Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » A JT. Prédikátorainak ki van...

A JT. Prédikátorainak ki van adva, hogy a gyakori kérdések valláskritika és vallás oldalain is terjeszteni kell a "jó hírt"?

Figyelt kérdés
2011. ápr. 1. 18:49
❮❮ ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... ❯❯
 721/803 anonim ***** válasza:
0%

1János 5:7, 8


A Kár. ezt írja: „Mert hárman vannak, a kik bizonyságot tesznek a mennyben, az Atya, az Íge és a Szent Lélek: és ez a három egy. És hárman vannak, a kik bizonyságot tesznek a földön, a Lélek, a víz és a vér; és ez a három is egy.” (A B.—D. és a Káldi is tartalmazza ezt a háromságot támogató kitételt.) Az ÚV-ból azonban hiányzik az, hogy „a mennyben, az Atya, az Íge és a Szent Lélek: és ez a három egy. És hárman vannak, a kik bizonyságot tesznek a földön.” (A háromságot támogató részletet a Kat., ÚRB, KNB és Csia sem tartalmazza.)


A Kat. a következő jegyzetet fűzi a fenti, háromságot támogató részlethez: „Ez egyetlenegy görög szövegben sincs meg, sőt még a Szent Jeromos-féle fordítás régebbi példányaiból is hiányzik” (707. o.).


Lásd még idevonatkozóan a B.—D. lábjegyzetét, és a Jegyzetes Biblia (angol), 1984, Függelékét az 1580. oldalon.


Akkor ki hazudik megint?


Nem veszed észre, hogy belehamisított szövegekkel akarsz érvelni? Hányszor le lett ez is már itt leplezve, ezeken az oldalakon?!

Még a háromságot támogató legősibb szekta, a katolikus egyház is elismeri, hogy hamisítvány!

2011. jún. 20. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 722/803 anonim ***** válasza:

Sziasztok!


Megszeretném kérdezni, hogy nem unjátok még?


Mindegyikötök hajtogatja a maga igazát, pedig csak egy igazság van! Legyen a ti hitetek szerint!


Annyit fűznék hozzá kedves tanu, tanuk az utolsó ma 20:55-ös hozzászóláshoz, hogy számomra, (de úgy látom, nem csak számomra) elég szembetűnő, hogy fikázzátok a Károli fordítást, merthogy ez van benne, meg így van írva, és felhozzátok példának, érvelésetek bizonyítására, hogy milyen hazugság ez a fordítás. De amikor a Jehova kifejezést akarjátok bizonygatni akkor érdekes módon mindíg azzal jöttök, hogy még a Károliban is így van itt, meg ott...

Ez azért elég...

Az igenetek legyen igen , a nemetek legyen nem!


Ami nem tetszik az nem jó, ami tetszik az meg jó?


További jó vitatkozást, habár nem igazán hinném, hogy megtudnátok egymást győzni!


Krisztus nem erre tanított minket!

2011. jún. 20. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 723/803 Adonaielohim ***** válasza:
100%

Nem bizony, de ezeknek a szerencsétleneknek élveteg örömük van az ármánykodásban, ködösítésben, képmutatásban és hazudozásban, sunyiskodásban. Nem azért kérdeznek mert az egészséges tudomány érdekli őket hanem azért kell nekik egy válasz, hogy kötekedhessenek, holott nyilvánvaló minden a Szentírásból. Kit érdekel a szabadkőműves újvilágrend hazug fordítás? Hol érdekel engem egy bálványimádó történelmi sátáni egyház lábjegyzete a Károli féle bibliához? Ami nekik tettszi azt fogadják el nem pedig az Isten Igéjét. Nekik mindegy kik hazugok és bálványimádók ha az érdekük diktálja maguk mellé sorakoztatják őket. teszek a bálványimádó katolikus lábjegyzetekre meg a szellemi trágya újvilágferdítésre is ami szintén hazug..-))) De ti nyugodtan lapozgassátok csak őket és dédelgessétek a katolikus lábjegyzeteket meg a ferdítés szennyeteket..-))) Habzsoljátok csak azt a szellemi trágyát ha nektek az kell. Isten szólt nektek minden más rajtatok múlik csak...


A Szentháromság


Jézus Krisztus istensége


Jn 1,1 – „Isten volt az Ige”

Jn 1,14 – „Láttuk dicsőségét, az Atya Egyszülöttének dicsőségét, akit kegyelem és igazság tölt be.”

Jn 5,23 – „mindenki úgy tisztelje a Fiút is, ahogy az Atyát tiszteli.”

Jn 8,19 – „Ha engem ismernétek, Atyámat is ismernétek.”

Jn 8,58-59 – „Bizony, bizony, mondom nektek: Mielőtt Ábrahám lett, én vagyok.”

Jn 10,30 – „én és az Atya egy vagyunk.” (vö. Kiv 3,14; 20,7; Lev 19,12; 24,14-16)

Jn 10,38 – „az Atya bennem van s én az Atyában vagyok.”

Jn 12,45 – „aki lát, azt látja, aki küldött.”

Jn 14,8-12 – Aki Jézust látta, az az Atyát látta.

Jn 20,28-29 – Jézus elfogadja Tamás hitvallását: „Én Uram, és Istenem!”

Kol 2,9 – „benne lakik testi formában az istenség egész teljessége”

ApCsel 20,28 – „igazgassátok az Isten egyházát, amelyet a tulajdon vére árán szerzett meg magának.”

Ef 1,7-8 – „Őbenne nyertük el a megváltást a vére árán, és bűneink bocsánatát bőséges kegyelme folytán, amelyet végtelen bölcsességében és megértésében gazdagon árasztott ránk.”

1Jn 1,7 – „Fiának, Jézusnak a vére minden bűnt lemos rólunk.”

Tit 2,13 – „Várjuk reményünk boldog beteljesülését: a nagy Istennek és Üdvözítőnknek, Jézus Krisztusnak dicsőséges eljövetelét”

Róm 9,5 – „Krisztus, aki mindenek fölött való, mindörökké áldott Isten, Amen.”


A Szentlélek istensége


Mt 12,31 – „minden bűnre és káromlásra elnyerik az emberek a bocsánatot, de a Lélek káromlása nem nyer bocsánatot.”

Mt 28,19 – „Kereszteljétek meg őket az Atya és a Fiú és a Szentlélek nevére.”

ApCsel 5,3-4.9. – „hogy csábíthatta el szívedet a sátán, hogy be akard csapni a Szentlelket… Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek! … próbára teszitek az Úr Lelkét?”

1Kor 2,10 – „A Lélek ugyanis mindent átlát, még Isten mélységeit is.”

1Kor 12,4-6.11 – „A lelki adományok ugyan különfélék, a Lélek azonban ugyanaz. A szolgálatok is különfélék, de az Úr ugyanaz. Sokfélék a jelek is, de Isten… ugyanaz… Mindezt azonban egy és ugyanaz a Lélek műveli, tetszése szerint osztva kinek-kinek.

1Kor 6,19-20 – Nem tudjátok, hogy testetek a bennetek lakó Szentlélek temploma…? … Dicsőítsétek meg tehát Istent testetekben!

1Jn 5,6-9 – „a Lélek tesz tanúságot róla, mert a Lélek az igazság… Ha az emberek tanúságát is elfogadjuk, az Isten tanúsága többet jelent.”


A Szentlélek személy, és nem egy „isteni erő”


Lk 2,26 – A Szentlélek kinyilatkoztatást ad (vö. Jn 16,13; 1Kor 2,10)

Lk 3,22 – A Szentlélek testet ölthet.

Jn 15,26 - „Ő”-ként (görögül: ekeinosz) van utalva rá, ami hímnemű személyes névmás, pedig a "pneuma" ( = Lélek) semlegesnemű. (vö. Jn 14,26; 16,8.13)

Róm 8,26-27 – „A Lélek azonban maga jár közben értünk, szavakba nem önthető sóhajtozásokkal.” A „Paraklétosz”, vagy hagyományosan fordítva „Vígasztaló” szó szerinti értelme: „Közbenjáró”.

1Kor 2,10-13 – „Nekünk azonban feltárta Isten a Lélek által. A Lélek ugyanis mindent átlát, még Isten mélységeit is. Ki ismeri az ember benső dolgait, ha nem a benne lakó emberi lélek? Hasonlóképpen Isten titkait sem ismeri senki, csak Isten Lelke.”

1 Kor 12,11 – A Szentléleknek saját akarata van (vö. ApCsel 15,28).

Ef 4,30 – A Szentlélek megbántható (vö. Iz 63,10).


Lk 1,35 – „A Szentlélek száll rád, és a Magasságbeli ereje megárnyékoz téged” A Szentlélek és az Isten ereje nem ugyanaz.

ApCsel 10,38 – „miképpen kente föl Isten Szentlélekkel és erővel” A Szentlélek és az Isten ereje nem ugyanaz.

1 Kor 2,4 – „Beszédem és igehirdetésem nem a bölcsesség meggyőző szavaiból állt, hanem a Lélek és az erő bizonyságából” Szentlélek és az Isten ereje nem ugyanaz.

1 Tessz 1,5 – „Mi ugyanis az evangéliumot nem csak szóval hirdettük nálatok, hanem erővel és Szentlélekkel is”. Szentlélek és az Isten ereje nem ugyanaz.

Zak 4,6 – „Nem erővel, sem hatalommal, hanem az én lelkemmel! azt mondja a Seregeknek Ura.” (KÁR) A Szentlélek tehát nem erő.


A trinitástan a bibliai adatokat összegzi: csak egy Isten van, ugyanakkor három személy van, aki természeténél fogva olyan, amilyen csak Isten lehet, és aki olyasmit tesz, amit csak Isten tehet. Isten három személyben egyetlen Isten: Atya, Fiú és Szentlélek. Ez nem értelmetlen, csak értelemfeletti, a teremtett világban példátlan: Isten ui. nem hasonlít emberi elképzelésekhez (vö. Csel 17:29). Különben nincs benne a Bibliában a "Jehova", a "teokratikus szervezet" kifejezés sem.

2011. jún. 20. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 724/803 Adonaielohim ***** válasza:
100%

6. Mert egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az ő vállán lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erős Istennek, örökkévalóság atyjának, békesség fejedelmének!



„A maradék megtér! Jákob maradéka az erős Istenhez.” (Izajás 10:21)


„Izrael Szentje lesz a Megváltód, akit az egész föld Istenének hívnak.” (Ézsaiás/Izajás 54:5)


„Íme a szűz fogan és fiat szül, Emmánuel lesz a neve. Ez azt jelenti: Velünk az Isten.” (Mt 1:23)


„Ennek láttán félelem fogta el a népet, és dicsőítette az Istent, hogy az embereknek ekkora hatalmat adott.” (Mt 9:8)


„"Hogy beszélhet ez így? Káromkodik. Ki bocsáthatja meg a bűnt más, mint az Isten?"” (Mk 2:7)


„…és szívem ujjong megváltó Istenemben…” (Lk 1:17)


„Hitük láttán így szólt: "Ember, bűneid bocsánatot nyertek." Erre az írástudók és a farizeusok azt gondolták magukban és mondták: "Ki ez, hogy így mer káromkodni? Ki más bocsáthatja meg a bűnöket, mint az Isten?"” (Lk 5:20-21)


„Mindnyájukat elfogta a félelem, és magasztalták Istent ezekkel a szavakkal: "Nagy prófétánk támadt", és: "Meglátogatta népét az Isten."” (Lk 7:16)


„"Térj vissza otthonodba és beszéld el, milyen nagy jót tett veled az Isten!" Erre az bejárta az egész várost, és elhíresztelte, milyen nagy jót tett vele Jézus.” (Lk 8:39)


Jn 1,1 – „Isten volt az Ige”


„Minden általa lett, nélküle semmi sem lett, ami lett.” (Jn 1:3)


Jn 1,14 – „Láttuk dicsőségét, az Atya Egyszülöttének dicsőségét, akit kegyelem és igazság tölt be.”


„Istent sosem látta senki. Az egyszülött Isten, Aki az Atya keblén nyugszik, Ő nyilatkoztatta ki.” (Jn 1:18)


„…az Istent is Atyjának nevezte, s így egyenlővé tette magát az Istennel.” (Jn 5:18)


Jn 5,23 – „mindenki úgy tisztelje a Fiút is, ahogy az Atyát tiszteli.”


„…de vannak közöttetek, akik nem hisznek." Jézus ugyanis kezdettől fogva tudta, kik nem hisznek, és ki fogja elárulni.” (Jn 6:64)


Jn 8,19 – „Ha engem ismernétek, Atyámat is ismernétek.”


Jn 8,58-59 – „Bizony, bizony, mondom nektek: Mielőtt Ábrahám lett, én vagyok.”


Jn 10,30 – „én és az Atya egy vagyunk.” (vö. Kiv 3,14; 20,7; Lev 19,12; 24,14-16)


„…a káromlásért, azért hogy ember létedre Istenné teszed magadat."” (Jn 10:33)


Jn 10,38 – „az Atya bennem van s én az Atyában vagyok.”


Jn 12,45 – „aki lát, azt látja, aki küldött.”


Jn 14,8-12 – Aki Jézust látta, az az Atyát látta.


Jn 20,28-29 – Jézus elfogadja Tamás hitvallását: „Én Uram, és Istenem!”


Kol 2,9 – „benne lakik testi formában az istenség egész teljessége”


„Míg kövezték Istvánt, így imádkozott: "Uram, Jézus, vedd magadhoz lelkemet!"” (ApCsel 7:59)


ApCsel 20,28 – „igazgassátok az Isten egyházát, amelyet a tulajdon vére árán szerzett meg magának.”


„...egy az Urunk, Jézus Krisztus, aki által minden van, s mi magunk is általa vagyunk.” (1Kor 8:6)


Ef 1,7-8 – „Őbenne nyertük el a megváltást a vére árán, és bűneink bocsánatát bőséges kegyelme folytán, amelyet végtelen bölcsességében és megértésében gazdagon árasztott ránk.”


1Jn 1,7 – „Fiának, Jézusnak a vére minden bűnt lemos rólunk.”


Róm 9,5 – „Krisztus, aki mindenek fölött való, mindörökké áldott Isten, Amen.”


„Ő Isten formájában volt, és az Istennel való egyenlőséget nem tartotta olyan dolognak, amelyhez föltétlenül ragaszkodnia kell, hanem kiüresítette magát, szolgai alakot öltött, és hasonló lett az emberekhez. Külsejét tekintve olyan lett, mint egy ember. Megalázta magát és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig.” (Fil 2:6-8)


„Ő a láthatatlan Isten képmása, az elsőszülött az egész teremtés fölött. Mert benne teremtett mindent a mennyben és a földön: a láthatókat és a láthatatlanokat, a trónusokat, uralmakat, fejedelemségeket és hatalmasságokat. Mindent általa és érte teremtetett. Ő előbb van mindennél, és minden benne áll fenn. Ő a testnek, az Egyháznak a feje. Ő a kezdet, az elsőszülött a halottak közül, hogy övé legyen az elsőség mindenben. Úgy tetszett (az Atyának), hogy benne lakjék az egész teljesség, s hogy általa békítsen ki magával mindent a földön és a mennyben, minthogy Ő a kereszten vérével békességet szerzett.” (Kol 1:15-20)


Zsid 1:8 „A Fiához ellenben e szavakkal fordul: Isten, trónod áll örökre, királyi pálcád igazságosság vesszője.”


„Így dicsőül meg Urunk Jézus neve bennetek, és ti is őbenne, Istenünknek és Urunknak, Jézus Krisztusnak kegyelméből.” (1Tessz 1:12)


„És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben, megigazíttatott lélekben” (1Tim 3:16)


Tit 2:13 „…várjuk a mi boldog reménységünket, a mi nagy Istenünk és üdvözítőnk, Jézus Krisztus dicsőséges eljövetelét”


„Jézus Krisztus ugyanaz tegnap, ma és mindörökké.” (Zsid 13:8)


1Jn 5:20 „De tudjuk, hogy eljött az Isten Fia, és képességet adott nekünk arra, hogy felismerjük az Igazat; és ezért vagyunk az Igazban, az ő Fiában, a Jézus Krisztusban. Ő az igaz Isten és az örök élet.”


„Ki a hazug, hacsak az nem, aki tagadja, hogy Jézus a Krisztus? Az az antikrisztus, aki tagadja az Atyát és a Fiút.” (1Jn 2:22)


2Pét 1:1 „Simon Péter, Jézus Krisztus szolgája és apostola, mindazoknak, akik velünk együtt ugyanabban a drága hitben részesültek Istenünk és Üdvözítőnk, Jézus Krisztus igazsága által”


„Mert bizonyos emberek befurakodtak közétek, akiknek az ítéletük már rég megíratott; ezek az istentelenek Istenünk kegyelmét kicsapongásra fordítják, az egyetlen Urat, Urunkat, Jézus Krisztust pedig megtagadják.” (Júd 1:4)


„"Én vagyok az alfa és az ómega (a kezdet és a vég)" - mondja az Úr, az Isten, aki van, aki volt és aki eljő, a Mindenható. [...] Meghaltam, s íme, mégis élek, örökké. ” (Jel 1:8.18)

2011. jún. 20. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 725/803 Adonaielohim ***** válasza:
100%
***a fenti kommentem első igéje: Ézsaiás 9:6
2011. jún. 20. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 726/803 anonim ***** válasza:
52%

Kedves 21:24-es!


Azzal nem dicsekedhetsz, hogy nagyon objektív lennél, sőt igen elfogult vagy a témában. Jehova Tanúi hosszú ideig a Károli fordítást használták, mivel az volt a legelterjedtebb Bibliafordítás magyar nyelvterületen. Addig volt ez így, míg meg nem jelent az Új Világ fordítás is. Ezért azt is jól ismerik. A "fikázás" az Új Világ fordítást szokta érni.

Mi egyetlen fordítást sem "fikázunk"!!!

Ellenben el kell ismerni a bizonyított tényt, hogy súlyos problémái vannak a Károli fordításnak is(!) és ezt más, magyar fordításokkal bizonyítottuk, hogy ne az legyen, hogy "persze, ez a ÚV szerinti "félrefordítás".

Nem, tessék megnézni, a kérdéses részekről mi a véleményük más, magyarban tekintélyes fordításoknak is.

2011. jún. 20. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 727/803 anonim ***** válasza:
0%

"Hol érdekel engem egy bálványimádó történelmi sátáni egyház lábjegyzete a Károli féle bibliához? Ami nekik tettszi azt fogadják el nem pedig az Isten Igéjét. Nekik mindegy kik hazugok és bálványimádók ha az érdekük diktálja maguk mellé sorakoztatják őket. teszek a bálványimádó katolikus lábjegyzetekre meg a szellemi trágya újvilágferdítésre is ami szintén hazug..-)))"



Na, ez egy szép és keresztényi beszéd, igaz? Erről kéne elmerengeni, hogy a másik oldal miféle módon, miféle "érvekkel" köpi az igét!!!


Nem érdekel a katolikus lábjegyzet? Te szerencsétlen, nem csak ők ismerik ezt el! Úgy megvakított már a beteges gyűlölet, hogy nem látod a fától az erdőt. Azt hiszed, hogy a katolikusok és sokan mások, a mi pártunkra álltak azzal, hogy kénytelenségből elismerték az igazságot a szóban forgó versekről? Ezek ettől mind háromságot tanító egyházak. Pont ez az ereje ennek az érvnek, hogy a saját központi tanításukról el kellett, hogy ismerjék, miszerint Bibliát hamisítottak az érdekében!


A háromság témájában ti megegyeztek, igaz? Mert itt nem a "bálványimádó katolikusok" összes tanításáról van szó, hanem csak erről az egyről, melyben ti is osztoztok velük. Ezek szerint a katolikusok már e tárgyat érintő őszinteségben előrébb járnak!

2011. jún. 20. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 728/803 Adonaielohim ***** válasza:
100%

Jézus Krisztus istensége


Jn 1,1 – „Isten volt az Ige”

Jn 1,14 – „Láttuk dicsőségét, az Atya Egyszülöttének dicsőségét, akit kegyelem és igazság tölt be.”

Jn 5,23 – „mindenki úgy tisztelje a Fiút is, ahogy az Atyát tiszteli.”

Jn 8,19 – „Ha engem ismernétek, Atyámat is ismernétek.”

Jn 8,58-59 – „Bizony, bizony, mondom nektek: Mielőtt Ábrahám lett, én vagyok.”

Jn 10,30 – „én és az Atya egy vagyunk.” (vö. Kiv 3,14; 20,7; Lev 19,12; 24,14-16)

Jn 10,38 – „az Atya bennem van s én az Atyában vagyok.”

Jn 12,45 – „aki lát, azt látja, aki küldött.”

Jn 14,8-12 – Aki Jézust látta, az az Atyát látta.

Jn 20,28-29 – Jézus elfogadja Tamás hitvallását: „Én Uram, és Istenem!”

Kol 2,9 – „benne lakik testi formában az istenség egész teljessége”

ApCsel 20,28 – „igazgassátok az Isten egyházát, amelyet a tulajdon vére árán szerzett meg magának.”

Ef 1,7-8 – „Őbenne nyertük el a megváltást a vére árán, és bűneink bocsánatát bőséges kegyelme folytán, amelyet végtelen bölcsességében és megértésében gazdagon árasztott ránk.”

1Jn 1,7 – „Fiának, Jézusnak a vére minden bűnt lemos rólunk.”

Tit 2,13 – „Várjuk reményünk boldog beteljesülését: a nagy Istennek és Üdvözítőnknek, Jézus Krisztusnak dicsőséges eljövetelét”

Róm 9,5 – „Krisztus, aki mindenek fölött való, mindörökké áldott Isten, Amen.”


A Szentlélek istensége


Mt 12,31 – „minden bűnre és káromlásra elnyerik az emberek a bocsánatot, de a Lélek káromlása nem nyer bocsánatot.”

Mt 28,19 – „Kereszteljétek meg őket az Atya és a Fiú és a Szentlélek nevére.”

ApCsel 5,3-4.9. – „hogy csábíthatta el szívedet a sátán, hogy be akard csapni a Szentlelket… Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek! … próbára teszitek az Úr Lelkét?”

1Kor 2,10 – „A Lélek ugyanis mindent átlát, még Isten mélységeit is.”

1Kor 12,4-6.11 – „A lelki adományok ugyan különfélék, a Lélek azonban ugyanaz. A szolgálatok is különfélék, de az Úr ugyanaz. Sokfélék a jelek is, de Isten… ugyanaz… Mindezt azonban egy és ugyanaz a Lélek műveli, tetszése szerint osztva kinek-kinek.

1Kor 6,19-20 – Nem tudjátok, hogy testetek a bennetek lakó Szentlélek temploma…? … Dicsőítsétek meg tehát Istent testetekben!

1Jn 5,6-9 – „a Lélek tesz tanúságot róla, mert a Lélek az igazság… Ha az emberek tanúságát is elfogadjuk, az Isten tanúsága többet jelent.”


A Szentlélek személy, és nem egy „isteni erő”


Lk 2,26 – A Szentlélek kinyilatkoztatást ad (vö. Jn 16,13; 1Kor 2,10)

Lk 3,22 – A Szentlélek testet ölthet.

Jn 15,26 - „Ő”-ként (görögül: ekeinosz) van utalva rá, ami hímnemű személyes névmás, pedig a "pneuma" ( = Lélek) semlegesnemű. (vö. Jn 14,26; 16,8.13)

Róm 8,26-27 – „A Lélek azonban maga jár közben értünk, szavakba nem önthető sóhajtozásokkal.” A „Paraklétosz”, vagy hagyományosan fordítva „Vígasztaló” szó szerinti értelme: „Közbenjáró”.

1Kor 2,10-13 – „Nekünk azonban feltárta Isten a Lélek által. A Lélek ugyanis mindent átlát, még Isten mélységeit is. Ki ismeri az ember benső dolgait, ha nem a benne lakó emberi lélek? Hasonlóképpen Isten titkait sem ismeri senki, csak Isten Lelke.”

1 Kor 12,11 – A Szentléleknek saját akarata van (vö. ApCsel 15,28).

Ef 4,30 – A Szentlélek megbántható (vö. Iz 63,10).


Lk 1,35 – „A Szentlélek száll rád, és a Magasságbeli ereje megárnyékoz téged” A Szentlélek és az Isten ereje nem ugyanaz.

ApCsel 10,38 – „miképpen kente föl Isten Szentlélekkel és erővel” A Szentlélek és az Isten ereje nem ugyanaz.

1 Kor 2,4 – „Beszédem és igehirdetésem nem a bölcsesség meggyőző szavaiból állt, hanem a Lélek és az erő bizonyságából” Szentlélek és az Isten ereje nem ugyanaz.

1 Tessz 1,5 – „Mi ugyanis az evangéliumot nem csak szóval hirdettük nálatok, hanem erővel és Szentlélekkel is”. Szentlélek és az Isten ereje nem ugyanaz.

Zak 4,6 – „Nem erővel, sem hatalommal, hanem az én lelkemmel! azt mondja a Seregeknek Ura.” (KÁR) A Szentlélek tehát nem erő.


A trinitástan a bibliai adatokat összegzi: csak egy Isten van, ugyanakkor három személy van, aki természeténél fogva olyan, amilyen csak Isten lehet, és aki olyasmit tesz, amit csak Isten tehet. Isten három személyben egyetlen Isten: Atya, Fiú és Szentlélek. Ez nem értelmetlen, csak értelemfeletti, a teremtett világban példátlan: Isten ui. nem hasonlít emberi elképzelésekhez (vö. Csel 17:29). Különben nincs benne a Bibliában a "Jehova", a "teokratikus szervezet" kifejezés sem.

2011. jún. 20. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 729/803 Adonaielohim ***** válasza:
100%

Ézsaiás 9:6. Mert egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az ő vállán lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erős Istennek, örökkévalóság atyjának, békesség fejedelmének!



„A maradék megtér! Jákob maradéka az erős Istenhez.” (Izajás 10:21)


„Izrael Szentje lesz a Megváltód, akit az egész föld Istenének hívnak.” (Ézsaiás/Izajás 54:5)


„Íme a szűz fogan és fiat szül, Emmánuel lesz a neve. Ez azt jelenti: Velünk az Isten.” (Mt 1:23)


„Ennek láttán félelem fogta el a népet, és dicsőítette az Istent, hogy az embereknek ekkora hatalmat adott.” (Mt 9:8)


„"Hogy beszélhet ez így? Káromkodik. Ki bocsáthatja meg a bűnt más, mint az Isten?"” (Mk 2:7)


„…és szívem ujjong megváltó Istenemben…” (Lk 1:17)


„Hitük láttán így szólt: "Ember, bűneid bocsánatot nyertek." Erre az írástudók és a farizeusok azt gondolták magukban és mondták: "Ki ez, hogy így mer káromkodni? Ki más bocsáthatja meg a bűnöket, mint az Isten?"” (Lk 5:20-21)


„Mindnyájukat elfogta a félelem, és magasztalták Istent ezekkel a szavakkal: "Nagy prófétánk támadt", és: "Meglátogatta népét az Isten."” (Lk 7:16)


„"Térj vissza otthonodba és beszéld el, milyen nagy jót tett veled az Isten!" Erre az bejárta az egész várost, és elhíresztelte, milyen nagy jót tett vele Jézus.” (Lk 8:39)


Jn 1,1 – „Isten volt az Ige”


„Minden általa lett, nélküle semmi sem lett, ami lett.” (Jn 1:3)


Jn 1,14 – „Láttuk dicsőségét, az Atya Egyszülöttének dicsőségét, akit kegyelem és igazság tölt be.”


„Istent sosem látta senki. Az egyszülött Isten, Aki az Atya keblén nyugszik, Ő nyilatkoztatta ki.” (Jn 1:18)


„…az Istent is Atyjának nevezte, s így egyenlővé tette magát az Istennel.” (Jn 5:18)


Jn 5,23 – „mindenki úgy tisztelje a Fiút is, ahogy az Atyát tiszteli.”


„…de vannak közöttetek, akik nem hisznek." Jézus ugyanis kezdettől fogva tudta, kik nem hisznek, és ki fogja elárulni.” (Jn 6:64)


Jn 8,19 – „Ha engem ismernétek, Atyámat is ismernétek.”


Jn 8,58-59 – „Bizony, bizony, mondom nektek: Mielőtt Ábrahám lett, én vagyok.”


Jn 10,30 – „én és az Atya egy vagyunk.” (vö. Kiv 3,14; 20,7; Lev 19,12; 24,14-16)


„…a káromlásért, azért hogy ember létedre Istenné teszed magadat."” (Jn 10:33)


Jn 10,38 – „az Atya bennem van s én az Atyában vagyok.”


Jn 12,45 – „aki lát, azt látja, aki küldött.”


Jn 14,8-12 – Aki Jézust látta, az az Atyát látta.


Jn 20,28-29 – Jézus elfogadja Tamás hitvallását: „Én Uram, és Istenem!”


Kol 2,9 – „benne lakik testi formában az istenség egész teljessége”


„Míg kövezték Istvánt, így imádkozott: "Uram, Jézus, vedd magadhoz lelkemet!"” (ApCsel 7:59)


ApCsel 20,28 – „igazgassátok az Isten egyházát, amelyet a tulajdon vére árán szerzett meg magának.”


„...egy az Urunk, Jézus Krisztus, aki által minden van, s mi magunk is általa vagyunk.” (1Kor 8:6)


Ef 1,7-8 – „Őbenne nyertük el a megváltást a vére árán, és bűneink bocsánatát bőséges kegyelme folytán, amelyet végtelen bölcsességében és megértésében gazdagon árasztott ránk.”


1Jn 1,7 – „Fiának, Jézusnak a vére minden bűnt lemos rólunk.”


Róm 9,5 – „Krisztus, aki mindenek fölött való, mindörökké áldott Isten, Amen.”


„Ő Isten formájában volt, és az Istennel való egyenlőséget nem tartotta olyan dolognak, amelyhez föltétlenül ragaszkodnia kell, hanem kiüresítette magát, szolgai alakot öltött, és hasonló lett az emberekhez. Külsejét tekintve olyan lett, mint egy ember. Megalázta magát és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig.” (Fil 2:6-8)


„Ő a láthatatlan Isten képmása, az elsőszülött az egész teremtés fölött. Mert benne teremtett mindent a mennyben és a földön: a láthatókat és a láthatatlanokat, a trónusokat, uralmakat, fejedelemségeket és hatalmasságokat. Mindent általa és érte teremtetett. Ő előbb van mindennél, és minden benne áll fenn. Ő a testnek, az Egyháznak a feje. Ő a kezdet, az elsőszülött a halottak közül, hogy övé legyen az elsőség mindenben. Úgy tetszett (az Atyának), hogy benne lakjék az egész teljesség, s hogy általa békítsen ki magával mindent a földön és a mennyben, minthogy Ő a kereszten vérével békességet szerzett.” (Kol 1:15-20)


Zsid 1:8 „A Fiához ellenben e szavakkal fordul: Isten, trónod áll örökre, királyi pálcád igazságosság vesszője.”


„Így dicsőül meg Urunk Jézus neve bennetek, és ti is őbenne, Istenünknek és Urunknak, Jézus Krisztusnak kegyelméből.” (1Tessz 1:12)


„És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben, megigazíttatott lélekben” (1Tim 3:16)


Tit 2:13 „…várjuk a mi boldog reménységünket, a mi nagy Istenünk és üdvözítőnk, Jézus Krisztus dicsőséges eljövetelét”


„Jézus Krisztus ugyanaz tegnap, ma és mindörökké.” (Zsid 13:8)


1Jn 5:20 „De tudjuk, hogy eljött az Isten Fia, és képességet adott nekünk arra, hogy felismerjük az Igazat; és ezért vagyunk az Igazban, az ő Fiában, a Jézus Krisztusban. Ő az igaz Isten és az örök élet.”


„Ki a hazug, hacsak az nem, aki tagadja, hogy Jézus a Krisztus? Az az antikrisztus, aki tagadja az Atyát és a Fiút.” (1Jn 2:22)


2Pét 1:1 „Simon Péter, Jézus Krisztus szolgája és apostola, mindazoknak, akik velünk együtt ugyanabban a drága hitben részesültek Istenünk és Üdvözítőnk, Jézus Krisztus igazsága által”


„Mert bizonyos emberek befurakodtak közétek, akiknek az ítéletük már rég megíratott; ezek az istentelenek Istenünk kegyelmét kicsapongásra fordítják, az egyetlen Urat, Urunkat, Jézus Krisztust pedig megtagadják.” (Júd 1:4)


„"Én vagyok az alfa és az ómega (a kezdet és a vég)" - mondja az Úr, az Isten, aki van, aki volt és aki eljő, a Mindenható. [...] Meghaltam, s íme, mégis élek, örökké. ” (Jel 1:8.18)

2011. jún. 20. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 730/803 anonim ***** válasza:
25%

"Jn 14,8-12 – Aki Jézust látta, az az Atyát látta."


Mit jelent neked ez a mondat? Válaszolj rá és ne kerüld ki a kérdést. A háromság mellett bizonyíték? Pontosan hogyan bizonyítja a háromságot?



És ez a vers mit bizonyít, ha a fenti a a háromságot?:


(János 6:46) "Nem mintha bárki is látta volna az Atyát, kivéve azt, aki az Istentől van; ő látta az Atyát."



1. Isten, az Atya egy személy, a legnagyobb a világegyetemben

a. -Isten nem három személy 5Mó 6:4; Ma 2:10; Mk 10:18; Ró 3:29, 30

b. -A Fiú teremtés által jött létre; azelőtt Isten egyedül volt Je 3:14; Kol 1:15; Ézs 44:6

c. -Isten a világegyetem mindenkori uralkodója Fi 2:5, 6; Dá 4:35

d. -Istent mindenek fölé kell felmagasztalni Fi 2:10, 11


2. A Fiú alárendeltje volt az Atyjának a földre jövetele előtt, és utána is az maradt

a. -A Fiú engedelmes volt az égben; az Atya küldte el őt Jn 8:42; 12:49

b. -Engedelmes volt a földön; az Atya nagyobb Jn 14:28; 5:19; Héb 5:8

c. -Az égben felmagasztaltatott, mégis alárendelt Fi 2:9; 1Ko 15:28; Mt 20:23

d. -Jehova Krisztusnak a feje és Istene 1Ko 11:3; Jn 20:17; Je 1:6


3. Amiben Isten és Krisztus egyek

a. -Mindig teljes összhang van közöttük Jn 8:28, 29; 14:10

b. -Egység, mint amilyen a férj és a feleség között van Jn 10:30; Mt 19:4–6

c. -A hívők között is ugyanilyen egységnek kell lennie Jn 17:20–22; 1Ko 1:10

d. -Egy módja van annak, hogy Jehovát Krisztus által örökké imádjuk Jn 4:23, 24


4. Isten szent szelleme az ő tevékeny ereje

a. -A szent szellem erő, nem személy Mt 3:16; Jn 20:22; Cs 2:4, 17, 33

b. -Nem személy, aki az égben van Istennel és Krisztussal Cs 7:55, 56; Je 7:10

c. -Isten irányítja, hogy végrehajtsa szándékait Zs 104:30; 1Ko 12:4–11

d. -Akik Istent szolgálják, megkapják; vezeti őket 1Ko 2:12, 13; Ga 5:16

2011. jún. 20. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!