Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Miért nevezzük Istent igazságo...

Miért nevezzük Istent igazságosnak, ha már a kegyelem fogalma sem igazságos?

Figyelt kérdés
Ha megkegyelmezek valakinek, akkor a megérdemelt büntetését nézem el, tehát igazságtalan vagyok.
2017. ápr. 29. 09:24
1 2 3
 1/24 pelgrim ***** válasza:
38%
Isten nem egy igazságos valaki, Isten egy valakinél, egy személynél minden tekintetben végtelenszer nagyobb, több, hatalmasabb, stb... igazságosabb, de tetteinknek vannak következményei.
2017. ápr. 29. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
100%
A büntetés ki van fizetve,mert így igazságos. Csak épp nem neked vagy nekem kellett fizetni, hanem Isten tette meg helyettünk.
2017. ápr. 29. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:

"Ha megkegyelmezek valakinek, akkor a megérdemelt büntetését nézem el,.."


És Isten pontosan ezt tette! Nekünk csak az a dolgunk,hogy ezt elfogadjuk szabad akaratból.

2017. ápr. 29. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:

Előbb tanulmányozd az Újszövetséget, mielőtt ilyen megállapításokat tennél! A kegyelem jogi alapja nem az isteni önkény, hanem az igazság. A kegyelem kizárólag azért lehetséges, mert mindazt a büntetést, amit az igazságosság megkövetel a bűn büntetéseként, Jézus Krisztusra lett helyezve, Őneki lett tulajdonítva. Azaz valóságos cserére került sor: Jézus adta az Ő igazságát, tisztaságát, szentségét, hibátlanságát, cserébe a mi igazságtalanságainkért, hibáinkért, tisztásalanságainkért, szentségtelenségeinkért cserébe. Ezért kerülhetett ránk Jézus hibátlansága, bűntelensége, szentsége és tisztasága. Jézus elszenvedte a büntetést minden egyes ember bűnéért. Így minden egyes ember bűne megoldódott Őáltala, a kérdés csak az, hogy az adott ember él-e a felkínált lehetőséggel, ugyanis mint bármely más két oldalú szerződés életbe lépéséhez mindkét fél hozzájárulása szükséges, különben nem is lehetne igazságos.


Az más kérdés, hogy a rákerült bűnök ellenére hogyan támadhatott fel mégis a bűnök nélkül? Úgy hogy saját bűntelensége miatt igazságtalanság lett volna, ha a halál fogva tudta volna Őt tartani. Ha azonban bennünket ejtene fogva a halál, mi soha nem szabadulhatnánk meg tőle, mert van hivatkozási alapja, ami nem más mint a mi bűnünk. Jézussal kapcsolatban azonban nem volt semmi hivatkozási alapja, mégis rátette a kezét, ezzel jogtalanságot követett el, és adósságba került Istennel szemben. Ez az adóssága minden egyes ember szabadulásának az alapja. Semmivel nem tudja az adósságát törleszteni, ezért szabadon kell engednie minden egyes embert, aki Krisztusra hivatkozva követeli ezt, ugyanis általa maga Isten követeli tőle. De ez a lehetőség csak a földi élet idejére nyitott jogilag, gyakorlatilag pedig arra a döltésre korlátozódik, amit akkor kell az embernek meghoznia, amikor szembesül a Feltámadott Jézus Krisztussal.

2017. ápr. 29. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
45%
Egy vallásos nyilván mindig azt fogja mondani,hogy Isten mindig igazságos.Nem merne mást mondani.
2017. ápr. 29. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindannyiótok válaszát. Természetesen ismerem az alapelvet a vallásotokban, hogy a bűnt Jézus kifizette helyettünk. Ebben egészen pontosan hol az igazság szerintetek? Egy másik ember kifizeti három napos halálával mindazon millióknak a vétkét, akik elfogadják ezt.

Két gondolat jutott ezzel kapcsolatban eszembe.


Az első,hogy ha ki van fizetve, akkor az nem kegyelem. Mivel megtörtént a törlesztés. Tehát Isten nem kegyelmez, mert a kegyelem jelentése, hogy bár törlesztenie kellene, de elengedem a büntetését, vagy a tartozását. Itt nincs ilyenről szó, hiszen ahogy mondtátok, a büntetésemet Jézus kifizette. Tehát kegyelem nélkül igazságos. Tartoztam, egyenlített helyettem valaki más. De akkor a tartozásom ki van fizetve, tehát nem beszélhetünk kegyelemről. Aki kegyelemről beszél, az nem érzi, hogy Jézus meghalt helyette.


A második, hogy nem tartom igazságosnak, hogy emberek millióinak a vétke nullázódik, mert valaki más meghalt helyette. Tehát itt meg az igazságosságot nem látom. Igazságtalanul megkegyelmez. Ebben az értelemben nem rossz igazságtalanságról beszélek, hanem jóról, de akkor sem beszélhetünk igazságról, csak kegyelemről. Viszont ha kegyelemről beszélünk, akkor csak úgy lehet kegyelmezni, ha tartozásom van, ha viszont van, akkor Jézus nem fizette azt ki.

2017. ápr. 29. 11:46
 7/24 KZitus ***** válasza:

Szia


Isten mindig igazságos, legfeljebb nem látjuk át az igazságosságát, vagy nem ismerjük azt.

Csak egy pl. hozok fel a számosból:

Bűnös népét megengedi, hogy Babilonba vigyék fogságba. Azt mondja prófétájának Jeremiásnak:

Jeremiás 30:2,3 " »Írd le magadnak könyvbe mindazokat a szavakat, amelyeket mondok neked. Mert ,íme, jönnek napok — ez Jehova kijelentése —, és egybegyűjtöm népemnek, Izraelnek és Júdának foglyait — így szól Jehova —, és visszahozom őket arra a földre, amelyet ősatyáiknak adtam, és újra birtokba veszik azt.’«


Vagyis mit jelent ez? ugyan ebben a fejezetben megtaláljuk rá a magyarázatot: (11vers) " Helyreigazítalak megfelelő mértékben, mert semmiképp sem hagylak büntetés nélkül." és (17vers) „Mert gyógyulást hozok neked, és meggyógyítom a rajtad ejtett sebeket+ — ez Jehova kijelentése."


Tehát kegyelemben részesítette népét, - de nem hagyta fenyítés nélkül a bűnöket.


Isten azóta sem változott. Te nem így látod?

2017. ápr. 29. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 A kérdező kommentje:
Asperrimus! Értem a logikádat, tehát ha Jézus jogtalanul halt meg, mert a halál csak a bűnösnek jár, ezért Istennek tartozása keletkezett Jézus felé, amit úgy old fel, hogy mindenki, aki Jézusra hivatkozik, megmenekül. Kicsit bugyután hangzik, ahogy átfogalmaztam, de gondolom ilyen fajta jogszerűségről írtál. Ezt az eszmefuttatást megpróbálom realista körülményekbe ágyazni: Vannak bűnösök (emberek), akiket az igazságszolgáltatás, az állam (Isten) megbüntet, és börtönökbe zár (meghalnak). Van egy ember, aki vétlen, nincs bűne. (Jézus) Ezt az embert jogtalanul az igazságszolgáltatás (Isten) bebörtönöz (meghal). Tehát az igazságszolgáltatásnak (Istennek) tartozása keletkezik a jogszerűtlenül bebörtönzött emberrel szemben. Hogy törlesztheti az adósságát ezzel az emberrel szemben? Ez az ember azt mondhatja-e, hogy mindenkit, aki az igazságszolgáltatás bebörtönzött, minden bűnöst, aki kéri ezt az embert, vagy rá hivatkozik, hogy segítsen, szabadítson ki? Nem mondhat ilyet, hiszen ez nem lenne igazságos, és így elmondva teljesen értelmetlen is. Nagyon sok ember be lett börtönözve igazságtalanul, ami ki is derült, mégsem hivatkozhatok rájuk, és az őket ért igazságtalanságra, a bűneimet ez nem oldja fel. Láthatod, hogy az okfejtés, amit leírtál, átültetve példázatba, teljesen értelmét veszti.
2017. ápr. 29. 11:58
 9/24 A kérdező kommentje:
KZitus, két eset lehetséges, vagy nem érted a kérdést, és ezért nem a kérdésre válaszolsz, vagy érted, de magyarázat híján kissé elbeszélsz. Adott egy általam felvázolt igazságtalanság, amit azzal magyarázol, hogy a Bibliában szerepel valahol egy igazságos történet is. Ez beláthatod, nem válasz a kérdésemre, és a felvetésemre.
2017. ápr. 29. 12:01
 10/24 KZitus ***** válasza:

Írod:

" Ebben az értelemben nem rossz igazságtalanságról beszélek, hanem jóról, de akkor sem beszélhetünk igazságról, csak kegyelemről. Viszont ha kegyelemről beszélünk, akkor csak úgy lehet kegyelmezni, ha tartozásom van, ha viszont van, akkor Jézus nem fizette azt ki." - vagy én nem értem, vagy ez helytelen követketetések sorozata,

mert:

"A második, hogy nem tartom igazságosnak, hogy emberek millióinak a vétke nullázódik, mert valaki más meghalt helyette." - írod. Nekem ebből úgy tűnik nem érted mit jelent a "váltság" szó.

Valakinek, valaminek a visszavásárlásáért, illetve valamilyen kötelezettség vagy kedvezőtlen helyzet alóli felmentéséért adott ár, díj. A „váltság” szó alapvetően egy olyan díjra utal, amely fedezi valaminek az értékét (pl. amikor valaki kártérítést fizet, vagy amikor pénzt ad, hogy érvényt szerezzen a jogosságnak). A „megváltás” szó pedig inkább azt emeli ki, hogy a váltság kifizetésével megszabadítanak valakit. A legjelentősebb váltságdíj Jézus Krisztus kiontott vére, amely által lehetővé vált, hogy Ádám leszármazottai megszabaduljanak a bűntől és a haláltól.

Ez igazságtalan kegyelem?? Miért gondolod így?

2017. ápr. 29. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!