Kezdőoldal » Utazás » Egyéb kérdések » Utazási iroda követel rajtunk...

Utazási iroda követel rajtunk 4000 eurot az online lefoglalt utért. Nem írtunk alá szerződést csak az interneten lefoglaltuk. Követelheti így a pénzt az iroda?

Figyelt kérdés
Több hete próbálunk egy utazást közvetítő irodánál szállást lefoglalni. Miután interneten lefoglaltuk az akkor még szabad szállást,3-4 napra rá kaptuk az e-mailt, hogy sajnos nincs hely, de ajánlanak helyette egy másikat, miután amit ajánlottak is lefoglaltuk, jött az e-mail, hogy ott sincs hely, de ajánlanak egy 3. szállást. Persze erre is jött a válasz, hogy nincs hely. Miután ez már 2 hete folyt és megijedtünk, hogy nem lesz szállásunk, az interneten 6 szállást bejelöltünk elkötelezően lefoglaltuk hátha egy bejön a 6-ból. Az interneten nevet címet születési dátumot telefonszámot, e-mailt kellett megadni, majd egy nap mulva jött e-maile 6 db számla, hogy mind a 6 helyen van hely és kiszámlázták nekünk 6 szállást. Mi azonnal felhívtuk őket és e-mailben is jeleztünk, hogy értelemszerűen a 6-ból csak 1 érdekel, mivel nem tudunk ugyanabban az időpontban 6 helyen egyszerre lenni. Ők erre azt válaszolták, hogy mivel mi az interneten elkötelezően lefoglatuk ki kell fizetnünk mind a 6 szállást, közel 4000 eurot. Lehetséges ez? Mi nem írtunk alá semmilyen szerződést, mi azt vártuk, hogy visszajelezzenek hogy van e hely és utána fizetünk.
2009. aug. 22. 16:42
1 2 3 4 5 6
 11/52 A kérdező kommentje:
Szeptember 5-én
2009. aug. 22. 17:38
 12/52 anonim ***** válasza:
100%
Valóban van kormányrendelet a távollévő felek között kötött szerződésekre. Azonban olvasd el az utazási iroda szerződését is. És nézd meg, hogy MAGYAR céggel kötöttél-e szerződést, mert ha nem, akkor erre nehéz lesz hivatkozni.
2009. aug. 22. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/52 A kérdező kommentje:
Sajnos nem magyar cég. Svájci. ÁKBF-re hivatkozik amiben az áll hogy 34 naptól 100%-at kell fizetni? Adjon valaki tanácsot mit tegyünk, teljesen el vagyok keseredve. Tudom, hogy hülyeség volt, de nem tudunk 4000 eurot kifizetni.
2009. aug. 22. 18:27
 14/52 anonim ***** válasza:
90%

Melyik utazási irodánál foglaltál?


Amúgy én egy ilyen helyen dolgozom mint programozó.

Általában a foglalás úgy működik nálunk, hogy a rendszer kapcsolatban van a szállás(külföldi) adatbázissal és abba befoglalja a rendszer, vagy a légitársaság-ot kezelő rendszerrel. És ha egyszer lefoglaltál valamit, akkor azt visszamondani lehet, de csak rövid ideig max. Bár nálunk az van, hogy akkor foglalja be a rendszer ha ki van fieztve kártyával, vagy ha már kifizettétek akkor indítják el a foglalást.


A ti esetetekben valészeg a hölgyike megkapta a bejelölt 6 foglalási igényeteket, amit szépen be is teljesített. Nyilván nem gondolkodott, vagy leszrta. Eszébe juthatott az is, hogy nem kell nektek mindegyik szállás, bár mivel gondolom foglalás volt kiírva arra r észre ahol ti klikkelgettetek, így az ember joggal feltételezheti, hogy foglalni akartok.

Ha visszahelzés akarnátok az irodától és csak utána valóban foglalni, akkor ajánlatkérés lett volna a gombra kiírva.


Így nézve igen, jogosan követeli rajtatok a pénzt, mert ők lefoglalták a szállást, az ott lesz üresen. Kérdés visszamondhatják e még, ha igen akkor mázli, ha nem, akkor bizony perkálnotok kell, ebből nem hiszem, hogy szerencsésen jöttök ki.

2009. aug. 22. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/52 anonim ***** válasza:
88%

most látom külföldi iroda, így a kérdésem érvénytelenített, hogy melyik iroda, lényegtelen.


Próbálj hatni rájuk, hogy részletben fizetnél. de mondjuk ha külföldi a cég, hát nmtom, lehet egy ideig el tudod húzni a dolgot. Ha nem fizetnél akkor nem tudom mit tudnának tenni veled külföldről.

2009. aug. 22. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/52 anonim ***** válasza:
93%

Az interneten kötött szerződés (távollevők között kötött elektronikus szerződés) arról is szól, hogy a megrendelésedtől 8 munkanapon belül elállhatsz :


[link]


Én a helyedben panaszt tennék a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, mert igenis jogotokban állt lemondani a megrendelést, mivel ezt AZONNAL megtettétek, nem pedig az utazás előtt 1 nappal!


Jogotokban áll meggondolni magatokat és lemondani a megrendeléseteket!


Itt a Fogyasztóvédelmi Hivatal weboldalán megtaláltok minden hatályos törvényt és magyarázatot is.


================================


Én webshopokat üzemeltetek immár 5 éve, elég sok Vevő megcsinálta már, hogy megrendelt valamit nálunk (postai utánvéttel), mi kipostáztuk a megadott címükre, erre nem vette át, mert "elutazott", vagy "nem volt ideje átvenni a postán", vagy "meggondolta magát"...

Ilyenkor nekünk kell kifizetnünk a postázás díját, ami csomagonként 1400-2000 Ft szokott lenni...


Elmondom neked, hogy SEMMIT nem tudunk tenni ezekkel a Vevőkkel, hiába tudjuk az IP-címüket, HOST-jukat, telefonszámukat, nevüket, címüket, stb. : nincs olyan jogszabály, ami szerint a kárunk megtérítését követelhetnénk rajtuk. :-[


Irány a Fogyasztóvédelem, a Cég jó nagy büntetést fog kapni az ügyben!!! :D

2009. aug. 22. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/52 A kérdező kommentje:
A holiday-home.org.hu iroda
2009. aug. 22. 19:08
 18/52 A kérdező kommentje:
Csak azt nem tudom, hogy a 6. szállást amit most még nem mondtunk le Mivel a 6-ból 5-öt stornóztattunk, hogy értelemszerűen csak 1 érdekel, lemondjuk e. Most történt ez a szerencsétlen eset tegnap előtt. :(
2009. aug. 22. 19:11
 19/52 anonim ***** válasza:
100%

Már bocsánat, de én már többször foglaltam szállodai szobát a neten (Egyiptomba is, Londonba is)...


Az úgy zajlik, hogy

- az internetes oldalon elküldöm a megrendelést

- a szálloda visszaigazolja a megrendelést, hogy az adott időpontra mennyibe kerül a szállás, mennyit kell átutalnunk x-időpontig (vagyis mindig ELŐLEGET kell kifizetnünk, a többit meg majd személyesen a szállodában).

- a szállás csak attól a perctől lesz valóban lefoglalva, ha megérkezik a szálloda bankszámlájára az átutalt előlegünk! (Ha a megadott határidőig nem érkezik meg az előleg, akkor törlik a megrendelésünket)


Szóval, ez nem igaz, hogy ahogy elküldöm a netes megrendelést, azonnal kiszámlázzák a totál árat és ezt köteles vagyok kifizetni ha beledöglök is?...


Egy előre lefoglalt szállásnál/üdülésnél gyakran előfordulhat, hogy az utazás előtt megbetegszik valaki a családból és nem tudunk utazni...

Erre is megvan a jogszabály, hogy lehet töröltetni ill. felmondani a leelőlegezett szállást/nyaralást!

2009. aug. 22. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/52 anonim ***** válasza:
72%

Figyelj!

Ez egy szélhámos banda, én tuti nem utaznék a szervezésükben!


Augusztus 20 után minden nyaralóhely kongani fog, milliónyi utazási iroda van, akiknél alig van megrendelés, nehogymár ne találjatok más irodában is hasonló ajánlatot?

2009. aug. 22. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!