Az állam miért nem népszerűsíti jobban a természettudományos és műszaki szakokat a fiatalok között, hogy ezeken tanuljanak tovább? (A kutatók éjszakáján kívül)
"(A kutatók éjszakáján kívül)"
Ezt nem az állam szervezi
Egyébként népszerüsítik eleget, csak ennek megoldását, már a középiskolában kellene elkezdeni. Egyetemre, reálszakra csak akkor van értelme menni, ha jó vagy reáltárgyakból.
Az ország többsége nem jó, sőt még akkor is ilyen szakokra mennek (bár nm annyian, mint a divatszakokra, az tény) ha gyengék reáltárgyakból.
Meg is látszik, mivel felzárkóztató órákat kell tartani, hogy valamit értsenek is abból, amit tanulnak.
Felőlem népszerűsíthetnék... Imádom a fizikát, földrajzt, biologiát de nem tudom. Én egyvalamihez értek.
Amugy talán népszerűbb lenne, ha nem heti egy órába tanulnák két hétig:S Ha belegondoltok Nobel díjas magyarok közül legtöbben kémia fizika biológia területén értek el valamit...
Nem tudom, talán nem jól oktatják a tárgyakat.
Én mindig kettes voltam matekból középiskolában, két félig elmebeteg tanárunk volt, egy idegbajos nő, aztán egy férfi, ugyanilyen. Csak csapkodták a naplót, ordítottak, rohantak, nem is magyaráztak el semmit.
Egyöntetűen elkönyveltek engem egy hülyének.
Aztán egyszer valami matekverseny feladatait osztották szét, hogy oldjuk meg, és én egy kivételével mindet megcsináltam.
Mert volt rá idő, és nem egyenletek voltak, hanem logikai feladatok.
Akkor néztek csak, hogy talán mégsem vagyok olyan ostoba.
De, a matekot a mai napig úgy utálom, hogy nem tudnék olyan suliba menni, ahol még egyszer tanulni kellene.
Szó szerint hányingerem van ha a matek-feladatgyűjteményre gondolok.
A matekról, fizikáról, kémiáról nekem az idegbajos tanárok, és a saját összeszorult gyomrom jut eszembe, az, hogy hogy szorongtam minden óra előtt.
Megutáltam a reál tárgyakat, és soha nem tudnám már szeretni őket.
Szerintem sokan vannak még így.
Rosszul tanítják őket.
Egyszerűen megutáltatják, ez az igazság.
"válasz írója 53%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 19:09"
Mi a franc van???
"Egyébként népszerüsítik eleget, csak ennek megoldását, már a középiskolában kellene elkezdeni. "
Hol illetve hogyan népszerűsítik? A Mindentudás Egyetemén kívül más most nem jut eszembe hirtelen nekem. Bár ez inkább tudománynépszerűsítés, nem pedig a szakok nészerűsítése. Nyilván középiskolában el kell kezdeni, meg sokat számít a tanár, de amíg egy gyereknek fogalma sincs, hogy mit csinál egy gépészmérnök; mechatronikai mérnök; fizikus, addig én nem mondanám, hogy eleget van népszerűsítve.
Azt már száz másik topikban százszor át lett beszélve, hogy a középiskolai oktatás szar. Ez itt is megmutatkozik.
Amúgy szerintem pl. egyetemek elején a felzárkóztató órák nem azt mutatják milyen ostoba gyerekek járnak fizika kémia biosz stb.-re hanem, hogy milyen ostoba suliból jönnek...
De amúgy azért ezen a téren legalább tesz valamit a kormány. A sok egyetem/főiskolai szak államilag támogatott számának csökkentése mellett a reál tárgyakét emeli. No itt persze lehet elvetik a sulykot, mert ha jól tudom valami 2-3szorosra tervezik emelni, ami azzal jár, hogy a ponthatárok a béka segge alatt lesznek és tényleg sok oda nem illő fog bekerülni.
1. Az iskolában a reál tantárgyak óraszáma nevetségesen kevés, így megértésük lehetetlenné válik.
2. Az iskolák eszközei ezen tárgyak szemléltetésére hiányoznak, így nem keltik fel a diákok érdeklődését a tudományok iránt.
3. A karrierlehetőségek a természettudományos területek jó részén borzalmasak, nincs elég pénz a kutatásra, és ezt a kevés pénzt is a jelenlegi kormány bevonja az államadósság finanszírozásába. Nem ismeretlen jelenség a kutatók előtt, hogy 10-15 év után átengedik a terepet a fiataloknak, hogy nekik is lehetőségük legyen kutatni.
4. Egy közgazdásznak vagy egy jogásznak a presztízse még mindig jóval nagyobb, mint egy biológusnak vagy egy matematikusnak.
Ezek fényében kijelenthetjük, hogy a hazai tudományos élet jövője borús. Viszonylag kivételt képeznek a mérnökök, hisz mind karrierlehetőségek tekintetében, mind jövedelem tekintetében jobb helyzetben vannak.
A mérnök hallgatók felkészültségéről nem mondhatok véleményt, hisz ehhez jogom nincs, mindenesetre talán abban ők is megerősíthetnek, hogy aki nem érti, akiben nincs elhivatottság a szakma iránt, az ki fog hullani az egyetemről, mert ez egy olyan terület, amit elvégezni sem tudsz anélkül, hogy nem-e értenéd(a jogot elvégezheted, legfeljebb utána nem fogod tudni megállni a helyed). Ebből kifolyólag teljesen feleslegesnek tartom az ész nélküli keretbővítést, mert több, felkészült jelentkező ettől még nem lesz, és vagy az oktatás színvonala alkalmazkodik majd a diákok szintjéhez, vagy tömegesen hullanak majd ki. Növeljék a keretetszámot, de akkor azokat a pontokat is pipálják ki, amiket a kommentem elején leírtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!