Ha Isten MINDEN ember megmentője (1Tim 4:10) akkor miért vallja minden keresztény vallás az örök kárhozatot?
Kedves # 19-es! "Boldogok, akik nem látnak, mégis hisznek."
S azok, akik nem is tudják, hogy miben kellene hinniük?
Akikhez nem jutott el az "evangélium"?
Istent nem látta senki, Jézus Krisztus Kinyilatkoztatás. A kis Tivaldka megszületésével is a szellem bukkant napvilágra. És minden ember megszületésével -ez emberi lényegünk,ez az "istengyermekség"
Istent soha senki sem látta: ha szeretjük egymást, Isten lakik bennünk, és az ő szeretete lett teljessé bennünk." - 1Jn 4,12
Szia!
Félreérted a fogalmakat. Az, hogy valaki minden ember üdvözítője, még nem jelenti azt, hogy minden ember üdvözül. Azt jelenti, hogy általa van felkínálva az üdvösség minden ember számára, de értelemszerűen csak az üdvözül, aki él ezzel a lehetőséggel.
Az örök kárhozat sem olyan értelemben örök, ahogyan gondolod. Az „örök”-nek fordított héber és görög kifejezések (leólám, és eis tõn aióniõn) a legtöbb esetben egyáltalán nem vég nélküli időt jelentenek. Istenre vonatkozóan jelentik ezt, de ha halandó emberre vonatkoznak, akkor értelemszerűen végérvényes a jelentésük: valami egészen addig tart, amíg csak az adott személy élete tart. Magyar nyelvünkben is használjuk ilyen értelemben az „örök, örökre” szavakat. Például ilyen mondásokban: „Hát ez már örökre így lesz [az én életemben]?” „Örökre neked adom.”...stb.
Üdv. Péter
Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. János Evangéliuma:3:16
De csak akkor ha elfogadod, mert annyira szeret, hogy nem erőszakolja magát Rád. A földi élet utáni életre gondol.
Ha elfogadod Őt vele leszel fent a Mennyben.
Mennyben minden jó lesz, de csak Jézus által érhetjük el aki egy az Atyával.
Én és az Atya egy vagyunk. János Evangéliuma 10:30
Vagy:
Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam. János Evangéliuma 14:6
Annyi válasz jött, hogy nem vállalkozom tételes reflektálásra.
Akik olyasmit fogalmaztak meg, hogy ez a megmentés/üdvözítés csak opció, azoktól kérdezném, hogy mit kezdenek a Igerész folytatásának azon részével, hogy "legfőképp a hívőké"? Csak nekem egyértelmű ebből, hogy nem csupán a hívők megmentője? A Hívőknek kiváltságuk van, de nem kizárólagosságuk. (később rátérek erre a kiváltságra is)
Miért idegen a többségeteknek ez a Jó Hír? Miért ragaszkodtok oly sokan az "örök kárhozat" fogalmához?
Miközben:
- az "örök" fogalmáról (olám/aion)- ahogy Péter is írta - már lelepleződött, hogy nem takar végnélküliséget, hisz az "aion" többes számban is előfordul az Igében, tudjuk, hogy az "aion"-ok teremtve lettek, és Krisztus Urunk beszél az "aion" végéről.
- "kárhozat" (kriszisz) meg semmi egyéb csak igazítást eredményező peres eljárás, mely kimenetele egy "aion"-i tűz vagy "aion"-i Élet
Ha úgy lenne ahogy mondjátok, hogy a megmentés csak a hívőké és a többieknek "meszeltek", akkor ki megy ítéletre és miképpen lesz kétfelé csoportosítás, hiszen tudjuk, hogy "aki hisz az nem megy ítéletre, hanem általment immár a halálból az életre"
Álláspontom szerint a Péter által idézet "aion" a kulcsa a kérdésnek, mégpedig oly módon, hogy az Isteni igazítások nem érnek véget a jelen világunk alatt, hanem további "aion"-ok során tovább rendezésekre kerül sor. Egyik könnyen érthető igazolása ennek a Szentszellem blaszfémia (káromlás) mely nem bocsájtatik meg sem ebben az "aion"-ban sem a következőben (hoppá, az örökkévalóságból több is követi egymást ? :-))
A 25-ös által idézett Ján 3:16 kapcsán felhívnám a figyelmet arra, hogy az "el ne vesszen" fogalom mögött az "apollümi" az eredeti görög fogalom, mely azért érdekes, mert Krisztus megkeresse és megmentse ami "apollümi"
Előző kommentemhez társítva ezt az érdekességet felsejlik, hogy ami "elveszett" az megkereshető és megmenthető. Aki Hisz az nem vész el és "aion"-i élete lesz, de aki elvész az nem semmisül meg és ha fenyítésben részesül is, az semmiképp nem lesz vég nélküli. Ugyanis az Ige szerint van Vég, mégpedig az utolsó ellenség hatásképtelenné tétele után, amikor Krisztus átadja az Uradalmát/Királyságát az Atyának.
Az "örök kárhozat" hívei hogyan képzelik? Amikor a Halál mint utolsó ellenség is eltöröltetik, akkor milyen közegben és miképp folytatódhat egy végnélküli kínoztatás?
Megfogalmazódott bennem egy radikális kérdés:
Milyen Istenben hiszel, ha elveted az 1Tim 4:10 -ben rejlő Jó Hírt és ragaszkodsz az örök kárhozat eszméjéhez?
1. Egy pancser Istenben, Aki szeretett volna minden jót, de hiba csúszott a számításaiba és az Általa oly nagyon szeretett emberek zömét a hibájának főszereplője saját hatalmába keríti és végnélküli pusztulásba/kínoztatásban sodorja.
2. Egy szadista Istenben, Aki precízen tervezett és kivitelezett, de teremtményeinek zömét tudatosan a végnélküli pusztulásra/kínoztatásra szánta.
Én úgy Hiszem, hogy Isten mindent eltervezett és "véghezviszi minden akaratát"(Ézs 46:10). Márpedig tudjuk, hogy az Ő akarata az "hogy minden ember üdvözüljön és eljusson a való igazság felismerésére" (1Tim 2:4)
Azt is Tudjuk, hogy "Ő (maga) az engesztelő áldozat a vétkeinkért, és nem csak a mienkért egyedül, hanem az egész világéért is" (1Ján 2:2) és Urunk az "Aki elegendő váltságdíjként Önmagát adta mindenekért"(1Tim 2:6)
Hogy ezek beteljesülése hány "aion"-on keresztül valósul meg és ezen a földön, vagy ama új földön, ez részlet kérdés, ahogy az is, hogy mi lesz a nem Hívőkkel, akik ítéletre mennek.
A "külső sötétség" vagy más fenyítő intézkedések bizonyár elengedhetetlenek, mert "Ha kegyelmet nyer a gonosz, nem tanul igazságot, az igaz földön is hamisságot cselekszik, és nem nézi az Úr méltóságát." (Ézs: 26 10)
és "Mondom neked, hogy nem jössz ki onnét, mígnem megfizetsz mind az utolsó fillérig." (Luk 12:59) ... vagyis van kijövetel.
Tudom, hogy vannak akik úgy gondolják, hogy szükség van az "örök kárhozat" elrettentésére, nehogy könnyelművé legyenek, de úgy gondolom, hogy a véges fenyítés lehetősége se csábító, viszont a Hithűek mentelmi kiváltsága annál inkább.
Sziasztok!
Az örök élet nem véges, de feltételekhez kötött, tekintettel arra, hogy mi teremtmények vagyunk és Isten a Teremtő, akié egyedül a halhatatlanság.
Kedves Kérdező, érdekes amit írsz, csak egy dolgot felejtesz el, a biblia írói nem görögök voltak, hanem héberek, értelemszerűen nem a görög gondolkodásmód szerint gondolkodtak, hanem a héber szerint, és a görög nyelvre csak átültették a gondolataikat. Ilyen értelemben az "aion"-okat sem a görög értelemben kell vennünk, hanem a héber gondolkodásmód szerint. Ezt ismerték fel a XX. század nagy teológusai, akik a század első felében valóságos forradalmat idéztek elő a keresztény teológusok körében. Karl Barth és Oscar Cullmann azt vallották, hogy „platoniatlanítani” kell a keresztény tanításokat, és helyreállítani az eredeti evangéliumi reménységet. Ajánlom figyelmedbe írásikat!
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!