Támogatnád, hogy a matekos és természettudományos tanárok többet keressenek, mint társaik?
"ez a hablaty az irodalomról, meg az érzelmekről nagyon szépen hangzik, de BAROMSÁG!" - Ez a mondtad csakis téged jellemez...
"És ahogy írtad, az érzelmeket nem lehet megtanulni, innentől kezdve az irodalomnak sisncs értelme." - Megtanulni nem, de előhívni igen. Ugyanis mindenkiben benne van a szeretet valaki/valami iránt, a saját vélemény, a kíváncsiság a jövő, a múlt, a jelen iránt, csak a mai generációk annyira le vannak butítva a győzikével, meg a többi hülyeséggel, hogy mesterségesen lezsibbasztották, kikapcsolták az agyukat.
Az irodalom teszi emberré az embert.
"már megint valami baromnak volt agymenése." - Ezek a "barmok" mérföldekkel előrébb jártak szellemi fejlettségben nálad.
A számok nem sugároznak érzelmeket. Számokkal nem lehet félelmet, boldogságot, szerelmet, haragot, tanítást kifejezni.
Ezek a versek - ha nem így állnál hozzájuk - segítenének jobb emberré válni. Jobb szülővé, olyan emberek tanításai alapján, akik végigjártak egy rögös utat. Jobb házastárssá, olyanok útmutatásai alapján, akik megtapasztalták a szerelmet. Jobb emberré olyanok tanácsai alapján, akik nálad jobb emberek.
De burkolózz csak be a számok közé.
"Az irodalom teszi emberré az embert."
Hát ezzel vitatkoznék. Az ember azért ember, mert genetikailag az emberi fajhoz tartozik. De ha feltétlenül kultúrálisan akarod nézni, akkor meg az embert a műszaki kultúra és a képzőművészetek teszik emberré, nem mindenféle hazugságok, amiket valami barom kitalált. Az irodalom csak szavak halmaza. A zene, festészet stb. sokkal alkalmasabb érzelmek "előhívására".
"Ezek a versek - ha nem így állnál hozzájuk - segítenének jobb emberré válni. Jobb szülővé, olyan emberek tanításai alapján, akik végigjártak egy rögös utat. Jobb házastárssá, olyanok útmutatásai alapján, akik megtapasztalták a szerelmet. Jobb emberré olyanok tanácsai alapján, akik nálad jobb emberek. "
Vagy segítenek szifiliszessé (vagy szerinted: jobb szeretővé) válni, mint Ady, vagy olyan érzelmileg gyenge skizofrénné mint József Attila. És még sorolhatnám.
Na Aranynak pont volt egy irománya "Gondolta a fene" címen, amiben leírta, hogy a verseibe mennyi mindent belemagyaráztak. Innentől kezdve az irodalomórának nincs értelme. Nem azt mondom, hogy a versek másoknak nem tetszhetnek, csak nem kell ráerőszakolni őket az emberekre. Olvassa az, akit ez érdekel. Inkább néznénk filmeket vagy halgatnánk zenét az iskolában.
A mateknak és a reál tárgyaknak ezzel szemben van értelme:
1. Minden nap használjuk, én pl. majd minden nap megoldok egy másodfokú egyenletet, és ha meglátok valami természeti jelenséget, értem a fizikáját, sőt továbbmegyek, a fizika törvényeit nap mint nap kihasználjuk
2. fejleszti a gondolkodást
3. NINCSENEK BENNE HAZUGSÁGOK!
Gondolom, mennyire élveznéd, ha olyan zenét kellene hallgatnod, ami nem tetszik.
Radnóti:
Nem tudhatom, hogy másnak e tájék mit jelent,
nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt
kis ország, messzeringó gyerekkorom világa.
Belőle nőttem én, mint fatörzsből gyönge ága
s remélem, testem is majd e földbe süpped el.
Itthon vagyok.
Vörösmarty:
Mi dolgunk a világon? küzdeni
Erőnk szerint a legnemesbekért.
Előttünk egy nemzetnek sorsa áll.
Ha azt kivíttuk a mély süllyedésből,
S a szellemharcok tiszta súgaránál
Olyan magasra tettük, mint lehet,
Mondhatjuk, térvén őseink porához: Köszönjük, élet!
áldomásidat,
Ez jó mulatság, férfimunka volt!
Ha majd te is képes leszel ilyenekre, akkor barmozd le ezeket az embereket. Bár akkor már úgysem nem tennél ilyet.
Igen, mindennap használjuk a csillagok sűrűségét, vagy a Mátra kőzeteinek összetételét. Kedvencem a kör, aminek a kerületét próbálgatják kiszámolni.
Matekra csak összeadás-kivonás és szorzás-osztás szintig lenne szüksége egy egyszerű, hétköznapi embernek.
Akinek meg nincs élete, és abban éli ki magát, hogy egy kanapén ülve új, "világmegváltó" képleteket talál ki magának, az tegye.
Az irodalomban eltérő vélemények vannak, nem hazugságok. Tudod, eltérő gondolatok, kiben mit ébreszt... Épp ez a lényege.
A csillagok sűrűségét nem is tanítják, legfeljebb fakton.
A kör kerületét és területét pedig nem próbálgatják, hanem ki tudják számolni. És ezt a tudást konkrétan a múlt héten használtam is: kiszámoltam, hogy melyik átmérőjű pizzát érdemes megvenni, mennyivel drágább a nagy a kicsinél (megjegyzem az jött ki, hogy a drágább ugyan többe kerül, de egy négyzetcentimétere még mindig olcsóbb, mint a kicsinek). Mérnöki munkám során meg nap mint nap előjön mind a szinusz, koszinusz, pitagorasz tételek stb. És neked is előjöhetnek ezek, akár egy egyszerű lakásfelújítás esetén is.
Az irodalmat viszont érettségi óta nem használom semmire. Sokkal többet ért volna, ha a matekot anno jobban megtanítják helyette. És igenis a számok is kelthetnek érzéseket.
Zenéből meg bármilyet képes vagyok meghallgatni, nem nyertél.
Ja és én is bármikor letudok írni gondolatokat versbe szedve, de mégis baromságnak tartom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!