Madrid bizonyította, hogy az "autóellenes" politika zsákutca?
Vagyis, Megválasztottak egy vén kommunistát, aki elkezdte tolni az összes lehetséges bringanáci agybajt, amit itthon is akarnak nyomatni, és az égadta világon semmi nem változott meg tőle, Istennek se lett hegyilevegő a szerencsétlen fekvésű Madridban.
Budapesten érdekes, hogy csak télen van szmog.Azért, mert tüzelik a műanyagot, gumit, nejlont.
Pedig, télen-nyáron ugyanannyi az autó.
Egy város, legalábbis számomra akkor élhető, hogyha lehet autóval közlekedni.
Jó, de az olyan budzis má, na.
Egy igazi macsó férfi autóban feszít.
A linkelt cikk elején és a végén is azt emelik ki, hogy az autózás drasztikus csökkentése nélkül nem lehet eredményt elérni.
Ebből hogy a bánatba sikerült azt kiszűrni, hogy az autóellenes politika zsákutca?
Pont az a baj, hogy az embereknek már a fenekéhez nőtt az autó, emellett a gondolkodásmódjuk is egyféle közlekedési eszközre szűkült be. Ezért hiába az intézkedések, sajnos aki erre a szintre eljutott, azt már csak a tiltás tartja vissza (lásd szmogriadó intézkedések).
"Ez azért nem ilyen egyszerű, amúgy Koppenhága pedig az ellenpélda, hogy egy nagy városban(igaz, hogy csak 560 ezren lakják) képesek akár több tízezren vagy százezren kerékpárral közlekedni."
Tök jó ez a szabadelvűség, ahol azt olyan elvek szabadok amikre mi azt mondjuk :).
Mondjuk ki. Madrid levegője fideszbérenc, hogy ellenáll a világnak, a fejlődésnek, a haladásnak.
Ha városi közlekedésről van szó, akkor mindig meg kell nézni az arányokat.
Vegyük akkor az autó-tömegközlekedés-bringa hármast.
Mindenki nem járhat autóval, mert akkor folyton dugók lesznek és a város is élhetetlen lesz, olyan értelemben legalábbis, hogy csak nagy küzdelem árán tudsz eljutni A-ból B-be és állandóan zajos lesz az utca. Viszont, ha sok az autó akkor van vásárló erő, van bevétele az állami szerveknek (jövedéki adó, parkolási bírság és hasonlók).
Tömegközlekedés. Szerintem a világon mindenhol dotálni kell, ráadásul mindig küzd a csúcs idei terhelés vs. azon kívüli terhelés problémájával. Mivel ezek a vállalatok jellemzően állami cégek, ezért sok a panama, a nem megfelelő közbeszerzés stb. Amiért szerintem nem szerencsés (főleg) a tömegközlekedést nyomatni az egyrészt hogy az utasok nem tudják önmagában fenntartani, másrészt ott lesz vásárló erő és kereslet (így logikusan munkahely is), ahol van autóforgalom. Lássuk be egy bank vezérigazgatója nem fog a 3-as villamossal járni.
Kerékpár. Hát sajnos, aki biciklizik nem nagyon járul hozzá a közkiadásokhoz (nincs parkolási bevétele az önkormányzatnak pl.), ráadásul szintén mástól kell elvenni a pénzt, hogy lehessen bicikli utat építeni (azt is az autósok fizetik...). Nekem a másik fenntartásom a biciklivel szemben, hogy balesetveszélyes mindenkire nézve, még önmagukra is. Átmennek a piroson, a gyalogosok közt is bringáznak, nem mindig adják meg az elsőbbséget stb. És persze nem mindenkinek alternatíva (nyugdíjasok pl.).
Azt hiszem a legjobb az minden nagy városnak, ha mindhárom közlekedési ág a megfelelő súllyal van figyelembe véve. Például teljesen hibás az az érvelés, hogy Pesten a BKV 1,5 millió utast szállít egy nap. 1 millió autóval közlekednek és az átlagos utas szám 1,2, így a BKV-t 300 ezer emberrel többen veszik igénybe, így minden áron azt kell nyomatni. Szerintem ebből azt a következtetést kell levonni, hogy némileg indokolt a tömegközlekedést támogatni és előnybe részesíteni (buszsáv, taxis droszt stb.), de az autós infrastruktúrát is fejleszteni kell. Nem szabad a Nyugati téri felüljárót lebontani. Kellene még két Duna-híd Pesten (Aquimcumi híd és persze a Galvani utcai híd Csepelre + Gubacsi híd felújítása. Szegény mindjárt leomlik).
Ebből kiindulva azt kell mondjam a podemoszos (?) madridi polgármester tévedett. Egy 5 milliós nagy városban van, volt, lesz és kell autóforgalom. Amúgy Madridnak van az egyik legnagyobb metróhálózata az EU-ban. Koppenhágát én nem hasonlítanám Madridhoz a méreteik miatt. Nem ugyanaz a két helyen átmenni az egyik "kerületből" a másikba (távolságok). És persze ott van a klíma is. 40 fokban nem ugyanaz biciklizni, mint 25-ben.
Szerintem mi Budapesten hibát követünk el, hogy majmoljuk a dugódíjat és a biciklis közlekedést. Alapvetően Pesten igenis lehetne autóval közlekedni, ha az autósoktól beszedett pénzt nem a BKV-ra és mindenféle agyf_________gra költenék. Hogy mennyire káros ez a szemlélet azt jól bizonyítja a Váci utca: amíg le lehetett parkolni kocsival, addig volt forgalma az ottani üzleteknek. Most meg a sok boltos sír, mint a fürdő k_______ák, mivel a plázák alatt ott a mélygarázs... Ennyi.
# 6/7 Időpont ma 12:47
Húha. Vitya asszem ezért nem nyitja újra az OPNI-t. Elesne a szavazóitól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!