Miért volt Britannia olyan szegény, hogy már 1916-ban csődbe jutott volna brutális masszív Amerikai kölcsönök és amerikai áruszállítás nélkül?
# 24
IDÉZLEK: "A britek gyengébb vasúthálózattal rendelkeztek per capita mint a németek, ez igaz a burkolt utakra is. Csak a kikőtőik voltak nagyobb kapacitásúak, mert szigetország."
Érdekes, mert 1900-ban vasúthálózat sűrűségben (Railway Length per 100,000 sq km) Nagy-Britannia egyértelműen megelőzte Németországot.
1 000 000 lakosra eső vasúthálózat hosszban (Railway Lines per Million People) Nagy-Britannia és Németország nagyjából egyenlő szinten állt.
A vasúthálózat teljes hosszában (Total Railway Length) Németország megelőzte Nagy-Britanniát, ami nem csoda, elvégre jóval nagyobb területe volt.
# 24
IDÉZLEK: "Miért éltek a britek tömegnyomorban a kis sorházaikban? Miért voltak kisebb lakásaik mint a németeknek átlagban mindig is? Londonban miért volt kevesebb a villannyal és városi gázzal rendelkező háztartások száma kisebb mint Berlinben? És még sorolhatnám napestig. Egyszerűen szarabbul élt a brit átlagember."
Ez megint kamu a részedről.
GÉPJÁRMŰGYÁRTÁS, 1937:
Nagy-Britannia:
47,7 millió lakosra 493 256 db
Németország:
69,3 millió lakosra 217 342 db
Vagyis a motorizáció fokában meg sem közelítette Németország társadalma Nagy-Britanniát az 1930-as években.
MELLESLEG:
KATONAI GÉPJÁRMŰVEK SZÁMA 1940:
Franciaország: 300 000 db
Németország: 120 000 db
Vagyis a jóval nagyobb létszámú német hadsereg is krónikusan alulmotorizált volt a kisebb létszámú franciához képest.
Akkor hol is van az a nagy fejlettségi előny a németeknél?
# 24
IDÉZLEK: "Ahhoz képest hogy a fél világot uralták, nem tudták rendesen kihasználni a lehetőségeket, amiről a gyenge brit közgazdászok is tehetnek."
Gyenge brit közgazdászok?
Na zavarjon, de a klasszikus közgazdaságtan alapjait elsősorban pont a brit közgazdászok dolgozták ki.
Adam Smith (1723-1790)
David Ricardo (1772-1823)
A modern korban szintén a briteké az egyik vezető szerep.
John Maynard Keynes (1883-1946)
"Na zavarjon, de a klasszikus közgazdaságtan alapjait elsősorban pont a brit közgazdászok dolgozták ki."
A baj az, hogy még a 20.század elején is 18.századi klasszikus közgazdaságtannal próbálkoztak.
Szerintem tanulmányoznod kellene a manager capitalism kifejezést, amely az USA és Németország vállalatirányítási rendszere volt, és miért volt sikeresebb az iparban mint a brit klasszikus.
Az USA meg sem közelíti villanyautókban a kínai villanyautók számát, de a kínaiak többsége olyan villanyautót használ, amibe az amerikaiak be se mernének ülni.
Látod kínai terepjáró amiből a legtöbb van a világon:
Kb. Ilyen kategóriás volt a brit benzines autók többsége, német igényes ember nem ül bele. Azokhoz képest a német VW Bogár luxuskocsi volt.
Ilyen volt sok olcsó brit kocsi: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!