Utazási iroda követel rajtunk 4000 eurot az online lefoglalt utért. Nem írtunk alá szerződést csak az interneten lefoglaltuk. Követelheti így a pénzt az iroda?
igen, azt én is levettem, hogy közvetítőnek szeretnék magukat beállítani, de attól még nem azok. egyértelműen utazásszervezők és az erre vonatkozó jogszabályok érvényesek.
ne fizess nekik semmit, és közöld velük hogy a 8 napos visszalépési lehetőséggel élsz. minden levelezést és a honlap-információt is ments el
Ezt találtam a fogyasztóvédelem honlapján. Élhetünk-e elállási jogunkkal, ha koncertjegyet, repülőjegyet vásárolunk vagy hotelszobát foglalunk le az interneten?
Nem, mert a rendelet alapján nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog az előre meghatározott időpontban szállást nyújtó (hotelszoba foglalás), szállítási (repülőjegy-foglalás, gépjárműbérlés), étkeztetési (pizzarendelés) vagy szabadidős szolgáltatások (koncertjegy, belépőjegy megrendelés) igénybevételére irányuló online szerződéseknél.
nem üdülési törvény :)
különbséget kell tenni az utazásközvetítő és az utazásszervező között.
utazásközvetítő pl. a sarki kis iroda, ahol lefoglalod a neckermann utazását. a neckermann, aki összeállítja az utat, ő az utazásszervező.
mivel te nem szállodaszobát foglaltál - te nem is ismered a szállásadó nevét, címét - így az általad megnevezett svájci cég is utazásszervező. függetlenül attól, hogy csak közvetítónek állítja be magát.
részletek itt: [link]
a kezesi biztosítás vagy bankgarancia szükséges minden utazásszervező részélre (kivéve ha MO-ra szervez egy külföldi iroda utat). részletek itt::
Ezt találtam a honlapjukona gyakran feltett kérdéseknél:
"Egy elkötelező jellegű foglaláshoz a következő lehetőségek közül válszthat (nem utolsó pillanatos foglalásoknál*) :
1. az iroda nyitvatartási idejében elég egy telefonhívás, hogy foglalását véglegesítse
2. igazolja vissza az online rezervációja után kapott eMailt egy válaszeMailel
3. a kinyomtatott foglalási megbízást aláírva faxolja el nekünk
* Utolsó pillanatos foglalásoknál (a foglalás és az utazás dátuma között kevesebb mint 6 hét van) szükségünk van egy foglalási visszaigazolásra postán vagy faxon az Ön aláírásával. Ehhez kérjük használja az alábbiakban található Közvetítői megbízást"
Mi utolsó pillanatos foglalást csináltunk a neten 2 hét van a nyaralásig. Nem telefonáltunk, nem ighazoltuk vissza az e-mailt nem faxoltunk. Szerintetek ezzel meg lehet fogni Őket?
A gyakran feltett kérdéseknél a honlapon ezt találtam: "Egy online-foglalás kötelező jellegű?
Válasz: Nem. A rezerváció arra szolgál, hogy nem engedi másnak, hogy amíg Ön gondolkodik, lefoglalja a kiválasztott objektumot. Miután áraink kedvezőek, elegendő időt szeretnénk Önnek adni, hogy ezeket a piacon szereplő más árakkal összehasonlítsa. Amikor az online rezervációt eMailben, telefonon, faxon vagy postán visszaigazolta nekünk, válik foglalása elkötelezővé.
Kérjük feltétlenül ügyeljen a rezerváció lejártának dátumára. Amennyiben rezervációja a lejárat időpontja előtt nem érkezik meg hozzánk, bárki más újból lefoglalhatja az aprtmant. Elég egy telefonhívás és szívesen meghosszabbítjuk Önnek az ingyenes rezervációt."
Mi nem igazoltunk vissza semmit sehogy. Bár a honlapon 2 foglalási mód közül lehet választani a Kötelezettség nélküli rezerváció és a kötelezettséggel való foglalást. Mi persze az utóbbira kattintottunk. Bár a kérdésfelvtevésben online foglalást írtak, az most melyik? Magyarban a rezerváció és a foglalás u. az szerintem, csak németben és angolban van különbség. Vagy nem jól gondolom? Az egész honlapot lementettük....
Kedves 22: 51!
Nagyon köszönöm a segítségedet, látom te nagyon jártas vagy ezekben a dolgokban. Kezesi biztosításuk van e azt sajnos nem tudom, lehet, hogy a svájci cégnek van , csak ezt nem közölte velünk. Elolvastam a linket, most már világos mi a különbség a közvetítő és a szervező között, csak a 8 napos elállási jog nem tudom hogy érvényes e. Egy jó ügyvéd kellene, aki kihúzna minket ebből..... Már napok óta aludni sem bírok:(
Tulajdonképpen az, hogy a GyIK-ben mit írnak nem igazán jogalap. A helyzetetekben az ÁSZF az érvényes (még ha ők ÁKBF-nek hívják is), amely NEM rendelkezik arról, hogy "hogyan is kell elkötelezve foglalni".
Írjatok nekik e-mail helyett levelet, és jelezzétek benne, hogy elálltok az öt úttól. A számlát pedig küldjétek vissza (vagy ha elektronikus, kérjétek a stornóját). Hivatkozzatok arra, hogy ti a foglalást NEM erősítettétek meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!