Kezdőoldal » Utazás » Egyéb kérdések » Utazási iroda követel rajtunk...

Utazási iroda követel rajtunk 4000 eurot az online lefoglalt utért. Nem írtunk alá szerződést csak az interneten lefoglaltuk. Követelheti így a pénzt az iroda?

Figyelt kérdés
Több hete próbálunk egy utazást közvetítő irodánál szállást lefoglalni. Miután interneten lefoglaltuk az akkor még szabad szállást,3-4 napra rá kaptuk az e-mailt, hogy sajnos nincs hely, de ajánlanak helyette egy másikat, miután amit ajánlottak is lefoglaltuk, jött az e-mail, hogy ott sincs hely, de ajánlanak egy 3. szállást. Persze erre is jött a válasz, hogy nincs hely. Miután ez már 2 hete folyt és megijedtünk, hogy nem lesz szállásunk, az interneten 6 szállást bejelöltünk elkötelezően lefoglaltuk hátha egy bejön a 6-ból. Az interneten nevet címet születési dátumot telefonszámot, e-mailt kellett megadni, majd egy nap mulva jött e-maile 6 db számla, hogy mind a 6 helyen van hely és kiszámlázták nekünk 6 szállást. Mi azonnal felhívtuk őket és e-mailben is jeleztünk, hogy értelemszerűen a 6-ból csak 1 érdekel, mivel nem tudunk ugyanabban az időpontban 6 helyen egyszerre lenni. Ők erre azt válaszolták, hogy mivel mi az interneten elkötelezően lefoglatuk ki kell fizetnünk mind a 6 szállást, közel 4000 eurot. Lehetséges ez? Mi nem írtunk alá semmilyen szerződést, mi azt vártuk, hogy visszajelezzenek hogy van e hely és utána fizetünk.
2009. aug. 22. 16:42
1 2 3 4 5 6
 41/52 anonim ***** válasza:
100%

igen, azt én is levettem, hogy közvetítőnek szeretnék magukat beállítani, de attól még nem azok. egyértelműen utazásszervezők és az erre vonatkozó jogszabályok érvényesek.


ne fizess nekik semmit, és közöld velük hogy a 8 napos visszalépési lehetőséggel élsz. minden levelezést és a honlap-információt is ments el

2009. aug. 23. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/52 A kérdező kommentje:

Ezt találtam a fogyasztóvédelem honlapján. Élhetünk-e elállási jogunkkal, ha koncertjegyet, repülőjegyet vásárolunk vagy hotelszobát foglalunk le az interneten?


Nem, mert a rendelet alapján nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog az előre meghatározott időpontban szállást nyújtó (hotelszoba foglalás), szállítási (repülőjegy-foglalás, gépjárműbérlés), étkeztetési (pizzarendelés) vagy szabadidős szolgáltatások (koncertjegy, belépőjegy megrendelés) igénybevételére irányuló online szerződéseknél.

2009. aug. 23. 20:50
 43/52 A kérdező kommentje:
Kedves 05:41-.es Megnézem mi az az üdülési tv. hátha... Miért gondolod hogy ők egyértelműen nem közvetítők hanem szervezők?
2009. aug. 23. 20:53
 44/52 A kérdező kommentje:
Kezes biztosítást nem láttam a honlapjukon... Az mi egyáltalán? Az üdülési tv-t sem találom... arra vonatkozik a 8 nap?
2009. aug. 23. 21:25
 45/52 anonim ***** válasza:

nem üdülési törvény :)


különbséget kell tenni az utazásközvetítő és az utazásszervező között.


utazásközvetítő pl. a sarki kis iroda, ahol lefoglalod a neckermann utazását. a neckermann, aki összeállítja az utat, ő az utazásszervező.


mivel te nem szállodaszobát foglaltál - te nem is ismered a szállásadó nevét, címét - így az általad megnevezett svájci cég is utazásszervező. függetlenül attól, hogy csak közvetítónek állítja be magát.


részletek itt: [link]


a kezesi biztosítás vagy bankgarancia szükséges minden utazásszervező részélre (kivéve ha MO-ra szervez egy külföldi iroda utat). részletek itt::


[link]

2009. aug. 23. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/52 A kérdező kommentje:

Ezt találtam a honlapjukona gyakran feltett kérdéseknél:

"Egy elkötelező jellegű foglaláshoz a következő lehetőségek közül válszthat (nem utolsó pillanatos foglalásoknál*) :

1. az iroda nyitvatartási idejében elég egy telefonhívás, hogy foglalását véglegesítse

2. igazolja vissza az online rezervációja után kapott eMailt egy válaszeMailel

3. a kinyomtatott foglalási megbízást aláírva faxolja el nekünk



* Utolsó pillanatos foglalásoknál (a foglalás és az utazás dátuma között kevesebb mint 6 hét van) szükségünk van egy foglalási visszaigazolásra postán vagy faxon az Ön aláírásával. Ehhez kérjük használja az alábbiakban található Közvetítői megbízást"

Mi utolsó pillanatos foglalást csináltunk a neten 2 hét van a nyaralásig. Nem telefonáltunk, nem ighazoltuk vissza az e-mailt nem faxoltunk. Szerintetek ezzel meg lehet fogni Őket?

2009. aug. 24. 02:44
 47/52 A kérdező kommentje:

A gyakran feltett kérdéseknél a honlapon ezt találtam: "Egy online-foglalás kötelező jellegű?

Válasz: Nem. A rezerváció arra szolgál, hogy nem engedi másnak, hogy amíg Ön gondolkodik, lefoglalja a kiválasztott objektumot. Miután áraink kedvezőek, elegendő időt szeretnénk Önnek adni, hogy ezeket a piacon szereplő más árakkal összehasonlítsa. Amikor az online rezervációt eMailben, telefonon, faxon vagy postán visszaigazolta nekünk, válik foglalása elkötelezővé.

Kérjük feltétlenül ügyeljen a rezerváció lejártának dátumára. Amennyiben rezervációja a lejárat időpontja előtt nem érkezik meg hozzánk, bárki más újból lefoglalhatja az aprtmant. Elég egy telefonhívás és szívesen meghosszabbítjuk Önnek az ingyenes rezervációt."

Mi nem igazoltunk vissza semmit sehogy. Bár a honlapon 2 foglalási mód közül lehet választani a Kötelezettség nélküli rezerváció és a kötelezettséggel való foglalást. Mi persze az utóbbira kattintottunk. Bár a kérdésfelvtevésben online foglalást írtak, az most melyik? Magyarban a rezerváció és a foglalás u. az szerintem, csak németben és angolban van különbség. Vagy nem jól gondolom? Az egész honlapot lementettük....

2009. aug. 24. 02:50
 48/52 A kérdező kommentje:

Kedves 22: 51!

Nagyon köszönöm a segítségedet, látom te nagyon jártas vagy ezekben a dolgokban. Kezesi biztosításuk van e azt sajnos nem tudom, lehet, hogy a svájci cégnek van , csak ezt nem közölte velünk. Elolvastam a linket, most már világos mi a különbség a közvetítő és a szervező között, csak a 8 napos elállási jog nem tudom hogy érvényes e. Egy jó ügyvéd kellene, aki kihúzna minket ebből..... Már napok óta aludni sem bírok:(

2009. aug. 24. 03:01
 49/52 anonim ***** válasza:
100%

Tulajdonképpen az, hogy a GyIK-ben mit írnak nem igazán jogalap. A helyzetetekben az ÁSZF az érvényes (még ha ők ÁKBF-nek hívják is), amely NEM rendelkezik arról, hogy "hogyan is kell elkötelezve foglalni".

Írjatok nekik e-mail helyett levelet, és jelezzétek benne, hogy elálltok az öt úttól. A számlát pedig küldjétek vissza (vagy ha elektronikus, kérjétek a stornóját). Hivatkozzatok arra, hogy ti a foglalást NEM erősítettétek meg.

2009. aug. 24. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/52 anonim ***** válasza:
Na mi a helyzet azóta? :)
2009. szept. 16. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!