Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Van rá esély, hogy a ruszkik...

Van rá esély, hogy a ruszkik elkezdjék leszedegetni a Fekete-tenger felett, a nemzetközi légtérben járőröző USA-NATO felderítő gépeket?

Figyelt kérdés
Az USA, több Ukrajnát szponzoráló országgal egyetemben, a minap nyilvánosan engedélyezte, hogy a nyugat által biztosított nagyhatótávolságú fegyverekkel az ukránok csapást mérjenek mélyen az orosz hátországban olyan célpontokra, amelyek ukrán megítélés szerint befolyással lehetnek a hadműveletekre. Mint köztudott, ezeket a fegyverekkel önállóan az ukránok nem lennének képesek célpontokat eltalálni, a célfelderítésre, célravezetésre, navigálásra, teljes mértékben a NATO területen kívüli infrastruktúrájára támaszkodnak. Az is ismert, hogy minden nagyszabású ukrán drón, ATACMS, HIMMARS, SCALP támadást megelőz egy intenzív NATO általában robotrepülős felderítés, amit jellemzően a Krím partjaitól D-DNy irányából a nemzetközi légtér határáról végeznek. Abból az analógból kiindulva, hogy az ukránok is csapást mérhetnek a távol a frontvonaltól olyan eszközökre amik szerepet játszanak a háborúban, az oroszoknak joguk lesz-e csapást mérni olyan eszközökre, amik távol vannak a frontvonaltól, de szerepet játszanak a háborúban. Kihangsúlyozom, hogy nem NATO tagország fennhatósága feletti területen lőnék le a felderítő drónokat, repülőket, hanem a senkihez sem tartozó nemzetközi légtérben. Jogilag egy idegen ország hadi eszközének bárholi megtámadása is olybá minősül, mintha az adott országot támadták volna meg, de abban az esetben ha ezek az eszközök részt vesznek egy adott ország elleni harcban már más lehet a képlet. Igy is jogos lenne az 5-ös cikkelyt, vagy ezt a békát le kéne nyelni a nyugatnak??

jún. 22. 14:51
1 2 3 4 5
 11/46 anonim ***** válasza:

#10 nem fognak NATO repterekről felszállni bevetésteljesítésre ukrán gépek, mivel onnantól legitim célpont lenne a reptér -> egy NATO tagország területén kellene csapást végrehajtani -> világháborús kockázat.

Egyébként érdekes, hogy miért kerozint engednek rá. Logikusabb lenne egy speciális permetező póttartállyal felszerelni a gépet amiből fémtartalmú festéket porlaszt a gép útjába. Az nem teszi tönkre, nem zuhan le, de a küldetést meg kell szakítania és visszatérnie a bázisra a festéket lemosni az érzékeny szenzorokról.

jún. 22. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/46 Jeffrey Spender ***** válasza:
64%

# 11


Akkor honnan tervezik üzemeltetni az F-16-osokat, a Mirage-okat, és a "saját" AWACS-okat az ukránok ?

jún. 22. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/46 anonim ***** válasza:
100%
#12 ukrán repterekről, most is jópár van üzemben.
jún. 22. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/46 Jeffrey Spender ***** válasza:
64%

Közép-Ukrajna meg Kijev környékén kihaltak, illetve könnyen elérhetőek.


A Szu-24-es Fencer-ek azok Sztarokonsztantyinov repülőbázisról üzemeltek, de csak múlt időben. Sztarokonsztantyinov az Nyugat-Ukrajnában, Hmelnickiji területen fekszik.

jún. 22. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/46 Jeffrey Spender ***** válasza:
43%

# 11-es


Az oroszoknak nem volt MQ-1 Predator / MQ-9 Reaper kategóriájú UAV-jük, így szereztek maguknak egyet.

jún. 22. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/46 anonim ***** válasza:
0%

"de csak múlt időben"


Annyira múlt időben, hogy ma is repülnek.

Ivano-Frankivszkban is aktívan repülnek minden nap a Mig-29-ek és Szu-27-esek.

jún. 22. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/46 Jeffrey Spender ***** válasza:
43%

És a 80-as évekből származó példányaiknak milyen harcértéke van napjainkban ?


Ha 1990 / 2000-es évekbeli MiG-29M-ek, és Szu-27M-ek lennének az ukránoknak, akkor valóban, problémát jelentenének az oroszoknak a meglétük.


De az MiG-29 9.12 / A, és a Szu-27P / Sz azok nem jelentenek semmilyen fenyegetést.



Az üzemeltetésre visszatérve, a MiG-29-est eleve úgy tervezték, hogy lehessen üzemeltetni szükséghelyzeti autópálya-repülőtérről, minimális előkészítés után. A Szu-27-es több foglalkozást igényel, azonban megoldható annál is ez a dolog.

jún. 22. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/46 A kérdező kommentje:

#11

Miért pont kerozin?

Egyszerű a válasz, mert épp az volt kéznél. Minden repülőn van vészhelyzeti üzemanyag leürítő, hogy pl egy kényszerleszállás előtt a gép megszabaduljon az amúgy is robbanásveszélyes plusz kilóktól. A polgári gépeken is, és már felettünk is többször ürítettek, alkalmanként 100 tonna feletti kerozint a levegőbe. Egy speckó festékes permetezőt erre az eseti célra kifejleszteni, és hurcolászni felesleges energia, és pénzpocséklás, valós harci körülmények közt egy ilyen drónt azonnal lerakétáznak. Amúgy a kerozinos akció nem sikerült egyből, a ruszki vadász talán a harmadik ürítésre tudta csak tönkretenni a drónt, mivel értelemszerűen a drón előtt bizonyos távolságból engedhette ki az anyagot, és az azonnal szétporladt apró cseppekké. Előtte már próbálkozott mindennel, légörvénybe vitte a drónt, ráutóégetett, de ezeket mind kikorrigálta a repülésvezérlő. Különben eleve azért indították rá az elfogót, mivel túl közel ment a Krímhez, amelyik drón betartja a tisztes távolságot, azzal nem foglalkoztak.

Az F16 kérdés, az egy ravasz rókafogta csuka kérdés, mivel az F16-nak bár jó gép, és harci helyzetben is számtalanszor kiválóan teljesített van azért néhány kehéje. Mindjárt a legelső, hogy legalább 2500 m kifutópálya kell a leszállásához. Bár sokan azt hiszik hogy a teljes körű üzemeltetéséhez kel ilyen hossz, de felszállni teljes harci terhelés mellett ennél jóval rövidebb kifutóról tud, de a fékrendszere gyengesége miatt a leszállásnál kéri a 2500 m-ert. Ha ennél rövidebben akar megállni, akkor a fékrendszer elhasználódása elfogadhatatlanul gyorsan bekövetkezik, és az már biztos, hogy a szervizháttér sem lesz izmos az ukránoknál. A másik "problémája" a gépnek, hogy alacsonyan van a levegő beömlője, ezért ha nem tökéletesen tiszta a kifutó, akkor felszálláskor beszippanthatja a turbinába a kifutón lévő kavicsokat, elvesztett csavarokat, ami nem egy életbiztosítás a pilótára, és a gépre nézve sem. Ezért látni sokszor, hogy az USA-ban a katonák felszállás előtt csatárláncban sétálják végig a kifutót, ugyanis belátták, hogy a legprofibb takarítógépek is hagyhatnak el törmeléket. A ruszkik már módszeresen tönkretették az összes ukrán hosszú kifutójú repülőteret. Az F16 leszállásához csak a románoknál, szlovákoknál, lengyeleknél, és nálunk Pápán, Kecskeméten van lehetőség. Én egy olyat el tudok képzelni, hogy mivel úgyis pilótahiány van, kb 20 db kiképzett ukrán pilóta van, gépből meg van dögivel, 60-80 db, hogy rotációban használják a gépeket. Ez úgy nézne ki, hogy bevetésre, harci teherrel ukrán repülőterekről indulnának a gépek, mivel a felszálláshoz nem kell a 2,5 km pálya, majd üresen NATO reptereken szállnának le. Ott szervizelnék őket, majd a szárnyait leszerelve szárazföldön visszacsencselnék őket Ukrajnába. Macerásnak tűnik a dolog, de működhetne, mivel most is százszámra hordják be a rakétákat, nehéz fegyverzetet, ebből a szempontból egy repülő sem különb. Volt már erre precedens, amikor a háború korai szakaszában az ukrán repülők román légibázisra menekültek. Akkor azt mondták a ruszkik, ha újra felszállnak onnan, akkor azt román részről háborús cselekedetnek tekintik. A gépek nem szálltak fel, hanem a szárazföldön visszaszállították az ukránok.

jún. 23. 08:32
 19/46 anonim ***** válasza:
#18 igen, a kerozin volt kéznél, de nem az első reaper/predator ami arrafelé ólálkodik. Nem túl bonyolult egy póttartályra erősíthető "permetezőt" kifejleszteni (vannak légi permetezők, csak kis átbügykölést igényel).
jún. 23. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/46 A kérdező kommentje:

#19

Most már nem mernek olyan közel menni a felderítő drónokkal, ezért az alacsony magasságú propelleres predátort el is vetették. Most az RQ-4B GlobalHawk-al operálnak, ami 18 ezer méter magasságban ténykedik, ezért távolabbról is rálát a Krímre és az orosz területekre.

jún. 23. 10:16
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!