Ez az Egyistenhit (Monoteizmus) definíciója?
Hit egyetlen isteni személyben, kizárólagosan Őt imádni, szolgálni, és hozzá imádkozni, azzal a hittel, és meggyőződéssel, hogy ez a személy, egyedülálló, és egyedi lényegében, tulajdonságaiban, és cselekedeteiben, azaz semmiben nem hasonlít a teremtményeire, és semmilyen átfedés nincs közöttük, és hogy ez a személy, sem lényegében, sem tulajdonságaiban, sem cselekedeteiben, fel nem osztható, sem elméletileg, sem átvitt értelemben, sem fizikálisan, azaz térben, és időben, és hinni, hogy ebből a személyből csak egy létezik.
Ha szerinted ez az egyistenhit definíciója, akkor a szentháromságot ellentétesnek látod ezzel szemben?
(Mert én igen)
Ha szerinted nem ez az Egyistenhit definíciója, akkor az ami fent olvasható, minek neveznéd?
"Abszolút-egyistenhit" pl?
És mit írnál az Egyistenhit definíciójának?
(Én ezt nevezem egyistenhitnek, mert így egy és oszthatatlan Istenről beszélünk, aki egyedül kiérdemli az imádatot. Mert ugye, ha osztható, akkor már nem egy, és ha hasonlatos a teremtményeire, tehát van átfedés bizonyos tulajdonságokban, akkor megint csak nem egy)
Már többször megfogalmaztam, hogy miért nem lehet hasonlóság, de itt a lényeg.
Azért, mert ha hasonlatos lenne ahhoz amit teremt, akkor osztható lenne. Ha viszont osztható, akkor nem Egy, tehát nem valósul meg, az monoteizmus.
- Az Isten attól egy, mert oszthatatlan, és mert oszthatatlan, ezért egy.
- Az Isten azért egyetlen, mert nem azonos mással, és mert nincs még részleteiben sem hasonlóság.
Másrészt Istennek nincs oka, ez viszont a térbeli dolgokra, nem igaz, mert azoknak mind van oka, mert változik. Ezért Isten nem térbeli, vagyis 100% eltér attól amit teremtett.
Alapvető különbség az Isteni szeretet, és a teremtett szeretet között, hogy:
- Az isteni szeretetet nem váltotta ki semmi, és nincs rá hatással semmi. Téren és időn kívüli, tehát változatlan.(Különben pont ez az, ami buktatja a 3 az egyben személy szükségességét, mint közösség, már a teremtés előtt)
- Nem érzelem, és nem gyengeség. (Mert az emberi szeretet kiszolgáltatottá tesz)
"Azért, mert ha hasonlatos lenne ahhoz amit teremt, akkor osztható lenne."
A tulajdonságaiban mindenképpen hozzá hasonló teremtményeket alkotott Isten. Ettől még nem lesz politeizmus könyörgöm!
Mert mi lehet a többistenhit? Az, ha egymástól (személyében) megkülönböztetett istenségeket imádnak. Ezek általában a természeti erők megszemélyesített istenei.
Ha a Koránban más van, akkor az az ő baja.
Ha a Teremtő a saját tulajdonságait ülteti a teremtményeibe, azzal nem válik több istenné. Benned is van számtalan tulajdonság keveréke, de ezzel nem leszel annyiféle külön személy. Persze, gondolom neked nem felel meg ez az analógia, mert szerinted a te Allahod teljesen érzelemmentes (mert azt írtad, hogy Allah szeretete "nem érzelem és nem gyengeség") és még tulajdonságaiban sem hasonlítható senkihez.
"Másrészt Istennek nincs oka, ez viszont a térbeli dolgokra, nem igaz, mert azoknak mind van oka, mert változik."
Az angyalok sem térbeliek, akkor velük mi van? Külön szellemszemélyek és nekik is van okuk, hogy léteznek.
"Az isteni szeretetet nem váltotta ki semmi, és nincs rá hatással semmi."
"Az Isten szeretet" - mondja a Biblia. De nem pusztán önmagát szereti! Vagy azt gondolod, hogy azért teremtette a teremtményeit, hogy végre valahára magán kívül, másokat is szerethessen? Vagy még ez sem igaz? Nem is szeret minket? Abból, amit róla (vagyis Allahról) írtál, az derül ki, hogy Ő tökéletesen elvan a saját "érzelemmentes" szeretetével magában. Vagy mégsem?
"Téren és időn kívüli, tehát változatlan"
Mi az, hogy "tér" és mi az, hogy "idő"? Tudod pontosan definiálni a teret? Létezik szerinted? Vagy az elme találmánya egy olyan nagy "semmire"? Dobálódzunk ezekkel a nagy szavakkal, de fogalmunk sincs róla, mit mondunk.
A "változatlannal" egyetértek. De ez nem jelent mozdulatlanságot, érzelemmentességet, érzéketlenséget, stb.
"- Nem érzelem, és nem gyengeség. (Mert az emberi szeretet kiszolgáltatottá tesz)"
Az Isteni szeretet nem érzelem? Ilyen lenne Allah? "Gyengeség" az nincs benne, az biztos.
Tehát az emberei szeretet - a legtökéletesebben gyakorolt formájában is - "gyengeség"? Ez az oka annak, hogy a ti isteneteket 100%-ban különbözőnek állítjátok be? Mert az ember (jelenlegi, esendő állapotában) olyan tökéletlen, ezért elképzelhetetlen, hogy valamiben is hasonlítson hozzánk Isten?
Nem a tökéletlenségben hasonlít hozzánk, de ettől még hasonlít. És ez nem teszi Őt több istenné.
"Ha viszont osztható, akkor nem Egy"
Ez mekkora marhaság... Az oszthatóság és az elkülönítésre való alkalmasság (mert az kell hozzá, hogy megszámold: egy) nem zárja ki egymást.
Pl. a víz és minden folytonos közeg (tér, idő) osztható, de nem tudod megszámolni természetes számokkal leírt darabszámmal. De rengeteg objektum megszámolható, noha kizárólag egy van belőle: pl. Magyarország, Te, én, bárki, egy darab alma, stb. A mindennapi élet lehetetlen is lenne, ha nem tudnál objektumokat megszámolni. Agyrém...
Utoljára válaszolok, mert sok kérdésed, van. Ingyenes hittanórákat vállalok, ha érdekel, akkor szólj!
----
"A tulajdonságaiban mindenképpen hozzá hasonló teremtményeket alkotott Isten. Ettől még nem lesz politeizmus könyörgöm!"
1. Miért?
2. De politeizmus. Ugyan is az monoteizmus, az az egyedüliséget, és egyediséget jelenti, ami magában foglalja az oszthatatlanságot. Ezért Isten sem térben, sem időben fel nem osztható.
"Mert mi lehet a többistenhit? Az, ha egymástól (személyében) megkülönböztetett istenségeket imádnak. Ezek általában a természeti erők megszemélyesített istenei."
Ez egy tévhit! 3 feltételnek kell teljesülnie hogy monoteizmusról beszéljünk.
1. Oszthatatlanság, térben, és személyben.
2. Teljes eltérés, létezésben(tulajdonságokban)
3. Imádni ezt, senki mást rajta kívül.(Ő Isten)!
A kereszténységben csak a 3. feltétel! Ezért nem monoteista vallás.
"Ha a Teremtő a saját tulajdonságait ülteti a teremtményeibe, azzal nem válik több istenné."
De hasonlatossá igen! Akkor viszont Ő nem egyedi, tehát több van belőle, és te az egyiket imádod!
"Benned is van számtalan tulajdonság keveréke, de ezzel nem leszel annyiféle külön személy."
Külön nem, csak hasonlatos a többihez.
"Persze, gondolom neked nem felel meg ez az analógia, mert szerinted a te Allahod teljesen érzelemmentes"
Így van. Neki tulajdonságai, és cselekedetei vannak, és nem érzelmei. Az Érzelmeket valami kiváltja, az Istenre pedig nincs hatással semmi. Ő van mindenre hatással.
Ettől még szeret, de ez a szeretet 100% eltér az emberitől.
"Az angyalok sem térbeliek, akkor velük mi van? Külön szellemszemélyek és nekik is van okuk, hogy léteznek."
De igen. Itt vannak közöttünk, és figyelnek. Ez térben történik.
""Az Isten szeretet" - mondja a Biblia. De nem pusztán önmagát szereti! Vagy azt gondolod, hogy azért teremtette a teremtményeit, hogy végre valahára magán kívül, másokat is szerethessen? Vagy még ez sem igaz?"
Ez sem igaz!
Isten mindig is teremtő volt, pedig nem mindig voltak teremtett dolgok.
Isten mindig is adományozó volt, pedig nem mindig adományozott.
Ugyan így a szeretettel.
"Nem is szeret minket? Abból, amit róla (vagyis Allahról) írtál, az derül ki, hogy Ő tökéletesen elvan a saját "érzelemmentes" szeretetével magában."
De szeret, de ettől még nincs ránk szüksége! Nekünk van rá szüksége. És ezért teremtett minket.
"Mi az, hogy "tér" és mi az, hogy "idő"?"
Tér: Hosszúság, magasság, szélesség.
Idő: A hosszúság, magasság, szélesség mozgását(változás) definiáló fogalom.
"Létezik szerinted?"
:D
"Vagy az elme találmánya egy olyan nagy "semmire"? Dobálódzunk ezekkel a nagy szavakkal, de fogalmunk sincs róla, mit mondunk."
Magad nevében beszélj!
"A "változatlannal" egyetértek. De ez nem jelent mozdulatlanságot, érzelemmentességet, érzéketlenséget, stb."
Persze, hogy nem. Amiről te beszélsz az térbeli.
Egy térbeli dolog pedig soha nem lehet változatlan!
"Az Isteni szeretet nem érzelem? Ilyen lenne Allah? "Gyengeség" az nincs benne, az biztos.
Tehát az emberei szeretet - a legtökéletesebben gyakorolt formájában is - "gyengeség"?"
Gyengeség itt annyit tesz: Hatás által jön létre, az előtt, hogy nem volt.
Ez képtelenség az Istennél. Szeretete örök, tökéletes, és változatlan!
"Ez az oka annak, hogy a ti isteneteket 100%-ban különbözőnek állítjátok be? Mert az ember (jelenlegi, esendő állapotában) olyan tökéletlen, ezért elképzelhetetlen, hogy valamiben is hasonlítson hozzánk Isten?"
Nem egészen, de közel jársz.
"Nem a tökéletlenségben hasonlít hozzánk, de ettől még hasonlít. És ez nem teszi Őt több istenné."
De hasonlatossá igen! ÉS ezt már kifejtettem.
Akkor szólj ha érdekel! :)
22:58
Amiről te beszélsz az térbeli! Itt nem erről van szó!
"Ez egy tévhit! 3 feltételnek kell teljesülnie hogy monoteizmusról beszéljünk.
1. Oszthatatlanság, térben, és személyben.
2. Teljes eltérés, létezésben(tulajdonságokban)
3. Imádni ezt, senki mást rajta kívül.(Ő Isten)!"
Ki határozta meg ezt a 3 feltételt? Ha a háromság ellen kellett valamit kitalálni, akkor is elég lett volna az első és az utolsó. A Tanúk éppen ezért, az első és a harmadik feltételben hisznek.
A "teljes eltérés" létezésben már szerintem túllő a célon.
""Ha a Teremtő a saját tulajdonságait ülteti a teremtményeibe, azzal nem válik több istenné."
De hasonlatossá igen! Akkor viszont Ő nem egyedi, tehát több van belőle, és te az egyiket imádod!"
Itt szerintem a definícióval vannak gondok. Az általad tálalt "egyediséget" a földön úgy tudnánk elképzelni, hogy az egy olyan fizikai test, amelynek az alakja, az anyaga, a tulajdonságai, a törvények, melyeknek engedelmeskedik és minden jellemzője az összes földön létező testtől eltér.
Ezt a valamit, ha volna ilyen, semmire sem tudnánk felhasználni, mert a mi fizikai valóságunkban létező anyagokkal nem kompatibilis, számunkra értelmetlen, és értéktelen lenne. Lehetne tán mutogatni és ezért pénzt kérni naiv emberektől, mint a vallások teszik gyakran a saját isteneikkel, istenképükkel, arra hivatkozva, hogy ni-ni, "látjátok miféle 'egyediséget' mutatunk be nektek"!
Én ezt az istenképet nem tudom elfogadni, mert semmire sem tudom használni az Ő tulajdonságait. A Bibliai Istenkép egy szerető, törődő, aggódó és minden építő, pozitív tulajdonsággal rendelkező Istenről szól. Egy olyan Istenről, aki minden KIMUTATOTT érzelmét tökéletes egyensúlyban tartja. Ezek a képességek természetesen mindenhatóak és mindentudóak, de létező és általa felhasznált tulajdonságok.
"Neki tulajdonságai, és cselekedetei vannak, és nem érzelmei. Az Érzelmeket valami kiváltja, az Istenre pedig nincs hatással semmi. Ő van mindenre hatással."
Miért ne lenne hatással Istenre valami? Attól, hogy tökéletes az Isten, mért ne lehetne hatással az, amit csinálsz? Miért kellene Istennek olyannak lennie, mint egy érzéketlen robot?
""Az angyalok sem térbeliek, akkor velük mi van? Külön szellemszemélyek és nekik is van okuk, hogy léteznek."
De igen. Itt vannak közöttünk, és figyelnek. Ez térben történik."
A tér nem létezik. A tér fogalma csupán a fejünkben létezik, a tér nem anyag, a tér fogalmát mi találtuk ki. Nem igaz az az állítás, hogy a testek és a látható anyagi világ a térben létezik. Nem igaz, hogy a világ ún. keletkezésével együtt keletkezett a tér és az idő, mert ezek a fogalmak akkor keletkeztek amikor egy értelmes elme ezeket definiálta.
Mivel a tér és az idő csak a fejünkben létező, elvont fogalmak, ezért az anyagi világra közvetlen hatásuk NEM lehetséges.
Az Isten szeretet - ez tény, és hogy mi volt, mielőtt mi nem voltunk..., ki tudja ma megmondani?
A 4 fő tulajdonsága, a bölcsesség, igazságosság, hatalom és szeretet. Ezek között azért a legnagyobb a szeretet? Mert a szeretet az indítóerő minden mögött, amit Isten tesz. Az Írásokban sehol sem olvassuk azt, hogy Isten bölcsesség, igazságosság vagy hatalom. Inkább arról beszélnek az Írások, hogy Jehovának ezek a TULAJDONSÁGAI. Ezek a tulajdonságok szerintem a koránban, Allah esetében is le vannak írva, nem?
Na most akkor ezek a fő tulajdonságok tökéletlen formában és sokkal kisebb mértékben a földi emberben is meglehetnek. Mindenképpen kell, hogy legyen hasonlóság Isten és ember között. Olyan módon nem lehet "egyedi", hogy a tulajdonságokban sem lehet hasonlóság.
Sőt, a szellemteremtmények sokkal fejlettebb, intelligensebb lények, mint mi. A tulajdonságaikban nyilván még közelebb vannak Istenhez, de ettől még nekik is az egyetlen és oszthatatlan, az imádat Istene marad!
"Gyengeség itt annyit tesz: Hatás által jön létre"
Tehát az emberben szerinted nincs benne a szeretet képessége "gyárilag"? Csak (külső, vagy belső) hatásra jön létre? Nem hinném. És azt is kétlem - amit fent már írtam -, hogy Isten külső hatásra nem használná!
"Amiről te beszélsz az térbeli!"
A szellemek nem 3 dimenziós lények, tehát nem térbeliek.
Az a baj, hogy nem érted meg, hogy a Monoteizmus, az nem azt jelenti, hogy tisztában vagyok vele, hogy van egy csomó egymáshoz hasonlatos élet, amiből az egyik, tökéletes szuperhatalom, és Őt imádom, és a többi az meg nála gyengébb, hanem azt, hogy abban hiszek, hogy csak EGY olyan személy van, akinek tökéletes, isteni tulajdonságai vannak, és hiszem, hogy senki más nem rendelkezik az Ő egyetlen tulajdonságával, de még annak gyengített változatával sem, és Őt imádom, ezzel a tudattal!
Pl az Isten mindig is létezett, és mindent Ő teremtett. Jézust is Ő teremtette? Ha nem, akkor már két Isten van, ha igen, akkor a tanuk hite hamis!
HA elfogattad az 1- es pontot, akkor a 2-es pontot is el kell, ugyan is az ugyan az! :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!