Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » "Aki engem látott, látta az...

"Aki engem látott, látta az Atyát is. " Mit jelentenek Jézus ezen szavai?

Figyelt kérdés
János 14:9
2009. máj. 22. 06:41
1 2 3 4 5 6 7 8
 31/72 anonim ***** válasza:
11%

szövegkörnyezet cáfolya..........amugy Jézust hamisan vádolták hogy ö Isten ...holot Isten fia volt.Ő Isten képmása nem a kép csak a mása.Kolosszeieknek 1:15 -"Aki engem látott, látta az Atyát is. " EZT AZÉRT MONTA MERT

Jézus — Isten volt?....NEM

Az időszámításunk szerinti negyedik században fogalmazta meg a római katolikus egyház papsága a háromság tanát, amely azt állítja, hogy Jézus egyenlő az Atyjával és része egy három személyű istenségnek. Azonban sok gondos Biblia-tanulmányozó úgy tartja, hogy a Szentírás valójában nem támogatja ezt a széles körben elterjesztett tantételt.

A The New International Dictionary of New Testament Theology (Az újszövetségi teológia új nemzetközi szótára) 2. kötete (1976) fejtegeti ezt a kérdést. Elismeri, hogy van „néhány Ú[j] T[estamentumi] szöveg, amely felveti a kérdést, hogy vajon Isten Fiát is Istennek kell-e nevezni”. De mi az általános kép, amelyet az „Új Testamentum”-ban, vagyis a Keresztény Görög Iratokban találunk? Ez a szótár megállapítja:

„Jézus Krisztus nem bitorolta Isten helyét. Az ő egysége az Atyával nem jelent abszolút létazonosságot. Noha Isten Fia emberré válása előtti létében Isten formájában volt, ellenállt annak a kísértésnek, hogy egyenlő legyen Istennel. (Fil 2:6) Földi létében engedelmes volt Istennek a kereszthalálig. (Fil 2:8) Ő nem szerzője, hanem közvetítője a megmentésnek (2Kor 5:19; Kol 1:20; Zsid 9:15), az Isten Báránya, aki hordozza a világ bűneit. (Ján 1:36) Földi munkájának befejezése után Isten valóban feltámasztotta az ő jobbjára (Ef 1:20; 1Pét 3:22) és felruházta a mennyei Kyrios, Úr méltósággal. (Fil 2:9f) De még mindig nem tétetett egyenlővé Istennel. Bár teljesen összhangban van Istennel, alá van rendelve neki. (cf. 1Kor 15:28) Ez igaz az ő helyzetére mint örökkévaló mennyei főpapéra is a szentélyben a Zsidókhoz írt levél szerint. (Zsid 9:24; 10:12f; cf. Zsolt 110:1) Ő képvisel minket Isten előtt. (cf. Róma 8:34 is) A Jelenések 1:13 ff. a mennyei ember Fiát úgy írja is le megjelenésében, mint az ,Öregkorú’ (Isten) vonásait a Dániel 7-ben; ez nem azt mondja, hogy Krisztus egyenlő Istennel. A Jelenések mindenütt különbséget tesz Isten és a ,Bárány’ között.

Valójában a Szentírás átfogó képe arra a tényre mutat, hogy Jézus nem Isten volt, mint ahogy a háromságtan állítja.

2009. jún. 13. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/72 anonim ***** válasza:
58%

én és az Atya egy vagyunk.

Jn 10, 30


18Jézus odalépett hozzájuk, és így szólt: "Én kaptam minden hatalmat égen és földön. 19Menjetek tehát, tegyétek tanítványommá mind a népeket! Kereszteljétek meg őket az Atya és a Fiú és a Szentlélek nevére, 20és tanítsátok meg őket mindannak a megtartására, amit parancsoltam nektek. S én veletek vagyok mindennap, a világ végéig."

Mt 28,18-20


"Vizsgálódásunk következő sokkoló felismerése az Őrtorony bibliahamisítása volt, az Új Világ Fordítás. A Társulat fordította ezt a saját Szentírás változatát az 1950-es években, hozzátéve, törölve és megváltoztatva azt, ahogy szükséges volt a nem megszokott tanításaik és hittételeik támogatásához. Továbbá az Őrtorony Társulat elutasította, hogy azonosítsa a Bibliájukat készítő Fordító Bizottság tagjait, kijelentve, hogy ők nagy irodalmi munkájuk teljes dicsőségét Istennek szeretnék adni. Ámde nyilvánvaló okból szerettek volna a Fordító Bizottság tagjai névtelenek maradni, ugyanis nem volt nyelvi képzettségük egy ilyen vállalkozáshoz."

2009. jún. 13. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/72 anonim ***** válasza:
11%

János 17:22,23-Megosztotam velük a dicsöségemet, amelyben részesitettél,hogy egy legyenek, amint mi egy vagyunk:én bennük, te bennem, hogy Így ők is teljesen egy legyenek,s megtudja a világ, hogy te kültél engem, és szereted őket,amint engem szerettél."Aki engem látott, látta az Atyát is.Jézus nem a saját erdekében jöt nem ö az ATYÁT KÉPVISELTE AZ Ö AKARATÁT CSELEKETE EZÉRT KEVERIK ÖSSZE ÖKET EGYESEK ELSÖ SZÁZADBAN KÜLÖMSÉGET TETTEK KÖSZTÜK A TANITVÁNYAI... HA JEZUS TANITVÁNYA VAGYUNK AKOR TUDJUK MIRE GONDOLT JÉZUS AMIKOR EZT KIJELENTETTE,"Aki engem látott, látta az Atyát is. "Ha bizonyos címet vagy megjelölést a Bibliában több helyen is meg lehet találni, nem szabad elhamarkodottan arra következtetni, hogy biztosan mindig ugyanarra a személyre vonatkozik. Különben ez a fajta érvelés ahhoz a megállapításhoz vezetne el minket, hogy Nabukodonozor Jézus Krisztus volt, mivel mindkettőjüket ’királyok királyának’ nevezi a Biblia (Dán 2:37; Jel 17:14); s hogy Jézus tanítványai tulajdonképpen Jézus Krisztus voltak, mivel a tanítványokról is, és Jézusról is ezt olvassuk: „a világ világossága” (Máté 5:14; Ján 8:12). Mindig figyelembe kell vennünk a szövegkörnyezetet, és a Biblia azon más helyeit is, ahol ugyanaz a kifejezés.Micsoda kusza ellentmondásban és zavarban találják magukat azok, akik azt állitják, hogy Jézus és az Atya egy Isten. Ez azt az elképzelést sugallná,hogy a mi Urunk,Jézus képmutatóan viselkedett,amikor a földön járt, és csak úgy tett,mintha Istenhez imátkozna,holott Ő Maga is ugyanaz az Isten volt...Azonkivül az Atya mindig is halhatatlan volt,ezért nem halhat meg.Hogyan halhatott meg akkor Jézus....AZ Apostolok mindnyájan hamis tanúk, amikor azt állitják,hogy Jézus meghalt és feltámat,ha ugyanakkor nem halt meg. Az SZENTIRÁSOK azonban kijelentik,hogy Ő IGENIS MEGHALT. 2Timóteus 4:1-8.-Az evangéliumnak és Isten országának hirdetése az EGYHÁ LEGSULYOSAB KÖTELEZETSSÉGE.Ezek akik felforgatták a lakott földet, itt is jelen vannak (Csel 17:6).

A korai misszionáriusok számtalan embernek segítettek elfogadni a keresztényiséget. Fülöp például lement Szamáriába, ahol a sokaság odafigyelt azokra, amiket mondott (Csel 8:5–8). Pál sokfelé utazott különböző társakkal, és Cipruson, Kis-Ázsia egyes részein, Makedóniában, Görögországban és Itáliában prédikálta a keresztény üzenetet. Mind zsidóknak, mind görögöknek nagy tömege lett hívővé azokban a városokban, ahol prédikált (Csel 14:1; 16:5; 17:4). Titusz Krétán szolgált (Tit 1:5). Péter sokat munkálkodott Babilonban, és mire megírta első levelét – i. sz. 62–64 körül –, a keresztények munkáját már jól ismerték Pontuszban, Galáciában, Kappadóciában, Ázsiában és Bitíniában (1Pét 1:1; 5:13). Milyen izgalmas idők voltak azok! Olyannyira buzgók voltak ezek az első századi keresztény prédikálók, hogy az ellenségeik azzal vádolták őket, hogy „felforgatták a lakott földet” (Csel 28:22).

1Korintus 1:20-31-Isten azonban azt választotta ki,ami a világ szemében balga,hogy megszégyenitse a bölcseket,s azt választotta ki, ami a világ előtt gyünge, hogy megszégyenitse az erőseket,s ami a világ előtt alacsonyrendű és lenézett,azt választotta ki az Isten, a seminek látszókat, hogy megsemmisitse azokat ,akik valaminek látszanak.IGY SENKI SEM DICSEKEDHET ISTEN ELŐT.1 KORINTUSIAKNAK 4:10-13.Jakab 4 :10-12.-Alázkodjatok meg az Úr előtt,és akkor megdicsőit benneteket.Ne rágalmazzátok egymást, tesvérek .Aki testvérét megrágalmazza vagy itélkezik testvére fölött,az a törvényt rágalmazza,<KRISZTUS TÖRVÉNYE ALLAT VAGYUNK HA KÖVETÖI VAGYUNK>és a törvény fölöt itélkezik.Ha a törvény fölött itélkezel, a törvénynek ahelyett , hogy megtartanád,a birája vagy .Egy a törvényhozó és a biró, aki megmenthet vagy tönkretehet. Ki vagy,hogy itélkezel felebarátod fölött...<ajálom figyelmendbe a Máté5:22>.......Jézus soha nem akart egyenlö leni AZ Ő Atyájával

..Filippiekhez6-11-az Atya Isten dicsüségére ..1Korinthusiakhoz 15:24-28-Mert Isten mindent az ő lába alá vetett. Amikor peddig azt mondja, hogy minden alá van vetve ,nyilvánvaló,hogy annak kivételével,aki neki alávetett mindent.Amikor pedig majd alávettetett neki minden, akkor MAGA A FIÚ IS ALÁVETI MAGÁT ANNAK ,AKI ALÁVETETT NEKI MINDENT,HOGY ISTEN LEGYEN MINDEN MINDENKINEK........Ebböl is látcik hogy Jézus és Atya nem egyelöek hatalomban ,Jézus aboll a célbol kap minden hatalmat hogy Atyát dicsöitse és leroncsa Sátán minden munkáit-1János 3:8.Sátán Isten elen felázat és mindig törekszik a poziciojára szuverinitás vitakérdését ö vetette fel az Édenben.Ne feledkezz meg arról, hogy nemcsak az édeni lázadókra hatottak ki a történtek. Angyalok milliói figyelték az eseményeket (Jób 38:7; Dániel 7:10). Az, ahogyan Jehova a lázadásra reagált, nagyon is érintette őket, és végső soron minden értelmes teremtményt. Nos, mit tett Jehova? Megengedte Sátánnak, hogy mutassa meg, hogyan uralkodna ő az emberiség fölött. Azt is hagyta, hogy az emberek önmagukat kormányozzák Sátán irányításával.

.ime példák LUKÁCS 4:6,7,8...LUCIFER VAGYI SÁTÁN.. ISTEN POZICIOJÁRA TÖREKSZIK IGEN ..Ésaiás proféta könyve 14:12-14.Ezékiel 28:1-3,13-19-Tirusz Sátán egyéniségét tükrözi visza EZÉRT isten haragja van rajta. Jelenések 20:1-15;Jelenásek12:9-17-ezért nem népszerü a Biblián alapulo igazság;Levetették hát a nagy sárkányt, az őskígyót, akit Ördögnek és Sátánnak neveznek, aki az egész lakott földet félrevezeti; levetették őt a földre, és az angyalait is levetették vele együtt.  És hallottam, hogy egy harsány hang ezt mondja az égben:

„Most lett meg a megmentés, az erő és a királyság a mi Istenünktől, és az ő Krisztusának hatalma, mert levetették testvéreink vádlóját, aki éjjel-nappal vádolja őket a mi Istenünk előtt!  És legyőzték őt a Bárány vére miatt és tanúskodásuk szava miatt, és még a halállal szemben sem volt kedves a lelkük.  Ezért örvendjetek, ti egek, és ti, akik azokban lakoztok! Jaj a földnek és a tengernek, mert lejött hozzátok az Ördög nagy haraggal, mivel tudja, hogy rövid ideje van.”Jehova ugyanígy tudja, hogy minden tiszta szívű embernek és angyalnak jó lesz az, ha láthatják, hogy Sátán és lázadó társai kudarcot vallanak, és hogy az emberek képtelenek önmagukat kormányozni. A régen élt Jeremiáshoz hasonlóan ők is megtanulják a következő fontos igazságot: „Jól tudom, ó, Jehova, hogy a földi embernek nincs hatalmában az ő útja. Még csak lépteit sem irányíthatja a járókelő ember” (Jeremiás 10:23).


MÁTÉ 6:9,10-JÖJJÖN EL ORSZÁGOD,LEGYEN MEG AZ AKARATOD, MINT A MENNYBEN ,ÚGY A FÖLDÖN IS.Isten uralmát kérjük

Dániel 2:44-nem a szivben van Isten országa hanem ez valoságos kormányzat amit hirdetni kell-Máté 24:14-Az Isten országának ezt az evangéliumát hirdetni fogják az egész világon, bizonyságul minden népnek.Csak akkor jön el

a vég. Te eszt teszed ,mert Jézus igaz követöi ezt teszik nemcsak imátkoznak érte.

2009. jún. 14. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/72 anonim ***** válasza:
79%

A Szentháromság minden tagja Isten: Az Atya is Isten: János 6:27; Róma 1:7; 1 Péter 1:2. A Fiú is Isten: János 1:1, 14; Róma 9:5; Kolossé 2:9; Zsidók 1:8; 1 János 5:20. A Szentlélek is Isten: Apostolok Cselekedetei 5:3-4; 1 Korinthus 3:16 (Megtelni Szentlélekkel – Róma 8:9; János 14:16-17; Apostolok Cselekedetei 2:1-4).


Atya, Fiú, Szentlélek


Szentháromság Egy Isten.


Akadtak azonban a nép között hamis próféták is, amint közöttetek is lesznek tévtanítók akik kárhozatos eretnekségeket terjesztenek, megváltó Ürukat tagadják és gyors pusztulást zúdítanak magukra. Számosan szegödnek társukul a kicsapongásban, és miattuk becsmérlik majd az igaz utat. Kapzsiságukban hízelgö szavakkal ki is fosztanak majd titeket. De régóta készen áll már számukra az ítélet: kárhoztatásuk nem alszik el.'

2Pét 11, 1-3


Jehova Hamis Tanúi talás észheztérnek Szent Péter figyelmeztetésétöl.

2009. jún. 14. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/72 anonim ***** válasza:
9%

Jelenések 19:1–3).

2

Bizony alleluja, vagyis „dicsérjétek Jahot”! A „Jah” kifejezés rövidített formája Isten nevének, a Jehova névnek. Erről a zsoltáríró buzdító szavai jutnak az eszünkbe: „Minden, mi lélegzik, dicsérje Jahot! Dicsérjétek Jahot!” (Zsoltárok 150:6). János ebben a látomásban kétszer is hallja, amint az ujjongó égi kórus azt énekli, hogy alleluja! Ez az igazság isteni kinyilatkoztatásának folytonosságát fejezi ki. A Keresztény Görög Iratok Istene ugyanaz, mint a korábbi Héber Iratok Istene, és az ő neve Jehova.

1Kor 15:27, 28, ÚRB: „Isten mindent az ő [Jézus] lába alá vetett. Amikor pedig azt mondja, hogy minden alá van vetve, nyilvánvaló, hogy annak kivételével, aki neki alávetett mindent. Amikor pedig majd alávettetett neki minden, akkor maga a Fiú is aláveti magát annak, aki alávetett neki mindent, hogy Isten legyen minden mindenekben.”

Jehova ezt mondja az Ézsaiás 43:10-ben: „Előttem nem lett isten, és utánam sem lesz.” Vajon ez azt jelenti, hogy mivel az Ézsaiás 9:5-ben (9:6, ÚV) Jézus Krisztust prófétailag úgy nevezik, hogy „Erős Isten”, ezért Jézusnak meg kell egyeznie Jehovával? A szövegösszefüggés ismét rávilágít arra, hogy nem erről van szó. A bálványimádó nem zsidó nemzetek egyike sem alkotta meg istenét Jehova előtt, mert őelőtte senki sem létezett. A jövőben sem teremthet senki sem igaz, élő istent, aki képes lenne előre megmondani a jövőt (Ézs 46:9, 10). Ez azonban nem jelenti azt, hogy Jehova sohasem hozott létre senkit, akit jogosan megillet az isteni rang (Zsolt 82:1, 6; Ján 1:1, ÚV). Az Ézsaiás 10:21 Jehovát ’erős Istennek’ nevezi, éppen úgy, ahogy az Ézsaiás 9:5 (9:6, ÚV) Jézust, de csakis Jehovát nevezik ’mindenható Istennek’ (1Móz 17:1, kiemelés tőlünk).

Ha bizonyos címet vagy megjelölést a Bibliában több helyen is meg lehet találni, nem szabad elhamarkodottan arra következtetni, hogy biztosan mindig ugyanarra a személyre vonatkozik. Különben ez a fajta érvelés ahhoz a megállapításhoz vezetne el minket, hogy Nabukodonozor Jézus Krisztus volt, mivel mindkettőjüket ’királyok királyának’ nevezi a Biblia (Dán 2:37; Jel 17:14); s hogy Jézus tanítványai tulajdonképpen Jézus Krisztus voltak, mivel a tanítványokról is, és Jézusról is ezt olvassuk: „a világ világossága” (Máté 5:14; Ján 8:12). Mindig figyelembe kell vennünk a szövegkörnyezetet, és a Biblia azon más helyeit is, ahol ugyanaz a kifejezés„ISTEN VOLT AZ IGE”

A János 1:1-ben ezt olvashatjuk: „Kezdetben volt az Ige [a Szó], az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige” (Katolikus fordítás). János apostol ugyanennek a fejezetnek egy későbbi versében egyértelművé teszi, hogy „a Szó” Jézus (János 1:14). Mivel azonban Istennek nevezi a Szót, némelyek arra a következtetésre jutnak, hogy a Fiú és az Atya minden bizonnyal ugyanannak az Istennek a részei.

Ne feledjük, hogy a Bibliának ez a része eredetileg görögül íródott. Később a görög szöveget lefordították más nyelvekre. Ám néhány bibliafordító nem úgy fogalmazott, hogy „Isten volt az Ige”. Miért nem? A bibliai görög nyelvről szerzett ismereteik alapján arra következtettek, hogy másképpen kell fordítani ezt a részt. Vajon hogyan? Íme néhány példa: „A Logosz [a Szó] isteni volt” (A New Translation of the Bible). „És isten volt az íge” (Kecskeméthy-fordítás, 1931). „A Szó Istennel volt, és ugyanolyan természetű volt, mint ő” (The Translator’s New Testament). Ezek szerint a fordítások szerint a Szó nem maga Isten. De mivel a Szó magas rangot tölt be Jehova teremtményei között, ’istennek’ nevezhető. Az „isten” szó ebben az esetben azt jelenti, hogy ’hatalmas’.

BŐVÍTSD AZ ISMERETEIDET!

A legtöbben nem értik a bibliai görög nyelvet. Akkor honnan tudhatjuk, hogy mire is gondolt János apostol? Vegyünk egy példát: Egy tanár elmagyaráz valamit a tanulóknak. Ők azonban nem értenek egyet abban, hogy miként kell értelmezni a magyarázatot. Hogyan lehet lezárni az ügyet? Megkérhetik a tanárt, hogy fejtse ki bővebben az adott témát. Biztosan jobban megértik, ha további tényeket ismernek meg. Ehhez hasonlóan könnyebb felfognunk a János 1:1 jelentését, ha megpróbálunk többet megtudni Jézus pozíciójáról János evangéliumából. A további tények ismerete hozzásegít, hogy helyes következtetésre jussunk.

Például figyeljük meg, mit ír János az 1. fejezet 18. versében: „Istent [a Mindenhatót] e g y ember sem látta soha.” Jézust, a Fiút ellenben látták az emberek, hiszen János ezt mondja: „az Ige [Jézus] testté lett, és közöttünk élt. Láttuk dicsőségét” (János 1:14, Kat.). Akkor hogyan lehetne a Fiú része a mindenható Istennek? János azt is kijelenti, hogy a Szó „Istennél” volt. De hogyan lehet valaki valakinél, ha ő ugyanaz a személy? Ezenfelül a János 17:3-ban feljegyzettek szerint Jézus egyértelműen megkülönbözteti önmagát az égi Atyjától. ’Az egyedüli igaz Istennek’ nevezi az Atyját. És János az evangéliuma vége felé így összegzi a dolgokat: „Ezek . . . azért lettek leírva, hogy higgyétek, hogy Jézus a Krisztus, az Isten Fia” (János 20:31). Figyelemre méltó, hogy János nem Istennek, hanem Isten Fiának nevezi Jézust. Ez a kiegészítő információ János evangéliumából megmutatja, hogyan kell érteni a János 1:1-et. Jézus, a Szó abban az értelemben „isten”, hogy magas a rangja, de ő nem ugyanaz a személy, mint a mindenható Isten.

KERESS MEGERŐSÍTÉST!

Most gondolj megint a tanár és a tanulók példájára. Tegyük fel, hogy némelyek még mindig kételkednek, pedig meghallgatták a tanár kiegészítő magyarázatát. Mit tehetnek? Egy másik tanártól további információt kérhetnek az adott témakörben. Ha ez a tanár megerősíti a kollégája magyarázatát, azzal eloszlatja a legtöbb diák kételyeit. Ugyanígy te is, ha nem vagy benne biztos, hogy mit akart mondani Jézus és a mindenható Isten kapcsolatáról János, a bibliaíró, fordulj felvilágosításért egy másik bibliaíróhoz. Például nézd meg, mit írt Máté. Ennek a világrendszernek a végével kapcsolatban így idézte Jézus szavait: „Azt a napot és azt az órát senki nem tudja, sem az egek angyalai, sem a Fiú, csak az Atya” (Máté 24:36). Hogyan erősítik meg ezek a szavak azt, hogy Jézus nem a mindenható Isten?

Jézus kijelenti, hogy az Atya többet tud, mint a Fiú. Pedig ha Jézus a mindenható Isten része lenne, akkor ugyanazokat a tényeket ismerné, mint az Atyja. Logikus, hogy a Fiú és az Atya nem lehet azonos. Valaki esetleg felvetheti, hogy Jézusnak kétféle természete volt, és itt éppen emberként szólt. Még ha ez igaz lenne is, mi van a szent szellemmel? Ha az ugyanannak az Istennek a része, mint amelyiknek az Atya, akkor miért nem mondta Jézus, hogy a szent szellem tudja azt, amit az Atya tud?

Miközben folytatod a Biblia tanulmányozását, sok olyan bibliaverssel fogsz találkozni, amely érinti ezt a kérdéskört. Látod majd, hogy megerősítik az Atyára, a Fiúra és a szent szellemre vonatkozó igazságot (Zsoltárok 90:2; Cselekedetek 7:55; Kolosszé 1:15).

2009. jún. 14. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/72 anonim ***** válasza:

"BŐVÍTSD AZ ISMERETEIDET! "


[link]

2009. jún. 14. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/72 anonim ***** válasza:
0%

János 17:22,23-egyek legyenek, mint ahogy mi is egyek vagyunk "Aki engem látott, látta az Atyát is. " Mit jelentenek Jézus ezen szavai?


János 14:9 -Nem a Mindenhotó Isten volt a földön ,hisz őt nem láthatja ember élve.lásd-2Mózes33:20;János 1:18. Sok imájában Jézus mennyei Atyához imátkozot pld:Zsidóknak5:7,8. ....amiböl láthato hogy a MINDENHATO Atya a menyben volt és a szent szellemével<lelkével>támogatta.pld:János11:41,42. ApCsel 10:38-miképp kente fel az Isten a názáreti Jézust Szentlélekkel és hatalommal.S ő ahol csak járt,jót tett, meggyógyitotta az összes ördögtől megszállottat, MERT VELE VOLT AZ ISTEN. MÁSSZOVAL AZ Ő MINDENHATO ATYA...........................40,VERSBEN pedig feltámasztotta nem magát hanem fiát,és látható alakban megmutatta..41vers elmondja kiknek. Jézus dicsőitette....Mennyei ATYÁT ...Lásd:Máté11:25;János 8:54,55.. azt is tudta hogy ha nem tartja be parancsolatait neki sincs örök élete. Lásd:János 12:49,50.ezekböl és más irászövegböl egyérelmü hogy Máté 28:19-ben irt Atya ÉS A Fiu külöböznek egymástól és más értelemben eggyek ,amilyen értelemben a fent idézet irászövegben a tanitványai eggyek ugy mint AZ ATYA ÉS Fia is eggyek. Amugy két mindenható Isten nem lehet egy idöben...egyik kizárja a másikat.„Jézus Krisztus nem bitorolta Isten helyét. Az ő egysége az Atyával nem jelent abszolút létazonosságot. Noha Isten Fia emberré válása előtti létében Isten formájában volt, ellenállt annak a kísértésnek, hogy egyenlő legyen Istennel. (Fil 2:6)

ROMA6/9,10,11-Jézus a feltámadása után és elöte is az életét ISTENNEK ÉLTE ÉS ÉLI MOST IS.Én ezt hiszem hisz Jézus monta feltámadása után hogy felmegy ISTENÉHEZ ,ATYÁJÁHOZ….ÉS gyakorletilag ö el volt küldve a földre JÉZUS meg is kérdezte tanitványait hogy ki a nagyobb a küldö vagy a küldöt vagyis mikor megmosta tanitványai lábát …monta JÁNOS 13/16-bizony ,bizony,mondom nektek .Nem nagyobb a szolga uránál,sem a küldött annál ,aki külte.JÁNOS 8/29-JÉZUS KÜLDÖTT-ERGO AZ ATYA NAGYOBB Ö KISEBB ….VOJON JÉZUS nem elsö szülöt ?de a biblia szerint .. az ö Atya nem esöszülöt mert neki nincs kezdete,PLDÁUL..MIKOR SZÜLETETT A SZENT LÉLEK HA JÉZUS AZ ELSÖ SZÜLÖT?A fiunak ás az atyának van neve a szentlélaknek mért nincs?LÉTEZIK VAJON OJAN SZEMÉLY AKINEK NINCS NEVE?…..KÜLÖNBEN IS A HÁROMSÁG ütközik a bibliai ALAPELVEKEL pld.1KORINTHUSBELIEKHEZ IRT LEVÉL11/3,…..1KORINTH….15/27,28.stb.Főség alapelve 1 Kori 11:3-HOGY ALKALMAZA EZT AZ ALAPELVET JÉZUS LÁSUK Pld: János 12:49;János 17:4;Zsidóknak 5: 5-10,Jézus a szenvedéséből engedelmességet tanult.Jézus Hű Tanú és a Mindenhotó Isten tanitványa Lásd: Jelenések 1:5;2:26,27,28;3:14.vesd össze 1Timóteus 6:13.és Észaiás 50:4-11.János 5:19. JÉZUS SZÜLETÉSE:- PÉLDBESZÉDEK KÖNYVE ENGED BEPILANTÁST 8 fejezete 22-31versekben.Lásd„Mielőtt a hegyek megállapodtak, a dombok előtt születtem”

A bölcsességről szóló ihletett leírás a Példabeszédek könyvében így hangzik: „Maga Jehova hozott létre engem az ő útjának kezdetéül, legkorábbi műveként réges-régen . . . Még mielőtt a hegyek megállapodtak, a dombok előtt születtem én mintegy vajúdás közepette . . . Mikor az egeket készítette, ott voltam . . . akkor mellette voltam mint mestermunkás, bennem lelte gyönyörűségét nap mint nap, s én örvendeztem előtte minden időben . . . és amiben gyönyörűségemet leltem, az az emberek fiaihoz fűződik.”

Ez a szakasz nem beszélhet csupán az isteni bölcsességről vagy a bölcsességről mint fogalomról. Miért nem? Mert az itt leírt bölcsesség ’létre lett hozva’, vagyis meg lett teremtve Jehova útjának kezdeteként. Jehova Isten mindig létezett, és mindig bölcs volt (Zsoltárok 90:1, 2). Bölcsességének nem volt kezdete, az nem lett megteremtve, sem létrehozva. Nem ’vajúdás közepette született’. Továbbá az idézetben a bölcsességről az olvasható, hogy beszél és cselekszik, vagyis egy személyre utal (Példabeszédek 8:1).

A Példabeszédek könyve azt írja, hogy a bölcsesség régóta Jehova, a Teremtő mellett volt mint „mestermunkás”. Ez a leírás bizonyosan Jézusra utal. Már hosszú idővel a földrejövetele előtt olyan szorosan együttműködött Jehovával, hogy Isten Szava ezt mondja róla: „ő minden más előtt van, és általa hozatott létre minden más” (Kolosszé 1:17; Jelenések 3:14).

Isten Fiát helyénvaló bölcsességként bemutatni, hiszen ő volt az, aki feltárta Jehova bölcs szándékát és rendeleteit. Emberi létezése előtt Jézus volt Isten Szava, vagyis Szószólója (János 1:1). Olyan leírást is olvashatunk róla, hogy ő „az Isten ereje és az Isten bölcsessége” (1Korintusz 1:24, 30). Milyen gyönyörű jellemzése ez Isten Fiának, akit arra indított az emberek iránti szeretete, hogy az életét váltságul adja értük! (János 3:16).

Zsidóknak 5:11-Erről még sok mondanivalónk volna,de nehéz nektek kifejteni,mert közümbösen hallgatjátok. irta Szet Pál

2Tesszalonikiaknak1:7-9;2:1-12.-akik elkárhoznak,mert nem voltak fogékonyak az igazság szeretetére, ami üdvösségükre szolgált volna. Kedves Utókor,ha nem lettetek igazságosabbak,békeszeretőbbek és általában véve értelmesebbek,mint amilyen mi vagyunk(voltunk)-no,akkor vigyen el benneteket az ördög.Ezzel a jókivánsággal maradok(maradtam)tiszteletel:Albert Einstein (Egy időkapszulában elhelyezett levél 1936-ból.)

Kolosszeieknek 1 :9,10-amióta erről hallottunk,mi is szüntelenül imádkozunk értetek,és könyörgünk,hogy akaratát teljesen ismerjétek,nagy bölcsességgel és lelki megértéssel.Igy majd az Úrhoz méltón éltek,egészen az ő tetszése szerint,minden jótettben gyümölcsot hoztok,és az Isten ismeretében gyarapodtok. Rómaiaknak 12:1,2.-én ezt kivánom neked!

2009. jún. 15. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/72 anonim ***** válasza:
92%

Jehova Tanúi

(Jehovások, jehovisták,Jehovák)

A szövegben használt rövidítések: JT= Jehova Tanúi

ÖSZ= Ószövetség ÚSZ= Újszövetség


JT Jézus Krisztust nem tekintik Isten Fiának, hanem csupán embernek. Russel szerint Krisztus csupán "Isten első teremtménye, s ugyanolyan, mint az angyalok, főldrejővetele előtt Mihály arkangyal volt" (Élet 77.1). Holott Krisztus az evangéliumokban mint Fiú szerepel, aki semmiképp sem szakítható el az Atyától: "Aki nem tiszteli a Fiút, nem, tiszteli az Atyát sem, aki őt kűIdte" (Jn 5,23). Vele és a Szentlélekkel együtt örök Isten.

A Szentlelket személytelen isteni erőnek tekintik, pedig Jézus búcsúbeszédében úgy szól róla, mint Valakiről, nem pedig mint valamiről: "az igazság Lelke, aki az Atyától származik" (Jn 15,26), s aki megtanít mindenre, vigasztal, megerősít. JT a Fiú és a Szentlélek "leértékelésével" a kereszténység legfőbb tanítását, legnagyobb újdonságát, a Szentháromság-hitet vetik el

2009. jún. 15. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/72 anonim ***** válasza:
0%

2Ko 1:3- a mi Urunknak ISTENE és Atyja

Aki engem látott, látta az Atyát is. " Jézusnak személyiség zavarai voltak..nemhiszem csak utánozta égi Atyát! "háromságtan hívei számára az isteni Jahve vagy Jehova név" nem csak az egyik személyt jelöli, hanem magát az Istenséget (theotész, Kol 2:9), akiben három személyt tudnak azonosítani. A második személy neve "a Fiú" (ho hüiosz), emberi neve "Jézus", a küldetése szerint pedig "Krisztus.". A harmadik személynek igenis van neve, hiszen a Bibliában csak egy "Szent Lélek" van, ezért sokszor egyszerűen csak "a Lélek" (to pneuma). A "kereszténység egyházainak hívei" ugyanazt az Istent ugyanazon néven (Jehova / Jahve) imádják, mint Jehova Tanúi, csak azt állítják, hogy Jehova Isten több mint Atya: Fiú és Szentlélek is...... olvastam hogy azt irjátok Istennek több a személyisége. szerintem nem ...az ember is Isten képmására van teremtve mégsincs több személyisége csak ha szkizofrénniában szenved.Malakiás 3:5,6-nem változik meg az Igaz Isten azt mondja én meg nem változom....nem változtatja személyiségét!JÁNOS 4:20-24még

mit kell tudnunk és hinnünk Jézusról: Máté 7:21–23; János 4:25, 26 és 1Timóteusz 2:5, 6.

1Korint..1/21,Róma1/28,Róma1/18,Lukács10/22,Efézus6/11,12,13….Példabeszédek28/5,THESSALONIKABELIEKHEZ IROTT MÁSODIK LEVÉL 1/7-9;2/1-17.Galátziabeliekhez irt levél 1/1-9.,2Korint1/3,…1Korint2/11-16.-ISTENNEK SENKI SEM ÉRTE FEL AZ ÉRTELMÉT MÉG JÉZUS SEM OKTATJA AZ ATYÁT . Az isten dolgait sem ismeri senki ,hanemha az ISTENNEK LELKE….KICSODA TUDJA az Emberrek közül az ember dolgait , hanemha az embernek lelke ,a mely ő benne van.ISTENNEK van lelke mint az EMBERNEK ?MI A LÉLEK?Amugy az Egyház kormányszervezete igyekszik elérni, hogy ne használják Isten nevét az istentiszteleteken 2008.júni.29-töl a Vatikán Istentiszteleti és Szentségi Fegyelmi Kongregáciújában a világ minden részére küldütt utmutatoban... a pápa utasitására ..A Vatikán útmutatója azonban igyekszik ismét megerősiteni a katolikus egyház hagyományos álláspontját, mely szerint a tetragramot יהוה az Úr szóval kell helyettesiteni,mi több,Isten nevét,a JHVH-t(Jahve;régiesen-Jehova)nem szabad használni és kimondani a katolikus istentiszteleteken,az isten dicsérő énekekben és az imákban. János17:26, Máté 6:9;2Mózes3:15,Katolikus forditás Minden kereszténynek vágynia kell arra,hogy Isten neve meg legyen szentelve.Azzal,hogy a Vatikán megpróbálja elérni,hogy ne használják Isten nevét,tiszteletlenséget mutat Jehova és a elsöszülöt Fia iránt.Jehovának mivel stabil személyisége van 2Móz 20:5.Ezért a Malakiás idejében élö papok sorsára jutnak 2 fejezet 1,2.Malakiás 3:6-MERT ÉN VAGYOK JEHOVA MEG NEM VÁLTOZOM.Ezért hiszem hogy Jehova nem változtasa meg nevét.Jézus mivel a fia ö sem ,szet szellem (lélek)Isten ujja,tevékeny ereje kezze,ezért megbocsáthatatlan ellene vétkezni.Bibli madja egyik hejen jaj annak aki Isten kezébe esik..Jézus monta hogy ha ellene vétkeznek megbocsátatik de a szent szellem ellen vétkezik nem bocsátatik meg .A szent szellem azért tünik személynek mert Isten ujja vagyis keze amivel vezet ,segit fellemel ,vigesztal eszünkbejutat magbáthatjuk ha vezetésével elentétesen cselekszünk formál, ikletést ad igy irtá meg a bibliát is ,betölt, megtisztit,a szetszellemével teremntet vagyis ujjával formálta meg pld:Ádámot,Kötáblára felirta a tiz parancsot Jézus szentszellemel telve csodákat tet , 2Mó 32:16

2Ti 3:16

2Pt 1:20

(2Mózes 31:18) Amint befejezte Mózessel való beszédét a Sínai-hegyen, átadta neki a Bizonyság két tábláját, az Isten ujjával írt kőtáblákat.

(Máté 12:28) Ha viszont Isten szelleme által űzöm ki a démonokat, akkor valóban utolért benneteket az Isten királysága.

(Lukács 11:20) Ha viszont Isten ujja által űzöm ki a démonokat, akkor valóban elért benneteket az Isten királysága.

(2Korintusz 3:3) Mert nyilvánvaló, hogy Krisztus levele vagytok, melyet mi mint szolgák írtunk, amely nem tintával, hanem egy élő Isten szellemével van felírva, nem kőtáblákra, hanem hústáblákra, szívekre.

(2Mózes 8:19) A mágiát űző papok ezért ezt mondták a fáraónak: „Isten ujja ez!” Ám a fáraó szíve továbbra is konok maradt, és nem hallgatott rájuk, ahogy Jehova megmondta.

(2Mózes 12:12) Át fogok menni Egyiptom földjén ezen az éjjelen, és lesújtok minden elsőszülöttre Egyiptom földjén, embertől kezdve az állatig; és Egyiptom minden istene felett ítéletet tartok. Én vagyok Jehova.

(1János 3:8) Aki kitart a bűnben, az Ördögtől származik, mert az Ördög kezdettől fogva vétkezik. Az Isten Fia azért vált nyilvánvalóvá, hogy lerontsa az Ördög munkáit.

(Ezékiel 11:19) E g y szívet adok nekik, és új szellemet adok beléjük; bizonnyal eltávolítom a kőszívet testükből, és hússzívet adok nekik,

(Ezékiel 36:26) Új szívet adok nektek, és új szellemet helyezek belétek, és elveszem a kőszívet testetekből, és hússzívet adok nektek.

Egy becsületes bibliaolvasó kénytelen arra a következtetésre jutni, hogy a szent szellem nem személy, jóllehet a hivatalos egyházi vélemény személynek minősíti. Nézzük meg a következő bibliai beszámolókat:

1. A Biblia azt írja, hogy amikor Mária, Jézus édesanyja meglátogatta unokatestvérét, Erzsébetet, méhében a magzat megmozdult, „Erzsébet pedig betelt szent szellemmel” (Lukács 1:41). Ésszerű lenne azt képzelnünk, hogy egy személy ’betelik’ egy másik személlyel?

2. Keresztelő János úgy beszélt Jézusról a tanítványainak, mint aki őutána jön majd: „Én vízzel keresztellek titeket . . . , de aki utánam jön, erősebb nálam, akinek saruját sem vagyok méltó levenni. Az majd szent szellemmel . . . fog keresztelni titeket” (Máté 3:11). János aligha utalhatott személyként a szent szellemre, hiszen azt mondta, hogy a szent szellemmel keresztelni fogják az embereket.

3. Amikor Péter apostol egy római katonatiszthez és családjához látogatott el, Jézusról beszélt nekik, akit „szent szellemmel és erővel” kent fel Isten (Cselekedetek 10:38). Nem sokkal ezután „a szent szellem leszállt” a katonatiszt háznépére. A beszámoló szerint sokan ámultak, „hogy a szent szellem ajándéka a nemzetekből valókra is kitöltetik” (Cselekedetek 10:44, 45). Itt szintén olyan kifejezéseket találunk, melyek összeegyeztethetetlenek azzal a felfogással, hogy a szent szellem személy.

Nem szokatlan, hogy Isten Szava tárgyakat vagy fogalmakat személyesít meg, például a bölcsességet, a tisztánlátást, a bűnt, a halált és a ki nem érdemelt kedvességet (Példabeszédek 8:1—9:6; Róma 5:14, 17, 21; 6:12). Jézus maga is azt mondta, hogy „a bölcsességet igazságosnak bizonyítja minden gyermeke”, vagyis minden jó eredménye (Lukács 7:35). Nyilvánvaló, hogy a bölcsesség nem egy személy, akinek szó szerinti gyermekei lennének! Hasonlóképpen a szent szellem sem egy személy csupán azért, mert néhány helyen a Biblia megszemélyesíti.

A Biblia Isten működésben lévő erejeként azonosítja Isten szent szellemét. Tehát a Biblia héber szövegének pontos fordítása Isten szellemére úgy utal, mint ’tevékeny erejére’ (1Mózes 1:2). És ezt a nézetet támasztja alá egyértelműen a Biblia az elejétől a végéig (Mikeás 3:8; Lukács 1:35; Cselekedetek 10:38).

A népszerű hitnézettel ellentétben Isten nincs mindig mindenhol jelen. Ellenkezőleg, a szellemi birodalomban él, egy ’szilárd lakhelyen’ (1Királyok 8:39; 2Krónikák 6:39). A Szentírás ezen belül még egy konkrét helyre is utal, ahol Isten lakik, és ahol a „trónja” van (1Királyok 22:19; Ézsaiás 6:1; Dániel 7:9; Jelenések 4:1–3). ’Szilárd lakhelyéről’ azonban a szellemi és fizikai birodalom bármely szegletére el tud érni tevékeny erejével (Zsoltárok 139:7).

1879-ben Charles L. Ives bibliatudós helyesen ábrázolta Isten azon képességét, hogy egy meghatározott helyről használja fel az erejét. Ezt írta: „Azt mondjuk például: »Nyisd ki a zsalugátert, hadd jöjjön be a nap.« Ezen nem az igazi, betű szerinti napot értjük, hanem a nap sugarát, amely a napból indul ki.” Ehhez hasonlóan Istennek sem kell azokra a helyszínekre elmennie, ahol fel akarja használni a tevékeny erejét. Egyszerűen csak felhasználja szent szellemét, amellyel teremtésművének legvégső határaiig képes elérni. Ha megérted, mi is igazából a szent szellem, vagyis Isten tevékeny ereje, akkor bizalmad lehet abban, hogy Jehova be fogja teljesíteni az ígéreteit.

1-a szent szellem(1Mózes 1:2)

2-messzire ér el Isten szent szelleme(Zsoltárok 139:7)

3-a szent szellem nem egy személy(Cselekedetek 10:44, 45)

2009. jún. 16. 01:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/72 anonim ***** válasza:
84%
Az Egyházak Világtanácsa (a Katolikus Egyházon kívüli keresztény közösségek világszervezete) szerint azok a keresztények, akik a Szentháromság nevére veszik fel a keresztséget. Ezzel a Katolikus Egyház ís egyetért. Bár JT-nál van keresztség, ez rendszerint csak "Jehova nevére" történik. De még ha emlegetik is alámerítkezésnél az Atya, Fiú, Szentlélek nevét, akkor is világos: tudatosan elvetik a Szentháromságot, tehát nem tekinthetők keresztényeknek! JT közösségét álkeresztény szektának nevezhetjük.
2009. jún. 16. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!