A kreacionisták nem veszik észre hogy csak lejáratják a kereszténységet?
Amikor olyan érvekkel jönnek, amikről már rég kiderült hogy hamisak (pl Ica kövek), tehát tulajdonképp hazudnak az embereknek, vagy amikor úgy próbálják félrevezetni az embereket hogy gerinctelen módon félremagyarázzák a tudományos eredményeket (pl amikor kihagyják a termodinamika második főtételéből a zárt rendszer kritériumot), ezzel mit kívánnak elérni?
Mert ahogy látom, eredménye annyi van hogy aki kicsit is képben van a természettudományokat illetően, vagy aki utána is néz a dolgoknak, azok előtt csak saját magukat járatják le.
Nem hiszem, a világ nem így néz ki:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__..
Értem, amit írsz.
Van a világnak egy hitetlen része, van a világnak egy esztelen hívő része, és van olyan része is, akik hisznek de érteni is akarnak.
Olvass bele a szentekről szóló irodalomba. Élnek emberek bőséggel mind 3 kategóriában. Csak nem feltétlenül találkozunk velük... itt meg pláne nem, de itt is van... rajtam kívül is. :)
Igazából 2 dolgot nem tudok elfogadni ezekből a gondolataidból:
1: nem hiszem, hogy az isten részéről teljesen felesleges lenne a mi kérésünk, mert akkor nem az állna a Bibliában, hogy kérj, és én teljesítem.
2: nem hiszem, hogy te módszereddel megy a beavatkozás, mert akkor TÉNYLEG a tökéletes világ lett volna itt, az elejétől a végéig.
Tudod, ez az isten VÉGTELENÜL jó. Egyetlen pillanatig sem hagyna fölösleges szenvedést.
Mi a jó?
Jó az, ami megfelel a rendeltetésének.
Tehát, ha leszögezzük most, hogy hiszünk Istenben, akkor az a jó, ami az Isteni rendeltetést beteljesíti, illetve afelé halad.
A szenvedés jó, vagy rossz?
Önmagában se nem jó, se nem rossz, hanem az előbbi alapján, akkor jó, ha eredményezi az egyénben azoknak a pszichés struktúráknak a kialakulását, amely lehetővé teszi, hogy az egyén betöltse isteni rendeltetését, ti. az üdvösséget.
Ezért hát nem feltétlenül az a jó, amit én annak élek meg, hanem amire szükségem van, ami hasznos - abszolút értelemben. Erre példának a gyógyteát szoktam mondani: keserű, sokszor sz@r ízű, de mégis az segít, amikor beteg vagy. A jó és a rossz - az Istenben való hit esetében - sosem szubjektív.
Vagy nézzük, ahogy a szentek magyarázták:
(A szenvedést és az egész megváltást a legjobban Szent Pio atya magyarázta; keresd fel őt a neten, könyvtárban, imában.)
A szentek úgy mondták, hogy ha Jézus Krisztus a Golgotán keresztül ment fel az Atyához, akkor mi miért gondoljuk azt, hogy mi majd táncolva fogunk belépni oda? Jézus is beszélt, hogy kövessük Őt, saját - az Atyától kimért - keresztjeinket hordozva, mert így nyerhetjük el az üdvösséget. (lásd: a gazdag ifjú, pl.)
Na most, ha Krisztus felment a Golgotára és a keresztre, vajon akkor mi hova is követjük Őt, ha valóban követjük? - Ezt magyarázták a szentek is.
Ennek miértje megérthető az eddigi írásaim alapján.
Nem engedne ilyen szenvedéseket: hát hogyan haltak meg az apostolok? Hogyan haltak meg a vértanúk? Milyen szorongattatásokon mentek keresztül a szentek, az Egyház? S miről beszél a Jelenések könyve, mikor ezeket próbatételekként tünteti fel, vagy amikor Szent Pál az arannyal hasonlatozva, megtisztító tűzként magyarázza?
Pio atya: "tudom, hogy a kereszt a szeretet záloga és a megbocsájtás biztosítéka. S azt is, hogy az a szeretet, amelyet nem tisztít és erősít a kereszt, nem is szeretet, csupán szalmaláng."
Ezt ugye nem érvnek írtad?
...
"Tehát, ha leszögezzük most, hogy hiszünk Istenben"
Én pedig az írásom második felében levezettem azt, amit az Istenben igazán hívők, hiteles emberek állítottak és mondtak - reagálva a szenvedéssel kapcsolatos aggályaidra, illetve korábbi hozzászólásaimat most ebből a megközelítésből újra magyarázva.
(Az első része inkább alapozás, meg fogalom tisztázás megint csak.)
(Közben olvasom vissza a diskurzust, ezért nem egybe írtam, hanem külön kommentekben, ezért elnézést kérek!)
Hogy miért nem tökéletes a világ, ha mindaz úgy van, ahogy leírtam?
- Hát azért, amiért leírtam. Nézd meg a ma 11 órási írásomat. Nagyon sokszor szerepel benne a "ha" szócska akkor, amikor az egyén aktív részvételéről van szó az Isteni "beavatkozásokban". Ugyanis az egyénnek akarnia is kell, együtt is kell működnie, figyelnie is kell, akarnia kell tanulni ahhoz, hogy fejlődjön. Ebben áll a szabad akarat lényege, hogy kívül tudsz maradni akaratoddal mégis (bizonyos mértékig) a kauzális eseményektől. Hogy mennyire... az már csak az akaraterő kérdése. Érted?
Isten hiába ad lehetőséget a jóra, ha én nem cselekszem meg. Erről szólt Káin és Isten vitája is. Hogy az Isten lehetővé teszi a jónak megcselekvését, de azt az egyénnek akarnia is kell.
Ezért nem tökéletes mégsem a világ.
(Sokszor amúgy az a benyomásom a diskurzus alatt, hogy nem olvasod eléggé alaposan az írásaimat, mert nagyon sok az ismétlés és sok most is felvetett aggályodra már válaszoltam. De persze lehet, hogy én nem fogalmazok elég világosan, az a lényeg, hogy elbeszélünk egymás mellett.)
(pl. írom az 55. hozzászólásban: "akkor jó, ha eredményezi az egyénben azoknak a pszichés struktúráknak a kialakulását, amely lehetővé teszi, hogy az egyén betöltse isteni rendeltetését"
Tehát nem determinálja rá, hanem csak lehetővé teszi. Érted? Ezért nem következik az írásaimból, hogy tökéletesnek kéne lennie a világnak, csak az következik belőle, hogy lehetne tökéletes a világ.)
Na, s most csöndben maradok. :D
"miért nem tökéletes a világ, ha mindaz úgy van, ahogy leírtam?"
"az egyénnek akarnia is kell, együtt is kell működnie"
"Isten hiába ad lehetőséget a jóra, ha én nem cselekszem meg."
Na, NA!
Képzeld magad a helyébe. Ugye ő időtlen, tehát nem úgy néz ki a dolog, hogy "jaj, bűnbe esett a sátán, mit csináljak most?" - hanem ELŐRE LÁT MINDENT. A "mindent" itt konkrétan azt jelenti, hogy MINDENT. Azt is, amit majd csak 500000 év múlva fogsz kitalálni.
Tényleg el tudod képzelni, hogy egy ilyen isten életre hívott volna egy ennyire csapnivaló világot? Ilyen emberekkel és egyéb lényekkel, akik nem elég, hogy nem követik őt, de még direkt be is tesznek neki?
Úgy, hogy még a kisujját se kellett volna megmozdítania, hogy minden tökéletes legyen az első másodperctől az utolsóig?
A "tökéletes" itt TÉNYLEG a tökéletest jelenti, tehát nem az unalmast, a robotot és hasonlókat.
És ez még erőfeszítésébe se került volna.
"az a lényeg, hogy elbeszélünk egymás mellett."
Igen, előfordult. Ilyenkor azért kérdezek vissza, mert valami nem tiszta. Nem úgy értetted, vagy nem arra válaszoltál.
Ilyenkor fogalmazd meg másképp, vagy válaszolj más hangsúlyokkal.
Sajnos most már abban a tartományban vagyunk, ahova minden értelmes hívővel el szoktam jutni: ahol már a fogalmakat másképp értelmezzük. Ezt elég nehéz tisztázni, de én optimista vagyok :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!