Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Autóellenesség Budapesten?

Autóellenesség Budapesten?

Figyelt kérdés

Nem értem ezt az autós üldözést a fővárosban. A biciklisávokkal semmi baj, aki akar, annak hagy legyen lehetősége azt a lehető legeffektívebben/gyorsabban gyakorolni, ugyanakkor miért baj az, ha valaki megteheti, és a mindennapjainak alapvető része egy kényelmes autó? Miért nem lehet az autós közlekedést is fejleszteni (M0-ás, földalatti alagutak, mint amit pl betömtek, már nem is tudom hol, stb.).

Az egyetlen valós érv, az a LOKÁLIS környezetszennyezés, és az ezáltal okozott egészségkárosodás, de az meg megoldható az autók tisztábbá tételével (az EU sokat tett ennek érdekében, facilitálva ezzel a gyártókat, hogy csökkentsék a CO2 flottaátlagot, stb.), és akkor még nem is terjedtek el az elektromos autók, amik a hibrideknél is tisztábbak LOKÁLISAN. (Ezt azért hangsúlyozom, hogy a város kérdésére koncentráljam a kérdést).


Tehát nem értem miért deviancia egy nagyvárosban autóval közlekedni? (Ahogy F. Balázs is mondta). Az autó az emberiség egyik legnagyszerűbb találmánya, és akkor itt még nem is beszéltem azokról, akiknek muszáj.


A végén hagy emeljem ki, hogy a kérdésemnek semmi köze a kerékpárosokhoz, velük nincsen semmi baj, szép dolog az, ha valakit nem érdekel a kényelme a környezete érdekében, bár én ezzel nem tudok azonosulni.


Köszi a válaszokat.



2020. szept. 10. 17:37
1 2 3 4
 21/31 A kérdező kommentje:
Jólvan, jó buszozást meg izzadást a biciklin. :D Meguntalak, nameg persze úgysem tudlak megcáfolni, lévén a gondolkodás nem az erősségem. :P
2020. szept. 15. 15:37
 22/31 A kérdező kommentje:

Nehéz ügy ez, mert ugye egyrészt nézi az ember a közösség érdekeit, ami az autó ellen szól. Meg nézi az ember a valóságot, hogy alapvetően kényelmesebb és gyorsabb egy autó.


Az autósok elég sok adót fizetnek.



Másrészt nem azért, de a városi tömegközlekedés az alacsony osztályoknak lett kitalálva. Elég megnézni milyen alakok utaznak rajta...



Én autóval járok, mert megtehetem.Sokkal kényelmesebb és számomra gyorsabb is.



A tömegközlekedésen annyi nemkívánatos figura van: Mellettem betegen krákogó öregek, ordítva, visítva hisztiző gyerekek, mindenki lökdösődik, nem hagynak felszállni, leszállni, úgy kell a tömegen átverekedned magad, mert az 5 méter széles lépcsőn teljes szélességben jönnek veled szembe.



Miért mondana le valaki az autó kényelméről: fűtéssel, klímával, zenével, vagy ép csenddel...

2020. szept. 28. 20:21
 23/31 anonim ***** válasza:
33%

Ha autóval közlekedsz, mert megteheted, akkor miért hisztizel? Tényleg nem értelek. :D Esetleg pirosbársonyos szőnyeget borítsanak az útra, hogy azon autózz?! :D


Mindennek megvan a maga előnye és megvan a hátránya is. Ennyi.


Az M0-ás kiépítése, mint minden autópálya elkészítése továbbra is állami feladat, vagyis a kormányé, vagyis a Fidesz-KDNP töketlenkedik már mióta. Írj a fideszes képviselődnek, esetleg egyenest Orbán atyának, és kérd tőle számon, hogy mi van!

2020. szept. 29. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 A kérdező kommentje:

Ebben RÉSZBEN (!) igazad van.


Az M0-ás a nyolcvanas évek óta húzódik, ezt mindenki tudja. Írjak Kádárnak is? :D


Egyébként a Galvani úti híd egy nagyon jó hír mind az autósoknak mind a belvárosiaknak, ezzel mindenki egyetért.

2020. szept. 30. 08:29
 25/31 anonim ***** válasza:
50%
Mellébeszélsz. Az M0-s jelenlegi hossza mikor is épült ki?! Azóta mit tett hozzá a Fidesz?! Ki az autóellenes akkor? Mennyi épült belőle MSZP és mennyi Fidesz kormány alatt? Ebből mennyit készített elő az MSZP?! A többi autópályáról és útfelújításról is beszélhetünk: az utak átlagállapota mikor javult inkább? Emlékszem én arra, hogy volt, amikor Budapest a kátyúk városa volt, és két év alatt túlzás nélkül szinte az összes utat újraaszfaltozták, szerintem nem is maradt macskaköves forgalmas autóút, stb. Persze vannak, akiknek a memóriája csak annyit képes befogadni, hogy baloldal és Fidesz... ilyesmiket már nem képes megjegyezni. Volt idő, amikor a veseköveseknek azt mondták, hogy utazzanak sokat a 7-es buszon, mert az sokat zötykölődik, és az kell ilyenkor.
2020. szept. 30. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 A kérdező kommentje:

Nem írtam semmi ilyesmit, így ezt a kis politikai töltetű kitérőt most figyelmen kívül hagynám, ha nem probléma.


Alapvetően szerintem sok autós egyetért a belváros tehermentesítésével (lásd. a főváros felmérése: a döntő többség támogatja a belváros átalakítását, mert pl. a Rákóczi út, illetve az MTA előtti terület jelenleg tényleg olyan, mintha Los Angelesben lennénk, ami nyílván nem cél), csak sajnos alternatíva jelenleg nem igazán van, max a hungária körút.


Szerintetek a jövőben a Hungária körút lenne a határ a belváros és az autóval közlekedők között? A Galvani híd és az újonnan tervezett körút is ezt jelzi előre.


(Más városok ezt a példát követték: védett, forgalomcsillapított belváros, több körgyűrű, és körút. Amolyan "hagyma" kinézete van :D)

2020. szept. 30. 09:03
 27/31 anonim ***** válasza:
100%

Na ez lenne Karácsony célja is, csak te erre azt mondod, hogy autóellenes, de most meg mégis azt, hogy jó. Önellentmondásban vagy, vagy azt mondod, hogy az autóellenesség a jó.


Karácsony szeretné, ha összeérne végre a körgyűrű,

szeretne sok P+R parkolót, mert annak elterjedéséhez az is kell, hogy sok legyen.

Szeretné, ha a körgyűrű teljes egészében ingyenes lenne, vagyis nem lennének fizetős szakaszai

színvonalasabb közösségi közlekedést szeretne, hogy az autósok is szívesebben használják azt.


Karácsony egyébként ha már így kategorizálunk, nem autóellenes, hanem emberbarát. Mert mindenki érdeke, hogy tisztább legyen a levegő, hogy kevésbé legyen zajos a város, hogy biztonságosabb legyen a közlekedés.

2020. szept. 30. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 A kérdező kommentje:

Valóban kissé önellentmondásosnak tűnhet, amit írok, mert még új számomra a téma, én is igyekszem tájékozódni, eléggé gyosan változik a véleményem.


Ezért is örülök, amikor új dolgokat hallok: pl. nem tudtam, hogy Karácsony ennyire nagy támogatója az M0-nak, köszi, hogy leírtad.


Én azoktól a hangoktól tartok, akik azt hangoztatják, hogy "minél több sáv, annál több forgalom", ezért ne javítsuk az autósok (BELVÁROSON KÍVÜLI!!) közlekedési lehetőségeit, mert az csak jobbá teszi a lehetőségeket=többen fognak autózni.


Szóval amitől sok autós tart, az inkább ezek a megnyilvánulások (ezeket ritkán hallani, meg általában úgyis elnyomják az ilyeneket, elvégre akkor hol furikáznának a politikusok/ismerősi körük, meg úgy általában azok, akiknek az érdekei jobban érvényesülnek, mint az átlag embernek.)


Egyébként ha így nézzük, a jó tömegközlekedés előnyös az autósoknak is, hiszen az úton is kevesebbek autóznak (körgyűrű, körütak), viszont ehhez persze kell a sok alternatíva az autóforgalom elterelésére.


Bár abban továbbra is biztos vagyok, hogy amellett, hogy sokan leteszik majd az autót, sokkal többen nem fogják (amit persze senki nem vitat, mert nem is ez a cél, hanem a belváros "rehabilitációja".)


Különben amikor Hollandiában (Amszterdam) láthattam az autópályát (igaz, nem csúcsidőben), nagyon tetszett, egyáltalán nem igaz, hogy Hollandia "autószankcionáló", csak a belvárost alakították át (ahogy itt is tervben van), a külvárosok és körgyűrűk (pl A10-es) sokkal autóbarátabbak, modhatni a 60-as 70-es évek közlekedéspolitikai elvei "ragadtak" ott meg, ellenben a belvárosával, amivel mindig példálóznak.


Kíváncsi vagyok, hogy a Hungáriával párhuzamos külső körút mikor épül majd ki. (sztem 2030-2040 között reális)

2020. szept. 30. 09:54
 29/31 anonim ***** válasza:

Köszönöm, hogy ezt leírtad, így máris tisztázódott valami. Ezek szerint csak a kérdést tetted fel rosszul, és nem volt egyikünk retorikája sem teljesen csúcson.


Első sorban azt javaslom, hogy ismerd meg Karácsony közlekedésfejlesztési koncepcióját, nem az autósokat támadja élből, bár a Fidesz-média ezt nagyon tolja, hisz mindenben támadja, többnyire inkorrekt módon, de ez politikai ok, nem objektív közlekedésfejlesztés-szakmai kritika.


Továbbra is azt mondom, hogy az autóellenesség rossz kifejezés, mert nem az a cél, hogy jól betegyenek az autósoknak, hanem az, hogy élhetőbbé tegyék a várost MINDENKI számára. És sajna nagyon nagy mértékben az autósok tesznek be az autósoknak. Lásd, a belvárosban nincs elég parkolóhely, az ott lakók nem tudnak parkolni, vagy nézd a dugókat akkor is, amikor csak autós sávok voltak, és 60-as volt a sebességhatár. Ez nem oszt, nem szoroz.


Erre rájön majd a Fidesz 7 személyes bazi nagy autótámogatása, amivel ha élni fognak sokan - már ha... akkor a parkolási és közlekedési helyzet tovább romlik drámaian. Megtehette volna a Fidesz, hogy ezt a támogatást választhatóvá tegye: pl. aki akarja, autóra költi, és annyi személyesre, amennyire akarja, nem csak bazi nagyokra, vagy közösségi közlekedésre, de nem. Ez nem autópártiság, mert ha beáll a dugó, akkor mindenki szív, az autós is. És ha nincs parkoló, akkor nincs parkoló.

De a Fidesz elektromos kerékpár támogatása is egy nagy baromság, hiszen iszonyat sokba kerül, és valóban nem olyan nagyon környezetbarát. Abból a keretből már sokkal jobb lett volna sok-sok hagyományos kerékpár vásárlását támogatni, és végre a mindenféle újfajta elektromos egykerekű és hasonló járművek szabályozását is használni, de még a kategórikus tiltása se lenne rossz, mert eléggé veszélyesek, kivéve talán az e-roller.


Másik kérdés a sávok. Budapest keskeny. Amikor az úthálózatok kialakultak, egyáltalán nem ekkora volt a népsűrűség, és a közlekedési szokások meg pláne. Az akkori igények szerint alakították ki az útszélességet, ill. mérlegeltek, hogy épületek/utak/járda méretének-szélességének aránya hogy alakuljon, és így találták jónak. Mindegy, ezen már nem lehet nagyon változtatni, hacsak nem romboljuk le az összes házat pl. egy-egy utcában, ami rengeteg kilakoltatással járna, ami ugye abszurd.


Budapest számára - mint mindenhol nagyon helyesen - prioritás a helyiek közlekedésének hatékonysága, és ideérthetjük akár a parkolásukat is. Az agglomeráció kiszolgálása belterületen már túlterheltséget okoz, és ez mindenkinek rossz. Pont olyan, mint egy számítógép, amelyik rengeteg feladatot kap: lefagy az egész.



A helyiek TÖBBSÉGÉNEK (budapestiek 70%-a) közlekedési igényéhez igazodik a közlekedéspolitikai program a környezet- és egészségvédelmen túl.


Sajnos a Fidesz rövidtávú politikai haszonszerzés miatt destruktív a Budapest hosszútávú fejlesztését tekintve is. Mondom példának a tervezett Csepel-Buda között tervezett hidat is, vagy a Lánchíd példáját: Magyarország számára nem lett volna nagy tétel, hogy sokkal több pénzt adjanak a Lánchíd felújítására, amiből a régi terv szerint szélesebb járdát, tartósabb javítást és összehangolt felújítást végezhessenek, (aminek az autósok is nagy nyertesei lettek volna), hisz híd lezárásával az Alagút nem sokat ér, de az alagút lezárásával később a híd sem ér sokat).


A Fidesz folyamatosan harcolt az olimpia és egyéb sportversenyek és világrendezvények mellett mondván, hogy ez jó befektetés, mert népszerűsítik az idegenforgalmat, de a Lánchídra, és számos épület homlokzatának felújítására bezzeg sajnálja a támogatást, pedig egy-két stadion árából nagyon szépen fel lehetne újítani rengeteg mindent, és közlekedést is lehetne fejleszteni. A budapesti olimpia pedig egyenesen lebénította volna a közlekedést.


Őszintén úgy gondolom, hogy Karácsony célkitűzései 90%-ban jók, és 80%-ban reálisak is voltak, és meg is akarta valósítani, ami reális, ami egy nagyon kiváló arány az eddigi politikusokhoz képest. És alkalmas is volt rá egy korrekt és konstruktív kormánypárt esetében.


Én sem azért írok politikai kitérőket, mert agitálni szeretnék, hanem azért, mert nem hagyja érvényesülni a szakpolitikát. Több pénzből nagyon gyorsan lehetne egy olyan közlekedésfejlesztést létrehozni, ami a legtöbb embernek hasznára válik. De természetesen SOHA ÉS SEHOL nincs olyan, ami mindenkinek jó. Ebben a helyzetben valóban az agglomerációban élő belvárosban autózni vágyóknak nehezedik majd hosszútávon a helyzetük, de nem az ellehetetlenítésük a cél, hanem egy nagyon jó alternatíva kínálása.

2020. szept. 30. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 A kérdező kommentje:

Jó látni, hogy az alternatíva keresésén van a hangsúly, ez így egészen más fényt vet a dologra. (Egyébként pont ma láttam a rakpart látványtervét, ahol 2x1 sávos út is van -ezt annak idején Vitézy is így mondta-, ami igazán meglepő, hiszen ott is kitiltás volt a terv eredetileg.


Köszönöm szépen a választ, nagyon informatív volt.

2020. szept. 30. 14:50
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!