Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Klímaváltozás ellen atomerőművek?

Pombe kérdése:

Klímaváltozás ellen atomerőművek?

Figyelt kérdés

Atomerőmű baleset miatt meghalt emberek száma:

[link]


A több évtized eltelte közben a Csernobili balesetben, és a többiben meghalt emberek száma a leges-legdurvább becslések (szvsz. köze sem lehet a valósághoz, hiszen olyanok számolták ezeket, akik atomenergiaellenesek - pl. Greenpeace szerint Csernobil miatt akár 200000 ember is meghalhatott) szerint is mikroszkopikusan eltörpül a fosszilis üzemanyagok elégetése (szén, kőolajszármazékok és földgáz) miatti halálokok száma mellett, ahol persze nem kis szerephez jutnak az ilyen jellegű erőművek.


[link]


Csak 2018-ban, több mint 8 millió ember halt meg emiatt. Hol van ehhez képest pl. a legszörnyűbb Csernobili eset is akár??? Persze lehetne szajkózni, hogy ha te haltál volna bele... De a légszennyezettség miatt az ugyanilyen érvek miért nem mérvadóak? Csak azért, mert a halottak nem egy "kis" helyen vannak, látványosan, és a csendes légszennyező gyilkos nem látható?


Valóban veszélyes az atomenergia (de hát mi nem, ami kis helyen sok energiát termel), de inkább csak lokálisan. Ám egyre rémültebben hirdetik a tudósok, hogy a klímaváltozás gyorsul, ami elképesztő léptékű világkatasztrófába torkollhat, de nem nagyon látom még vitatémaként se nagyon a "vissza az atomenergiát" tézist, a kisebb rossz kockázatának vállalása okán. Szvsz. nagyon félő, hogy az alternatív energiaforrások komolyabb kihasználhatóságának ideje jóval túlmutat azon, amikor a klímaváltozás még visszafordítható lenne. Ráadásul egyre jobban elterjednek az elektromos autók, így az elektromos áramigényünk hatalmasat ugorhat, vagyis a szükséges mennyiségű mindent elborító napkollektorok előállítási és leselejtezési folyamatainak környezetszennyezése kontrollálhatatlanul megugorhat. A szélerőművek ilyen mennyiségben már irdatlan nagy területeket foglalnak le, hatalmas és mérgező akkumulátor telepek szaporodása... stb...és szintén nem kevés anyag előállítás, szennyezés... stbstb. Geotermikus... össze-vissza fúrt föld? Gázerőművek? Mikorra lesz fúziós erőmű? Hát, nem tudom.



2021. aug. 31. 17:38
 31/98 anonim ***** válasza:
91%

"az oda-vissza mérés finoman fogalmazva sem fair"

Na! Hókuszpókok röhögnek a háttérben, és mindenféle furcsa sarcokat vetnek ki rá?

2021. szept. 4. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/98 Wadmalac ***** válasza:
97%

"Mindenki leragadt kb. az autóknál. Mi van a kamionokkal?"

A mostani felmérések szerint kamionok esetén még a hidrogénes rendszer is beválhat, merrt teljesen mások a hazsnálati, üzemeltetési körülmények, mint a személyautóknál.Vannak is erre mutató fejlesztések, kísérleti üzemek.

Azért itt sem zárnám ki a full elektromos megoldást, bár a Tesla Semije mutatja, hol a probléma: az is azért van polcon már régen, mert nincs elegendő akku.

Egy kombinált hidrogénes vagy felsővezetékes üzem jócskán csökkentené az akkuszükségletet.


"Sőt! Mi van a hajókkal? Az óriási teherhajók amik ontják a füstöt, kormot a levegőbe."

Hát, ez egy kérdéses helyzet, a szálított tömeg, távolság függvényében ezeknek a legkisebb az emissziója, viszont a mennyiségük, úthosszuk, szállított tömeg meg hatalmas, ezért mégis nagy részt tesznek ki a glob. emisszióból.

Itt is tökéletesen működne a full elektromos akkus üzem, csak iszonyat mennyiségű akku kéne.

Kínában van már most is egy hatalmas, sok 1000 tonnás folyami uszály, ami teljesen elektromos...és szenet szállít erőműbe. :D


"Mi van a repülőkkel?"

Tiszta elektromoshoz a mai akkuk kW/kg képessége még ehhez kevés, kb négyszeresre kéne emelkednie, hogy jó legyen.

De ott is működhet a hidrogénüzem.

Még gazdaságosan is. Viszonylag, mert a mai kerozin mindenképpen olcsóbb.

2021. szept. 6. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/98 anonim ***** válasza:

"hatalmas, sok 1000 tonnás folyami uszály, ami teljesen elektromos"

Erre nem lehet áramszedőt tenni?

Régen voltak partról vontatott hajók is, ennek a mintájára.

2021. szept. 6. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/98 anonim ***** válasza:
100%

#32 ami a felső vezetékes kamiont illeti, arról mindig eszembe jut egykori egyetemi professzorom eszmefuttatása, miszerint:

Akkor már lehetne a kamionon acélkerék és mehetne acél úton, hogy azzal is csökkentsük a fogyasztást, sőt mehetne akár külön sávban is az autóktól, hogy azokat ne zavarja és mehessenek konvojban, úgy hogy csak az elsőben keljen emberi sofőr.... és voilà újra feltaláltuk az elektromos vasutat.

2021. szept. 6. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/98 Wadmalac ***** válasza:
97%

"Erre nem lehet áramszedőt tenni?"

De, bizonyára lehetne, csak végig kell hozzá tarolni a partot. :)


A folyami vízi szállítás azért marginális mennyiség a tengerihez képest, ott kell főleg új energia, ott meg nem fog menni ez az áramszedős játék.


"Akkor már lehetne a kamionon acélkerék és mehetne acél úton, hogy azzal is csökkentsük a fogyasztást, sőt mehetne akár külön sávban is az autóktól, hogy azokat ne zavarja és mehessenek konvojban, úgy hogy csak az elsőben keljen emberi sofőr.... és voilà újra feltaláltuk az elektromos vasutat."

..aminek éppen a kötött pálya lövi ki az univerzalitását, sajnos. Mert amúgy hatásfokra sokkal jobb.


A kamion kaputól kapuig mehet.

Itt a felsővezetés ÉS akku kombója játszik, arra a szakaszra, ahol nincs felsővezeték.

2021. szept. 6. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/98 anonim ***** válasza:

Vannak már ilyen trolik.

Automatikusan megtalálja még a vezetéket is.

2021. szept. 6. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/98 Wadmalac ***** válasza:
#36: Jaja, városi tömegközlekedésre úgy néz ki, teljesen jó a dolog. De tényleg működhet kamionon is.
2021. szept. 6. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/98 A kérdező kommentje:

Na, oké...


De mindez atomerőművek nélkül? Persze ha valóban igaz, hogy az atomem-nek is jóval több a CO2 kibocsátása (már az egész életutat tekintve - felépítés, bányászat...stb.), mint a szél- és napem-veknek akkor mindegy. Akkor mindenáron ezekből kell kihozni, amit csak lehet... no meg pl. a fúziós...


Csak még mindig nem látom ennek a realitását. Nem is a távoli realitását, hanem, hogy van-e időnk még ezt a realitást megérni.


Pl. a töltés gyorsasága a járműveknél. Én igazándiból ezt is igencsak hatalmas problémának látom. Vannak olyan app-ok, amik a mobilon mutatják, hogy hol van éppen szabad töltőállomás, de hát most is legtöbbször sorba állunk a benzinkútnál. Mindegyiknél meg kell várni az 1 órát??? :)


Egyszer futólag olvastam valami olyan zseniálisnak tűnő ötletet, hogy az autó beáll a töltőállomásra, és ilyenkor automatikusan leereszti az elektrolit készletét, majd az újat, valami módon feltöltött állapotban, hagyományos benzinkutas módszerrel vissza lehet tölteni. Bevallom, nem igen értettem, és nem is igen értek hozzá... De az ilyesmi szerű feltöltés nagyon megdobhatná a sebességet, viszont akkor megmaradnának a nagy energiaigényű töltőkutak, plusz a leengedett elektrolittel is kellene mit kezdeni, amit feltöltve megkap a másik valamikor később sorba álló autó... stb.


Amúgy baromi ötletes az áramszedős vízijármű... :D


Csoda, hogy ilyet még nem csináltak vidámparkba. Vízi-dodgem nem akksival... Bár, az utóbbira se láttam példát.

2021. szept. 6. 14:50
 39/98 A kérdező kommentje:

"Amúgy baromi ötletes az áramszedős vízijármű... :D"


Bár, ha ott a vezeték vízbe esne... brrrr...

2021. szept. 6. 16:24
 40/98 anonim ***** válasza:
Hidrogénes kamion lehet megoldás. Viszont az elektromos hajó. Nos? Egy hatalmas tanker vagy konténerszállító ami az óceánt járja. Mennyi akkumulátor kellene hozzá? Azt nem lehet csak úgy menet közben tölteni. Hatalmas dízelmotorok vannak bennük. És itt a hatalmas az tényleg hatalmas. Repülőn megint lehet megoldás a hidrogén. Nem tudom vannak e ilyen irányú tesztek?
2021. szept. 6. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!