Utazási iroda követel rajtunk 4000 eurot az online lefoglalt utért. Nem írtunk alá szerződést csak az interneten lefoglaltuk. Követelheti így a pénzt az iroda?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
igen, azt én is levettem, hogy közvetítőnek szeretnék magukat beállítani, de attól még nem azok. egyértelműen utazásszervezők és az erre vonatkozó jogszabályok érvényesek.
ne fizess nekik semmit, és közöld velük hogy a 8 napos visszalépési lehetőséggel élsz. minden levelezést és a honlap-információt is ments el
Ezt találtam a fogyasztóvédelem honlapján. Élhetünk-e elállási jogunkkal, ha koncertjegyet, repülőjegyet vásárolunk vagy hotelszobát foglalunk le az interneten?
Nem, mert a rendelet alapján nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog az előre meghatározott időpontban szállást nyújtó (hotelszoba foglalás), szállítási (repülőjegy-foglalás, gépjárműbérlés), étkeztetési (pizzarendelés) vagy szabadidős szolgáltatások (koncertjegy, belépőjegy megrendelés) igénybevételére irányuló online szerződéseknél.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
nem üdülési törvény :)
különbséget kell tenni az utazásközvetítő és az utazásszervező között.
utazásközvetítő pl. a sarki kis iroda, ahol lefoglalod a neckermann utazását. a neckermann, aki összeállítja az utat, ő az utazásszervező.
mivel te nem szállodaszobát foglaltál - te nem is ismered a szállásadó nevét, címét - így az általad megnevezett svájci cég is utazásszervező. függetlenül attól, hogy csak közvetítónek állítja be magát.
részletek itt: [link]
a kezesi biztosítás vagy bankgarancia szükséges minden utazásszervező részélre (kivéve ha MO-ra szervez egy külföldi iroda utat). részletek itt::
Ezt találtam a honlapjukona gyakran feltett kérdéseknél:
"Egy elkötelező jellegű foglaláshoz a következő lehetőségek közül válszthat (nem utolsó pillanatos foglalásoknál*) :
1. az iroda nyitvatartási idejében elég egy telefonhívás, hogy foglalását véglegesítse
2. igazolja vissza az online rezervációja után kapott eMailt egy válaszeMailel
3. a kinyomtatott foglalási megbízást aláírva faxolja el nekünk
* Utolsó pillanatos foglalásoknál (a foglalás és az utazás dátuma között kevesebb mint 6 hét van) szükségünk van egy foglalási visszaigazolásra postán vagy faxon az Ön aláírásával. Ehhez kérjük használja az alábbiakban található Közvetítői megbízást"
Mi utolsó pillanatos foglalást csináltunk a neten 2 hét van a nyaralásig. Nem telefonáltunk, nem ighazoltuk vissza az e-mailt nem faxoltunk. Szerintetek ezzel meg lehet fogni Őket?
A gyakran feltett kérdéseknél a honlapon ezt találtam: "Egy online-foglalás kötelező jellegű?
Válasz: Nem. A rezerváció arra szolgál, hogy nem engedi másnak, hogy amíg Ön gondolkodik, lefoglalja a kiválasztott objektumot. Miután áraink kedvezőek, elegendő időt szeretnénk Önnek adni, hogy ezeket a piacon szereplő más árakkal összehasonlítsa. Amikor az online rezervációt eMailben, telefonon, faxon vagy postán visszaigazolta nekünk, válik foglalása elkötelezővé.
Kérjük feltétlenül ügyeljen a rezerváció lejártának dátumára. Amennyiben rezervációja a lejárat időpontja előtt nem érkezik meg hozzánk, bárki más újból lefoglalhatja az aprtmant. Elég egy telefonhívás és szívesen meghosszabbítjuk Önnek az ingyenes rezervációt."
Mi nem igazoltunk vissza semmit sehogy. Bár a honlapon 2 foglalási mód közül lehet választani a Kötelezettség nélküli rezerváció és a kötelezettséggel való foglalást. Mi persze az utóbbira kattintottunk. Bár a kérdésfelvtevésben online foglalást írtak, az most melyik? Magyarban a rezerváció és a foglalás u. az szerintem, csak németben és angolban van különbség. Vagy nem jól gondolom? Az egész honlapot lementettük....
Kedves 22: 51!
Nagyon köszönöm a segítségedet, látom te nagyon jártas vagy ezekben a dolgokban. Kezesi biztosításuk van e azt sajnos nem tudom, lehet, hogy a svájci cégnek van , csak ezt nem közölte velünk. Elolvastam a linket, most már világos mi a különbség a közvetítő és a szervező között, csak a 8 napos elállási jog nem tudom hogy érvényes e. Egy jó ügyvéd kellene, aki kihúzna minket ebből..... Már napok óta aludni sem bírok:(
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Tulajdonképpen az, hogy a GyIK-ben mit írnak nem igazán jogalap. A helyzetetekben az ÁSZF az érvényes (még ha ők ÁKBF-nek hívják is), amely NEM rendelkezik arról, hogy "hogyan is kell elkötelezve foglalni".
Írjatok nekik e-mail helyett levelet, és jelezzétek benne, hogy elálltok az öt úttól. A számlát pedig küldjétek vissza (vagy ha elektronikus, kérjétek a stornóját). Hivatkozzatok arra, hogy ti a foglalást NEM erősítettétek meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!