Klímaváltozás ellen atomerőművek?
Atomerőmű baleset miatt meghalt emberek száma:
A több évtized eltelte közben a Csernobili balesetben, és a többiben meghalt emberek száma a leges-legdurvább becslések (szvsz. köze sem lehet a valósághoz, hiszen olyanok számolták ezeket, akik atomenergiaellenesek - pl. Greenpeace szerint Csernobil miatt akár 200000 ember is meghalhatott) szerint is mikroszkopikusan eltörpül a fosszilis üzemanyagok elégetése (szén, kőolajszármazékok és földgáz) miatti halálokok száma mellett, ahol persze nem kis szerephez jutnak az ilyen jellegű erőművek.
Csak 2018-ban, több mint 8 millió ember halt meg emiatt. Hol van ehhez képest pl. a legszörnyűbb Csernobili eset is akár??? Persze lehetne szajkózni, hogy ha te haltál volna bele... De a légszennyezettség miatt az ugyanilyen érvek miért nem mérvadóak? Csak azért, mert a halottak nem egy "kis" helyen vannak, látványosan, és a csendes légszennyező gyilkos nem látható?
Valóban veszélyes az atomenergia (de hát mi nem, ami kis helyen sok energiát termel), de inkább csak lokálisan. Ám egyre rémültebben hirdetik a tudósok, hogy a klímaváltozás gyorsul, ami elképesztő léptékű világkatasztrófába torkollhat, de nem nagyon látom még vitatémaként se nagyon a "vissza az atomenergiát" tézist, a kisebb rossz kockázatának vállalása okán. Szvsz. nagyon félő, hogy az alternatív energiaforrások komolyabb kihasználhatóságának ideje jóval túlmutat azon, amikor a klímaváltozás még visszafordítható lenne. Ráadásul egyre jobban elterjednek az elektromos autók, így az elektromos áramigényünk hatalmasat ugorhat, vagyis a szükséges mennyiségű mindent elborító napkollektorok előállítási és leselejtezési folyamatainak környezetszennyezése kontrollálhatatlanul megugorhat. A szélerőművek ilyen mennyiségben már irdatlan nagy területeket foglalnak le, hatalmas és mérgező akkumulátor telepek szaporodása... stb...és szintén nem kevés anyag előállítás, szennyezés... stbstb. Geotermikus... össze-vissza fúrt föld? Gázerőművek? Mikorra lesz fúziós erőmű? Hát, nem tudom.
Az utolsó link az kb az esélytelen kategória. Ott ki fogja megtéríteni az autótulajdonosoknak a folyamatos akkuhasználat jelentette élettartamcsökkenés miatt létrejövő kiadást? Kb senki.. :)
Pont hasonló okból mennek a nagy viták az új erőműépítesek, energiaforrások és megújulók rendszerbe integrálása kapcsán is: az elmélet tök szép, de a kiadási oldalon megjelenik egy baromi nagy költség amit valakinek állnia kell. Ha mindenki odaáll a dolog mellé és bedobja a közösbe amit kell akkor van forrás és nincs gond. De mi van ha nem? Ha nem mindenki?
Itthon is megy a néphülyítés amikor Paks2 szóba kerül, hogy mennyi lesz az áram előállítási költsége, megy az adok-kapok a felek között. Azt senki nem merte még kimondani: soha nem lesz annyi az áram előállítási költsége, mint most. Akármi történik az ettől drágább lesz. Németországban a nép úgy-ahogy elfogadta hogy áldozni kell a célért,beépült a áramdíjba a megújulók támogatási forrása a 37Ft/kWh helyett mindjárt fizetnek 90Ft feletti egységárat.
Megugrik az e-autózás, az ahhoz szükséges infra kiépítése költség lesz valakiél, csak úgy puszira sehol nem fognak hálózatot bővíteni hogy te otthon a garázsban kocsit tölthess. Ugyanúgy ahogy senki nem fog csengetni az akku elhasználódásáért és valszeg abból sme lesz az életben soha visszatöltve a hálózatra. Ez számomra elég utópisztikus.
"Hmmm. Ez azért túl álomszépnek tűnik. Be tudnád mutatni ezt a tanulmányt?"
Van egy pár, a globálisat most nem találom, ez itt Európa:
A szükséges plusz egyértelmű összefüggésben van azzal, hogy mennyi fosszilis kocsi marad mellette, mert az határozza meg, milyen energiakapacitást fog felhasználni az üzemanyag-termelés és -ellátás.
Éppen ott lesz magasabb az elektromos plusz igény, ahol több benzines-dízeles van még forgalomban.
"ki fogja megtéríteni az autótulajdonosoknak a folyamatos akkuhasználat jelentette élettartamcsökkenés miatt létrejövő kiadást? Kb senki.. :)"
Valamit nem értek. Neked ki téríti meg a benzines autód használati amortizációját?
:)
"Valamit nem értek. Neked ki téríti meg a benzines autód használati amortizációját?"
A benzines autó amortizációja csak a közlekedésből keletkezik. A kérdező által linkelt ötlet szerint, az akku amortizációja nem csak a közlekedés miatt következne be, hanem azért is mert az akkut hálózati tárolóként használnánk.
Ez most mellément :)
#24: Ohh, most találtam meg azt a linkelt cikket. Sorry.
Az ehhez igazított válaszom:
"ki fogja megtéríteni az autótulajdonosoknak a folyamatos akkuhasználat jelentette élettartamcsökkenés miatt létrejövő kiadást?"
Nos, bizonyára szolgáltatói kedvezmény. Anélkül senki sem csinálná, mert neki nulla személyes érdeke fűződik hozzá.
#25 vagy, részben a háztartási napelemek szélesebb elterjedésével, a jelenlegi éves szaldó elszámolást eltörlik, és a hálózatba való feltöltésért csak töredék összeget fizetnek. Ez esetben a tulaj maga lesz érdekelt az általa megtermelt energia tárolásában.
Ezt meg lehet csavarni egy "okos"villanyórával és egy alkalmazással, mely lehetővé teszi, hogy akárhol tölti épp az autóját a tulaj, ha otthon épp a hálózatba tölti az áramot, akkor csak a különbözetet fizesse.
Röviden anélkül is lehet ösztönözni a tulajok egy részét, hogy a szolgáltató ténylegesen fizetne érte.
#26:
Jogos. Össze lehet ezt hozni okosan úgy, hogy úgymond mindenkinek megérje.
@22(Wadmalac)
Hát, eléggé drámai a különbség az amerikai és az EU vélemény között... Eléggé érthetetlen, hogy ezt mi szüli. :(
"Nos, bizonyára szolgáltatói kedvezmény. Anélkül senki sem csinálná, mert neki nulla személyes érdeke fűződik hozzá."
Ez így jó lenne, ahogy a #26 okos órás kombinált megoldása is jó lenne, de a lakossági fotovoltaikus kiserőműveknél már láttuk, hogy az oda-vissza mérés finoman fogalmazva sem fair. Lehet az USAban és Nyugat-Európában ez más lenne ( mint ahogy az olaszok is tölthetnek CNG-s autót otthon vezetékes gázról, mi meg nem.. ), de tartok tőle, hogy Magyarországon itt is egyik oldalra fog billenni a mérleg nyelve az elszámolásnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!