Miért volt Britannia olyan szegény, hogy már 1916-ban csődbe jutott volna brutális masszív Amerikai kölcsönök és amerikai áruszállítás nélkül?
# 50
IDÉZLEK: "1944-ben a rommá bombázott Német Birodalom több repülőt gyártott mint a britek amerikai támogatással, annak elllenére hogy nem volt megfelelő mennyiségű alumínium Németországban."
1944 volt az egyetlen év 1940-1945 között, amelyben a németek több repülőgépet gyártottak, mint a britek.
Azonban még 1944-ben a britek több ezer darab négymotoros nehézbombázót is gyártottak, addig a németek már szinte csak vadászrepülőgépeket.
Egy 2247 kg tömegű Messerschmitt Bf 109-es kicsit egyszerűbben gyártható, mint egy 17 178 kg tömegű, négymotoros Halifax nehézbombázó.
Vagyis, ha nem a darabszámot, hanem a valós és teljes ipari kibocsátást nézzük, a brit repülőgépgyártás jóval nagyobb volumenű volt 1944-ben is, mint a német.
Mellesleg németeknél 1944-ben már jókora pilótahiány bolt, a német pilóták képzettsége már messze alulmúlta a britekét.
Az Egyesült királyság csak a 4. legnagyobb gazdaság volt a II.VH alatt. Németország több lövedéket gyártott mint a szövetségesek együttesen.
A németek több alumíniumot gyártottak mint a britek, akik 90%-ban USA import alumínimumot használtak repülőikhez. A Brit repülők felében amerikai motor volt.
Itt a beszélgetésben is rátérnek, hogy amerikai finanszírozással épültek a brit gépek sőt a brit gyárak hatalmas kibővítése is így volt lehetséges, az Egyesült Királyság amerikai finanszírozás nélkül 1940-ben csődben lett volna. Ilyen gyenge ország volt gazdaságilag az UK.
# 53
IDÉZLEK: " Németország több lövedéket gyártott mint a szövetségesek együttesen."
Ugyan, ez nyilvánvalóan teljes hülyeség.
Hiszen Németország sokkal kevesebb fegyverzettel rendelkezett, mint a szövetségesek. Hogy gyárthatott volna sokkal kevesebb fegyverzethez sokkal több lőszert?
Ha a németek tényleg több lőszert gyártottak volna, akkor tűzerő fölényben lettek volna, holott a német tűzerő töredéke volt a szövetségesekének.
A VALÓSÁG:
II. VILÁGHÁBORÚS HADITERMELÉS:
LŐSZERGYÁRTÁS:
1.) USA: 106,03
2.) Szovjetunió: 56,5
3.) Németország: 53,4
4.) Nagy-Britannia: 41,5
LÖVEGGYÁRTÁS:
1.)Szovjetunió: 516 648 db
2.) USA: 257 390 db
3.) Brit: 226 113 db
4.) Német: 73 484 db
HARCKOCSI ÉS ÖNJÁRÓ LÖVEG:
1.) Szovjetunió: 119 769 db
2.) USA: 108 410 db
3.) Német: 67 429 db
4.) Brit: 47 862 db
REPÜLŐGÉPGYÁRTÁS:
1.) USA: 295 959 db
2.) Brit: 177 025 db
3.) Szovjetunió: 136 223 db
4.) Német: 133 387 db
# 53
IDÉZLEK: "A Brit repülők felében amerikai motor volt."
Milyen kár, hogy ez megint csak egy sunyi, szokásos nettó hazugság tőled.
Írhatsz ilyeneket, csak az a gond, hogy ez nyilvánvalóan nem igaz.
Nézd már meg a II. világháborús brit alapvető repülőgéptípusokat! Brit motorjuk van.
Shell production:
USSR / Germany
1942 - 37.983.800 / 45.261.822
1943 - 82.125.480 / 69.928.496
1944 - 98.664.568 / 113.663.900
If we start to count in tonnes, the difference is even more profound:
USSR / Germany
1942 - 446.133 / 709.557
1943 - 828.193 / 1.121.545
1944 - 1.000.962 / 1.540.933
Szóval a Britek már 1940-ben becsődöltek volna amerika nélkül, ennyire erős a brit gazdaság (meg a Brit akkoriban csak a világ negyedik legnagyobb gazdasága volt)
26.oldal.
Cím The Grand Delusion: Britain After Sixty Years of Elizabeth II
Szerző Stephen Haseler
Kiadó Bloomsbury Publishing, 2012
ISBN 0857733966, 9780857733962
Ez bizonyítja hogy a Britek papírtigrisek voltak.
Britain's monetary weak point and technological backwardness on the eve of World War II were due to countless factors, including:
Legacy of World War I: The First World War had left Britain deeply in debt and with an exhausted workforce. The country's economy had been restructured round the war effort, leaving many industries neglected and outdated.
Depressed interwar economy: The interwar length used to be characterised with the aid of financial depression, with excessive tiers of unemployment and stagnant growth. This was compounded by way of the international Great Depression of the 1930s, which hit Britain's export markets hard.
Lack of funding in new technologies: Britain had been slow to invest in new technologies, such as electrical power and the inside combustion engine, and had fallen behind its European competitors. This was once due in phase to the country's reliance on its tremendous coal reserves, which made other sources of strength much less attractive.
Limited authorities intervention: Unlike some of its European neighbors, the British government used to be reluctant to intervene in the economy, preferring to leave financial improvement to non-public enterprise. This led to a lack of investment in key industries and infrastructure, such as the railways and the electrical grid.
International competition: Britain faced increasing competition from other industrialized countries, such as Germany and the United States, which have been investing closely in new applied sciences and industrial capacity.
Overall, these elements blended to go away Britain at a downside on the eve of World War II, with an outdated industrial base, low levels of productivity, and a struggling economy. This would make it tough for the country to maintain the fighting effort and would lead to great challenges in the course of the conflict.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!