Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Miért volt Britannia olyan...

Miért volt Britannia olyan szegény, hogy már 1916-ban csődbe jutott volna brutális masszív Amerikai kölcsönök és amerikai áruszállítás nélkül?

Figyelt kérdés
Elmaradott gőzgéphajtású gyáripara is közrejátszott ebben (ami nem volt képes hatékonyan termelni), vagy nem volt képes elég pénzt felhalmozni, hogy 2 évnél tovább bírja önerőből az Első Világháborút?

2023. márc. 1. 10:15
1 2 3 4 5 6 7 8
 31/76 anonim ***** válasza:
100%
Az a nemeteknek se ment, pedig ketszer is megprobaltak 😀
2023. márc. 1. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/76 Hintalow ***** válasza:
100%
Csak szólok, hogy legutoljára a Brit teokráciával állìtottam meg a hindu fasizmust. Pár atom azèrt elpottyant, de sikerült. Jó persze civ 6, de ennek az egész kèrdèsnek a komolyságával egyenèrtèkű törtènelmi tartalom volt a sztoriban 😀
2023. márc. 1. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/76 anonim ***** válasza:
94%
Már megint az angolellenes troll állítgatja ki magáról a szegénységi bizonyítványát? :D
2023. márc. 1. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/76 anonim ***** válasza:
100%
Szokás szerint erőlködik egy kicsit, aztán mikor már látja, hogy ez sem jött össze, akkor majd hozzáfog prolizni, régi "jó" szokásához híven :D
2023. márc. 2. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/76 kürasszír ***** válasza:
100%

# 24


IDÉZLEK: "A britek gyengébb vasúthálózattal rendelkeztek per capita mint a németek, ez igaz a burkolt utakra is. Csak a kikőtőik voltak nagyobb kapacitásúak, mert szigetország."


Érdekes, mert 1900-ban vasúthálózat sűrűségben (Railway Length per 100,000 sq km) Nagy-Britannia egyértelműen megelőzte Németországot.


1 000 000 lakosra eső vasúthálózat hosszban (Railway Lines per Million People) Nagy-Britannia és Németország nagyjából egyenlő szinten állt.


A vasúthálózat teljes hosszában (Total Railway Length) Németország megelőzte Nagy-Britanniát, ami nem csoda, elvégre jóval nagyobb területe volt.

[link]

2023. márc. 2. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/76 kürasszír ***** válasza:
100%

# 24


IDÉZLEK: "Miért éltek a britek tömegnyomorban a kis sorházaikban? Miért voltak kisebb lakásaik mint a németeknek átlagban mindig is? Londonban miért volt kevesebb a villannyal és városi gázzal rendelkező háztartások száma kisebb mint Berlinben? És még sorolhatnám napestig. Egyszerűen szarabbul élt a brit átlagember."


Ez megint kamu a részedről.


GÉPJÁRMŰGYÁRTÁS, 1937:


Nagy-Britannia:

47,7 millió lakosra 493 256 db


Németország:

69,3 millió lakosra 217 342 db


Vagyis a motorizáció fokában meg sem közelítette Németország társadalma Nagy-Britanniát az 1930-as években.


MELLESLEG:


KATONAI GÉPJÁRMŰVEK SZÁMA 1940:


Franciaország: 300 000 db


Németország: 120 000 db


Vagyis a jóval nagyobb létszámú német hadsereg is krónikusan alulmotorizált volt a kisebb létszámú franciához képest.


Akkor hol is van az a nagy fejlettségi előny a németeknél?

2023. márc. 2. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/76 kürasszír ***** válasza:
100%

# 24


IDÉZLEK: "Ahhoz képest hogy a fél világot uralták, nem tudták rendesen kihasználni a lehetőségeket, amiről a gyenge brit közgazdászok is tehetnek."


Gyenge brit közgazdászok?


Na zavarjon, de a klasszikus közgazdaságtan alapjait elsősorban pont a brit közgazdászok dolgozták ki.


Adam Smith (1723-1790)


David Ricardo (1772-1823)


A modern korban szintén a briteké az egyik vezető szerep.


John Maynard Keynes (1883-1946)

2023. márc. 2. 01:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/76 A kérdező kommentje:

"Na zavarjon, de a klasszikus közgazdaságtan alapjait elsősorban pont a brit közgazdászok dolgozták ki."


A baj az, hogy még a 20.század elején is 18.századi klasszikus közgazdaságtannal próbálkoztak.


Szerintem tanulmányoznod kellene a manager capitalism kifejezést, amely az USA és Németország vállalatirányítási rendszere volt, és miért volt sikeresebb az iparban mint a brit klasszikus.

[link]

2023. márc. 2. 08:07
 39/76 A kérdező kommentje:
Keynes az egyetlen modern azaz 20.századi közgazdász, tételei elavultak, és gyakran téves premisszákból indult ki.
2023. márc. 2. 08:08
 40/76 A kérdező kommentje:

Az USA meg sem közelíti villanyautókban a kínai villanyautók számát, de a kínaiak többsége olyan villanyautót használ, amibe az amerikaiak be se mernének ülni.


Látod kínai terepjáró amiből a legtöbb van a világon:

[link]


Kb. Ilyen kategóriás volt a brit benzines autók többsége, német igényes ember nem ül bele. Azokhoz képest a német VW Bogár luxuskocsi volt.

Ilyen volt sok olcsó brit kocsi: [link]


[link]


[link]


[link]


[link]

2023. márc. 2. 08:15
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!