Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Van rá esély, hogy a ruszkik...

Van rá esély, hogy a ruszkik elkezdjék leszedegetni a Fekete-tenger felett, a nemzetközi légtérben járőröző USA-NATO felderítő gépeket?

Figyelt kérdés
Az USA, több Ukrajnát szponzoráló országgal egyetemben, a minap nyilvánosan engedélyezte, hogy a nyugat által biztosított nagyhatótávolságú fegyverekkel az ukránok csapást mérjenek mélyen az orosz hátországban olyan célpontokra, amelyek ukrán megítélés szerint befolyással lehetnek a hadműveletekre. Mint köztudott, ezeket a fegyverekkel önállóan az ukránok nem lennének képesek célpontokat eltalálni, a célfelderítésre, célravezetésre, navigálásra, teljes mértékben a NATO területen kívüli infrastruktúrájára támaszkodnak. Az is ismert, hogy minden nagyszabású ukrán drón, ATACMS, HIMMARS, SCALP támadást megelőz egy intenzív NATO általában robotrepülős felderítés, amit jellemzően a Krím partjaitól D-DNy irányából a nemzetközi légtér határáról végeznek. Abból az analógból kiindulva, hogy az ukránok is csapást mérhetnek a távol a frontvonaltól olyan eszközökre amik szerepet játszanak a háborúban, az oroszoknak joguk lesz-e csapást mérni olyan eszközökre, amik távol vannak a frontvonaltól, de szerepet játszanak a háborúban. Kihangsúlyozom, hogy nem NATO tagország fennhatósága feletti területen lőnék le a felderítő drónokat, repülőket, hanem a senkihez sem tartozó nemzetközi légtérben. Jogilag egy idegen ország hadi eszközének bárholi megtámadása is olybá minősül, mintha az adott országot támadták volna meg, de abban az esetben ha ezek az eszközök részt vesznek egy adott ország elleni harcban már más lehet a képlet. Igy is jogos lenne az 5-ös cikkelyt, vagy ezt a békát le kéne nyelni a nyugatnak??

jún. 22. 14:51
1 2 3 4 5
 21/46 anonim ***** válasza:
0%

"A másik "problémája" a gépnek, hogy alacsonyan van a levegő beömlője, ezért ha nem tökéletesen tiszta a kifutó, akkor felszálláskor beszippanthatja a turbinába a kifutón lévő kavicsokat, elvesztett csavarokat, ami nem egy életbiztosítás a pilótára, és a gépre nézve sem."


Ez így nem teljesen igaz. A nagy teljesítményű turbina szívóereje és a labirint szívócsatorna miatt álló helyben és alacsony sebességnél kialakul olyan légörvény ami képes felszívni a földről bármit, de ez csak és kizárólag álló helyben és alacsony sebességnél jelentkező jelenség. Itt látható:

[link]


Ez teljesen normális jelenség minden alacsony szívócsatornájú gépnél pl utasszállítóknál is ( a B737-100 beömlője pl alacsonyabban van ), ennek ellenére mégsem hallunk arról, hogy tömegesen zuhannának le az utasszállítók a kifutóról felszedett fod miatt. Teljesen normális évtizedek óta a polgári légi közlekedésben, hogy a kifutókat takarítják, több ezer repülőteret üzemeltetnek így a világon, többek között az ukrán nemzetközi repülőtereket is. Kefés vagy seprős kocsival baromi gyorsan lehet kifutót takarítani. Nem értem miért állítják be minden fórumon az "utcaseprőt" elérhetetlen űrtechnikának :D


" Ezért látni sokszor, hogy az USA-ban a katonák felszállás előtt csatárláncban sétálják végig a kifutót, ugyanis belátták, hogy a legprofibb takarítógépek is hagyhatnak el törmeléket."


Vagy azért, mert van erre rengeteg emberük akiket amúgy is kifizetnek. Azért ki ne találd már, hogy Alaszkában télen gyalog keresik a a kifutón a szemetet -40 fokban, hogy a készenléti F-22 fel tudjon szállni :)


A magyar légierő mélypontján a '90-es években többször is Kecskemétre látogattak F-16-osok ( a tender, gyakorlatok és légibemutatók miatt ) és mégis mind önerőből hazarepült.


" A ruszkik már módszeresen tönkretették az összes ukrán hosszú kifutójú repülőteret."


Ez pedig mint írtam nem igaz, ma is repülnek az ukránok több repülőtérről és a meglévő reptereken felül már tavaly elkezdték egy-két korábban felhagyott szovjet reptér felújítását. Új apron épült, rendbeszedték a kifutót, újrafestették amit kellett és a már összedőlt fedezékek egy részét újraépítették.

Ezen felül az ukrán légierőnek van egy olyan "előnye", hogy a NATO közelsége miatt a szovjet időkben majdnem minden reptérre építettek megerősített fedezékeket és bunkereket amik méretben megfelelnek az F-16-nak is.


"Volt már erre precedens, amikor a háború korai szakaszában az ukrán repülők román légibázisra menekültek. Akkor azt mondták a ruszkik, ha újra felszállnak onnan, akkor azt román részről háborús cselekedetnek tekintik. A gépek nem szálltak fel, hanem a szárazföldön visszaszállították az ukránok."

Ehhez adnál valami forrást, mert én csak egy ilyen Szu-27-tel történt esetet találtam és az is hazarepült. Persze lehet én keresek rosszul.


Arra is várom még a forrást, amit korábban említettél az eltévedt Predatorról.


" Most az RQ-4B GlobalHawk-al operálnak"

A Forte 10 és Forte 11 az háború első napjától ( lehet azt megelőzően is ) repül már minden nap. A Forte 10 most is a Fekete-tenger felett van, a Krímtől dél-keletre!!

jún. 23. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/46 Jeffrey Spender ***** válasza:
43%
Ahogy látom, az ukránoknak szánt egynéhány F-16-os kapcsán is eluralkodott a csodavárás.a
jún. 23. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/46 A kérdező kommentje:
Predator legnagyobb repülési magasság: 7600 m, Global Hawk szolgálati magasság:18000 m. Mernék rá fogadni, hogy ha az "ukrán" F16-ok elkezdenek repkedni, nem lesz-e pár megfigyelődrón, vagy légi irányító, "véletlen" tűz áldozata. Az ukránok az F16-ot eleve csak földközelben használhatják, ott nem látják a földi radarok, majd támadáskor felemelkednek, utána éles 180" és vissza a bázisra. A ruszkik egyedüli esélye az A50-es légtérfigyelők használata, de elvesztette belőle már kettőt, és nem véletlenül pakolják tele most az ukránokat patriotokkal. Csak a patriotok tudják leszedni az orosz hátországban járőröző A50-et, és az orosz vadászgépek ellen is csak az hatásos. Mindenesetre az oroszoknak kapaszkodniuk kell, ha a felturbózott ukrán légvédelem mellett eredményeket akarnak elérni. Ha nem akarnak NATO támogató infrastruktúrát támadni, akkor nem marad más, ki kell fárasztani az ukrán légvédelmet, vagyis az amcsi hadiipart, különben előállhat az a helyzet, hogy az orosz több száz darabos fölény ellenére nem tudnak majd repülni a gépeik, miközben az a pár darab uki F16 szétszívatja őket. Jelenleg napi 1-2 db az elfogórakéta gyártási üteme, minden szerződéses teljesítést visszamondtak, vagy határozatlan időre elhalasztottak, ami van és lesz rakéta, az megy az ukránoknak. Indítóplatform is lesz, a románok is adnak egyet, a hollandok-németek is, és a 2 db még le nem szállított román is odamegy. A ruszkik nem tehetnek mást, mint ezerszámra indítani a drónokat, erősíteni a felderítést, ami már most is folyamatban van, és látványosan javult a korábbihoz képest. Nem véletlenül lőtték ki nemrég a Patriotot, Himmarsot mélyen a front mögött, a felderítő drónjuk végig vette hova iszkol a tüzelés után. A román repülőtér incidensre konkrétan emlékszem, még a háború legelején volt, de úgy néz ki nagyon sok mindent eltüntetnek a netről nyomtalanul a háborúval kapcsolatosan, gondolom teszik a dolgukat a propaganda-cenzúra hadosztályok, ami kényelmetlen lehet, attól igyekeznek minél előbb szabadulni. Valahogy itt nem érvényes, hogy a "net nem felejt". Az F16 levegőbeömlője összehasonlíthatatlanul alacsonyabban van a többi gépnél, mivel az a törzs alján helyezkedik el, míg a többi gépnél oldalt van, ráadásul duplázva, ami relatíve csökkenti a légsebességet. A nagy gépeknél ahol gondolában lóg a szárnyakról a hajtómű az egy másik kategória, ott a nagy méretek miatt tűnik úgy hogy lent van a turbina, közben lehet egy kisebb vadász meg simán elgurul alatta. Az is biztos, hogy a ruszkik képesek sokkal gyorsabban tönkretenni egy repülőteret, mint ahogy építenének, vagy kijavítanának őket az ukránok, erre meg van minden képességük, és ha kell előbb lerombolnak egy kifutót, minthogy a küldetésből hazatérne rá egy F16. Én amondó vagyok, lesz itt gebanc rendesen az üzemeltetésnél, még azt is el tudom képzelni, nem véletlenül késlekednek azok a gépek.
jún. 23. 14:27
 24/46 Jeffrey Spender ***** válasza:
64%

Itt az a legnagyobb kérdés, hogy Mennyi F-16-ost adományoznak nekik ?


128-at ? Az tényleg nagy baj.


50 - 60-at ? Az nem kellemes.


14 példányt ? Az annyi, mint halottnak a csók.

jún. 23. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/46 A kérdező kommentje:
Gép az lenne, mivel nyugaton sok helyen gazdagék most cserélik le az F16ot F35-re, de echte ukrán pilóta rá az állítólag csak 20 van. Pár hete kindzsalokkal leromboltak Lov mellett egy repülőtéren több földalatti bunkert, állítólag 3 bunkerrendszer egy kis földalatti várost alkotott, ahol rengeteg cseh tiszt, és a már kiképzett ukrán pilóták jó része is meghalt. Eredetileg sokkal több mint 20 pilótát kezdtek el képezni NATO-ék, lehet ezért van most már csak 20. Tudják oroszék, hogy az ember sokkal nehezebben pótolható mint a gép, és sanszos, az SZ400-500 miatt nagyon nem tolonganak az ukránná vedlett nyugati bérpilóták. Nyugaton is inkább pilótahiány van, mint géphiány, a NATO nem szívesen adja oda a pilótáit zselééknek, a kivénhedt, már nyugdíjas F16 pilóták meg úgy néz ki, tényleg kiöregedtek. Azért biztos más itt a szitu, mintha a mezítlábas tálibokra kéne kacsavadászatot tartani.
jún. 23. 14:46
 26/46 Jeffrey Spender ***** válasza:
100%
20 pilótával mivel mennek az ukránok ?
jún. 23. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/46 anonim ***** válasza:
0%

" nem lesz-e pár megfigyelődrón, vagy légi irányító, "véletlen" tűz áldozata."


Ez kizárható.


"Csak a patriotok tudják leszedni az orosz hátországban járőröző A50-et"


Az A-50 képességei elég korlátozottak a vállszárnyas kialakítás miatt. Ha mélyen a hátország felett perül akkor nem lát be eléggé Ukrajna felé.


"előállhat az a helyzet, hogy az orosz több száz darabos fölény ellenére nem tudnak majd repülni a gépeik"


Most sem tudnak. Két év alatt nem sikerült kivívniuk a légifölényt Ukrajna fölött, nem tudnak mélységben csapást mérni illetve egy jóideje már a csapattámogatás sem megy. A Patriotok előtt sem tudták a levegőt leuralni Ukrajna fölött, SEAD képességeik gyakorlatilag nincsenek.


"A ruszkik nem tehetnek mást"

De, igazából le is fújhatnák az SMO-t.


" Nem véletlenül lőtték ki nemrég a Patriotot, Himmarsot mélyen a front mögött"

Úgy emlékszem három indítóállást lőttek szét, két Himars teherautót és egy Patriot félpótkocsit.

[link]

A Patriotnál - mint nagyjából minden más légvédelmi rendszernél - nem az indítóállás a különösen drága és értékes célpont.



"A nagy gépeknél ahol gondolában lóg a szárnyakról a hajtómű az egy másik kategória, ott a nagy méretek miatt tűnik úgy hogy lent van a turbina, közben lehet egy kisebb vadász meg simán elgurul alatta."


Fizikailag a B737 beömlője 2 centivel mélyebben van, mint az F-16-é,nem véletlenül hoztam ezt a példát. De ha már repültél a Wizzair új A321Neojával akkor ilyet is láthattál:

[link]

[link]


Ez pedig a PW hajtómá az A321-nél:

[link]


Ez pedig B737:

https://www.youtube.com/shorts/8NlFvn62Ooo


https://www.youtube.com/shorts/fR38YsmmENo


" Az is biztos, hogy a ruszkik képesek sokkal gyorsabban tönkretenni egy repülőteret, mint ahogy építenének, vagy kijavítanának őket az ukránok, erre meg van minden képességük"


És ez az elmúlt lassan 2,5 évben mégsem történt meg.

jún. 23. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/46 anonim ***** válasza:
0%

" SZ400-500 miatt nagyon nem tolonganak az ukránná vedlett nyugati bérpilóták"


Az elmúlt néhány hétben hány S400 üteget durrantottak szét? Egy tucatot? Nagyon nagy volt az S400 hypeja a háború előtt aztán kiderült, hogy saját magát sem tudja megvédeni.

jún. 23. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/46 Jeffrey Spender ***** válasza:
64%

" Most sem tudnak. Két év alatt nem sikerült kivívniuk a légifölényt Ukrajna fölött "



Mit jelent a te értelmezésedben a légifölény ?


Szerintem az eléggé van.



" nem tudnak mélységben csapást mérni "


Milyen célpontok ellen várnál mélységi csapásmérést ?



" egy jóideje már a csapattámogatás sem megy. "


A Lancet, és az FPV drónozás az precízebb, és költséghatékonyabb is, mint hogy a Szu-25-ös Gracs nemirányított rakétablokkokat lövöldöz a levegőbe.



" A Patriotok előtt sem tudták a levegőt leuralni Ukrajna fölött, SEAD képességeik gyakorlatilag nincsenek. "


Szerinted az orosz nem ismeri a lokátorromboló rakétát ?


Hány olyan modellt soroljak fel ?



" És ez az elmúlt lassan 2,5 évben mégsem történt meg. "


Egy olyan reptérrel mit kezdjenek, amin történelemelőtti Szu-27-esek és MiG-29-esek vannak ?


Mi értelme van a szétdurrantásának ?



" Az elmúlt néhány hétben hány S400 üteget durrantottak szét? Egy tucatot? Nagyon nagy volt az S400 hypeja a háború előtt aztán kiderült, hogy saját magát sem tudja megvédeni. "


Az Sz-400 lesz, nem pedig S400. De a típusjelzés leírása nem megy neked.


Az orosz légvédelmi rendszerek ellen alacsony észlelhetőségű robotrepülőket indítanak, és mit csodálkozunk azon, hogy az ilyen átmegy rajtuk ?


Vajon a robotrepülőknél is miért divat a Stealth / LO / RAM kialakítás ?

jún. 23. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/46 Jeffrey Spender ***** válasza:
64%

Ha beérkeznek az F-16-osok és Mirage 2000-esek, akkor mennyiségfüggő, hogy kezelik őket.


50 - 60 példányos mennyiséget illik a földön megsemmisíteni, én H-55-ös, és 3M-54 Kalibr csapást rendelnék el ellenük.


Ha meg max 14 - 28 példányt kapnak, akkor a Szu-35-ös Flanker-eket / MiG-31-eseket uszítanám rájuk.

jún. 23. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!