BKV villamosvezető 8 általánossal?
210 :)
jó telefon az aki szereti az az műszakilag király sram telefonok!
De nekem nem kellene, az érintős telefonokat sem szeretem..
N95 ösöm van már vagy fél éve arra amire nekem kell baromi jó 8 gigás 5mpixel camerra.. wifi van benne minden vonalkódleolvasó stb. :)
barátomnak van érintős telefonja.. ő csak azt szereti én nem.. nem áll a kezem rá.. :)
De a Sony Ericssonok mindig jobb telok voltak még a Nokiát is veri bizonyos dolgokban, sőt biztos hogy veri mert a hangjuk is szebb, de én Nokia függő vagyok.. Persze lehet hogy egy jó Ericssonra lehet hogy elcserélném fene tudja. :)
210 :)
A segédmetrós tanfolyamról már vajon ki értesítették az embereket? :P :D
526:)
Sziasztok:)
210:) Na megint írtál egy csomó érdekes dolgot:P:) Azért kérdeztem ezeket a vonalakat, mert én csak ezeken utaztam/utazom ritkán:D Azért nem könnyű... Mikor 73-ason csuklós van:S Azokban a kis p.csányi utcákban alig fér el:D Nem semmi...
Amúgy van iwiw, persze:D Csak jussunk el odáig:)
Körülbelül hány villamosvonalon kell még váltóvassal ügyeskedni? A 14-es tudom.
Én is kíváncsi vagyok rá, hogy mi lesz a kollektív szerződéssel. Ahogy mondtátok, a busznál így is hiány van. Mi lesz majd ezután...
A telefonokhoz annyira nem értek:D Én is leragadtam még a sima nyomógombosnál:D Nekem bőven elég, mert csak telefonálásra használom. De, ha lecserélem majd, akkor vagy android vagy Iphone lesz belőle:D Egyelőre még nincs tervben a cseréje:D
210 :)
Szeva 526:)
Meg lehet oldani a trolisok közt sajnos sok a béna.. hisszen 80% ban B TR kategóriával vannak ott. :)
Nincs a nagy járművekhez érzékük sajnos.. én naponta látom itt a kálmán imre utcába is hogy mit össze szerencsétlengednek a ziu val meg az ikaruszal is..
jobbról balról van 5-10 centi.. és nem megy megvárja mig el megy a másik.. soknak nincs érzéke a trolihoz az az a méretekhez nincsenek hozzá szokva..
Persze van olyan trolis akinek van C re meg D re esetleg E re is jogsija azok mennek mint a repülő lehet látni hogy van érzékük hozzá.. és ha 2-3 centi van akkor is átrepeszt az autósok közt azok az ugy mond rutinosak akik érzik a járművet! :)
Kérdésedre visszatérve váltóvasat mindig kell használni, például a szentgellért téri megállóba is szabadság híd íránya felé.
Sokszor használtam ott én is..
De sok helyen például a budafoki kocsiszínnél is.. és van 400 hely ahól azt kell használni.
Persze ha előérintős váltó van az sem kézpénz, mert hiába adtál neki te egy manőver fokozatot mert uyge ugy vált át 70kv ig fel kell huzzni a villamost.. vagyis egy határozott menetfokozatot adsz neki, és ugy váltja át a váltót a rendszer.
Persze csak akkor ha az előírintkező zónába benne vagy, azt általába a kereszt sodronyon jelöli egy kék lámpa váltó elött van ez a kék fényjelzés fent biztos már láttátok ti is! :)
A trolinál is ugyan ez a rendszer van, csak annyi hogy az fent vált meg + van két jelzés egy kitérő és egy egyenes írány.. Csertő utca fele a 80 ason van!
Stadionok állomás után is van.. meg a Dózsa György uton is van a városligetnél ugye a 79 eseknek, majdnem a 74 es kereszteződése elött kanyar elött egy 50-100 méterre. :)
A villamosnál ha nem müködik az előérintkezős váltó akkor neked kell vassal átállítani, ami esőbbe télen fagyba.. nem nagyon működik! :)
Az nagyon szép dolog amikor egy baromi nagy eső után te váltani fogsz, és a váltó alatt a teknő tele kerül mocsokkal olajjal.. szenyeződéssel stb.. ugy váltasz egyet vassal és az összes víz ami a teknőbe van az rád fog menni.. mert ugye kell egy határozott erőkifejtés hogy a váltót átállítsd ahogy csapodik ugy egy mozdulattal megy rád is majd a sz@ros víz.. az élmény..
Én egyszer jártam ugy többet soha!
Van egy taktika hogy kell váltani persze ezt sem mondják el.. menetiránynak hátal állítottam a váltót olyankor mindig, és a villamos fele ment a víz nem rám! :DD
De ez váltó függő is.. ki lehet tapasztalni amerre csapodik a víz mindig ellentétesen kell állítani a váltót.
A trolinál élevezetesebb ez a váltó volt hogy egymással kib@sztunk egymás alá váltottunk! :)
A veszélyzónába én is be mentem és persze nekem váltani kelett neki nem, a kolléga ment volna egyenesen én meg kitérőbe és a kéklámpás zónába nyomtan egy kővéret.. öröm volt nézzni hogy a szedője ment balra a busz meg egyenesen.. de persze ezt mindenki észre veszi, ilyen miatt nem volt szakítás soha! :DD
Egymást ezzel szívattuk nem mindenkivel lehetett megcsinálni, mert volt olyan kolléga aki kisjelentést írt a dologról.. de mi már tudtuk kivel lehet ezt megcsinálni szorakoztunk egymással. :))
Ugyhogy a váltóról ennyit.. az előéríntős váltó nem mindig müködik 100% ban! :) Az nem kézpénz hogy jó lesz..
Ja a váltót le lehet égetni is ha te a 70kvnél nagyobb menetet adsz, volt kolléga aki nem egy váltót égetett le én tudom is hogy kik a notorikus váltóleégetők de ez nem publikus. :)
500 óra büntetés a jutalom egy váltó leégetése miatt, ha el kapnak érte.. persze nehéz bizonyítani mert engem nem érdekelt ilyen miatt nem tennék kollégának alá ki szállok és a szedőket átpakolom oszt ennyi. :)
Nem nagy cucc.. volt olyan hogy elöttem égette le a kolléga a váltót és hívott telefonon hogy nehogy feljelentsem stb.. mondom neki f@sz vagy? :)
Felőlem le égetheted az egész hálózatot legalább lehuzunk azt pihenünk egy kicsit.. :DDD
Vaáltókról ennyit kell tudni persze ha érdekel valami kérdezz bátran! :)
210 :)
A trolinál vannak rejtett szakaszok is! :)
Azokat én is kicsaptam jó párszor pedig hálózat ismeretből annó tanították Király utca Bétax ott is van egy rejtett szakasz.. csak elég szemét dolog, mert azt ki kék "SZ" betűzhették volna.. nagyon sokszor ki lövik a rejtett szakaszokat olyan kollégák is akik már ott vannak 10 15 éve.. van amikor teljesen nem figyelsz rá.. :)
Kivánom ti is löljetek ki majd egy szakaszt.. de tanfolyamon szerintem ki is fogtok lőni jó párat egy élmény..
Nagy tűzijátékokat hagysz magad után a gyalogosok csak lesnek mi az a fény a troli felett.. és a vezető fülkébe meg a 600 voltos AV túláramkapcsoló leb@sz meg egy kur** nagy durranás és szikra..
Szerintem annál nagyobb élmény nincs a munkába.. :DDDD
Persze akinek élesbe eslőször lenne ilyen az biztos hogy kiugrana a villamosból meg a troliból is, azt tanfolyam alatt mi is kilőttünk 2-3 szakaszt csak hogy fel legyünk rá készülve, mit csinál akkor a jármű. :)
526:)
210:)
Ebben igazad van:D De azért egy idő után hozzálehet szokni a nagy testhez. Mondjuk ez egyénfüggő is. Valaki még személyautót is olyan rutintalanul vezet... pedig nem tegnap szerezte a jogosítványát. Mit kezdene az ilyen egy busszal?:D De azért a 73-as vonalán mindig vannak nyalánkságok:D Személyautóval megáll valaki, bekapcsolja az elakadásjelzőt és elmegy, mint aki jól végezte a dolgát. A troli természetesen nem fér el, ekkor jön a dudálás stb. A múltkor is láttam, hogy egy furgonnal megálltak, a troli nem fért el, mindenki dudált, a vezető meg leszállt és nézte, hogy hol az anyjába lehet az a barom, aki oda parkolt... Szóval mindig van valami:D De ezt te jobban tudod, mint én:P
Nem tudtam, hogy ilyen sok helyen kell. Azt hittem, hogy nagy részén szánszerkezetes stb. Erről írtál te is, hogy, ha nem adsz "gázt", akkor nem vált, ha meg igen, akkor...
Mindenesetre érdekes:D De a jó kis váltóvas a biztos:P Ha eljutok odáig, megfogadom a tanácsodat, hogy ne legyek mocskos váltáskor:D:D
Kérdező:) Grat a barátnődnek:) Ő fogja véghez vinni az álmodat, metróvezető lesz:D
210 :)
jaja grat a barátnődnek! :)
Szerintem ha minden sínen lesz előbb lesz meg a metróvezetői igazolványa mint neked. :))
526 nak :)
Persze de valakinek abszult nincs érzébe hozzá ezt be kell látni.! (:
Én például nagyobb autókat jobban tudok vezetni mint személyautót.. ez az állítás sem mindig igaz.. autónál sok a holt tér és nem érzem magam biztonságba.. talán nekem a B kategória nem véretlen volt a legnehezebb az összes közül.. :S
A többinél nem volt gond szerettem, autó tul kicsi és a kilátás sem 100% .)
Egy buszos teherautós jóval elöbbre láton tud közlekedni akarata ellenére is jó magason van gondolj bele 5-10 kocsihosszra előle lehet látni . :)
Szerintem buszt könnyebb vezetni mint autót..
Csuklóst meg még könnyebb mert a töréspontja nem ugy van mint a szolóbusznak szólót nehezebb vezetni! :)
Ahol az IK 412 es el fér ott a csuklós is elfér.. Ha hiszitek hanem 178 ason fen a naphegyen már volt csuklós busz! :)
Persze probléma csak akkor van ha beálják az autók a játszótér környékét amugy lazán elfér a 280 as meg a 435 ös. :)
De vannak olyan vonalak ahol technikailag nem férne el mondjuk egy megfordulásnál, ilyen vonal például a 155 az az a régi 28 as vonal és talán a 128 as viszonylat! :)
Ott a környéken a trolisok mindig szívatva vannak, de mit mondjak erre? :P
Csucs időbe nem tudsz mit csinálni van olyan amikor 2 x át kell fordítani a vonalat.
Sok diszpécser nem szereti de nem tud mit csinálni kénytelen ugyan is már rég el kelett volna menjek mondjuk 25-30 perce akkor mi van ? :)
Nem lehet be hozzni ugysem .. :)
Az ilyen nem érdekelt engem sosem vártam álltal órabér ment. :D
Persze a következő megállókba a kedves utasok mutogatták az órájukat én meg válaszoltam hogy szép az órájuk ne adják el kár lenne értük.:))) :D
Meg a reggeli órákba be tettem nekik egy kis Sláger rádiót Bocskor Gábor és Boros Lajos müsórvezetésével egyből jó volt a hagulat! :)
Utasokkal is tudni kell bánni..
Ezért utálnak engem a felsővezetésnél..
Jah és az összes szolgálatvezető ismer.. 4 év alatt hihetetlen hogy milyen kariert tudtam én a cégnél csinálni .. hogy engem nem fognak elfelejteni az biztos! :)
526:)
210:)
"Meg a reggeli órákba be tettem nekik egy kis Sláger rádiót Bocskor Gábor és Boros Lajos müsórvezetésével egyből jó volt a hagulat! :)
Utasokkal is tudni kell bánni.. "
Tényleg, erről mesélj egy kicsit:) Lehet rádiót hallgatni vezetés közben? Hogyan viszonyulnak ehhez a BKV-nál? Mert a Volánbusznál lehet, sőt van is gyárilag rádió például a Volvo 7700A-kban. Köszi:)
210 :)
neem a BKV nál nem lehet semmi ilyet csinálni a rádiózás is tilos!
A kresz nem tiltva csak a BKV belsőutasítása..
A volánnál ennyivel rugalmasabb lehet rádiót halgatni beszélgetni stb.. :))
Az utasoknak tetszett a show.. nevetett mindenki.. :DDDD
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!