Miért van ekkora autóellenesség?
Nem csak a politikában, hanem másutt is.
Ennek szerintem azaz oka, hogy sokan nagyon irigyek, mert nincs pénzük autóra, meg benzinre.
Nagyon sok embert ismerek, akik folyton az autósok ellen beszélnek.
Pl. szóbakerült, hogy a belvárosból kitiltják az autósokat. Nekem teljesen természetes volt, hogy ez hülyeség, mert a családunk nagyon "motorizált", mindenkinek van kocsija, buszra szinte soha nem szállunk, pedig munkahelyen jár az ingyen bérlet. Mások viszont azzal érveltek, hogy "akkor majd az autósok lesznek szívesek felemelni a hátsójukat".
Vagy említhetném azt is, hogy a Budaörs felé vezető autóúton az egyik sávból buszsávot csináltak. Ez tényleg kedvez a buszoknak, mert pár percet behoznak, viszont az autóknak olyan kib*szott dugókat csinált, hogy egyáltalán nem érte meg(szerintem). Ennek ellenére ezzel is egyetértett sok ismerősöm.
Most akkor mi lesz? A társadalomban a gépkocsivezető egy olyan "kaszt" lesz, ami káros és megszüntetendő? Régen nem volt ilyen "szembenállás".
Nézz végig azokon akik, "autóellenesek" aztán rájössz nekik semmi se jó igazán.
Ugyan úgy, megvan bennük az, hogy ha a szomszédnak van valamije akkor ők, jobbat akarnak. Ha pedig, nekik nincs rá keret akkor tesznek róla, hogy másnak se legyen.
Szerintem is az irigység dominál.
vicces, hogy megválaszolod a saját kérdésed.
de talán azért mert a nagy városok lassan élhetetlenek az autóktól? és ha az emberek nem használnák ész nélkül az autókat, akkor nem lenne így. olvass el pár kutatást, hogy az átlag mekkora távolságokat tesz meg városon belül autóval. vagy nézd meg egy dugóban hány autóban ül csak egy ember. nekem van autóm, de csak akkor ülök autóba ha nagyon muszáj. mert nem szeretek dugóban állni, nem szeretek többet fizetni a közlekedésért mint muszáj, nem szeretek parkolóhelyet keresni és fizetni. ha sietek a motor vagy a bicikli sokkal gyorsabb. de még a villamos is. és mind olcsóbb...
Nem vagyok vad "autóellenes", nekem is van, de csak ritkán használom (nagybevásárlás, amikor nagy cuccokat kell vinni, vagy egyszerűen csak rossz a tömegközlekedés). Helyette biciklivel járok naponta munkába (40 perc intenzív mozgás egy irány), BKV-val be a városba. Semmi irigység nincs bennem, de attól még zavar ez a rengeteg autó. Miért? Mert koszosak, egészségtelen a levegő miattuk, nem lehet közlekedni tőlük. Nézz szét a fővárosban, az autók nagy részében 1-2 ember ül. Sokszor még a két sarokra lévő fordászhoz is autóval mennek, mert úgy kényelmes. A belvárosban alig lehet közlekedni, mert mindenhol autók állnak.
Nem kell megszűntetni az autókat, de használatuk észszerű korlátozása minden ember nyugalmát, egészségét javítaná.
"Miért van ekkora autóellenesség?"
Szerintem nincsen.
Szerintem is direkt szívatják az autósokat, de nem csak itt, hanem egész EU-ban. Távol-Keleten meg az USA-ban teljesen elfogadott közlekedési eszköz.
DE!
Az a sok városi, aki 2-4km-re is autóval jár be dolgozni, az menjen a büdös fenébe! Ilyen távra csak azt éri el vele, hogy tönkreteszi a be nem melegedett motort, meg mivel fogyasztásra megy, ráadásul még a károsabb koromgenerátor dízelt veszi. BICIKLI! 4km? Semennyi perc alatt ott van a munkahelyén. Amikor meg hideg van meg eső, akkor meg nyugodtan lehet használni a tömegközlekedést, mert városban azért elfogadhatóak.
VISZONT
Ezt a túlzott városi pár km-es autómániát, "*zarni is azzal megyünk" felfogást pont, hogy a vidéki emberek szívják meg legjobban, mert NEKIK SZINTE 75%-ban LÉTSZÜKSÉGLET.
Sok városi el se tudja képzelni milyen az, amikor óránként 2 óránként megy be a busz a városba. Ja és nem 5km-re lévő városba...mert ugye munka sincs ám annyira sűrűn. Tehát 20-30km-re kellene elmenni busszal. Na most az csak ha időt nézzük, akkor vagy nem indul akkor busz, tehát kellhet fel hajnai 2kor, vagy nem tud bemenni 6-ra és nem tudja elvállalni a munkát.
Így nem lehet dolgozni. Autó kell nekik. Viszont mivel szét van szívatva az igazságtalan teljesítményadóval, meg magával a felfogással a rendőrök a politikusok részéről is, iszonyatos hátrányban vannak a falusiak, vidéki kisvárosiak.
És mi miatt? Azért mert a pesti, vagy a nagyvárosi 4km-re autóval jár, mert az neki úgy kényelmes.
Ha a belvárosban laknék, én sem használnék autót. Ugyanakkor most egyre inkább kezdek arra szokni.
Vidékről szívás bejárni.
Kocsival az út kevesebb, mint 20 perc a munkahelyemre. Tömegközlekedéssel (pedig csak 1 átszállás) ez 40 perc és benne van, hogy a Volán busz jó esetben is 15-20 percenként jár, meg olykor kimarad 1-2 járat.
Kerékpárral bő 1.5 óra lenne minimum, de mivel viszonylag nagy szintkülönbség is van, ez nem épp járható út...
Sokan tényleg túl sokat használják az autót, de ha kitiltják azzal csak azok szívják meg igazán akik messzebbről járnak be.
Mert a nagyvárosokban túl sok van belőlük. A lészennyezettség és a forgalom átlép egy bizonyos határértéket, az utak terheltségéről nem is beszélve.
Így akik kényelemből utazgatnak a kocsijukkal, ezzel fölösleges erőforrásokat felélve, azoknak ezen szokása káros a többi autósra és a lakosságra nézve.
Ezért a fejlett világban inkább a tömegközlekedést propagálják, ami elvileg gyorsabb, környezetkímélőbb és olcsóbb lenne és tetszik nem tetszik a magyar kormány is odasorol minket.
A tömegközlekedést fejlesztik és támogatják az autósok kárára. Mert az egyszemélyes leugrásra használt kocsiknak igen csak kevés a társadalmi haszna. Ezért drágítják a benzint szűkítik a sávokat.
Az USA pedig egy speciális eset, mivel kontinentális tömegközlekedést ami nem csak két végpontot köt össze egy egyenes szakaszon, csillagászati költségekbe kerülne megépíteni, ezért és a kapitalista szellemiség miatt az az autósok országa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!