Ti értitek a szentháromságot?
Nem értem a szentháromságot.
Hogyan lehet Istennek fia?
Aztán ha Mária az anyja, akkor vagy felerészben az ő génjeivel rendelkezik Jézus, vagyis maximum félisten, ám ha olyasféle módon nemzette Isten, mint a modern klónozás, akkor Mária nem az anyja,
csak egy un. béranya akiben kifejlődött, vagyis az ő jelentősége redukálódik totálisan a lombik szerepére.
A kapcsolat Isten és Jézus között megint csak érdekes, mert ha mondjuk egy embert leklónozunk, akkor sem egyek, hiszen a klón születése után más dolgok történnek velük, két különböző lény fejlődik a különböző hatásokra.
Ha mondjuk Isten benne is van valamilyen módon Jézusban, Jézus nincs benne Istenben, hiszen ő a fiú, de ha mégis benne lenne, akkor az egész értelmetlen, akkor mondhatnánk azt is, hogy Isten megduplázta önmagát és nincs szükség sem Máriára, sem az atya - fiú bonyolításra.
Isten mégsem nemzhette saját magát és a szentlélek szerepe is furcsa, érthetetlen, mi szükség van rá.(?)
Azt vajon hogyan és miért teremtette Isten? Talán azért, hogy amikor a szentlélek megszáll valakit, akkor ne Isten legyen a befolyásoló, hiszen akkor sérülne a szabad akarat, de így Istennek csak közvetve van hozzá köze, bár ugye egylényegű vele, vagy mi a szösz.
A szentlélek ha akarom maga Isten, ha akarom nem és egy kissé ilyen Jézus is.
Úgy sejtem, az okozta a problémát, hogy a kereszténység a zsidók között alakult ki és a zsidó hitből fejlődött fokozatosan.
Egy idő múlva már szerettek volna tőle megszabadulni, de sajnos előzmény gyanánt az Ószövetség nem vehető ki a Bibliából, ezer szállal kapcsolódik hozzá, pedig a megbocsátó Jézus már nem a bosszúálló Jehova, vagy JHVH.
Az ariánusok ki is vették volna az Ószövetséget a Bibliából, de akkor sok minden nem lenne érthető, például a bűnbeesés és a többi is, így csak elterelik a figyelmet a teremtő Istenről Jézussal, aki csupán a kereszténység Istene, a zsidóké már nem.
Sokkal érthetőbb lenne a szerepe, ha csupán próféta maradt volna, mint Mohamed, de akkor a már meglévő zsidók által kreált és Jézus korára már elavult tanokat kellene tovább hinni, mert maga az Isten mégsem változhat csak úgy meg ripsz, ropsz.
Azt tudom, hogy nem minden felekezet hisz a szentháromságban, csak akkor meg miképpen beszélhetnek egyistenhitről, hiszen a fiú és az atya megnevezés kizárja azt, hogy ne több Istenről legyen szó.
Egyáltalán nem kekeckedésből írom ezt, kíváncsi lennék a magyarázataitokra, mert talán éppen ezért nem hiszek Istenben, mert akárhogyan is próbáltam ezt megemészteni, nem tudtam szabadulni a gondolattól, hogy ókori szakállas rabbik kitalációja ez az egész és lényegében semmi értelme nincs.
"Pál ezzel elismerte hogy a kereszténység politeista. Mégha nem is az ő isteneik, isteneknek nevezi."
Most ennek az egész okfejtésnek konkrétan semmi értelme. Példának okáért én is azt mondom hogy az ókori görögöknek istenük volt Zeusz, Héra, Poszeidón, stb. Igen, isteneknek nevezem őket, mert azok, még ha csak más emberek hite alapján is.
Ettől még nekem mint kereszténynek, egy Istenem van.
"Ennek a szent Mónikának annyi isteni ereje van mint neked vagy nekem, azaz pontosan nulla. Ezek a szentek az ókori római és görög istenek megfelelői."
Most istenek vagy szentek? A kettő teljesen más fogalom, ne akard őket összemosni!
"Még szobrokat és képeket is készítettek róluk hogy azokat imádják. Még hogy egyistenhívő a keresztény vallás. Akkora bálványimádók mint a ház."
1. A katolikusok és a keresztények nem szinonimák. Én is keresztény vagyok, de baptistaként se szobrom, se képem egyetlen szentről sem.
2. Soha nem hallottam még arról, pedig jó pár katolikust ismerek, hogy bármelyikük is istenként tekintett volna bármelyik szentre, így a politeizmusos erőlködésednek még mindig nincs alapja.
"Isten nem hatalmazta fel egyik szentnek nevezett embert sem."
Már a földön élt emberek is bocsáthattak meg bűnöket, mert Krisztus általuk működött. A korabeli keresztényeknek maga Jézus mondta, hogy trónkon ülve ítélkezhetnek is majd:
„Ti vagytok azok, akik megmaradtatok velem kísértéseimben, és én rátok hagyom a királyságot, ahogyan az én Atyám rámhagyta azt; hogy egyetek és igyatok az én asztalomnál az én országomban, és királyi székekbe ülve ítéljétek Izráel tizenkét törzsét.” (Lukács 22,28-30)
S persze semmi sem indokolja, hogy ez a később elhunyt szentekre nem igaz. Főleg, hogy János később maga ír róla:
"És láttam trónokat: helyet foglaltak rajtuk, és ítélő hatalmat kaptak azoknak a lelkei, akiknek fejüket vették a Jézusról való bizonyságtételért és az Isten igéjéért; akik nem imádták a fenevadat, sem az ő képmását, és nem vették fel az ő bélyegét a homlokukra és kezükre: ezek életre keltek, és uralkodtak a Krisztussal ezer esztendeig. A többi halott nem kelt életre, míg el nem telt az ezer esztendő. Ez az első feltámadás. Boldog és szent az, akinek része van az első feltámadásban: ezeken nincs hatalma a második halálnak, hanem az Isten és a Krisztus papjai lesznek, és vele fognak uralkodni ezer esztendeig." (Jel 20,4-6)
Azon lehetne vitatkozni és van is eltérés a keresztény egyházak között, hogy most a szentekhez lehet e szólni, lehet e őket kérni vagy sem. A katolikusok szerint lehet, s végülis teljesen logikus, hogy ha a földön élt keresztények imádkozhatnak egymásért, kérhetik egymás imáját, akkor a már elhunyt szentekkel sem bűn tartani a kapcsolatot, ha egyszer valóban élnek. Főleg, hogy sokkal nagyobb hatalmat is kaptak. Ők már mint társ-királyok élhetnek a mennyben, a Fiú pedig általuk is ítélkezik majd, vagyis rajtuk keresztül, őket megbízva.
És az is igaz, hogy a protestánsoknál rendszerint nincsenek képek és szobrok, pedig hát nem bűn az, a Biblia csak ezek imádatát tiltja, a katolikusok pedig nem tesznek ilyet.
"És az is igaz, hogy a protestánsoknál rendszerint nincsenek képek és szobrok, pedig hát nem bűn az, a Biblia csak ezek imádatát tiltja, a katolikusok pedig nem tesznek ilyet."
Még hogy nem tesznek ilyet. Bibliában is az van hogy nem készíts szobrokat meg képeket mert az bűn.
"Most istenek vagy szentek? A kettő teljesen más fogalom, ne akard őket összemosni!"
Ugyanaz. Mégha nem is nevezitek isteneknek, lényegében annak tekintitek, mert olyan tulajdonságokkal ruházzátok fel őket amik csal Istenre jellemzőek.
„Ti vagytok azok, akik megmaradtatok velem kísértéseimben, és én rátok hagyom a királyságot, ahogyan az én Atyám rámhagyta azt; hogy egyetek és igyatok az én asztalomnál az én országomban, és királyi székekbe ülve ítéljétek Izráel tizenkét törzsét.” (Lukács 22,28-30)
Nem tudom hogy szándékosan ferdítesz, vagy csak nm tudod értelmezni a szöveget. Itt a világi uralkodásról van szó, nem a bünök megbocsáltásáról. Ez alapján akkor ma a vatikáni pedofilok mondják meg hogy ki kap bűnmegbocsátást? Na ne vicceljünk már.
Legszebb az egészben hogy az egyház döntött arról ki legyen szent. Akár még belőled is csinálhatnak szentet és bekerülhetsz Mónika mellé. Talán még szobrod is lesz :)
"Ugyanaz. Mégha nem is nevezitek isteneknek, lényegében annak tekintitek, mert olyan tulajdonságokkal ruházzátok fel őket amik csal Istenre jellemzőek."
Értem, szóval ilyen szakértő vagy. Akkor vezesd le kérlek pontos definícióval, mi tesz istenné egy istent és mi az ami istenné tesz egy szentet. Ha nem csak vaktában rágalmazol, akkor tudnod kell teljesen pontos definíciót adni, amit aztán összehasonlíthatunk a keresztény Istenképpel és a szentekkel, így gyorsan egyértelmű lesz, egyáltalán képben vagy-e a témában.
Várom a definícióid!
" Mégha nem is nevezitek isteneknek, lényegében annak tekintitek, mert olyan tulajdonságokkal ruházzátok fel őket amik csal Istenre jellemzőek."
--------
Nem tisztem megvédeni az ortodoxokat és gör. és róm.katolikusokat, de feltenném a kérdést: komolyan gondolja az, aki itt pattog, szidja őket, alázza, bálványimádózza, politeistázza
azt hiszi, hogy érdekes számukra ez??? Hogy ettől változni fognak?
Nem, nem fognak, eléggé tudják mit csinálnak a nem agyba-főbe reformált, szektás és egyéb kanyargósokban,
hanem
a tradicionális vallásokban.
---
Viszont jó alkalom, hogy belerúgjanak az emberekbe a hős mindent-tudók.. Ez ezerszer nagyobb baj, mint ha egy nénike csókolgat sírva egy ikont. Mert elvesztette a gyerekét, mondjuk, vagy más tragédia érte.
------------------
Vajon miért nevezte a Szentlelket Szent János evangélista: Vigasztalónak?
----------
Itt az ideje ebben a tragikus létben a vigasztalásnak.
Boldogok, akik megvigasztaltatnak.
Segítsünk egymásnak, ne alázzuk egymást.
-----------------------------------
Nyolc boldogság a Valaam szigeti szerzetesek énekében
"Akkor vezesd le kérlek pontos definícióval, mi tesz istenné egy istent és mi az ami istenné tesz egy szentet."
Isten nem hatalmazta fel egyik szentnek nevezett embert sem. Emberek döntöttek úgy hogy innentől kezdve szentek lesznek. Nem védenek meg semmitől és nem könyörülhetnek mert erre csak Istennek van hatalma, de a keresztények mégis ezt állítják, tehát olyan tulajdonságokkal ruháznak fel teremtményeket amire csak Isten képes. Ha Istentől kérsz könyörületet helyesen teszed, de ha egy szentnek nevezett embertől kéred annak szobra előtt könyörögve akkor politeista vagy és bálványimádó.
na és 16-so? gondolod, hogy ez valakit érdekel? hogy itt egy 106-os ürge lepoiteistázza és lebálványimádózza - nincs jelentősége, ne szólj bele, hogy ki hogy imádkozik, az nem te dolgod.
Menj segíts az embereknek, lassan egy tömbbé áll a szenvedés a fájdalom a világban, annak van jelentősége.
Igen, emberek döntöttek úgy hogy szentek lesznek. Szentek, nem istenek! Ergo a definícióid továbbra is várom.
"Nem védenek meg semmitől és nem könyörülhetnek mert erre csak Istennek van hatalma, de a keresztények mégis ezt állítják, tehát olyan tulajdonságokkal ruháznak fel teremtményeket amire csak Isten képes."
Ezzel kapcsolatban pedig azt javaslom, nyisd ki végre a szemed egy kicsit! Több keresztény is válaszolt már itt, de egyikük sem állított ilyet. Ez az állítás kizárólag tőled származik.
108-as te nem érted a magyar nyelvet vagy mi bajod? Tudom hogy nem tetszik amit írok de ez az igazság. Olvasd el ezeket újból:
"Szent Mónika, szenvedő feleség és anya, te ismered könnyeimet, szenvedésemet és fájdalmamat. Egyszer te is így szenvedtél, mint én; könyörülj hát rajtam. "
"Oltalmad alá futunk, Istennek szent Anyja, könyörgésünket meg ne vesd szükségünk idején, hanem oltalmazz meg minket minden veszedelemtől"
Ezek a szentek nem könyörülhetnek és nem oltalmazhatnak meg senkit mert ugyanolyan emberek mit te vagy én. Erre csak Isten képes. Azt is emberek döntötték el hogy szentek legyenek. A vak is látja hogy kamu az egész. Csak a hozzád hasonló fanatikusok nem akarják megérteni.
Nem mondom hogy egyetértek bárki szentté avatásával is, mellesleg baptista vagyok, nem katolikus, így aztán a fanatizmus is elég értelmetlen vád tőled.
Ettől függetlenül, ha nekem nincsenek is szentjeim, még meg tudom érteni, és fel tudom fogni mit jelent, amikor egy katolikus, ahogyan azt írták már itt is, a szentjeik égi közbenjárását kérik az imáikban.
Amivel vádaskodsz azt még mindig kizárólag a te szádból hallottam, keresztényekéből sosem, így nem kicsit megkérdőjelezhető az egész gondolatmeneted. És még mindig nem sikerült meghatároznod hogy a szent és az isten miért jelentené ugyanazt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!