Kezdőoldal » Otthon » Egyéb kérdések » Őrült vagyok, mert használt...

Őrült vagyok, mert használt háztartási gépeket vettem?

Figyelt kérdés
Berendeztem a házat, háztartási gépek tekintetében használtakat vettem, a hűtő, fagyasztó pl 25-30 évesek, teljesen jól szolgálnak, garisak is, a mosógép is egy ősrégi 1997-es Hajdu, nem mosok sokat. Nem szeretem a pazarlást, ha így is meg lehetett oldani, nem szívesen vettem volna újat mindenből, nem igazán tudok azonosulni ezzel fogyasztói társadalmi kreténséggel. Sokak szerint ez őrültség.
2021. jún. 5. 20:00
1 2 3 4 5 6 7 8
 31/72 anonim ***** válasza:
93%

"Na, kezdődik a személyeskedés, kis barátunk kifogyott az érvekből..."


Nem én kezdtem KIS BARÁTOM :)

2021. jún. 7. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/72 anonim ***** válasza:
21%

Minőségileg a Trabant, és a régi CRT monitor sokszorosan múlja felül a mai ipari selejteket. Ezzel valóban kár vitatkozni, mert ezek tények. Konkrét eseteket hoztam fel. Hogy te mit hiszel, és mit nem, az irreleváns. Hitvitázni ott az Ezotéria témakör. Hogy a felhozott érveket nem tudod értelmezni, esetleg nem is akarod, az megint nem az én bajom. Higgy, amit akarsz, a tényeket hidegen hagyja.


Hogy a Csepel tacskóddal mit műveltél, hogy darabokra hullott szét, arról fogalmam sincs. A nem rendeltetésszerű használattal BÁRMI tönkremehet. Ha én leejtem az okosteldzsómat és darabokra hullik, akkor joggal mondhatom esetleg, hogy az okosteldzsók szarok? :D kb. ezen a szinten érvelsz.


És igen: hosszú távon a TESZKÓ gazdaságos bicikliutánzat szart se ér. Silány pótanyagokból készül, trehány munkával. De akkor felvázolom neked még egyszerűbben, hogy még te is megértsd: Ha egy TESZKÓs bicikli 30 ezer forint, abból nagyjából 10 ezer az ÁFA, 4 ezer a termékdíj, a maradék 16 ezerből mondjuk 4 ezer az árrése az áruháznak, további 6 ezer a szállítás, raktározás, az importőr árrése, és akkor marad kemény 6 ezer forint a vázra, a munkadíjra, a fékpofákra, a felnikre, a külsőre, belsőre, váltókra, ülésre, meg egyebekre. Na, el lehet képzelni, hogy ez a 6 ezer forint az mire elég...

A sok hülye bringás biztos poénból dob ki több százezer forintot márkás binyiglikre, amikor a TESZKÓ gazdaságos ugyanazt tudja sokkal olcsóbban...mindegyik hülye, te vagy a diliház helikoptere egyedül.


Mái napig látni bőven Ladát, Trabantot, és számos egyéb régi autót is. Hogy te szánt szándékkal nem veszed észre, itt meg vekengesz nagyokat és tagadod a valóságot, az megint hidegen hagyja a tényeket. A CRT monitor pedig, köszöni szépen, el tudja remekül látni a feladatát annak aki nem 5D-ben akarja az Avatárt nézni. Nem mindenkinek lételeme az ultra grafikás gétéá öt meg a fornet...izé, Fortnite.


Egy ténytagadó hülyegyerek meg ne véglényezzen le saját magán kívül senkit.

2021. jún. 7. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/72 anonim ***** válasza:
93%

#31: Lenne hozzád egy kérdésem:

Szerinted 10 évvel ezelőtt (+- pár év) azért cserélték le nagyon sokan a nyomógombos telefont mert az elromlott, vagy működött még csak kijöttek helyette a sokkal többet tudó okostelefonok elérhető áron?


A válasz az, hogy működtek még a régiek, csak volt ami jobb. Akkor mire mentünk volna vele, ha a telefonok 1000 évig működnek? Úgyis ki lesznek dobva, mert elavultak. Elhiszem hogy te használnád ezeket 50 év múlva is, de te akkor abba a maximum 1 százalékba tartozol, aki a piac szempontjából teljesen elhanyagolható.


"Azt, hogy lehet strapabíró, erős, tartós autót gyártani, mint ahogy mást is lehet minőségit, és a mostani autókat is meg lehetne csinálni ilyenre."


A mostani autók ezerszer tartósabbak mint a 40-60 évvel ezelőttiek. Lehet hogy egy pajtában 30 év alatt jobban szétrohadnának mert "nincs benne anyag", de átlag valós használat mellett (ahol a futás okozza az élettartam végét leginkább, nem a kor) közel sem bírnának ennyit a régiek. Ha meg bírnának is, tök fölösleges lenne erre egy fillér többletet is költeni, mert a biztonság, kényelem, károsanyag kibocsátás miatt úgyis selejteznék őket.

2021. jún. 7. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/72 anonim ***** válasza:
32%
Nemrég "dobtuk ki" a 10 évnél fiatalabb autónkat, mert annyi baja volt, hogy nem érte meg fenntartani. Régen 50 évet bírtak az autók, és mennek még ma is sokan közülük. Akkor tartósabbak a régiek? Látszólag igen, csak az a különbség, hogy a mi 8 éves autónkban 450 ezer km volt amikor a bontóba ment. Egy trabant hol ment el ennyit, bármennyi szervízeléssel is? Nem az autók lettek szarabbak, a felhasználás változott meg.
2021. jún. 7. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/72 anonim ***** válasza:
100%

"A CRT monitor pedig, köszöni szépen, el tudja remekül látni a feladatát annak aki nem 5D-ben akarja az Avatárt nézni. "


Nekem annyi igényem volt amikor monitort vettem, hogy egy word vagy excel fájlt el tudjak olvasni anélkül, hogy minden karakterre rá kéne zoomolnom külön. Ezért cseréltem le a full hd monitoromat 4k-ra, mert abban (több ablakot egymás mellett megnyitva) nem tudtam normálisan elolvasni a kis betűket. Nem a méret, hanem a felbontás miatt. Ez szerintem egy racionális igény a hétköznapokban is, nem nasa szuperszámítógép kategória.

Ha neked az igényeidet kielégíti a CRT monitor azzal nincs semmi baj, egészségedre. Nem ironikusna mondom, komolyan. Csak arra kérlek azt értsd meg, hogy ezzel te a lényges kisebbség vagy. Elhiszem hogy neked jó a CRT monitor, de a nagy átlagnak nem, mert nekik mások az igényeik.

2021. jún. 7. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/72 anonim ***** válasza:
34%

35. válaszadó: igen, a válasz az, hogy megjelentek az okostelefonok elérhető áron, és a média hatására a többség átnyergelt erre. Sok plusz funkciójuk van (hogy ezek a plusz funkciók milyenek, azt most hagyjuk), de alapesetben még mindig telefonálás a fő feladatuk. Aki pedig telefonálni akar, annak megteszi a nyomógombos is.


Nem az elavulással van bajom, félreérted. Az elavulás teljesen természetes. A tönkremenetellel van bajom. És messze nem csak az 1 százalékról van itt szó. Olyannyira nem, hogy maga az EU is fel akar lépni a jelenség ellen:


https://www.gyakorikerdesek.hu/politika__kulfoldi-politika__..


Most így hirtelen rákeresés után csak ezt találtam.

Elég szégyen, hogy sok ember csak azért kidob valamit, mert az már idejétmúlt. A linkelt kérdésben ez is ki van fejtve, hadd ne kelljen őket ismételnem. Nyamvadt 1 százalékért az EU nem hozna törvényeket ellene.


A mostani autókról én konkrétan azt látom, hogy a vaciúj Suzukikat meg Pözsókat 7-8 év múlva ott rágja a roncstelepen a rozsda a szakadó esőben (2 roncstelep is van itt öt kilométeren belül, napi szinten látom), míg ahogy írtam, a kispolák és a Trabant mái napig gurul az utakon. Szervizigénye van? Van, persze, de az a mai autócsodáknak is. És ez ugyanúgy igaz a károsanyag-kibocsájtásra is (a Teslák még messze nem népautók, és az is erősen vitatható, hogy azok kevésbé szennyeznek-e mindent összevetve).

De akkor itt egy másik példa: a teherautós Dakar rallyt egy fazon már sokadik éve egy ősöreg, lerobbant Kamazzal nyeri meg. Miért? Mert a nyugati szuperkocsik félúton megadják magukat.

Az autóhasználatot nyilván átlagos, városi, városközi felhasználásmódra értettem, nem úgy, hogy naponta azzal járkáljunk külföldre.

2021. jún. 7. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/72 anonim ***** válasza:
100%

"média hatására a többség átnyergelt erre."

Nem a média miatt, hanem mert jobbak. Nem a média miatt nem falevllel törlöm a seggemet, hanem mert komfortosabb/higiénikusabb a wc papír.


"de alapesetben még mindig telefonálás a fő feladatuk"

Közel sem, az már csak egy a sok közül.


" míg ahogy írtam, a kispolák és a Trabant mái napig gurul az utakon"

Azt értsd meg, az átlag mai felhasználó max 4 év alatt lenullázná a trabantot. Nem az avulás, meg a rozsda, meg az örgedés miatt, hanem a futott km miatt. Amelyik ennyi évet bírt, az messze átlag alatt volt használva.

Az előbb írtam, a mi autónk 8 éve alatt 450 ezret futott, ezért ment a roncsetelpre. Az átlag trabant a 60 év alatt harmadennyit nem ment, így nyilván tovább bírja ha az éveket nézzük. De az autónál nem a kort, hanem a km futást kell nézni, az a mérvadó.


"Mert a nyugati szuperkocsik félúton megadják magukat."

Az előbb te jöttél a rendeltetésszerű felhasználással (okostlefon leejtése rémlik?) most meg azt hozod fel, hogy a (valóban átépített, de alapvetően gyári) autók az extrém versenykörülményeket nem bírják. No comment.

2021. jún. 7. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/72 anonim ***** válasza:
100%

Igazából vehettél volna kezi hajtasu mosógépet is, ami kb 80 eve volt, ahhoz aram se kell.


Főleg, ha nem mosol sokat.

2021. jún. 7. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/72 anonim ***** válasza:
71%

A WC-papír rossz példa, telefonálás szempontjából az okostelefon ugyanúgy tud telefonálni, mint a nyomógombos, és ugyanúgy hordozható. Ki ne találd, hogy az okostelefonnal jobban lehet :D

SMS-üzenetet is tud a nyomógombos telefon, lehet hogy valakinek kényelmesebb tapogatni a kijelzőt, de ez meg egyéni preferencia kérdése. Én is nyomógombosat használok mellesleg; semmi szükségem a kamerára, meg az internetre meg ezekre, nekem az volt a fontos, hogy strapabíró legyen, nulla szervizigénnyel, és bírja az akkumlátor sokáig. Ez a telefon ez minderre képes. Áthajthat rajta egy intersziti, az se árt meg neki, és az új akku 12 napig bírja töltés nélkül. Netezni nem lehet vele, na bumm, valahogy túléltem a dolgot.


Attól függ, milyen átlag felhasználót veszünk, ha autóról van szó. Ha egy átlagembert, aki dolgozni, bevásárolni jár vele, esetleg évente kétszer külföldre, azt bírja. Őszintén, mi másra használ egy átlagember egy autót?

Ezt nem tudom, miből gondolod, hogy nem futott annyit az adott autó. Nyilván ha vesz az ember autót, használja is, legalább heti szinten. Hogy közben mennyit költött a javítására, vett-e a bontóból új motort hozzá, milyen alkatrészt kellett cserélni, mennyiért, ez azért nem releváns, mert mindezek akkor is jelentkeznek költségként, ha most veszel egy Ford Mondeót. Sőt, még jóval inkább jelentkeznek, mert ahogy írtam/írták, ma szándékosan vacak minőségű alkatrészeket gyártanak.


A teherautós Dakar rallyban nyilván nem közúti gépjárművekkel versenyeznek, hanem direkt erre a célra épített teherautókkal. Szóval a Kamazt összehasonlítani egy mittomén, Peterbilttel az miért nem releváns? Eleve a Kamazt se versenyzésre találták ki :D szóval még vicces is, hogy a nem erre kitalált Kamaz jobban teljesít, mint a szándékosan erre kiépített teherautó.


Ja, és ha olyan van, szoktam kézzel is mosni néha, előfordult már, hogy egy ruhadarab sürgősen kellett, és ennyiért nem akartam beindítani a mosógépet. Csavarhúzóból se vettem kombinált órás-akkumlátorosat, mikor megjelent, a jó öreg csillagfejes búcsús máig napig ellátja ezt a feladatot. A régi karos mérlegemet se dobtam ki a szemétbe, mert van már digitális. Ha emiatt őrült vagyok...hát evvan.

2021. jún. 7. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/72 anonim ***** válasza:
32%

"telefonálás szempontjából az okostelefon ugyanúgy tud telefonálni, mint a nyomógombos, és ugyanúgy hordozható. Ki ne találd, hogy az okostelefonnal jobban lehet :D"


Nem azt írtam hogy jobban lehet telefonálni az okostelefonnal. Azt írtam, hogy az a telefonáláson KÍVÜL sok mást is tud, és így már (állításoddal ellentétben) nem a telefonálás a FŐ funkciója, hanem az egy a sok teljesértékű elsődleges funkció közül (telefonálás, internetelérés, fényképezés, játék, képek és videók lejátszása, navigáció stb.). Nem az van, hogy a telefonálás az alap, és vannak kiegészítő funkciók, hanem van legalább 10 fő funkció (ezek egyike a telefonálás) és ezer más kiegészítő funkció.


Én ezt a vitát itt lezártam, mert mintha a falnak beszélnék. Racionális indoklással megcáfolom egy érvedet tizedjére, és leírod tizenegyedjére is ugyanazt.

2021. jún. 7. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!