Valaki eltudná magyarázni a relativitás elméleteket (speciális, általános) megtudná valaki jól fogalmazni?
#10-nek: Úgy veszem észre, nem ugyanazt értjük népbutítás alatt. Én azt értem népbutítás alatt, amennyi okádékot manapság kibocsát magából a média. Ez egy olyan dolog, hogy tömegesen hat a népre, beleértve mondjuk azokat is akik óvodások/általános iskolások. A média a diákokban egy negatív gondolkodásmódot, egy negatív értékkel jellemezhető tudásszintet konstruál.
Általános és középiskolában persze hogy a többség utálja a fizikát, matematikát, kémiát, mert már alapból a média egy negatív hozzáállást vert bele a tanulőkba.
A tanári feladatnak egyik része, hogy ezt a negatív tudást felvigye a zérus szintre. Pedagógiai szempontból ez egy komoly kihívás (ám szerepe egyre inkább nő) hiszen mindenki azt hallja akár a tv-ből is, hogy az ilyen-olyan sztárok megbuktak matekból, meg hasonlók. A baj, hogy ezek dicsekednek azzal, h. milyen hülyék voltak fizikából, és ennek a hatása gyengítetlenül terjedt tovább a közönség felé.
A színvonalas és tudományos műsorokat természetesen támogatom. Na de mostanság miről beszélünk? Ilyen egyszerűen nincs vagy ritka mint a fehér holló.
Én még annak idején az Öveges professzor kísérletein nőttem föl, aki szinte a semmiből csinált olyan látványos kísérleteket, amiből mindenki megértette a fizikát.
Régen volt az ún. mindenki iskolája c. filmsorozat. Olyan jól el tudták még magyarázni akkoriban a dolgokat, hogy a mai diákok el sem tudják képzelni...
Hol vannak ezek, kérdem én? Meg a delta c. sorozat?
Sajnos sehol!
Pedig ezek igazán tudományos műsorok voltak! És óriási kár értük.
Manapság ilyen nincs, helyette a legkülönbözőbb show-műsorokat, kibeszélőshowokat, celebeket vetítik, és még sorolhatnám...
Komolyan mondom, magát az informatikát mint tudományt, a hiradástechnikát mint tudományt, sérti és megszégyeníti azon semmitmondó, szinvonaltalan és gusztustalan adások sokasága, amelyet ma vetítenek.
Azért, hogy ezeket a semmirevaló show-műsorokat vetítsék, kár volt feltalálni a televiziót.
Lehetne vetíteni tudományos műsorokat, olyanokat amiket említettem. Plusz, amivel nagy ritkán még találkozni: Mindentudás egyeteme, Härtlein Károly előadásai, meg egy-két műsor a discovery-n vagy a natonal geographicon, amiknek van értelme. (Nameg mondjuk vegyünk hozzá még néhány idegennyelvű csatornát, amiből lehet nyelvet tanulni).
Gyakorlatilag van már vagy több száz csatorna, de ezeken többnyire a nap 24 órájában a nagy semmit sugározzák. Na ezt hívom én népbutításnak.
Véleményem szerint a fő probléma, hogy iylen műsorokra van kereslet az emberek nagy része az ilyeneket szereti és nem pedig a minőségi filmeket/sorozatokat/műsorokat/ stb...
Ez az egész "butítás" már régen elkezdődött lassan és ezzé nőtte ki magát, egy fogyasztói társadalmat kialakítva.
Különben meg már kis korban ezeket ültetik a gyerekek fejébe (most facebook-kal még effektívebben), hogy a matek rossz, meg nehéz, meg lehetetlen megérteni. Nekem számtalan osztálytársam megsértődik mindig, hogy milyen felesleges a fizika, kémia és társai.
Sajnos jelenleg itt tart a társadalom, de mint mindig, majd kikecmergünk belőle.
Jól látod kedves kérdező, látom te talán az értelmesebbek közül való vagy. Cserébe ajánlok -bevezetésképp- egy nagyon jó videót, mert most épp eszembe jutott a Mindentudás Egyeteme kapcsán.
Nagy Károly: Einstein hatása a XX.század fizikájára.
Még 2005-ben tartotta a Professzor Úr, a speciális relativitáselmélet 100.évfordulója alkalmából, 2005-öt el is nevezték a fizika évének. Valahol az interneten biztosan fellelhető ez a film, érdemes megnézni.
"hogy a matek rossz, meg nehéz, meg lehetetlen megérteni. Nekem számtalan osztálytársam megsértődik mindig, hogy milyen felesleges a fizika, kémia és társai. "
Én ezt nem látom problémának. Aki értelmes ember és érti a matekot, arra nem hatnak ezek a társadalmi nyomások. Legalább nem lesz telített a szakma, és több lehetőség marad számunkra.
Az nagyon rossz, hogy a társadalom általános vélekedése ez lesz.
És még ráadásul divat is.
Mutass már olyat, hogy valaki pl. a kőműveseket, mérnököket, vagy bárki mást becsmérelne folyamatosan, és mondaná azt, hogy a szakmájuk érthetetlen, felesleges és minek van egyáltalán?
Amúgy, találtam még egy tök jó videót:
#16, nagy különbség van ám itt!
A te példáidban az adott "mestert" becsmérlik, és azt mondják, hogy rosszul tanulta meg a szakmáját, hanyag, lusta, becstelen, stb.
Míg az én példáimban úgy gondolják, hogy maga a "szakma" képtelenség, illúzió, vagy haszontalan az egész - és ezért nem is lehet azt megtanulni, ezért fölösleges vagy káros tanítani.
És, ha ezt a matematikára, fizikára, biológiára értik, az bizony nagyon nagy probléma!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!