A tudományos közösség örül vajon, hogy az evolúció létrejöttével megcáfolta az ószövetséget? Miért nem küldték Darwint máglyára?
Az evolúció és az emberi test működése alapján néhány gyakran említett "tervezési hibák" közé tartozik:
1. **Vakon folt**: Az emberi szem felépítése miatt van egy vak folt, ahol a látóideg kilép a retinából, ami azt jelenti, hogy van egy kis terület, ahol nem látunk semmit.
2. **Hátfájás**: Az emberi gerincoszlop eredetileg négy lábon járó elődeinkhez igazodott, így a két lábra állás sok embernél okoz hátfájást és gerincproblémákat.
3. **Vakbél**: A vakbélnek nincs ismert hasznos funkciója az emésztésben, de gyulladhat és komoly problémákat okozhat.
4. **Fogak elhelyezkedése**: A bölcsességfogak gyakran problémákat okoznak, mert nincs elég hely számukra a szájban, és gyakran eltávolításra szorulnak.
5. **Légcső és nyelőcső kereszteződése**: Az emberi anatómia miatt az étel és a levegő ugyanazon a csatornán halad át, ami fulladásveszélyt okozhat.
Ezek a példák arra utalnak, hogy az emberi test nem tökéletesen tervezett, hanem inkább az evolúciós folyamatok eredménye.
#52: Újfent: a "tökéletlenség" szubjektív. Egy ember által tudatosan tervezett rendszerben is benne van a hiba lehetősége - akár okkal (hogy a kuncsaft vihesse vissza javítani a terméket), akár ok nélkül.
Meg egyébként is: egy teljesen tökéletes világ dögunalom lenne.
sadam(#14): "Ha szó szerint értelmezzük, akkor a Föld korára 6000 év körüli idő jön ki."
Ha szó szerint értelmezzük, akkor nem tudható, hogy a föld (amint lehet állni) és körülötte a világtér milyen idős.
1Mózes1: "Kezdetben teremté Isten az eget és a földet."
A fény teremtése csak ezután következik. Az első nap tehát később lesz (a nap szó csak a fény megjelenésével nyer értelmet), mint a föld és ég. A föld addig kietlen, sötét, és puszta.
A 6000 év csak Ádám megteremtése után számítandó, ergo, a Biblia sosem írt olyat, hogy a föld és a világtér csak 6000 éves lenne. A biblikus kori ember a nap szó alatt a fény uralkodásának idejét értette (nem volt külön szó a héberben napra és a nappalra, ez csak a későbbi fordításokban jelenik meg így - héber: yom), de a nap szavuk akár korszakot is jelentett kontextustól függően, bár olykor 24 órás időszakot is (órákat nem számoltak, csak a nappal és este együtt volt két külön egység, olykor egy), de az 1Mózes1-ben a nap szó csak a 24 órás napnak a nappali részét jelenti, hiszen van nappal (valójában a héberben ez csak a nap szó) és van este.
A középkorban a félreértést az adta (ami ma is uralkodik, sajna), hogy pl. James Ussher kronológiájában is az első napba beletartozik a föld és világteremtés is, ami messze nem igaz, ugyanis a héberben a nap szó nem egy elvont 24 órás időszakaszt jelent, hanem ennek a 24 órás időszaknak csak a nappali részét. 1 nap csak akkor van, amikor van fény is. A középkorban Ussher és társai már a naptárreform utáni értelmezésben kezelték a nap szót, ami elvont fogalomként egyben jelent egy 24 órás időtartamot, és a középkoriaknak lövetük sem volt akkor arról, hogy az az ókori nép, ami még csak órákat se számolt, teljesen másképp értelmezte a nap szót.
Mi is két értelemben használjuk a napot. Szép napra virradtunk (ez azt jelenti automatikusan, hogy a nap a napkeltével kezdődik). Ez a nap is jól végződött (a nap szó ilyenkor azt jelenti, hogy a Nap éppen lenyugszik). Ez az ókori értelmezés mai öröksége, ugyanakkor más szövegkörnyezetben a nap 24 órás időtartamot is jelent már nekünk: pl. a Föld egy nap alatt fordul meg a tengelye körül, vagyis 24 óra alatt. A biblikus törvények szerint a nap a hajnallal kezdődik és napnyugtával végződik. A mai modern zsidó időszemléletben már 24 órával számolnak, azonban az továbbra igaz maradt az esetükben, hogy a nap vége akkor van, amikor eltűnik a látóhatáron az utolsó fény"morzsa" is.
Tehát ha a héber szavak valódi értelme szerint értelmezünk, és nem a naptárreform utáni fordításból eredő szavakkal, akkor a Biblia határozottan azt írja, hogy a világ már eleve létezett és nem tudni mióta, sőt, igazán a Biblia azt se állítja, hogy örökké volt, vagy se. Ezért zajlik ma is a vita a teológiában erről: a "Creatio ex nihilo" (semmiből való teremtés) és az "Ex nihilo nihil fit" (az anyag már van, semmiből semmi se lesz, vagyis az abszolút semmi egy tartalmatlan, üres szó).
[link] (ez kreacionista szemléletű - rengeteg hiba van benne, de ezt jól értelmezi)
Idézve: "Amikor a Szentírás kijelenti, hogy "kezdetben", pontosan nem határolja be az időt."
@Kérdező: "A tudományos közösség örül vajon, hogy az evolúció létrejöttével megcáfolta az ószövetséget?"
1Mózes1,20: "És monda Isten: Pezsdűljenek a vizek élő állatok nyüzsgésétől; és madarak repdessenek a föld felett, az ég mennyezetének színén."
Segítek neked, jó? :) Egy kicsit átírom: Pezsdűljenek biológiai evolúcióval a vizek élő állatok nyüzsgésétől; és madarak repdessenek a föld felett, az ég mennyezetének színén.
Sikerült a problémádat megoldani? Van evolúció is, meg Isten is, oszt' kész. A tudományos közösség pedig szomorúan állapíthatja meg, hogy nem sikerült cáfolnia semmit. Már ha hiszünk neked, hogy a tudományos közösség pezsgőt bontana attól, ha be tudná bizonyítani Isten nem létezését (ami eleve lehetetlen feladat amúgy).
Itt meg bele se kell írni az evolúció szót:
1Mózes1,11: "Azután monda Isten: Hajtson a föld gyenge füvet, maghozó füvet, gyümölcsfát, amely gyümölcsöt hozzon az ő neme szerint, amelyben legyen néki magva e földön. És úgy lőn."
Itt kifejlődésről olvashatunk leírást, és nem készreteremtésről. A föld hozza a ma látható növényi fajokat, amelyek csak utólag alakulnak ki.
Mellesleg a majomból lettünk a Biblia szerint is. A 6. napon (a nap héber szó korszakot is jelent - pl. Isten egy napja akár 1000 év is lehet, mint olvassuk később) előbb lesznek az emberszabású majmok, és utánuk az ember. Akár evolúcióval alakult ki az ember, akár készreteremtéssel, mivel a majomterv benne van az emberben, így az ember csak a majomterv továbbgondolása lehet, semmi más. Még a Biblia szerint is.
Az 1Mózes2-ben valóban készreteremtésről ír a Biblia, de ott totálisan más a teremtési sorrend (meg sok minden más is), szóval szó szerinti értelmezés esetén az 1Mózes1 és 1Mózes2 teremtésnek az égvilágon semmi köze nincs egymáshoz.
"Nekem csak az a kérdésem, hogy honnan tudjátok ti, hogy mi mire utal a Bibliában és mi mit jelent"
Nem egy nagy varázslat. Olvasni kell tudni.
A teremtési napok nappalból és éjszakából állnak. Megnézed egy héber szótárban, hogy nap szó (yom) egyszerre jelent napot és nappalt is, és kész is.
Vagy pl. elolvasod azt a Bibliában, hogy a vízözön 40 nap és 40 éjszaka tartott. Elolvasod, hogy Isten egy napja akár ezer év. Elolvasod a Jelenések könyvében, hogy egykor nem lesz szükség Nap-ra és Hold-ra, mert Isten mindig fényben tartja a világot, vagyis egy nap akár végtelen hosszú is lehet... stbstb.
Mellesleg már miért is ne tudná a mai zsidóság, hogy az ősei hogyan gondolkodtak? :)
A Bibliában nem utal semmi sem hogy az ember a majmoktól származnak xD
Ez nagy baromság.
#59: "A Bibliában nem utal semmi sem hogy az ember a majmoktól származnak xD"
Nem???
No, akkor lépésenként nézzük!
Tán ha elolvasnád a Bibliát... a 6. nap első fele:
1. lépés:
1Mózes1,25: "Teremté tehát Isten a szárazföldi vadakat nemök szerint, a barmokat nemök szerint, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokat nemök szerint. És látá Isten, hogy jó."
Egyetértünk abban, hogy közvetlenül az ember előtt az emberszabású majmok ekkor teremtődtek meg?
Mellesleg mit értesz "nem utalás alatt"? Hogy nem írja azt, amit te semmiképpen nem akarsz belelátni? Nem utal arra se, hogy a szárazföldi vadak közé tartoznak az emberszabású majmok, pedig így van. Akkor is így van, ha csak utólag tudjuk meg, hogy vannak emberszabású majmok is, mivel, mondjuk, addig sose tudtunk a létezésükről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!