Az Úr elpusztította Szodomát és Gomorrát, mert az Úr igazságos. Most, ha körbenézünk a világban, akkor felfedezhetjük azt, hogy közel áll az emberiség pusztulásának eshetősége. Isten megint cselekedni fog?
"Amikor világháború lesz, nem sokan halnak meg, viszont valaki győztesként jön ki, miközben a technológia mérföldeket fejlődik. -> A globális felmelegedést jobban fogjuk tudni kezelni.
A vesztes hatalom által háború előtt pénzelt fejletlen országokra nem jutna több pénz => éhinség, halálesetek => bumm túlnépesedés is megoldva.
---
És istennek, meg ennek az idézetnek mi a franc köze van a globális felmelegedéshez? Semmi. Ez is csak egy olyan szövegrész, ami az egyszerű elmében félelmet, az értelmesben szánalmat kelt."
A globális felmelegedést csak az a totális háború állítja meg, amelyről írtál. Tehát nem kell majd kezelni. Bár sokan életben maradnak. Ezért élvezni fogják a hűvösséget.
"A vesztes hatalom által háború előtt pénzelt fejletlen országokra nem jutna több pénz => éhinség, halálesetek => bumm túlnépesedés is megoldva. "
Kegyetlen alternatíva. De lehet, hogy azért pénzelik ezen országokat, mert azokat rá akarják uszítani Európára.
A Gondviselásre kell bízni ezt. Az Úr igazságos.
"És istennek, meg ennek az idézetnek mi a franc köze van a globális felmelegedéshez? Semmi. Ez is csak egy olyan szövegrész, ami az egyszerű elmében félelmet, az értelmesben szánalmat kelt."
Ez az idézet, hát értelmezd:
"Féljétek az Istent, és néki adjatok dicsőséget: mert eljött az ő ítéletének órája; és imádjátok azt, a ki teremtette a mennyet és a földet, és a tengert és a vizek forrásait."
Tehát: Féld a Teremtőt. Mert tőle kaptál mindent. Eget és földet. Ezért becsüld is meg azt. Mert megmérettet egyszer. A Törvény által. Azért, hogy hogyan bántál azokkal a javakkal, amelyet tőle kaptál.
Én csak a kérdésre szeretnék válaszolni:
Isten most is cselekszik, csak ezek szerint -kedves kérdező - nem vagy "benne".
Ugyanakkor "tájékozódni" szeretnél.
Jól érzékeled a feszültséget, a világ felett is "kontrollt" gyakorol, megvan ennek a kornak is a végkifejlete...
Természetesen más a bánásmód "Ö benne" és a világ között.
Hát ez van.
Vidiripi
PencroftTivald
"Nem csak hogy 2 város barbár elpusztításának jogosságával, de még az elpusztítás tényével sem értek egyet :)"
Értem. Azt azért tudod hogy miért született ez a "barbár" cselekedet?
"Amúgy ez meg mi, hogy "az ószövetségi időkben..." Mintha a népirtás akkor erkölcsös dolog lenne... NONSZENSZ!"
Ez azt hogy abban az időben Isten még így rendezte el a dolgokat. De a figyelmeztetést azt megtette. Csak nem hittek a figyelmeztetőnek de ez már egy másik kérdés.
És nem népirtás történt, mert ha az lett volna akkor nem csak két város pusztul el hanem az összes.
"Csupán rámutattam, hogy az "igazságos Úr" frázis csupán a képzelet műve."
Igazságos lenne ha téged is elpusztítana Isten? Gondolom tiltakoznál. Amennyiben így van akkor miért tiltakoznál. Ha egy szülőnek joga van nevelni a gyermekét akkor Istennek még inkább és mivel ő a teremtő - az most nem releváns hogy te ezt elfogadod vagy sem - az életét is elveheti. Nem a képzelet műve. Isten igazságos, de nem emberi mércével mérve igazságos.
"Én továbbra sem vagyok egy feltételezetten mindenek felett álló, hallhatatlan ősi erő. Ellenben ha ilyen volna, és igazságos lenne... nos, az igazán elmehetne!"
Jézus itt volt. A történet végét pedig te is ismered. Szerinted igazságos ítélet született?
Vidiripi, Vidiripi! (Csak meg ne jelenj nekem a tükröm-tükrömben véletlenül a végén! :D)
"Azt azért tudod hogy miért született ez a "barbár" cselekedet?"
- Azt azért olvastad, hogy "de még az elpusztítás tényével sem értek egyet :)"?
"Ez azt hogy abban az időben Isten még így rendezte el a dolgokat."
- Továbbra is a népirtás erkölcsisége mellett érvelsz... érdekes, ha a holokauszt talán Jézus előtt lett volna, azt is erkölcsösnek tartanád?
Két város kiirtása meg mégis mi, ha nem népirtás?
"Igazságos lenne ha téged is elpusztítana Isten? Gondolom tiltakoznál."
- Nem feltétlen. Kismillió meg egy szempontból vizsgálhatjuk... pl. Allah nyugodtan elpusztíthatna, mert nem hiszek a létezésében az ő szemszögéből igen is igazságos is lehetne... Hisz Ő leküldte Mohamedet, én mégsem tértem meg az igazhitre...
"Ha egy szülőnek joga van nevelni a gyermekét"
- De érdekes módon nincs joga megölni. Sem testileg fenyíteni, sem lelkileg terrorizálni, fejlődésében akadályozni... Továbbra sem gondolsz bele az általad leírtakba kellő mélységgel, s eztet én továbbra is mélységesen sajnálom.
"Isten igazságos, de nem emberi mércével mérve igazságos."
- Áh, ezek: üres szavak. Semmi értelem nincsen mögöttük. Közhelyek, köntörfalak.
"Jézus itt volt. A történet végét pedig te is ismered"
- Hát, lássuk csak, emlékszel még, mi kapcsán írtam neked, amire válaszoltál? Akkor keressük csak vissza:
Jézus itt volt, de:
"Iszlám Állam, meg a kegyetlenkedései? Egy rakat inkompetens alak a világ országainak élén? Afrikában éhezés, Észak-Koreában rettenetállam..."
"De amúgymeg úgy mondod, mintha nem lenne már jópár ezer éve ez... népirtások, diktatúrák, terror..."
Jézus itt volt... ezek meg továbbra is itt vannak... Szóval? :D Szerinted ezek igazságos ítéletek? :) De tényleg, egyszer már leszokhatnál a mellébeszélésről! :D
Igen, nagyon jó meglátás a szülő példa. Nyilván isten nem akar rosszat teremtményeinek. Azoknak sem, akik súlyos életellenes bűnöket követnek el, meg azoknak sem, akik törvényesen élnek. Törvényesen értendő, mint a megtartó isteni parancsolatok megtartása. De mit tehet Isten? Hogyan döntsön? Ki mellé álljon? Nyilván az erkölcsösök védelmére kel. Hogyan oldhatja ezt meg? Rengeteg kérdés felmerülhet még ennek kapcsán. Pl. kinek van joga tovább élni? Szodoma azon lakóinak, akik sokat vétkeznek, vagy Lótnak és családjának? A történetből is tudjuk, hogy maga Lót és családja is komoly életveszélybe került, de Isten kimentette őket.
Isten célja nyilván az élet. Ezért az életet védi az élettelennel ... szemben. Tehát jól döntött Szodoma elpusztításával?
Tehát ezek szerint Isten nem tehetett mást, mint azt, hogy az életet és eredeti alkotását védi, hogy az tovább fejlődjön.
Kedves Kérdező: miért zavarod össze a beírókat?
Istennek tulajdonságait maga Isten jelenti ki nekünk a Bibliában.
Igaz róla, hogy könyörülő, szerető, de az is, hogy igazságos és ítélő, sőt még az is, hogy bűnt gyűlölő.
Ezt mind együtt kell látni, nem kell hamisan tanúskodni Isten mellett, hogy jobban elfogadják, hogy állandóan csak a szeretőt, meg a könyörülőt hangsúlyozzuk, a többi rovására..
Különben is Őt félni is kell!
Nem kell ezeket szembeállítani.
Sem rossz helyen, rosszat odakapcsolni, idézni..
Szodoma és Gomora lakói felette gonoszak voltak. Isten ítélete történt meg ott. Nem könyörülete és jósága.
Nézd meg hogy kiakadt PencroftTivald ezen! És igaza van.
Hogy lehet ilyen idiótán magyarázni egy nyilvánvaló,
ok-okozati viszonyban lévő eseményt?
Annak nem az Isten könyörületessége a tanulsága, hanem pont a "keménysége".
Miért hergelitek a pogányokat, van azoknak enélkül is elég bajuk e nélkül is. " Miattatok káromoltatik Isten neve a pogányok között."- ez jut eszembe.
Isten azt tette, amit jónak látott. Oh, szerepel a jó szó. Akkor átfogalmazom. Isten nem azt tette, amit jónak/rossznak látott.
Isten döntött.
Kedves # 57-es! Én nem akadtam ki! :D
Csupán kicsit meglepődök, hogy egyesek számára a nyilvánvaló népirtás(ok) erkölcsiségként jelenhetnek meg. Bár tudom, az ilyen, s efféle paradoxonok feloldására való: a HIT.
Köszönöm, hogy megnyugtattatok. Kérdező és PencroftTivald.
Jó éjt!
De előbb még vmi Kérdezőnek:
Isten nem rögtönöz.
Úgy értem Sodománál sem rögtönzött.
És egy korábbi kérdésre is szeretnék válaszolni: A Korszak lezárása után is lesz: újabb Korszak!
Jó éjt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!