Támogatnád, hogy a matekos és természettudományos tanárok többet keressenek, mint társaik?
Nem kell ott is különbséget tenni. Azzal hogyha ők többet kapnának lenne A és B kategóriás tanár. Nagyon sok indulat születne belőle.
Amúgy meg van akinek a matek számit van akinek a magyar, nem lehet egy tantárgyból megélni, ergo nem lehet fontossági sorrendet alkalmazni. Pl a testnevelés a gyerekek egészsége miatt fontos, akik nem mozognak semmit iskolán kivül mint nincs idejük, vagy mert nem akarnak, rá vannak ott kényszeritve, és igy heti 3x legalább mozognak.
"(történelem, testnevelés, rajz, stb.) tök fölösleges." - A történelem az élet tanítómestere. Aki nem tanul a múltból, nem érti a jelent, és így nem tudja formálni a jövőt sem.
A testnevelés fontossága vitathatatlan a hatalmas mértékű elhízás miatt. Rajzot valóban csak annak kellene tanulnia, aki szereti is.
Utolsónak: igazad van, a reáliák nagyon fontosak, az irodalom egyáltalán nem. Borzasztó fontos tudnunk, mekkora a térfogata a Napnak, vagy ismerni a 97. fokú függvényeket... Thalész-tétel nélkül kenyeret se lehet venni, ugye?
Ellenben az irodalom az emberi érzések kifejezése, megnyilvánulása. Ha nem érted az irodalmat, nem érző, gondolkodó ember vagy, csak egy programozott gép. Hogy az életre tanító, erkölcsi nevelést adó novellákat, verseket már ne is említsem.
A számok ide-oda forgatása megtanulható, az érzelmek, érzések nem. Azok csak megérthetőek, ami az irodalom nélkül lehetetlen.
A költők meg bizony dolgoztak is. Sosem tudtak megélni a verseikből. Csak nem öntudatlan robotként tették, amit mondtak nekik (mint gondolom te is), hanem gondoltak, éreztek, vélekedtek, és mindezeket le is írták az utókor számára.
Amik ma is örök érvényű tanításokat nyújtanak nekünk.
Részben elkanyarodik a témától de:
Irodalmat ha nem is megszüntetni de kb hetente vagy 2 hetente 1 óra lenne az aminek még értelmét is látnám.
Rajzot törölném a francba meg az éneket, akit ez érdekel az foglalkozzon vele pl szakkörön.
Nyelvtanból heti 1 szintén elég lenne.
Matekból meg még mindig több értelme van megtanulni olyan dolgokat amiket valószínűleg ugyanúgy nem használsz mint a verselemzést, de az legalább fejleszti az agyat, nem úgy mint az irodalom aminél az anyag minimum fele az unatkozó magyarosok értelmetlen elemzéseiből áll aminek nagy része belemagyarázás.
Biológiát,kémiát,fizikát meg választhatóvá tenném úgy hogy egyet kötelező választani, a többit meg pluszként lehetne felvenni azoknak akiknek ezekkel vannak tervei.
Idegennyelvi órák számát pedig növélném.Történelem az meg szerintem oké ezzel a heti ~2 órával.
Szóval fontossági sorrendben valahogy így lennének nálam:
-Idegen nyelv,Matek,szakmai tárgyak
-Nyelvtan,Történelem,Természettudományi tárgyak
.
.
.
-Irodalom,Rajz,Ének stb.
Szóval fontossági sorrendben szerintem is fontosabbak az általad említettek, de fizetésben nem tennék különbséget, csak az óraszámban, ami ugye magával hozza hogy kevesebb kell a többiből szóval összességében kevesebb pénzt kapnak de nem 1 főre levetítve.
Miről is beszélünk? Gimnáziumba az megy aki tanulni akar. Aki szakmát akar, vagy lemenni a boltba annak ott a szakmunkásképző, vagy vmi művészetoktatási intézmény.
Aki tanulni akar (gimiben) annak egyformán jól kell tanulnia, tudnia a tárgyakat, nincs olyan hogy hááááát én ma nem akarok verset elemezni.
Annyit lehetne tenni, hogy a magas szintű szakmunkásképzés mellett lehetővé tenni a korábbi specializálódást.
És itt lehetne támogatni, propagálni a hiányszakmákhoz szükséges intézményeket.
De jelen esetben nem látok más megoldást, mint a versenyeredmények alapján kisebb juttatások adását a felkészítőtanárnak (,esetleg a tanuló megkérdezésével). Azt nem lehet megcsinálni hogy mától a magyartanárok 90%, a fizika pedig 110% fizetést kapnak...
"Matekból meg még mindig több értelme van megtanulni olyan dolgokat amiket valószínűleg ugyanúgy nem használsz mint a verselemzést, de az legalább fejleszti az agyat, nem úgy mint az irodalom"
Nagy tévedés! A gondolkodást, az érzések, érzelmek megfogalmazását, kifejezését, mindent, ami EMBERRÉ tesz minket, a szeretet, a saját vélemény, a holnap megtervezése, minderre az irodalom tanít meg.
Vörösmarty: Gondolatok a könyvtárban
Szám és szám között nincs különbség. Vers és vers között mérföldek vannak. Amíg az egyik a család megbecsülésére tanít, addig a másik takarékosságra és megfontoltságra int, a harmadik pedig megértésre és közösségi gondolkozásra nevel.
Ezek azok, amik véleményeket, gondolatokat ébresztenek, amiknek gyakorlati hasznuk van, nem a fény terjedési sebességének, vagy a hatványozásnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!