Van rá esély, hogy a ruszkik elkezdjék leszedegetni a Fekete-tenger felett, a nemzetközi légtérben járőröző USA-NATO felderítő gépeket?
"A másik "problémája" a gépnek, hogy alacsonyan van a levegő beömlője, ezért ha nem tökéletesen tiszta a kifutó, akkor felszálláskor beszippanthatja a turbinába a kifutón lévő kavicsokat, elvesztett csavarokat, ami nem egy életbiztosítás a pilótára, és a gépre nézve sem."
Ez így nem teljesen igaz. A nagy teljesítményű turbina szívóereje és a labirint szívócsatorna miatt álló helyben és alacsony sebességnél kialakul olyan légörvény ami képes felszívni a földről bármit, de ez csak és kizárólag álló helyben és alacsony sebességnél jelentkező jelenség. Itt látható:
Ez teljesen normális jelenség minden alacsony szívócsatornájú gépnél pl utasszállítóknál is ( a B737-100 beömlője pl alacsonyabban van ), ennek ellenére mégsem hallunk arról, hogy tömegesen zuhannának le az utasszállítók a kifutóról felszedett fod miatt. Teljesen normális évtizedek óta a polgári légi közlekedésben, hogy a kifutókat takarítják, több ezer repülőteret üzemeltetnek így a világon, többek között az ukrán nemzetközi repülőtereket is. Kefés vagy seprős kocsival baromi gyorsan lehet kifutót takarítani. Nem értem miért állítják be minden fórumon az "utcaseprőt" elérhetetlen űrtechnikának :D
" Ezért látni sokszor, hogy az USA-ban a katonák felszállás előtt csatárláncban sétálják végig a kifutót, ugyanis belátták, hogy a legprofibb takarítógépek is hagyhatnak el törmeléket."
Vagy azért, mert van erre rengeteg emberük akiket amúgy is kifizetnek. Azért ki ne találd már, hogy Alaszkában télen gyalog keresik a a kifutón a szemetet -40 fokban, hogy a készenléti F-22 fel tudjon szállni :)
A magyar légierő mélypontján a '90-es években többször is Kecskemétre látogattak F-16-osok ( a tender, gyakorlatok és légibemutatók miatt ) és mégis mind önerőből hazarepült.
" A ruszkik már módszeresen tönkretették az összes ukrán hosszú kifutójú repülőteret."
Ez pedig mint írtam nem igaz, ma is repülnek az ukránok több repülőtérről és a meglévő reptereken felül már tavaly elkezdték egy-két korábban felhagyott szovjet reptér felújítását. Új apron épült, rendbeszedték a kifutót, újrafestették amit kellett és a már összedőlt fedezékek egy részét újraépítették.
Ezen felül az ukrán légierőnek van egy olyan "előnye", hogy a NATO közelsége miatt a szovjet időkben majdnem minden reptérre építettek megerősített fedezékeket és bunkereket amik méretben megfelelnek az F-16-nak is.
"Volt már erre precedens, amikor a háború korai szakaszában az ukrán repülők román légibázisra menekültek. Akkor azt mondták a ruszkik, ha újra felszállnak onnan, akkor azt román részről háborús cselekedetnek tekintik. A gépek nem szálltak fel, hanem a szárazföldön visszaszállították az ukránok."
Ehhez adnál valami forrást, mert én csak egy ilyen Szu-27-tel történt esetet találtam és az is hazarepült. Persze lehet én keresek rosszul.
Arra is várom még a forrást, amit korábban említettél az eltévedt Predatorról.
" Most az RQ-4B GlobalHawk-al operálnak"
A Forte 10 és Forte 11 az háború első napjától ( lehet azt megelőzően is ) repül már minden nap. A Forte 10 most is a Fekete-tenger felett van, a Krímtől dél-keletre!!
Itt az a legnagyobb kérdés, hogy Mennyi F-16-ost adományoznak nekik ?
128-at ? Az tényleg nagy baj.
50 - 60-at ? Az nem kellemes.
14 példányt ? Az annyi, mint halottnak a csók.
" nem lesz-e pár megfigyelődrón, vagy légi irányító, "véletlen" tűz áldozata."
Ez kizárható.
"Csak a patriotok tudják leszedni az orosz hátországban járőröző A50-et"
Az A-50 képességei elég korlátozottak a vállszárnyas kialakítás miatt. Ha mélyen a hátország felett perül akkor nem lát be eléggé Ukrajna felé.
"előállhat az a helyzet, hogy az orosz több száz darabos fölény ellenére nem tudnak majd repülni a gépeik"
Most sem tudnak. Két év alatt nem sikerült kivívniuk a légifölényt Ukrajna fölött, nem tudnak mélységben csapást mérni illetve egy jóideje már a csapattámogatás sem megy. A Patriotok előtt sem tudták a levegőt leuralni Ukrajna fölött, SEAD képességeik gyakorlatilag nincsenek.
"A ruszkik nem tehetnek mást"
De, igazából le is fújhatnák az SMO-t.
" Nem véletlenül lőtték ki nemrég a Patriotot, Himmarsot mélyen a front mögött"
Úgy emlékszem három indítóállást lőttek szét, két Himars teherautót és egy Patriot félpótkocsit.
A Patriotnál - mint nagyjából minden más légvédelmi rendszernél - nem az indítóállás a különösen drága és értékes célpont.
"A nagy gépeknél ahol gondolában lóg a szárnyakról a hajtómű az egy másik kategória, ott a nagy méretek miatt tűnik úgy hogy lent van a turbina, közben lehet egy kisebb vadász meg simán elgurul alatta."
Fizikailag a B737 beömlője 2 centivel mélyebben van, mint az F-16-é,nem véletlenül hoztam ezt a példát. De ha már repültél a Wizzair új A321Neojával akkor ilyet is láthattál:
Ez pedig a PW hajtómá az A321-nél:
Ez pedig B737:
https://www.youtube.com/shorts/8NlFvn62Ooo
https://www.youtube.com/shorts/fR38YsmmENo
" Az is biztos, hogy a ruszkik képesek sokkal gyorsabban tönkretenni egy repülőteret, mint ahogy építenének, vagy kijavítanának őket az ukránok, erre meg van minden képességük"
És ez az elmúlt lassan 2,5 évben mégsem történt meg.
" SZ400-500 miatt nagyon nem tolonganak az ukránná vedlett nyugati bérpilóták"
Az elmúlt néhány hétben hány S400 üteget durrantottak szét? Egy tucatot? Nagyon nagy volt az S400 hypeja a háború előtt aztán kiderült, hogy saját magát sem tudja megvédeni.
" Most sem tudnak. Két év alatt nem sikerült kivívniuk a légifölényt Ukrajna fölött "
Mit jelent a te értelmezésedben a légifölény ?
Szerintem az eléggé van.
" nem tudnak mélységben csapást mérni "
Milyen célpontok ellen várnál mélységi csapásmérést ?
" egy jóideje már a csapattámogatás sem megy. "
A Lancet, és az FPV drónozás az precízebb, és költséghatékonyabb is, mint hogy a Szu-25-ös Gracs nemirányított rakétablokkokat lövöldöz a levegőbe.
" A Patriotok előtt sem tudták a levegőt leuralni Ukrajna fölött, SEAD képességeik gyakorlatilag nincsenek. "
Szerinted az orosz nem ismeri a lokátorromboló rakétát ?
Hány olyan modellt soroljak fel ?
" És ez az elmúlt lassan 2,5 évben mégsem történt meg. "
Egy olyan reptérrel mit kezdjenek, amin történelemelőtti Szu-27-esek és MiG-29-esek vannak ?
Mi értelme van a szétdurrantásának ?
" Az elmúlt néhány hétben hány S400 üteget durrantottak szét? Egy tucatot? Nagyon nagy volt az S400 hypeja a háború előtt aztán kiderült, hogy saját magát sem tudja megvédeni. "
Az Sz-400 lesz, nem pedig S400. De a típusjelzés leírása nem megy neked.
Az orosz légvédelmi rendszerek ellen alacsony észlelhetőségű robotrepülőket indítanak, és mit csodálkozunk azon, hogy az ilyen átmegy rajtuk ?
Vajon a robotrepülőknél is miért divat a Stealth / LO / RAM kialakítás ?
Ha beérkeznek az F-16-osok és Mirage 2000-esek, akkor mennyiségfüggő, hogy kezelik őket.
50 - 60 példányos mennyiséget illik a földön megsemmisíteni, én H-55-ös, és 3M-54 Kalibr csapást rendelnék el ellenük.
Ha meg max 14 - 28 példányt kapnak, akkor a Szu-35-ös Flanker-eket / MiG-31-eseket uszítanám rájuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!