Az autóellenes, tömegközlekedés-párti mentalitás fog elterjedni Európában (a világban)?
Ez egy nagyon, de nagyon bonyolult kérdés!
Több fő szempontja van a szennyezőnek számító autók ellenzésének. Két nagy csapásvonala van, egyik az üzleti érdek, másik a pénz. Tehát a pénz, a pénz és a pénz motiválja a világot elsősorban. :-(
A környezettudatosság egy sokadik szempont csupán. :-(
Lásd Paks II. építésének EU-s engedélyezése. Ha valóban fontos lenne a környezetvédelem, szerinted kaptunk volna rá engedélyt?
Az autóipar az egyik legjövedelmezőbb és legjobban növekedő kereskedelmi ágazat. Nem fogják betiltani az autókat, csupán rákényszerítik a lakosságot, tehát a vásárlókat/felhasználókat, hogy újabb és újabb autókat vegyenek. Azon országokban, ahol tervbe vették egyes nagyvárosokból a dízel autók kitiltását, már telítődött a piac, egyre kevesebb autót tudnak eladni. Nézzük pl. a Volkswagen konszernt, ami kb. 10 millió azaz 10.000.000 db autót ad el évente! :-o És rajtuk kívül, nagyon sok autógyártó - forgalmazó cég van még a világon. :-o
Mindehhez társul a mai globális világ betegsége, a folyamatos profitnövekedési szemlélet.
Régen, amikor egy cipész a segédeivel dolgozott egy faluban. Minden hónapban készített 10 pár új cipőt és megjavított 30 párat. Éveken, évtizedeken keresztül elégedett volt az életével, hogy ennyi munkája van. Ebből megélt, eltartotta családját. Majd jöttek a nagy cégek, majd a multik. Havonta eladtak a faluban élőknek 50 pár cipőt, majd 70-et, majd 100-at... A cipész tönkrement, a multinak növekedett a mérlege, minden évben többet és többet akart eladni. De mikor már nem tudott, mert nem volt rá kereslet, hát rosszabbra gyártotta a cipőket. Hamarabb szétmentek, így többet vásároltak az emberek. Fantáziáljuk kicsit tovább: Mivel ez sem elég neki, elérte a politikusoknál, hogy betiltsák a bőrtalpú cipőket, majd a bőr felsőrésszel készített cipőket, az állatvédelemre hivatkozva. Utána betiltatták a természetes szövetből készülteket, mert védeni kell a növényeket... Evvel minden évben nőtt és nőtt a bevétele... Közben elterjesztették a az írott és netes sajtóban, közösségi oldalakon, hogy káros, egészségtelen egy hónapnál tovább hordani egy cipőt, le kell cserélni havonta. Így megsokszorozódott az eladási mutatója a multinak.
Az autógyártók - forgalmazók nem az autóellenességet szeretnék elérni, hanem azt, hogy újabb okok miatt vásárolj újabb autókat.
Ha a környezetvédelem lenne a cél, akkor már 50 évvel ezelőtt átálltak volna kevésbé szennyező járművek gyártására. De az olaj eladás a világon a legjobb üzlet, így nem tették meg. Pedig a mai szavakkal nevezett, alternatív üzemanyagú járművek előbb voltak feltalálva, mint a robbanómotorosak! (pl. az első elektromos autót Jedlik Ányos alkotta meg 1828-ban. A német származású Andreas Flocken alkotta meg az első négykerekű elektromos szekeret 1888-ban. Sorozatgyártásban 1916-ban próbálkozott a Detroit Electric autó.)
Azt sem szabad elfelejteni, szakértők szerint 50 éven belül elfogy a kitermelésre képes olajkészlet. Az autógyártók pedig próbálnak időben reagálni erre és olyan autókat gyártani, elterjeszteni, ami alternatívája lehet a mai teljesítményű autóknak.
Még annyit, az elektromos járművek akkumulátorai, és a használatukhoz használatos áramtermelő berendezések legalább annyira környezetszennyezők, mint a robbanómotorok kibocsátott gázai. Pontosabban, nem tudjuk, mennyire szennyezzük majd evvel a világot, mivel nincs pontos tapasztalatunk ezek jelentős részével. De az tény, az akkumulátorok, melyek az elektromos járművekben és a napkollektorok akkumulátoraiban vannak, mind szennyezők. (úgy tudom, a napkollektorokban is vannak szennyező anyagok)
Az atomerőművekről ne is beszéljünk!
Egyfajta ördögi kör ez az egész. Hiszen a túlnépesedés legfőbb oka a robbanómotorok és a tömegével sorozatgyártásban készülő járművek. Ez tették lehetővé a nagy távolságokba való szállítmányozást, és utazást, ami felborította a helyi élelmiszer és használati cikk termelést, kereskedelmet. (lásd. élelmiszerek. Nyisd ki a hűtődet, a kamrádat és nézd meg, melyik élelmiszer honnan származik! Kína, Délafrikra, Egyiptom, India, Mexikó, Argentína, USA, stb... Még a pékárú, amit itthon sütnek, az alapanyaga annak is legtöbb esetben külföldről jön. 1990-es évekig 12 cukorgyár működött hazánkban, 131 ezer hektár volt a betakarított cukorrépa területe. Manapság 1 azaz egy cukorgyár üzemel, és ott van október óta a mészáros új cukorgyára is.)
A túlnépesedés miatt pedig nem tudunk visszaállni kis mértékben sem a helyben termelt élelmiszerekre, így szükség van a sok közlekedési eszközre.
A megoldás talán a teleportálás lenne, ha fel lenne találva és nem csak sci-fi fantázia lenne. :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!