyok döbbenve, hogy ilyen viselkedésekről is olvasok, sőt mi több, el se akarom hinni.
Tudom, ne lovagoljak már a tusoláson, na de könyörgöm, azért lovagolok rajta, mert ha az természetes lenne mindenhol, akkor egy orvosi vizsgálat se okozna problémát, sőt, ez a topic se jött volna létre.
Nem logikus, amit írok? Ezek után, én komolyan örülök, hogy jó helyen vagyok, mert eddig nem hallottam még olyanról, hogy a srácok és lányok edzés után ne tusoltak volna, és értelem szerint, olyanról se, hogy szégyenlősek lettek volna egymás előtt. Egy zárt közösség, ugyan miért lennének?
Nem logikus sztem ez a hozzáállás, nem ezt jelenti egyéniségnek lenni …. Legyen egyéniség azzal, hogy jól tanul, hogy egy közösség része, de ne azzal, hogy ő márpedig kihúzza magát a közösségből!
Orvosi vizsgálatra korlátozva az egészet:
Legtöbb helyen nincs idő és mód másképpen csinálni, mert az iskolaorvos fut, rohan, írtam már, hogy azóta beszéltem kettővel is, és mindkettő csoportosan hívja be a diákokat, de ebből még sosem volt probléma. Akkor itt is megkérdezem: nem lehet, hogy ez egy álcirkusz és valójában nincs ezzel semmi gond, csak valaki elkezdte, aztán ment a topic a maga útján? Azért kérdezem, mert ha élőben nem hallok ilyen panaszokat, akkor vajon itt miért olvasok?
Utolsónak írnám, hogy van gyerekem ... tőle is elvárom a közösségi szellemet, de azért nyilván ő más
A közösségi szellem nem = a közös meztlenkedéssel szerintem,és azt is leírták más sokszor hogy azért más egy tusolás és más egy vizsgálat.Attól hogy valakik együtt zuhanyoznak valószínűleg intim vizsgálatnál szeretnének egyedül bennt lenni,nem hiába hívják intim vizsgálatnak.
1.De mért másabb a te gyereked mint a többi gyerek?Vagy mért vagy te másabb mint mások?Miben?
2.-Te elvárod a diszkérciót más mért ne várhatná el?
Nekem van munkatársam aki bizonyos vizsgálatokat csak egy bizonyos doktornővel végeztett el a gyerekein és írásban is nyilatkozott róla.Mért?Mert ismerik,ismerik,mert tapasztalata/tapasztalták a szaktudását,kedves a gyerekekhez,a gyerekek/ más gyerekek is igen szeretik,pl. ügyes egy oltásnál is,képes elterelni a kicsik figyelmét is,beszélgetni,diszkrét,tudni lehet nála mi hogy fog történi.Ezért is van hogy bizonyos vizsgálatok,oltások csak nála elképzelhetőek.
3.Mért a te gyereked miben másabb?Hány éves ha szabad megkérdeznem,neme?
4.Neked nem fontos hogy egy szimpatikus,ügyes orvos vizsgálja akár a gyereked,vagy mindegy csak legyen róla papírja?
5.Te nem várod el,hogy a gyerekeddel normálisan bánjanak,ha ő is úgy viselkedik másokkal?
Vagy a kettőtők másságát fejts ki!
Tesi és zuhanyzás:
A zuhanyzást meg hagyjad már,sok helyen nincs tusoló,vagy igen kevés csak 1 vagy 2,az is lepukkant állapotba,nem adnak még időt se rá,mert van 5-10 perc,hogy öltözön tesi után és nyomás az osztályba.Van olyan suli ahol óráról órára vándorolnak mert nincs megfelelő terem,így tudják megoldani,az enyém is ilyen volt.Max 2 órát voltunk egy terembe és cuccolni és futni az iskola másik pavilonjába át.
A testnevelés órákról meg annyit,hogy 1 kis termünk volt középsuliba 3 osztályra,általános,szakmunkás,szakközép(öltöző olyan kicsi hogy egymás hegyén hátán,átöltözni is nehéz volt,1 zuhanyzó volt de undorító állapotba,zuhany fej lelopva,a wc meg bűzlött,később utobbit elég hamar kicserélték,de a zuhanyzó marad amilyen volt)Mivela szakmunkások között sok volt a sötét,a bunkó így ha lett is volna lehetőség zuhanyozni szerintem mindenki kihagyta volna.
Szóval ott ahol van zuhanyzásra lehetőség de ki lenne kötve,meg lenne követelve a normális viselkedés,(nem megyünk be sikogatva hogy kukkoljuk a másikat,nem csapkodjuk mint az agyamentek a zuhanykabint,az meg be aki zuhanyozni akar,aki nem annak tünés,nem mint az állatok,ovodások stb)hogy más le tudjon nyugodtan zuhanyozni akkor biztos igénybe lenne véve.Mert sokan a fennt említettek miatt nem mennek el.
Nem is törekedtek sokszor nálunk középsulisoknál a tesire,volt hogy mi kértük a kis szertár nyissa már ki,mert akkor kicsit a pár lepukkant kondigépen nyomnánk,mert az mivel nem minden napos újdonság,csak jó időben volt hogy ki lehetet menni,futni,kézizni.Volt hogy kijártuk hagy legyen miénk a terem akkor tudtunk kézizni.Később jobb lett mert férfi tanárt kaptunk és ő kivitt többször az udvarra,ha kellett a mini termet is megfelezte és elintézte hogy azért legyen mozgás,meg versenyeket talált ki,az meg azért jó,mert a csapatok nyerni akarnak,vanverseny szellem,szurkolás,támogatás,még a lustábbak is minden erejüket megmozgatják.
De általánosra visszagondolva,jártam egy jól felszeret suliba,több torna termes,ott már elsőtől komolyan vették a tesi órákat,tudtunk is rendesen hosszú távot is futni,mert a fokozattosság miatt megszoktuk és pont emiatt nem volt megterhelő,és játékosan oldották meg,csináltak versenyeket,de arra neveltek,mert értettek a gyerekek nyelvén,hogy biztatni kell egymást,és ha valaki utolsó is,de látszott mindent megtett akkor el kell ismerni,de még ott sem volt tusoló,csak felsős koromba,meg alsós voltam ezért még nem is izzadtunk annyira meg,felős koromba mentem másik suliba (sajnos áltöltözésre ott is kevés idő volt és szintén ez a folytonos rohanás volt a jellemző)költözés miatt viszonylag nagy terme volt,a tesi is elment,bár furcsa volt hogy falusi iskola révén kevésbbé fittek a gyerekek,és a mozgás is kevesebb,meg a fokozattosság sem volt meg.Hát lehetet látni évről évre mivel nem volt rendszeres futás hogy már nem tudtam annyit és annyi idő alatt futni,egy táposodtam.Tusoló ott sem volt,de az öltöző az olyan kicsi volt alíg fértünk el.
De ha már a közösségi szellemről beszélünk:
Nem a közös meztelenkedés jelent közösségi szellemet,hanem azok a dolgok is amiket leírtam,veseny szellem,a másik biztatása,még ha lassú is de ha mindent megtett elismerése,ha kell vigasztalás,ha kell akkor a hibái megvitatása megfelelő hangnemben,lehetőleg négyszemközt,a támogatás,a segítség stb.
De ahogy egy iskolában is közösségben vannak a gyerekek,úgy a munkahelyeken a felnőttek is,szóval innentől kezdve nem értem mért vagy te más.
nagyon hosszú most erre válaszolni, meg el is felejtem a kérdéseket, annyi volt, de próbálok párra
a miért más kérdést feszegettem az én topicomban, itt pedig a közösségi szellemről annyit, hogy hidd el nekem, csak mert vígasztalod, bátorítod, nem lesz közösségi ember, sőt azzal elismered, hogy ő olyan nyuszi módon jó, ahohgy van. ezt pedig nem kéne.
írtam korábban, hogy az egót szét kell törni darabokra, és utána lehet abból építkezni, hogy egy valóban egészséges pszichéjű fiatal legyen belőle. de addig, amig menekülő utat adunk a nyuszikáknak, hogy kibújjanak minden alól azzal, hogy sebaj, majd úgyis megvígasztaljuk, na ez így nem működik. igenis álljon oda az osztálytársaival együtt a nyuszi is, és igenis vegyen részt mindenben, nem kell felmentés az orvosi vizsgálat alól sem. hidd el, edzettebb, keményebb fiatal lesz, ami elengedhetetlen az életben. tudom, hogy a vizsgálat és a tusolás közötti párhuzamot nem szereted, de pedig látod, mennyire összefüggenek egymással? aki nem szeret más előtt tusolni, annak vannak gondjai a vizsgálattal is, tehát valami hasonlóság mégis lehet.
azt mondod, hogy tehát megalázóbb, ha más (bár közvetlen osztálytárs, akivel egész nap együtt van) előtt nézik meg a nemi szervét, holott csak egyneműek vannak bent a vizsgálaton (általában).
Nézd, ha ezt megalázónak tartod, akkor mi lenne, ha nem is bontanák szét a nemeket, hanem egyszerre vizsgálnának fiúkat-lányokat? hiszen ők is osztálytársak,de legalábbis iskolatársak. sztem éppen abból adódik egyébként a személyiség és a közösségi szellem minél nagyobb fokú fejlődése, hogy ha törik ha szakad, nem marad titok a másik előtt. amit írsz, hogy ez kimerülne a bátorításban, hidd el, hogy ez kevés nagyon, ettől nem lesznek igazi közösségi tagok, ellenben ha olyan helyzetben vannak együtt, amelyben mese nincs, kényszerűen megszűnik minden lehetőség a gátlásosságra, a nyuszika szemléletre, na ez az, ami nagyon ellenállóvá és keménnyé teszi a személyiséget.
mit értesz első élmény alatt? most ezt ahhoz tudnám hasonlítani, hogy valakik úgy tartják, hogy jaj de nagy a szerepe az első szexuális együttlétnek, pedig ez sem igaz. ha nem jó az első, majd jó lesz a második, a harmadik, a negyedik. nem értem, miért kell ilyen rugalmatlanul gondolkodni, és miért lenne olyan nagyon meghatározó az első élmény, még ha tegyük fel, valóban netán kellemetlenséget élne át a diák. emiatt nem fogja az összes orvost utálni, se pszichopata anyagyilkos nem lesz belőle, tehát ezt felfogni se tudom. ezt elmagyaráznád nekem kicsit? tudom én, hogy a sexnél is sokan a bizonyos elsőnek mekkora jelentőséget tulajdonítanak, de teljesen indokolatlanul, irracionális módon. ilyesmi első élményre gondolsz itt is ? látod, ha ilyen egy fiatal, akkor annál inkább erősíteni kell a személyiségét, hiszen ez nem normális!
Győzködjük egymást, én meg továbbra se látok kivetnivalót abban, hogy csoportos vizsgálaton vegyenek részt, és ismét gondolj bele a régi katonasági vizsgálatokba! na ahhoz képest ez amolyan lightos, semmiség, de ha valaki gátlásos is, megalázásnak semmiképpen se nevezném, azért az erős túlzás.
azt pedig megbeszéltük, h én miért is vagyok más, nemtom jobban körülírni, de amúgy ezt az egészet is csak diákokra értjük most és nem felnőttekre (na nem mintha sok esetben a felnőtt szakrendelőkben is tennének magasról a diszkrécióra ugye, hallottunk már nyitott ablakos földszinti nőgyógyászati vizsgálatról meg többes vizsgálatról a traumatológián pl. ezeken miért nem akadtok ki?)
ne mossuk össze a dolgokat, a diák mégis csak diák, tartsuk ehhez magunkat, majd ha felnőtt lesz, kikérheti magának a hülyeségeit, amíg diák, addig viszont tartsa magát a közösséghez
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!