Normális ez a Rétvári Bence? Elakarja törölni a bejegyzett élettársi viszonyt! Sajnálja tőlünk ezt a kis jogot is amit a melegek kapnak?
12:52
Ez nagyon aljas érvelés! Undorító vagy!
Mindannyian tudjuk, hogy ha ezt elveszik, az állam nem biztosít semmilyen jogot a meleg pároknak, mintha idegenek lennének nem pedig egy pár. A heterok párok simán házasodhatnak.
12:11
Abszolút nem értem, hogy mi a problémád. A hozzászólásomban még utalás szintjén sem foglaltam állást abban a kérdésben, hogy be lehessen-e jegyezni két személyt mint élettársakat vagy sem. (Engem egyébként teljesen hidegen hagy hogy lehet-e, legyen szó akár azonos akár különböző nemű személyekről.)
Annyit próbáltam kifejezni, hogy azoknak akik az élettársi viszonyért illetve a melegházasságért kampányolnak, teljesen súlytalan az érvelésük. Hogy miért? Azért mert ez egy jogi kérdés, amelyben az illetők egyrészt érzelmi alapú érveket sorakoztatnak fel - amik a kérdés jogi mivolta miatt érthetően soha nem számítottak és soha nem is fognak számítani. Másrészt olyan jogi miszkoncepciók hangzanak el, amelyekkel aztán megint nem lehet elérni semmit. Vegyük példának a te hozzászólásodat. Azt mondod: "...az állam nem biztosít semmilyen jogot a meleg pároknak, mintha idegenek lennének nem pedig egy pár." Igen ez így van. Csak az a baj, hogy a "pár" fogalmát a törvények nem ismerik. Ha két férfi jár egymással, akkor ők ugye egy pár. Ha egy fiú és egy lány jár egymással, akkor ők is egy pár. Namármost az állam nem biztosít semmilyen közösen gyakorolható jogot egyik pár számára sem és a párt alkotó személyeket mindkét esetben úgy kezeli mintha idegenek lennének.
Aztán: "A heterok párok simán házasodhatnak." Megint az a baj, hogy jogi szempontból nem párok házasodnak, hanem két személy házasodik. Házasságot pedig, az Alkotmánybíróság állásfoglalása szerint, egy férfi és egy nő köthet. Vagyis egy homoszexuális férfi ugyanúgy házasodhat mint egy heteroszexuális férfi. Mindketten feleségül vehetnek heteroszexuális és homoszexuális nőket is, de egyikőjük sem vehet feleségül egy másik férfit.
Vagyis, megismételve az első hozzászólásomban írtakat, szigorúan jogi szempontból a melegeket semmiféle hátrány nem éri ma Magyarországon.
Épp ezért nevetséges itt mindenféle elnyomásról meg hasonlókról nyivákolni.
19:27
Gondolom a szlovák nyelvtörvénynél is ez a véleményed. Ott sincs diszkrimináció. Se szlovák, se magyar nem beszélhet magyarul. Egyenlőség van ott is, te igazság bajnoka.
19:27
Jogilag rendezni kell a homoszexuális kapcsolatokat! Az alkotmánybíróság kimondta!
Mégis milyen ember vagy te! Undorítóan kiforgatod a jogot. Egy hetero boldogan köthet házasságot, mert azzal teheti, akit szeret. Egy homoszexuális ember nem. Sose fog ellenkező neműt szeretni, így a házasságot, mint szolgáltatást nem tudják igénybe venni.
"Épp ezért nevetséges itt mindenféle elnyomásról meg hasonlókról nyivákolni."
Igazad van, Nincs elnyomás. Majd ha a párom kórházba kerül és az orvos nem lesz hajlandó felvilágosítani az állapotáról, majd fegyvert tartok a halántékához, hogy beszéljen ok?
19:27
Az a baj, hogy itt párokról van szó, nem pedig különálló személyekről. Egy párt vegyél egynek. Van egy meleg pár és van egy hetero pár. Nincs jogegyenlőség a két pár között. Nagyon nincs.
A szexualitás társas viselkedés.
Ezzel az erővel Iránnal is egyetérthetsz. Ott sincs diszkrimináció. Mindenkire érvényes az, hogy aki azonos neművel szexuális kapcsolatot részesít, azt felkötik. Ez érvényes a heterokra és a melegekre egyaránt.
Csak az a különbség, hogy a melegek szexualitása rákényszeríti őket, hogy megszegjék a törvényt.
Minden ember egyformának veszel, ezért nem látod a diszkriminációt.
Ezzel az erővel betilthatnánk a szemüveget. Nem lenne diszkrimináció, mert mindenkire vonatkozna, csak sokan nem látnának utána. persze gondolom akkor sem értnéd, hogy a rosszúl látók mért "nyivákolnak mindenféle elnyomásról meg hasonlókról".
19:27
Természetesen tiltsuk be a melltartót. Minden állampolgárra vonatkozna, így nem lenne diszkrimináció.
"Épp ezért nevetséges itt mindenféle elnyomásról meg hasonlókról nyivákolni."
Javaslom az állam hagyja abba a rokkanyugdíjak kifizetését.Minden állampolgárra vonatkozna, így nem lenne diszkrimináció.
"Épp ezért nevetséges itt mindenféle elnyomásról meg hasonlókról nyivákolni."
#55
A te gondolatmenetedet folytatva mégis van diszkrimináció. Mert vagy a házasság minden formáját engedélyezzük (nő-férfi, férfi-férfi, nő-nő) vagy pedig a heteró házasságot is töröljük el. Mert ha senki nem házasodhat senkivel teljes lesz az egyenlőség. Ugye milyen bugyuta érv, pedig csak a te gondolatmeneted folytattam.
Viszont ama álmod, hogy a melegek vegyenek feleségül egy nőt sokszor teljesül. És szerinted azzal jobb lesz? Mert ilyenkor a drága asszonyka igen csak el lesz hanyagolva, a férj (hozzáteszem erkölcstelen sztem) más férfiak után megy. A látszat megvan de senkinek se jó. A házasság elsősorban érzelmi szövetség, aminek társadalmi-gazdasági vetülete is van. Azért érzelmi szövetség mert érzelmi indíttatásból jön létre: szerelemből. Többek között a heteró házasságot sem a szerződésekre vonatkozó jogban tárgyalják. (Igen régen nem így volt, régen adták-vették az asszonyt, a hozományt stb. de régen rabszolgaság is volt, azóta fejlődött az emberiség). Na már most ha egy férfi és egy nő szerelemből összeházasodik, akkor egy férfin-férfi, nő-nő pár ebből a motivációból kifolyólag miét nem házasodhat össze? Mert az apalapja ugyan az, az érzelmi szövetség szándékának létre hozása. Ezért valóban a jognak nem férfi és nő kapcsolatának, hanem KÉT FELNŐTT SZEMÉLY kötelékének kéne definiálnia a házasságot, és így mindjárt nem lesz diszkrimináció.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!