Miért nevezzük Istent igazságosnak, ha már a kegyelem fogalma sem igazságos?
"Ha megkegyelmezek valakinek, akkor a megérdemelt büntetését nézem el,.."
És Isten pontosan ezt tette! Nekünk csak az a dolgunk,hogy ezt elfogadjuk szabad akaratból.
Előbb tanulmányozd az Újszövetséget, mielőtt ilyen megállapításokat tennél! A kegyelem jogi alapja nem az isteni önkény, hanem az igazság. A kegyelem kizárólag azért lehetséges, mert mindazt a büntetést, amit az igazságosság megkövetel a bűn büntetéseként, Jézus Krisztusra lett helyezve, Őneki lett tulajdonítva. Azaz valóságos cserére került sor: Jézus adta az Ő igazságát, tisztaságát, szentségét, hibátlanságát, cserébe a mi igazságtalanságainkért, hibáinkért, tisztásalanságainkért, szentségtelenségeinkért cserébe. Ezért kerülhetett ránk Jézus hibátlansága, bűntelensége, szentsége és tisztasága. Jézus elszenvedte a büntetést minden egyes ember bűnéért. Így minden egyes ember bűne megoldódott Őáltala, a kérdés csak az, hogy az adott ember él-e a felkínált lehetőséggel, ugyanis mint bármely más két oldalú szerződés életbe lépéséhez mindkét fél hozzájárulása szükséges, különben nem is lehetne igazságos.
Az más kérdés, hogy a rákerült bűnök ellenére hogyan támadhatott fel mégis a bűnök nélkül? Úgy hogy saját bűntelensége miatt igazságtalanság lett volna, ha a halál fogva tudta volna Őt tartani. Ha azonban bennünket ejtene fogva a halál, mi soha nem szabadulhatnánk meg tőle, mert van hivatkozási alapja, ami nem más mint a mi bűnünk. Jézussal kapcsolatban azonban nem volt semmi hivatkozási alapja, mégis rátette a kezét, ezzel jogtalanságot követett el, és adósságba került Istennel szemben. Ez az adóssága minden egyes ember szabadulásának az alapja. Semmivel nem tudja az adósságát törleszteni, ezért szabadon kell engednie minden egyes embert, aki Krisztusra hivatkozva követeli ezt, ugyanis általa maga Isten követeli tőle. De ez a lehetőség csak a földi élet idejére nyitott jogilag, gyakorlatilag pedig arra a döltésre korlátozódik, amit akkor kell az embernek meghoznia, amikor szembesül a Feltámadott Jézus Krisztussal.
Köszönöm mindannyiótok válaszát. Természetesen ismerem az alapelvet a vallásotokban, hogy a bűnt Jézus kifizette helyettünk. Ebben egészen pontosan hol az igazság szerintetek? Egy másik ember kifizeti három napos halálával mindazon millióknak a vétkét, akik elfogadják ezt.
Két gondolat jutott ezzel kapcsolatban eszembe.
Az első,hogy ha ki van fizetve, akkor az nem kegyelem. Mivel megtörtént a törlesztés. Tehát Isten nem kegyelmez, mert a kegyelem jelentése, hogy bár törlesztenie kellene, de elengedem a büntetését, vagy a tartozását. Itt nincs ilyenről szó, hiszen ahogy mondtátok, a büntetésemet Jézus kifizette. Tehát kegyelem nélkül igazságos. Tartoztam, egyenlített helyettem valaki más. De akkor a tartozásom ki van fizetve, tehát nem beszélhetünk kegyelemről. Aki kegyelemről beszél, az nem érzi, hogy Jézus meghalt helyette.
A második, hogy nem tartom igazságosnak, hogy emberek millióinak a vétke nullázódik, mert valaki más meghalt helyette. Tehát itt meg az igazságosságot nem látom. Igazságtalanul megkegyelmez. Ebben az értelemben nem rossz igazságtalanságról beszélek, hanem jóról, de akkor sem beszélhetünk igazságról, csak kegyelemről. Viszont ha kegyelemről beszélünk, akkor csak úgy lehet kegyelmezni, ha tartozásom van, ha viszont van, akkor Jézus nem fizette azt ki.
Szia
Isten mindig igazságos, legfeljebb nem látjuk át az igazságosságát, vagy nem ismerjük azt.
Csak egy pl. hozok fel a számosból:
Bűnös népét megengedi, hogy Babilonba vigyék fogságba. Azt mondja prófétájának Jeremiásnak:
Jeremiás 30:2,3 " »Írd le magadnak könyvbe mindazokat a szavakat, amelyeket mondok neked. Mert ,íme, jönnek napok — ez Jehova kijelentése —, és egybegyűjtöm népemnek, Izraelnek és Júdának foglyait — így szól Jehova —, és visszahozom őket arra a földre, amelyet ősatyáiknak adtam, és újra birtokba veszik azt.’«
Vagyis mit jelent ez? ugyan ebben a fejezetben megtaláljuk rá a magyarázatot: (11vers) " Helyreigazítalak megfelelő mértékben, mert semmiképp sem hagylak büntetés nélkül." és (17vers) „Mert gyógyulást hozok neked, és meggyógyítom a rajtad ejtett sebeket+ — ez Jehova kijelentése."
Tehát kegyelemben részesítette népét, - de nem hagyta fenyítés nélkül a bűnöket.
Isten azóta sem változott. Te nem így látod?
Írod:
" Ebben az értelemben nem rossz igazságtalanságról beszélek, hanem jóról, de akkor sem beszélhetünk igazságról, csak kegyelemről. Viszont ha kegyelemről beszélünk, akkor csak úgy lehet kegyelmezni, ha tartozásom van, ha viszont van, akkor Jézus nem fizette azt ki." - vagy én nem értem, vagy ez helytelen követketetések sorozata,
mert:
"A második, hogy nem tartom igazságosnak, hogy emberek millióinak a vétke nullázódik, mert valaki más meghalt helyette." - írod. Nekem ebből úgy tűnik nem érted mit jelent a "váltság" szó.
Valakinek, valaminek a visszavásárlásáért, illetve valamilyen kötelezettség vagy kedvezőtlen helyzet alóli felmentéséért adott ár, díj. A „váltság” szó alapvetően egy olyan díjra utal, amely fedezi valaminek az értékét (pl. amikor valaki kártérítést fizet, vagy amikor pénzt ad, hogy érvényt szerezzen a jogosságnak). A „megváltás” szó pedig inkább azt emeli ki, hogy a váltság kifizetésével megszabadítanak valakit. A legjelentősebb váltságdíj Jézus Krisztus kiontott vére, amely által lehetővé vált, hogy Ádám leszármazottai megszabaduljanak a bűntől és a haláltól.
Ez igazságtalan kegyelem?? Miért gondolod így?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!