Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Szentháromság. Nincs is benne...

Szentháromság. Nincs is benne a Bibliában?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Sokat olvasom a Bibliát (3 nyelven is) és nagyon szeretném Istent helyesen szolgálni. Mindenekelőtt szeretném leszögezni, hogy a kérdés nem provokáció, és nem nézek le senkit a hite miatt, hiszen bármelyik vallásban lehetnek jó emberek. De, én abban hiszek amit a Biblia mond. Tehát akkor a kérdéshez a magyarázat:

1. Olvastam egy független enciklopédiában, hogy a Szentháromság nem volt része az apostoli tanításnak, csak 300 valamennyiben egy Római császár nyomására iktatták be. Tehát ezek szerint nem eredeti tanítás.

2. A Bibliában sehol sem találtam ezt a szót, vagy valamilyen erre utaló jelet.

3. Ahogy a GYIK-en olvasgattam erről a témáról, a következő dolgot vettem észre:

A Szentháromság tagadók felhozzák azt a verset, hogy Jézus azt mondta "Az Atya nagyobb nálamnál", erre írják rögtön, akik hisznek a háromságban, hogy ezt emberként mondta. Igen ám, DE AZT IS emberként mondta, hogy egyenlő az Atyával. Tehát akkor ez nem lehet érv a Szentháromság mellett, mert akkor szelektálunk.

4. Amikor az egyik evangéliumban olvastam róla, hogy Jézus mondta, hogy az Atyjával egyenlő, utána azt is kérte, hogy legyenek ugyanígy a tanítványok is egyenlőek vele és az Atyával. Tehát akkor ők is istenek?

5. A kereszténység mondhatni a zsidó vallásból ered. Ők Jahvét imádták, nem pedig a Szentháromságot, a környező népekkel ellentétben. Jézus pedig zsidó volt, sőt Ésaiás tekercsét is olvasta a zsinagógákban.

Mindezek fényében erősen Biblia ellenesnek gondolom ezt a dogmát, de szeretném meghallgatni a véleményeket, hátha lesznek érdekes és helytálló érvek.


2015. júl. 15. 20:05
1 2 3 4
 31/38 A kérdező kommentje:

*százalékos.

Ezt az egészet egybe is lehetett volna írni, bocsi :D

2015. júl. 16. 22:32
 32/38 anonim ***** válasza:

na akkor nézzük szám szerint, Kérdező.


Egy -> felbomlik kettőre -> visszaegyesül Eggyé.


Egy= Az Isten, az Abszolútum

(akivel a materialisták összeszokták keverni a kicsi, pökkhendi egojukat:D)

Kettő: Az Atya és a Fiú. Az Atya, aki szüli Fiát

(az inkarnációt a régiek így fejezték ki)

Három= a fenti sorban a -> -> a létesülés és a visszalépés a Létbe (Aki az Egy. Az Abszolútum)(aki nem egy létesült entitás, hanem a LÉT - Esse est Deus [link] )

2015. júl. 17. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/38 anonim ***** válasza:

mielőtt valaki elszámolná magát, hozzáteszem: az Abszolútum - tiszta potencialitás - anyagát tekintve :semmi

A keletiek "üressége".

Megpróbálom szemléletesen:

Ha valami létesül (kilép a potencialitásból - potentia in actu) akkor rögtön három keletkezik

1.kint 2.bent és a 3.határ.

De hát így létesültünk mi is, emberek.


"Ki vagy? a határtalan, mely fogantatásodkor a határok közt megjelent." Weöres S.

[link]

2015. júl. 17. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/38 anonim ***** válasza:

Nem nem kérdező!

Itt nem az a baj, hogy nem látod a lényeget, hanem az, hogy nem akarod elfogadni.

És nem is fogod elfogadni még akkor sem ha maga Jézus mutatná meg neked.

Pl mint itt;


(Jn 7:33)

"Monda azért nékik Jézus: Egy kevés ideig még veletek vagyok, és majd ahhoz megyek, a ki elküldött engem."

És én kérem az Atyát, és más vígasztalót ád néktek, hogy veletek maradjon mindörökké.

Az igazságnak ama Lelkét: a kit a világ be nem fogadhat, mert nem látja őt és nem ismeri őt; de ti ismeritek őt, mert nálatok lakik, és bennetek marad.

Nem hagylak titeket árvákul; eljövök ti hozzátok."

(Ján.14:16-18)

"és ímé én ti veletek vagyok minden napon a világ végezetéig. Ámen!"

(Mt.28:20)


Itt ki van velünk a világ végezetéig, Jézus vagy a Szentlélek?

A János 14,16-ban azt mondja, hogy elküld egy más vigasztalót aki velünk bennünk lesz a világ végezetéig.

A Máté 28,20-ban viszont azt mondja, hogy ő maga van velünk a világ végezetéig.

Megmagyaráznád?

2015. júl. 17. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/38 fairi1 ***** válasza:

# 32/34


lefordítva 21.századi nyelvre:

volt isten aki küldött egy "drón"-t,személyiséggel és megfelelő képességekkel és hatalommal felruházva, és ahogy elvégezte dolgot, asszimilálta újra isten.

Sok filozófia zöldség helyett már adottak olyan szakszavak,amiket azért könnyebb körülírni a fantáziavilágodat.


Jók szakkifejezéseid, van a Lét és van a LÉT, meg egy cikk amit úgyse ért senki, max aki írta.

2015. júl. 17. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/38 anonim ***** válasza:

"Hogyan eredhetne a zsidó vallásból, ha a zsidó rabbik Jézus Krisztust a vallásukra hivatkozva istenkáromlónak bélyegezték és kivégeztették? "


Az apostolok is zsidók voltak, ezt is gondold végig.


Kérdezőnek: ne ragadj le a részletekben. Olvasd az Újszövetséget és tartd annak a Szent Szellemet és Istent, ahogy ott írják, mert az az igazság. MAjd a Szenz Szellem megmutatja a kérdésedre a választ. Te testben keresed rá a választ, ő pedig szellemben világítja majd meg

2015. júl. 20. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/38 szp72 ***** válasza:

A Szentháromság egy teológiai szakkifejezés, amely így, ezzel a szóval valóban nem szerepel a Bibliában. A tartalma azonban igen.


A Biblia leírja, hogy az egyetlen Istennek van egy Fia, aki egy másik személy ugyan, de mélységes egységet alkot vele. Mindenét neki adja, a teljes valóját, a teljes hatalmát, a teljes lelkét, a teljes szellemét, az egész mindenét. Két személy birtokolja ugyanazt az egyetlen végtelen teljességet, ugyanazt az egyetlen isteni lényeget, ugyanazt az egyetlen isteni szellemet, ugyanazt az egyetlen teremtő erőt, ugyanazt az egyetlen isteni hatalmat, ugyanazt az egyetlen isteni dicsőséget. Erre az egységre nem igen lehet példát mondani az emberi világunkból. Talán valami olyasmi, mintha két emberi személy birtokolna egyetlen emberi testet.


Ennek a mély egység oka, hogy Isten a szeretet, a teljes önátadás. Istennek mindig szüksége volt egy olyan valakire, akinek képes önmagát teljes mértékben odaadnia. A Fiút tehát az Atya szülte, ő adta neki az életet, és ő adott neki mindent, de ez a szülés egy örök szülés, egy időtlen szülés.


A Fiú mivel valóban mindent megkapott az Atyától, s az Atya semmit sem tartott vissza magának, ezért a Fiú lényegében egyenlő vele.

Az Atya azért és csak annyiban nagyobb a Fiúnál, mert ő a szülő, ő a kezdeményező. A Fiú tehát nem csak embersége miatt és embersége alatt kisebb az Atyánál, hanem a fiúságánál fogva is, de semmi másban. Kisebb, mert nem ő az örökítő, de lényegében egyenlő vele, mert mindent örökölt.


De hogy jön ide a harmadik személy: a Szentlélek? A Biblia úgy beszél róla, mint az Atya és a Fiú közös tulajdonáról, aki azonban mégis személy, méghozzá egy Atyától és a Fiútól különböző harmadik személy.

Az általam hallott legjobb magyarázat szerint, (tehát ez már így nincs benne a Bibliában) a Szentlélek az Atya és a Fiú teljes egysége és eggyé válása. Ha két személy eggyé válik, az nem lesz se személytelen, se egyik, se másik személy, hanem egy titokzatos harmadik, egy egyesült személy.


A Szentháromság tagadók szerint

A Fiú egy teremtmény, holott teremtő Isten. (Jn 1,1-3)

Egy angyal, holott nem angyal. (Zsid 1, 1-13)

Akit nem szabad imádni, holott mindenki imádja. (Jel 5,12-14)

2015. júl. 21. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/38 anonim ***** válasza:

köszönet a 37-ért, jó is,szép is

Hogy "ki a nagyobb" arról egy Rilke vers:


"Az atya vagyok. Ám a fiú több:

minden, ami az atya vala, sőt,

az is, ami nem lett, naggyá benne ér.

A visszatérés ő és a jövő,

az öl ő és a tenger ő…"

[link]

2015. júl. 21. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!