Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Mi a Szentháromság az alábbiak...

Mi a Szentháromság az alábbiak szerint?

Figyelt kérdés

István35 bejegyzései szerin:Az Atya nagyobb Jézusnál,Szentszellemnél.

Az Atya egyenlő Jézussal és a Szentszellemmel.

Az Atya mindent Jézusnak adott akkor mi maradt az Atyának,és ha a Szentszellem nemkapott semmit,hogy egyenlőek?

János.17:3.Az pedig az örök élet,hogy megismerjenek Téged az egyedüli igaz Istent,és akit elküldték a Jézus Krisztust.

1Tesz.1:9

1.János.5:20

1.Tim.4:10

5Mozes.6:4

5.Mozes.32:39

Efé.4:6

5.Mozes.5:7

Ézsaiás.42:8

Zak.14:9

Márk.12:29

1Kori.8:6

Zsoltár.83:18,19

1Timoteus.2:5



2016. dec. 26. 14:44
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 21/271 anonim ***** válasza:
25%
16.Èn mindeniket hiszem: A Csiát,Károlit,Káldi,Visolyi,UVF,Görög Magyarul.De a gyanus kèrdèst összevetem.
2016. dec. 26. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/271 anonim ***** válasza:
50%

Kérdező, ha te kifogásolod, hogy a Szentháromság több isteni személyről tanít, akkor írd már le légyszíves, hogy nektek hány Uratok van? Köszi!


"Mert ha vannak is úgynevezett istenek, akár az égben, akár a földön, mint ahogyan sok isten és sok úr van, nekünk mégis egyetlen Istenünk az Atya, akitől van a mindenség, mi is őérte, és egyetlen Urunk a Jézus Krisztus, aki által van a mindenség, mi is őáltala." (1Kor 8,5-6)


Nos? Szerintetek az Isten nem Úr? Nem uralkodik?

2016. dec. 27. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/271 anonim ***** válasza:
50%

"Nincs szent háromság. Isten egyedüli, a Fiú pedig isteni, és nem Isten."


"Istent nem látta soha senki. Az egyszülött Isten, aki az Atya keblén nyugszik, Ő nyilatkoztatta ki." (János 1,18)


"Felele Tamás, monda néki: Én Uram és én Istenem!" ( János 20,28)


Sehol nem mondják isteninek, ellenben Istennek több helyen is. Isteni ugyanis lehet az ember is, vagy az angyalok is, de Jézus teljes mértékben birtokolta az istenséget.

2016. dec. 27. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/271 anonim ***** válasza:
62%

"Filipi.2:6 "aki,noha Isten formájában létezett,nem foglalkozott az elbirtorlás godolatával,tudniillik azzal,hogy Istennel egyenlő legyen"


A görögben: "hosz en morfé theú hüparkhón úkh harpagmon hégészato to einai isza theó."


Szó szerinti fordításban: "aki Istennek formájában lévén nem tartotta ragadománynak az Istennel egyenlőnek levést."


Az ÚVF viszont betold öt(!!!) teljes szót az eredeti szövegbe:

"aki, noha Isten formájában létezett, nem foglalkozott az elbitorlás gondolatával, tudniillik azzal, hogy Istennel egyenlő legyen"


Sorrendben, nincs forrása a "noha", "gondolat", "tudniillik", "azzal, hogy" szavaknak, amik sima betoldások, méghozzá teológiai érdekből. A lényeg pedig már az első mondatrészben benne van: Ő Istennek formájában létezett, tehát birtokolta a formát/alakot.


Ja és ha le akarod ellenőrizni, itt megteheted: [link]

Itt megtalálsz mindent nyelvtani elemzéssel. Az oldal a Westcott-Hort féle görög alapszövegből dolgozik, ugyanebből kíszítették az Újvilág fordítást is.

2016. dec. 27. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/271 anonim ***** válasza:
72%

Az Istent meghatátozni,behatárolni,kockázatos vállalkozás,vagy inkább bisztos tévedés.


Az Isten isten,és minden emberi fogalom vele kapcsolatban,csak zárójelben értendő!


Az Isten 3 megnyilatkozását ismerhetjük,s ezt a hármat szétválasztani, elhatárolni egymástól nagy hiba!

2016. dec. 30. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/271 szp72 ***** válasza:
50%

@ János.17:3.Az pedig az örök élet,hogy megismerjenek Téged az egyedüli igaz Istent,és akit elküldték a Jézus Krisztust.


Mindenki számára világos, hogy ebben a mondatban az "Isten" szó egyedül az Atyát jelenti, ő az "egyedüli igaz Isten". Krisztus ebben az értelemben és szóhasználatban valóban nem lehet az "egyedüli igaz Isten", hanem csak az "egyedül igaz Isten" Fia.


Akkor most Krisztus nem igaz (vagyis bűnös) és nem Isten? Nos tudjuk a Bibliából, hogy Krisztus maga is igaz és jár neki az "Isten" cím is. De igaza van a kérdezőnek, Krisztus nem lehet teljesen abban az értelemben Isten, mint az Atya, mert hiszen ő az egyedüli Isten.


De vegyünk egy másik példát:

"Én, én vagyok az ÚR, rajtam kívül nincs szabadító." (Ézs 43,11)


Pontosan tudjuk, hogy Jézus Krisztus is szabadító, hogy Isten mindenkit rajta keresztül és általa szabadít. Igen, mert a szabadítás végső forrása egyedül az Atya és senki más, a Fiú csak azért, és csak is azért szabadító, mert az Isten átadja neki a szabadítói hatalmát. Az Atya tehát az egyedüli szabadító, mert ő minden szabadítás végső forrása, de lényegében a Fia is szabadító, hiszen odaadta neki teljes szabadítói hatalmát, és kizárólag rajta keresztül szabadít meg bárkit is.


De vegyünk még egy példát:

"Miért mondasz engem jónak? – kérdezte Jézus. Senki sem jó, csak egyedül Isten." (Lk 18,19)


Pontosan tudjuk, hogy Jézus igenis jó, hogy ne lenne jó az Isten Fia. Isten abban az értelemben egyedül jó, hogy egyedül tőle származik minden jó, még a Fiú jósága is. A Fiú azért jó, mert Isten neki adja a jóságát.


Nos a Szentháromság tana egyáltalán nem tagadja, hogy Krisztus az Atyától született és mindent tőle kapott. Azt viszont tagadjuk, hogy a teremtménye: "született, de nem teremtmény".

Az Atya abban az értelemben egyedüli Isten, hogy ő az istenség egyedüli forrása, ahogy a szabadítás és a jóság forrása is. Isten azonban mindent és mindenét odaadja a Fiúnak: a teljes istenségét, teljes jóságát, a teljes szabadító hatalmát, teljes teremtő erejét, mindenét.

Minden alapvetően egyedül az Atyáé, az egyedül igaz Istené, de mivel mindent odaad a Fiúnak, ezért lényegében a Fiúé is. "Minden, ami az Atyáé, az enyém is." (Jn 16,15) Nincs ellentmondás, hogy az Atya az egyedüli Isten, s hogy lényegében az öröklés által a Fiú is az. A Fiú is Isten csak nem Szülőisten, hanem Szülöttisten, méghozzá az Egyszülött Isten. (Jn 1,18)


De akkor, most két Isten van? Az Atya és a Fia? Nos nem. Az Atya ugyanis tényleg mindenét odaadja a Fiának, a teljes mindenét, a teljes valóját, a teljes szellemét (vagy más szóval lelkét), mindenét amije csak van. Például egy ember, ha úgy szülné meg a fiát, hogy közben mindenét neki adja, még a testét is, akkor nem lenne két ember, hanem csak két emberi személy egyetlen emberi testben. Az Istennek persze nincs teste, neki szelleme (lelke) van. Isten lelke azonban egy az egyben Krisztus lelke is. Az Atya és a Fiú két különböző személy, de a lelkük egy és ugyanaz. Az Atya és a Fiú a közös lelkük által egyetlen egy, a lélek igazából az ő tökéletes egységük. Két személy tökéletes egysége azonban nem lehet se személytelen, se egyik se másik személy, hanem valamilyen különleges és titokzatos harmadik személy, ezért valójában nagy betűvel írandó: Szentlélek.

2016. dec. 30. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/271 anonim ***** válasza:
30%
Ez tökéletes válasz volt, szp, de ez nekik csak filozófia. Hogy Jézus azonos Mihállyal, na az már nem filozófia...
2016. dec. 30. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/271 anonim ***** válasza:
100%
Folytasd tovább.
2016. dec. 31. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/271 anonim ***** válasza:
63%
Folytasd te! Nekem nem kell folytatni semmit. Neked kell folytatnod! Hol vannak a versek, amik igazolják, hogy Jézus = Mihály?
2016. dec. 31. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/271 A kérdező kommentje:
A kérdés alatt lévő biblia idézetek szerint,hány Isten van? Egy vagy három? Van Szentháromság vagy nincs?
2017. febr. 6. 15:23
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!