Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ha Isten MINDEN ember megmentő...

Középút kérdése:

Ha Isten MINDEN ember megmentője (1Tim 4:10) akkor miért vallja minden keresztény vallás az örök kárhozatot?

Figyelt kérdés

2017. jan. 19. 00:06
1 2 3 4 5 6 7
 61/70 A kérdező kommentje:

szp72!

Azt, hogy nem hiányzik az egész vers csak a második fele azt magad is ellenőrizheted...


Tudtommal a mai elfogadott görög szöveg több szintű szűrés eredménye és Erasmus Textus Receptusához képest (Ő igyekezett minden lehetséges részt beépíteni ami bármely átiratban szerepelt) elég sok mindent töröltek, javítottak, gyakran a már meglévő kritikai változatok összevonásával, oly módon, hogy ami több forrásban forrásban megegyezett mint ahányban különbözött, azt vitték tovább. Picit hentes munka, mégis az újabb kritikai szint további tisztulásokat hozott és ki tudja, hogy még hány fokozat lesz...


Röviden, lehet alternatíva az épp elfogadott szövegre támaszkodni, de ez ugyanannyira nem biztos, mint a legrégebb teljes tartalmú leletet előnybe részesíteni, ahogy én teszem.

Azonban - mint már írtam - ha ilyen jelentős különbség merül fel, az érintett részt célszerű mellőzni vag másodlagosítani de még jobb számolni mindkét variánssal a modellünk felállításánál. Nekem kevésbé állnak össze a dolgok a Jel 20:5 elfogadott változata esetén (pedig évtizedes kísérőm volt) mint a Sinai változattal.


Vannak olyan betoldások, melyeket én se szívesen helyezek tartalékos padra, pl Ján 8:1-11. (az egyébként a Vatikániból is hiányzik, de az Alexandriain kívül úgy tudom, hogy az Efraemi és Bezae is tartalmazza)

2017. jan. 22. 19:59
 62/70 anonim ***** válasza:

"Ezt meg hogy a szöszbe hozod össze a Krisztus Uralmának végnélküliségével?"


Leírtam már. Sehol nem mondja a szöveg, hogy Krisztus megszűnik királynak lenni, vagy hogy megszűnik az uralkodása. Átadni az uralmat nem azt jelenti, hogy megszűnik az uralma, hogy kiveszik az alattvalóit alóla, hanem csak azt, hogy maga is alárendelődik. Az "addig kell uralkodnia" sem azt jelenti, hogy tovább nem uralkodik, hanem csak azt, hogy más minőségben. Krisztus egyedülálló feladata a helyreállítás, Ő ebben teljes felhatalmazást kapott. Mindent le kell győznie, mindent tökéletesen uralma alá kell hajtania, hogy azután az ő uralma alatt minden vele együtt Isten uralma alá kerüljön. Hogy elvennék tőle a királyságot és a hatalmat? Ez nagyon Biblia ellenes. A helyreállítás egyszer befejeződik ugyan, de a királysága soha, mert az Isten királysága alatt folytatódik.


"telosz: bármilyen dolog - cselekedet vagy idő - célba érkezése, de nem vég, megszűnés, hanem annak megvalósulása értelmében: beteljesülés, Szó szerint: BEVÉGZÉS"


Vagyis Krisztus uralmának nem lesz végcélja/beteljesülése? Ez hülyeség. Nekem ez az oldal itt elsődleges jelentésként a "vég" szót adta ki egyébként: [link]


De te már csűröd-csavarod az Igét, hogy az értelmezésedhez passzoljon...


"Az ellentmondást - számomra - az oldja fel, hogy Krisztus Uralmában nem teljesül végcél mert az akkor valósul meg amikor az uralom átadásra kerül az Atyának, hogy Isten legyen Minden Mindenekben."


Már ne is haragudj, de ez hatalmas ökörség. Kizárt, hogy így értette volna, hogy nem lesz vége. Figyelj, éngem az nem zavar, ha nem vallod az örök kárhozatot, mert lehet végül neked lesz igazad. Az viszont már zavar, ha az Igét igazítod a nézetedhez, és nem a nézetedet az Igéhez. Krisztus uralmának ne lenne célja? Már hogyne lenne! Leírtam.

2017. jan. 22. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 63/70 A kérdező kommentje:

Istvan35

Tulajdonképpen viszonozom az érzéseidet, már ami a torzítást illeti :-)

Köszönöm a linket, nem ismertem ezt az oldalt. Ha már kikerested az adott szót tovább is olvashattad volna, hogy milyen "vég"-et jelent, mert ott is szerepel a beteljesedés is. Ha láttad, akkor milyen szándéktól vezérelve nem utaltál rá? Mert én torzítok és az idézet tompítaná a vádat?

Egyértelmű, hogy pl egy festmény elkészültekor (beteljesedésekor) a festő szerepe VÉGet ér, de a festmény megmarad (nincs vége). Mielőtt félreérted, nem azt mondom, hogy Krisztus megsemmisül, de az uralkodásával még nem ért végcélba üdvtörténetet, mert az akkor teljesül amikor Isten lesz a Minden Mindenekben.

1Kor 15:28 amikor pedig alávetett neki mindeneket, akkor maga a Fiú is aláveti magát Annak, Aki neki a mindenséget alávetette, hogy az Isten legyen minden mindenben

Úgy gondolom, hogy innentől kezdve nem lesz értelmezett semmilyen uralom, de ebben tévedhetek, mert ilyen távlatok tekintetében meglehetősen szűkszavú az Ige.

Valahogy így fogom fel: ha én az autómat tulajdonolom, majd átadom a tulajdonlást, akkor nem maradok tulajdonos.

Ez nem védőbeszéd volt a vádaddal szemben (nem is érvelés), csak leírtam, hogy miként gondolom,


A nálad érzékelt torzítást igyekszem nem vádként megfogalmazni, csak elmondom, hogy miért idegen tőlem:

Meggyőződésem, hogy az Ige pontosan fogalmaz, azon nincs mit maszatolni. Ha azt mondja, hogy "addig" akkor nem tovább.

Azt írod: "Hogy elvennék tőle a királyságot és a hatalmat? Ez nagyon Biblia ellenes" Valóban az, de én nem ezt mondtam. Senki nem veszi el Tőle, hanem Ő adja át és ennek elutasítása már valóban Biblia ellenes, mert feketén fehéren Írva van.


Mivel eljutottunk arra pontra, hogy cáfolási kísérleteid során olyasmit magyarázol az írásomba, amit nem írtam le, ismételten elköszönök. Tudod ki az Aki vádlás céljából hazug módon idéz ...

2017. jan. 23. 10:22
 64/70 anonim ***** válasza:

Ha azt mondod, hogy Krisztus átadja a királyságot, az azt jelenti, hogy neki nem lesz hatalma, nem lesz király, és nem uralkodik többé, akkor mi módon vallod a Szentháromságot? Hogyan vallod Krisztus Istenségét? Egy Isten, akinek nincs hatalma?


"Ha már kikerested az adott szót tovább is olvashattad volna, hogy milyen "vég"-et jelent, mert ott is szerepel a beteljesedés is."


Az, hogy jelenthet végcélt, még nem biztos hogy itt azt kell értenünk alatta. Ezt csak te erőlteted, azért írtam, hogy az elsődleges jelentés csak annyi, hogy "vég". De teljesen nyilvánvaló, hogy ide a végcél sehogyan nem passzol, Krisztus uralmának nem lesz vége, mert örökké tart, ennyi.


"Valahogy így fogom fel: ha én az autómat tulajdonolom, majd átadom a tulajdonlást, akkor nem maradok tulajdonos."


Lehet, de az Istennél ez egy kicsit másképp van. És ha így fogod fel, akkor eddig semmit nem értettél meg abból, amit magyarázok. Még egyszer:


"Amikor pedig majd alávettetett neki minden, akkor maga a Fiú is aláveti magát annak, aki alávetett neki mindent, hogy Isten legyen minden mindenekben."


Ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy bármilyen hatalmat, főséget vagy királyságot elveszítene, hanem épp ellenkezőleg, az ő hatalma, fősége és királysága által kerül minden az Isten hatalma fősége és királysága alá. A Fiú továbbra is uralkodik, csak most már az Atya fősége alatt, mert a helyreállítás befejeződött, amelyben úgymond a Fiúé volt a főszerep, mivel ő a megváltó. De nem kell semmilyen koronát visszaadnia, nem kell semmilyen trónról leszállnia.


A Biblia világosan beszél arról, hogy kissebb-nagyobb mennyei trónusok és királyságok léteznek a Fiú fősége és királysága alatt (Jel 3,21), és mindig is létezni fognak (Jel 22,5), de azt már nem tudod elképzelni, hogy az Atya fősége és királysága alatt a Fiú tovább uralkodjon? Mégis miért nem?

2017. jan. 23. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 65/70 anonim ***** válasza:

Kérem bánjunk óvatosa az egy Isten lénye szétszeparálásával!Ne keverjük össze Őt az emberrel!


Isten (KI)bocsájtotta Szent Fiát önmagából,és nem (LE)bocsájtotta.Jézus földi életében is része volt az egy Istennek.

Amikor Jézus uralkodását gyakorolva lehajolt tanítványai lábát mosni,Istent képviselte.Ez az Isten uralkodási stílusa.

2017. jan. 23. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 66/70 A kérdező kommentje:

65-öt szeretném megnyugtatni, hogy nem szeretnénk szétválasztani semmit és senkit. Ha az Ige azt írja, hogy átadja az Uradalmat az Atyának akkor ott biztosan történik valami (már nem merek többet leírni, meg ne kövezzetek). Az Atya és Fiú egysége külön fejtörő, de Tény, mivel az is Meg van írva. Hogy miként kell értelmezni abban már vannak nehézségek, mert itt van ez az átadás dolog, meg, hogy az Atya nagyobb Nála, stb, de ez most nem téma, csak ama "örök kárhozat" amiből Istvánnal az "örök" fogalom mögötti szó értelmét tépázzuk :-)

Számomra nem fér össze Isten Dicsőségével az, hogy vég nélkül gyönyörködne az általa oly nagyon szeretett emberek kínoztatásában, nem is szólva arról, hogy amely közegben ez a gyötrés megvalósul - a második halál - az miként maradhat fenn, ha minden ellenség eltöröltetett és Isten lett a Minden Mindenekben.

István összhangban tud lenni az örök kárhozat - mint Isteni Igazságosság - vélelmével én meg nem, de méltánytalan lenne emiatt kritizálnom, hisz közelről ismerem a felfogását, mivel én is benne éltem évtizedekig és engem se gyk-s vitatkozók zökkentettek ki, hanem az Ige.


Mivel nem kötelező egymás nézeteit elfogadnunk így békességem van a dolog felől és ezzel zárnám a témát, hogy mindenki saját hatáskörében vizsgálja tovább, ha érdekli.

2017. jan. 23. 18:14
 67/70 anonim ***** válasza:

Kérdező, ahogy már írtam a másik kérdésnél, éngem már nem kötnek felekezeti dogmák, szóval meg tudom érteni az álláspontodat. És ezért írtam, hogy lehet neked van igazad. És logikus is, amiről beszélsz, sőt, vonzóbb tanítás is, hogy véges mennyiségű bűnért nem jár végtelen idejű büntetés. Azonban én úgy látom, hogy ezt az Ige nnem igazán támasztja alá, a másik pedig, hogy saját igazságérzetünket hiba volna Isten szava fölé helyezni. Hiszen nem az az igazság, amit mi annak érzünk/hiszünk, hanem amit Isten mond.


"Ha az Ige azt írja, hogy átadja az Uradalmat az Atyának akkor ott biztosan történik valami"


Az történik, hogy Krisztus helyreállítási munkája a végéhez ér, legyőzetett minden ellenség, elvezetett minden embert Istenhez. De ennek az átadásnak közel sem kéne akkora jelentőséget tulajdonítani, mint ahogy azt teszed. Krisztus mindig is ott lesz az Isten jobbján, mint az Atya töléletes Fia, és örökös királya. A királyságot pedig közösen birtokolják, nincs olyan, hogy egy ideig a Fiúé, utána meg az Atyáé. Olyan sincs, hogy ez a fele az Atyáé, a másik fele pedig a Krisztusé, ezt kéne megértened. A Szentháromság Istene teljesen egy és azonos mindenben, tudásban, hatalomban stb. kivéve a személyiségüket és származásukat persze.

2017. jan. 23. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 68/70 A kérdező kommentje:

Istvan35

Maradjunk az első bekezdésednél és bízzunk benne, hogy egyikünknek valamennyire igaza van. Annak extra örülök, hogy nem kötődsz egyházhoz. Én is inkább a "kihívottak" közt szeretném tudni magam és nem tartozom semmilyen felekezethez. Írogatni bizonyára nem igazán fogok, úgy látom senkinek nincs hasznára, és semmiképp nem szeretnék felkavaró lenni. Inkább folytatom az Ige tanulmányozását, abból legalább épülök.

Az Úr Békéje legyen Veled!

2017. jan. 24. 01:38
 69/70 anonim ***** válasza:

Kedves Kérdező!(66.Hsz)


100%-ban egyetértek veled.

2017. jan. 25. 04:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 70/70 világvége1 ***** válasza:
0%
Az üdv örömöt jelent. Nem üdvözül mindenki abban az értelemben, hogy a mennybe kerül.
2020. máj. 28. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!