Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Biblia ellenes a Szentháromság...

Biblia ellenes a Szentháromság tanítása?

Figyelt kérdés
A BIBLIÁBÓL milyen versekkel lehet ezt alátámasztani, vagy megcáfolni?
2009. jan. 10. 08:32
1 2 3 4 5 6
 11/53 A kérdező kommentje:
Szerintem lehet másként értelmezni a Bibliát,de nem érdemes, mert akkor a másik lapjain azt az értelmezést megcáfolja. Ha viszont a teljes bibliai igazság birtokában vagyunk, akkor az egyetlen lapjain sem fog ellentmondásba ütközni a Bibliának. S ez várható el egy Istentől ihletett könyvtől. Sem a Pápák, sem a papok nem hülyék, nem diszlexiások, csak szeretik ápolni a több évszázados hagyományaikat. De ez nem jelenti azt hogy a hagyományaikat támogatja a Biblia is.
2009. jan. 11. 10:43
 12/53 A kérdező kommentje:

16:07 es kedvéért én átfogalmaznám ezt a mondatot, mert próbálná kifacsarni:"A világegyetem Teremtője valyon nem szerzett volna olyan könyvet, amely világosan rámutatna arra, hogy Ő egy háromság-isten, ha ez lenne a helyzet?"



A Biblia tanításai tiszták s egyértelműek. Egyértelmű háromságtanítást is kellene találnunk benne ami oly fontos a 15:45 -ös hozzászóló kis szívének is. De nincs sem egyértelmű sem semmilyen tanítás a háromságra vonatkozóan a Bibliában. S a bibliaversek ezt egyértelmően tanítják. Ti, Háromság támogatói, kérlek versekkel támasszátok alá a hiteteket, ne mások pocskondiázásával, ráadásul valótlanul. Mitől féltek? Hogy nem állja meg a helyét ez a dogma? Érveket hozzatok fel a Bibliából, mint a 9:53-as kommentező. A kezednél azért ne legyen mocskosabb a szád a szavaidat illetően, amik elhagyják azt. Érvelj, ne lejárass alaptalanul.

2009. jan. 11. 11:51
 13/53 anonim ***** válasza:
28%

"Miért, a pápa a mérvadó???"


Nem a pápa a bérvadó, csak azért emlitettem meg, mert éppen arról beszéltél.

Vehetjük a papokat, biborosokat, vallásvezetőket, sőt, minden embert is személy szerint külön-külön.

2009. jan. 11. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/53 anonim ***** válasza:
46%

Kedves Kérdező.


Azért arra készülj fel, hogy a fenti ellenkezö véleményű emberkénél fogósabb ellenérveket is hallhatsz!

Volt már ez a kérdés feltéve itt néhányszor. Nagyon alapos nyelvészkedő, spekulatív válaszok íródtak a háromság védelme érdekében.


Mert én leírhatom az általam ismert forrásból, hogy szerintem a János 1:1-et hogy kell érteni, sőt ma is megygőződésem, hogy úgy a helyes, de egy képzettebb háromság hívő is le tud írni egy népszerű görög/coiné nyelvészeti értelmezést, és én nem tudok vele vitába szállni, mert a göröghöz nem értek, a magyarhoz sem ilyen szempontból.


Vannak egyházak, ahol magas szinten oktatják a görögöt annak, aki arra a szakra jelentkezik. Nos, csak akkor lehetsz konpetens a kérdésben, ha az ókori görögről van némi fogalmad.

Persze összességében nézve a Biblia teljességét, már más a helyzet, mert egy-egy okoskodó nyelvészeti csűrés-csavarás ellen a teljes bibliával lehet válaszolni. Vagyis, ha az adott vers, amellyel a háromságot kívánják bizonyítani nincs összhangban számtalan más bibliaversel, akkor egyértelmű a helyzet.


Mert (és ezt üzenem minden háromság hívőnek) ha egy-egy vers coiné variálásával igazólni is látjátok a háromság tanát, mindig figyelni kellene a Biblia teljes tartalmára, hogy sehol sem mondjon ellent neki.

Nos, erre még nem született példa!!

2009. jan. 11. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/53 A kérdező kommentje:
Alig várom hogy hallhassak valami fogósabb érvelést.
2009. jan. 11. 16:01
 16/53 anonim ***** válasza:
79%

Igen, a János 1:1,2 alátámasztani látszik a Háromság támogatók gondolatait. De tényleg így van?

Itt a versek ezt mondják: „Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. Ő kezdetben az Istennél volt.” (A Kat., a B.—D., a KNB és a Káldi hasonló megfogalmazást tartalmaz.) Az ÚV azonban ezt írja:

„Kezdetben volt a Szó, és a Szó az Istennél volt, és a Szó isten volt. Ez volt kezdetben az Istennél.”



A szövegkörnyezet alapján a János 1:1, 2 melyik fordítása a helyes? A János 1:18 ezt írja: „Istent soha senki sem látta.” A 14. vers világosan kijelenti: „ Az Ige testté lett, közöttünk lakott, és láttuk az ő dicsőségét.” Az 1. és a 2. vers is azt mondja, hogy kezdetben „Istennél volt”. Lehet-e valaki valakinél úgy, hogy egyszersmind ő maga is az a személy? A János 17:3-ban Jézus úgy szólítja meg az Atyát, mint „az egyedül igaz Istent”; így Jézus mint „isten” csupán Atyjának isteni tulajdonságait tükrözi vissza (Héb 1:3).

Nem beszélve arról hogy a Biblia megemlíti:" De az Emberfia mostantól fogva az Isten hatalmas jobbján fog ülni." Lukács 22:69

„Íme! Látom az egeket megnyílva, és az Emberfiát, amint ott áll az Isten jobbján.” Lukács 7:56

"... továbbra is az odafent levő dolgokat keressétek, ahol a Krisztus az Istennek jobbján ül." Kolosszé 3:1


Ezek a versek bizonyítják hogy két különböző személyről van szó. Tehát nem maga az Isten volt az Ige.

2009. jan. 11. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/53 anonim ***** válasza:
80%

"mindig figyelni kellene a Biblia teljes tartalmára, hogy sehol sem mondjon ellent neki. "


Ez így igaz. Kicsit utánnanéztem a nyelvtani részének is a János 1:1,2-vel kapcsolatban. Idéznék az Érveljünk az írásokból című könyv 154.oldaláról:


"Összeegyeztethető-e az „isten” fordítás a görög nyelvtan szabályaival? Néhány forrásmű kifejezetten síkraszáll amellett, hogy a görög szöveg úgy fordítandó, hogy „Isten volt az Ige”. De nem mindegyik ért ezzel egyet. Philip B. Harner a „Minősítő értelmű, névelő nélkül használt főnévi állítmánykiegészítők: Márk 15:39 és János 1:1” című cikkében azt mondja, hogy az olyan mondatok, mint amilyen a János 1:1-ben található mondat is, „névelő nélkül használt és az igét megelőző állítmánnyal elsősorban minősítő értelműek. Arra utalnak, hogy a logosznak theosztermészete van.” Ezt javasolja: „Talán így lehetne fordítani a mondatot: »a Szónak ugyanaz volt a természete, mint Istennek«” (Journal of Biblical Literature. 1973, 85., 87. o.). Ebben az írásszövegben tehát az a tény, hogy a the‧osz′ szó a második előfordulásakor a (ho) határozott névelő nélkül jelenik meg, és az ige előtt áll a mondatban, a görög nyelvben nagy jelentőségű. Érdekes módon azok a fordítók, akik kitartanak amellett, hogy a János 1:1-et így kell fordítani: „Isten volt az Ige”, habozás nélkül elhagyják a határozott névelőt más szövegrészek fordításánál, ahol az ige előtt egyes számú, névelő nélkül használt főnévi állítmánykiegészítő van. A görög szövegben több példa is van erre: Ján 6:70, 9:17.


Ezzel összhangban a Kecsk., 1931 így fogalmaz: „és isten volt az íge.” A Jézus Krisztussá lett Igét ’istennek’ tekinteni összhangban áll a szó szentírási használatával. A Zsoltárok 82:1–6 például ’isteneknek’ (héberül: ’eló‧hím′; a János 10:34-ben görögül: the‧oi′) nevezi Izrael emberi bíráit, mivel Jehova képviselői voltak, és az ő törvényeit kellett szólniuk."


Szerintem nyelvtanilag elég kielégítő, s összhangban van a 9:53-as hozzászólónál idézett bibliaversekkel. Így a Biblia egy kerek egész, összhangot alkotó,ellentmondást nem találó választ ad. Bármilyen más magyarázat ellentmondást okozna a versek között, ez pedig zűrzavart okozna az értelmezésben.Isten nem tanít zavaros dolgokat. „Isten nem a zűrzavar Istene” (1Korinthus 14:33, Revideált Standard fordítás [RS]).

2009. jan. 11. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/53 anonim ***** válasza:
54%

Idézet a kérdezőtől :

"Szerintem lehet másként értelmezni a Bibliát,de nem érdemes, mert akkor a másik lapjain azt az értelmezést megcáfolja. Ha viszont a teljes bibliai igazság birtokában vagyunk, akkor az egyetlen lapjain sem fog ellentmondásba ütközni a Bibliának. "


Ha az egyik lapján értelmezel egy sort, akkor ha ezt egy másik cáfolja, akkor miért siklasz át az ellentmondás felett, miért nem érdemes vele foglalkozni ? Erre kijelented a fenti mondatot. Nem gondolod hogy ez a Biblia következetlensége feletti szemhunyás, az ellentmondás megkerülése egy egyszerü kijelentő mondattal ? Sajnos a monoteizmus és a keresztény több szereplős mindenhatóképe (Isten,Szent lélek,Jézus,Angyalok,stb) nem összeegyeztethetők.

A Biblia írói (anno) túlkomplikálták a történetet a sok isteni részegységgel, azóta meg a Bibliamagyarázók hada próbálja kimagyarázmi ezeket a leküzdhetetlen ellentmondásokat.

Elolvastam a hívő hozzászólásokat, megmondom, el vagyok képedve azon, hogy ezt Ti komolyan is gondoljátok.

2009. jan. 11. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/53 A kérdező kommentje:

"Ha az egyik lapján értelmezel egy sort, akkor ha ezt egy másik cáfolja, akkor miért siklasz át az ellentmondás felett, miért nem érdemes vele foglalkozni ?"

Félreértettük egymást... Nem egy malomban őrlünk.

Nem átkell siklani felette, találni kell egy olyan gondolatsort ahol abban a témában a Biblia lapjai nem mondanak ellent. Azt az emberi tökéletlen hajlamunkat kell visszaszorítanunk, hogy magunk akarjuk megmagyarázni mit mond a Biblia. Ha ellent mond egyik lapján a másiknak, azért nem érdemes vele foglalkozni, mert nem az a bibliai igazság. Addig kell kutatni benne, míg minden ellentmondást feloldunk benne. Mert a bibliai igazságok nem mondanak ellent egymásnak. A Biblia maga magyarázza meg saját magát, s erre tudnék példát mondani. Csak ezt akartam kiemelni, csak rossz szót használtam rá, ezért elnézést kérek.Tehát, gondolom hogy világos ha ellentmondás van,akkor a Bibliából nem az a helyes válasz. Kutatni kell benne tovább. S hogy miért, fentebb más kommentnél idéztem,hogy Isten nem a zűrzavar Istene a Biblia szerint. S ezért nem íratott ellentmondásokkal teli könyvet.Rosszak a magyarázatok. Engedd hogy a Biblia vezessen, s akkor minden témában megtalálod benne a tiszta, egyszerű igazságot.

2009. jan. 11. 22:58
 20/53 anonim ***** válasza:
61%

"leküzdhetetlen ellentmondások" -?


Mire gondolsz? Mutass nekem a bibliából "leküzdhetetlen ellentmondást" légy szíves.

2009. jan. 12. 05:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!