Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Támogatnád, hogy a matekos és...

Támogatnád, hogy a matekos és természettudományos tanárok többet keressenek, mint társaik?

Figyelt kérdés
Ezekből a tanárokból kevesebb van, és "gazdaságilag is hasznosabb" ismereteket oktatnak. Miért ne keressenek akkor többet, mint humán tárgyakat tanító társaik? Mi történne a tanári karokban?
2011. jún. 30. 14:31
1 2 3 4 5
 11/49 A kérdező kommentje:
Előző: Hogyan méred le azonos szakú tanár és tanár között a különbséget? Kétlem, hogy OKTV mérvadó. Sem a kollégák, sem a diák, sem a szülők véleménye.
2011. jún. 30. 15:53
 12/49 bumbi02 ***** válasza:
77%

Nem kell ott is különbséget tenni. Azzal hogyha ők többet kapnának lenne A és B kategóriás tanár. Nagyon sok indulat születne belőle.


Amúgy meg van akinek a matek számit van akinek a magyar, nem lehet egy tantárgyból megélni, ergo nem lehet fontossági sorrendet alkalmazni. Pl a testnevelés a gyerekek egészsége miatt fontos, akik nem mozognak semmit iskolán kivül mint nincs idejük, vagy mert nem akarnak, rá vannak ott kényszeritve, és igy heti 3x legalább mozognak.

2011. jún. 30. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/49 anonim ***** válasza:
84%
Hát én a reál és a matek tanároknak adnék többet. Sőt ezen tárgyak óraszámát növelném is, a nyelvatnórát a helyesírás miatt megtartanám, a történelemórát azért, hogy tudjuk mi volt a múltban, de az egyéb humán tárgyakat (mint irodalom, meg filozófia) úgy ahogy van megszüntetném. Az életben ezekkel semmire se lehet menni, és fölösleges agymosás. Nem tudom, de az érettségi óta egy verset sem elemeztem. Sőt, az összes siránkozó írót inkább elküldeném dolgozni, hogy csináljon valami értelmeset.
2011. jún. 30. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/49 Pro Patria ***** válasza:
24%

"(történelem, testnevelés, rajz, stb.) tök fölösleges." - A történelem az élet tanítómestere. Aki nem tanul a múltból, nem érti a jelent, és így nem tudja formálni a jövőt sem.

A testnevelés fontossága vitathatatlan a hatalmas mértékű elhízás miatt. Rajzot valóban csak annak kellene tanulnia, aki szereti is.


Utolsónak: igazad van, a reáliák nagyon fontosak, az irodalom egyáltalán nem. Borzasztó fontos tudnunk, mekkora a térfogata a Napnak, vagy ismerni a 97. fokú függvényeket... Thalész-tétel nélkül kenyeret se lehet venni, ugye?

Ellenben az irodalom az emberi érzések kifejezése, megnyilvánulása. Ha nem érted az irodalmat, nem érző, gondolkodó ember vagy, csak egy programozott gép. Hogy az életre tanító, erkölcsi nevelést adó novellákat, verseket már ne is említsem.

A számok ide-oda forgatása megtanulható, az érzelmek, érzések nem. Azok csak megérthetőek, ami az irodalom nélkül lehetetlen.

A költők meg bizony dolgoztak is. Sosem tudtak megélni a verseikből. Csak nem öntudatlan robotként tették, amit mondtak nekik (mint gondolom te is), hanem gondoltak, éreztek, vélekedtek, és mindezeket le is írták az utókor számára.

Amik ma is örök érvényű tanításokat nyújtanak nekünk.

2011. jún. 30. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/49 bumbi02 ***** válasza:
100%
Ezért mondom, nem lehet tantárgy és tantárgy közt különbséget tenni. Mindegyik szükséges. Pl én napi 5x eszek nagyjából, míg jártam suliba és minden másnap volt testnevelésünk, nem volt semmi gond, 1 hónapig nem voltam suliba, egyből kezdett lerakódni. Ergo van értelme a tesinek is, hiába mondják sokan hogy nincs. Van értelme az irodalomnak is, mateknak is. Csak nem azon a szinten ahogy oktatják. Mert pl nem kell nekem 4. fokú egyenleteket megoldani, meg "csakbetüs" egyenletből számot kihoznom. Sokan nem tudnak fejbe összeszorozni még két kétjegyü számot, nem hogy két háromjegyüt. A tanárok csak keressenek ugyannyit. Ugyanannyit dolgoznak (nagyjából).
2011. jún. 30. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/49 anonim ***** válasza:
77%
A többet keresés nem működő dolog. Ott már lehetne valamit tenni, hogy az ilyen szakokat választók több ösztöndíjat, vagy pótjuttatásokat kapjanak még az egyetemen. A diákkori aranyélet lehet annyival vonzóbb aktuálisan, mint a közgáz, informatika stb. szakok.
2011. jún. 30. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/49 anonim ***** válasza:
38%

Részben elkanyarodik a témától de:


Irodalmat ha nem is megszüntetni de kb hetente vagy 2 hetente 1 óra lenne az aminek még értelmét is látnám.

Rajzot törölném a francba meg az éneket, akit ez érdekel az foglalkozzon vele pl szakkörön.

Nyelvtanból heti 1 szintén elég lenne.

Matekból meg még mindig több értelme van megtanulni olyan dolgokat amiket valószínűleg ugyanúgy nem használsz mint a verselemzést, de az legalább fejleszti az agyat, nem úgy mint az irodalom aminél az anyag minimum fele az unatkozó magyarosok értelmetlen elemzéseiből áll aminek nagy része belemagyarázás.

Biológiát,kémiát,fizikát meg választhatóvá tenném úgy hogy egyet kötelező választani, a többit meg pluszként lehetne felvenni azoknak akiknek ezekkel vannak tervei.

Idegennyelvi órák számát pedig növélném.Történelem az meg szerintem oké ezzel a heti ~2 órával.


Szóval fontossági sorrendben valahogy így lennének nálam:

-Idegen nyelv,Matek,szakmai tárgyak

-Nyelvtan,Történelem,Természettudományi tárgyak

.

.

.

-Irodalom,Rajz,Ének stb.


Szóval fontossági sorrendben szerintem is fontosabbak az általad említettek, de fizetésben nem tennék különbséget, csak az óraszámban, ami ugye magával hozza hogy kevesebb kell a többiből szóval összességében kevesebb pénzt kapnak de nem 1 főre levetítve.

2011. jún. 30. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/49 anonim ***** válasza:
85%

Miről is beszélünk? Gimnáziumba az megy aki tanulni akar. Aki szakmát akar, vagy lemenni a boltba annak ott a szakmunkásképző, vagy vmi művészetoktatási intézmény.

Aki tanulni akar (gimiben) annak egyformán jól kell tanulnia, tudnia a tárgyakat, nincs olyan hogy hááááát én ma nem akarok verset elemezni.

Annyit lehetne tenni, hogy a magas szintű szakmunkásképzés mellett lehetővé tenni a korábbi specializálódást.

És itt lehetne támogatni, propagálni a hiányszakmákhoz szükséges intézményeket.

De jelen esetben nem látok más megoldást, mint a versenyeredmények alapján kisebb juttatások adását a felkészítőtanárnak (,esetleg a tanuló megkérdezésével). Azt nem lehet megcsinálni hogy mától a magyartanárok 90%, a fizika pedig 110% fizetést kapnak...

2011. jún. 30. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/49 anonim ***** válasza:
95%
Nem azért, de egyetemre szinte csak gimiből lehet kerülni. És ez a hablaty az irodalomról, meg az érzelmekről nagyon szépen hangzik, de BAROMSÁG! És ahogy írtad, az érzelmeket nem lehet megtanulni, innentől kezdve az irodalomnak sisncs értelme. Az egész irodalmi tananyagot el lehetne mondani egy félév alatt, és nem a sok szart kéne olvastatni a diákokkal, hanem olyan könyveket, amiktől megszeretik az olvasást. Itt sír rí mindenki, hogy a diákok nem olvasnak: hát én olvastam, amíg ezt a sok sz@rt nem erőszakolták rám. Érettségi óta viszont csak természettudományos könyveket veszek elő, mert egyedül annak látom értelmét, nem annak, hogy valami idióta író szerelmi bánatáról olvassak, amihez egyrészt semmi közöm, másrészt nem is érdekel.
2011. jún. 30. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/49 Pro Patria ***** válasza:
0%

"Matekból meg még mindig több értelme van megtanulni olyan dolgokat amiket valószínűleg ugyanúgy nem használsz mint a verselemzést, de az legalább fejleszti az agyat, nem úgy mint az irodalom"


Nagy tévedés! A gondolkodást, az érzések, érzelmek megfogalmazását, kifejezését, mindent, ami EMBERRÉ tesz minket, a szeretet, a saját vélemény, a holnap megtervezése, minderre az irodalom tanít meg.

Vörösmarty: Gondolatok a könyvtárban


Szám és szám között nincs különbség. Vers és vers között mérföldek vannak. Amíg az egyik a család megbecsülésére tanít, addig a másik takarékosságra és megfontoltságra int, a harmadik pedig megértésre és közösségi gondolkozásra nevel.


Ezek azok, amik véleményeket, gondolatokat ébresztenek, amiknek gyakorlati hasznuk van, nem a fény terjedési sebességének, vagy a hatványozásnak.

2011. jún. 30. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!