Milyen alapon rakják össze az evolúciót a bibliai teremtéssel?










Ákos13: "Épp ez a lényeg. Az egész evolúción annyira látszik a spontaneitás, hogy kizárt, hogy azt bármilyen tudatos entitás előre eltervezte volna."
Nem hiszem, hogy érted a lényeget. Egy halom kísérlet mutat rá, hogy irányított szelekcióval az evolúció hiperszuper teremtőszerszámmá tud válni, és csak olyan eredmény áll a rendelkezésünkre ez ügyben, hogy nyugodtan feltételezhetjük, megfelelő energia és környezeti feltételek megteremtésével az gyakorlatilag bármit ki tud termelni. Ez a tény egyelőre. Már az, hogy a gyakorlati tapasztalatok alapján ez a feltételezés megalapozott.
Egyszerű kísérletek mutatnak rá, hogy az evolúció pillanatokon belül az igényeinknek megfelelő elképesztően bonyolult és hatékony mintákat termel ki. Mint kiderült, célraspecifikáltan odáig tudtuk futtatni, hogy egyes ipari termékeinknél is sokkal szuperebbet hozott ki. Ahhoz, hogy tényleg szabad kezet tudjunk adjunk neki, attól borzalmasan messze állunk, hiszen itt már minimum bolygóléptékű energiákat, térméreteket kellene a kísérletben a rendelkezésére bocsátani, de a feltételezett Isten erre a célra egy egész univerzumot fabrikált össze.
Hogy te/mi mit látunk spontaneitásnak, az teljesen lényegtelen.
1. Ha összehozok egy univerzumot, azt azért is tehetem, hogy a környezeti változók önmagukat szervezve a környezetfélék végtelen variánsait hozzák össze, vagyis az Univerzum törvényszerűen így egyre komplexebb lesz. Ha ebbe belerakom az evolválási lehetőséget, akkor az evolúciónak a környezet komplexitásának növekedése után kell loholnia, ennek tükrében mondhatjuk, hogy előbb, vagy utóbb, szükségszerűen meg kell jelennie az értelemnek (csak azt nem nem tudni milyen formában, és mikor), annak ellenére, hogy maga az evolúció mechanizmusa önmagában nem determinálja a komplexitásnövekedés szükségszerűségét. Akármennyi spontaneitást is látunk, a az eredő irány ezzel ki van jelölve. Mint az is biztos, hogy a magas hegyről ha rengeteg patakocska fut fut le, akkor tuti, hogy ezek előre nem kiszámítható mintában előbb vagy utóbb folyókat, tavakat hoznak létre.
2. Ha egy poll-biliárdban a lökő egy bonyolult sokgolyós állásból bejuttatja a célzott golyót, nem közvetlen találattal, hanem sok ütköztetéssel a zsebbe, és a lökő láthatatlan, te csak annyit fogsz tudni megállapítani, hogy a golyók teljesen spontán ütközgettek, és a zsebbe jutás csak véletlen volt. Nem is állapíthatsz meg mást, mert egyszerűen ennyi információ áll a rendelkezésedre. De a lehetőség ezzel nem tagadható, hogy volt egy láthatatlan lökő. Ha ebben a játékban és mutatványban annyi golyó van, aminek az útját soha nem leszel képes végignyomozni, akkor soha nem fogod tudni megmondani bizonyossággal, hogy mutatványról, vagy csak tiszta spontaneitásról van szó.





Ákos13: "Ami az Isten-verzióval kompatibilis lehet, az valóban csak a semmiből teremtés, így én megértem a kérdezőt, ha nem fogadja el a teista evolúciót."
Bocsika, de szerintem ezt se érted. A teista evósok is arra alapoznak, hogy Isten a semmiből teremtett, csak annyiban különböznek a kreacosoktól, hogy a világ önműködését korábbra teszik, mint ők (egyszerűen az élőlények evolúcióját elfogadják, de majdnem mindegyik szükségesnek tartja az élet megteremtésének egyszerű formáját- talán olyan is van, aki abban hisz, hogy a semmiből teremtett világ működése maga determinálja az abiogenezist is). Ennyi az egész.
A teista evósok a Bibliában a genezist nem szó szerint veszik, hanem szimbolikusan, vagyis a Kérdező eleve döglött oroszlánt rugdos ez ügyben. Maguk a teista evósok állítják, hogy nem veszik szó szerint történelemkönyvként a Bibliát, akkor meg mit akarja bizonygatni veled együtt a Kérdező, hogy szó szerint értelmezve nem lehet összefésülni a Bibliát a tudomány által felderített földtörténettel???
Rádadásul komoly csúsztatás is van ebben! Maga az evolúció nem egyenlő a földtörténeti nyomokkal!!! A kérdező, meg te is max. azt állíthatná, hogy a múltbéli nyomok nem támasztják alá a Bibliát, de a Bibliában nincs olyan kitétel, hogy a megteremtett élőlény ne evolválhatna.
A másik pedig az, hogy a Kérdező gőzerővel leplezi azt a nagyon magáért beszélő tényt, hogy nem csak a teista evósok nem veszik szó szerint a Bibliát, hanem legalább olyan mértékben a kreacinonisták sem!
És ez baromira fontos tézis. Gabriel.Tailor nagyon szakavatottan többször is rámutatott a Bibliából a másik hosszabb testvértopikban, hogy a Kérdező úgy hamisította át a Biblia szövegeinek értelmét, ahogy nem szégyellte. Kb. 100 oldalon mást se csinált csak hazudozott össze vissza, vagy tagadta a totálisan nyilvánvalót.
Nincs szó a Bibliában 24 órás teremtésekről (a Nap nevű csillagunk csak a negyedik napon van, innentől kezdve nem tudható, hogy a teremtési napok milyen hosszúak voltak - persze én is biztos vagyok a 24 óra képzetben, hiszen az egész Bibliát csak mesének tartom, de ha szó szerint értelmezünk, akkor ez a tény!)
Totálisan egyértelmű, hogy egy időben két teremtés történt egymás mellett (mindkét teremtés akkor kezdődik, amikor még kietlen a föld felszíne). Egy nagyvilági és külön egy Édenes. Ezt a Biblia tényleg annyira egyértelműen leírja, hogy tagadhatatlan. Vagyis emberteremtés is kétszer történt. Tagadhatatlan, hogy erősen utal arra, hogy Ádámék nincsenek egyedül, és az Édenen kívül már léteztek más lények is.
Gabriel világosan rámutatott, ill. én is, hogy a Bibliában semmiféle olyan szó szerint értelmezhető szöveg nincs, hogy Ádám és Éva olyan értelemben lett volna halhatatlan, hogy a testük romolhatatlan lett volna, és egyéb élőlények esetén sincs ilyen. Vagyis azt sem lehet szó szerint kiolvasni a Bibliából hogy az elkövetett bűn miatt lett volna a szó szerint értelmezett halál (a későbbi ilyen értelmezések, csak emberiek a Bibliában, vagyis azok nem relevánsak - Jézus egy csomó értelmezőről kideritette, hogy hülyék a témához, úgyhogy innentől kezdve Pál és társai kijelentéseiben max. csak hinni lehet, hogy jókat mondanak).
Az Ószövetség egésze világosan mutatja, hogy az emberi halálképzet egészen más, mint az Újszövetségben. Az Ósz.-ben nincs is feltámadási képzet, csak azt tudjuk meg, hogy Isten ha akarná, fel tudná támasztani a halottakat, de ezt se teszi.
Tehát a valóság az, hogy nem csak a teista evósok, de a kreacosok sem értelmezik szó szeirnt a Bibliát. Ha megnézed, a Kérdező szinte csak végig hazudott a másik topikban, és Gabriel rendre megmutatta nekünk, hogy mennyiben is.
Félreérted a dolgot. Itt a szó szerint értelmezésről beszélünk. Hogy ki értelmezi szó szerint, és ki nem. És egyik se!
A teista evósok ezt beismerik, a kreacosok meg tagadják. Úgyhogy a Kérdező védencednek semmilyen szinten nincs igaza, így bocsika, de neked sem.





Ákos!
Te az olyan dohányosra emlékeztetsz, aki leszokott a dohányzásról, és utána átesik a ló túloldalára, és erősen túlzásba viszi a dohányzás mérgező voltának hirdetését.
Maga Biblia mutat rá már az első oldalon, hogy csak szárazföldi gyenge füveket és mindössze gyümölcsfákat teremt növényzet címén az Isten, és csak a szárazföldön. Holott annyira a régiek se voltak hülyék, hogy ne látták volna, nemcsak füvek vannak és gyümölcsfák, hanem töménytelen mennyiségű egyéb növényzet is, és a tengerben, folyókban is (bár a pásztornépség nem igazán volt tengerközelben)
Többek között itt is komoly problémák vannak a szó szerint értelmezéssel. Azt gondolhatjuk, hogy eleinte kizárólag olyan növényzet volt, ami az állatoknak eledelül szolgálhatott kizárólag, célratervezetten. Semmilyen más növényzet eszerint nem volt. Vagy a füvek nem szó szerint értendőek, hanem csak összefoglaló neve ez minden növénynek, és így a gyümölcsfa is csak annyit jelent, hogy a mindenféle fa képes táplálni minden részével az állatokat, vagyis a gyümölcs szó is csak összefoglaló értékű.
Ugyanez igaz a teremtési napok számára is. Ha nincs Nap nevű csillag, akkor értelmezhetetlen a teremtési nap hossza, pont ugyanúgy, mint a füvek elnevezés is.
Akárhogyan is, de a szó szerint értelmezés senkinek se jó valójában. Se a kreacionistáknak, se a teista evósoknak, és így igazi teremtési menetre, kivitelezésre, történelmi folyamatra egyik társaság sem mutathat rá a Bibliából.
Ezt a teista evósok elismerik. A kreacosok nem (helyette összevissza gátlástalanul átértelmezik a Biblia szövegeit), ebből következően a teista evósok értelmezik helyesebben a Bibliát.
A Biblia maga törekszik arra, hogy ne lehessen szó szerint értelmezni. Annyi értelmezhetetlen hibát összehalmozni, mint amennyi van a Biblia első két oldalán, azt csak direkt lehetett összehozni.
1. Le kell szögezni hogy Én nem azt mondom hogy ne állítsanak ilyet a teista evósok, csupán azt hogy amit ezek állítanak az nem bibliai. Nem támasztható alá semmilyen biblai igével.SEMMILYEN BIBLIAI ÁLLÍTÁSSAL, SŐT MÉG CÁFOLHATÓ IS.
2. Cerevisiae és Gabriel is rosszul látjátok a helyzetet. A biblia által közölt teremtés vagy eredet történet egyértelműen nem egyeztethető össze a tudomány által közölt eredettörténettel. (Azzal hogy több millió év alatt fejlődött ki az ember, meg minden a földön evolúcióval).
3. Elmagyarázom akkor részletesen: (Mindig zárójelben fogom hozzá írni a véleményeket..stb.) 1 MÓZES 1,1-31.
1. Kezdetben teremté Isten az eget és a földet. (EZZEL SEMMI NINCS MÉG.)
2. A föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén, és az Isten Lelke [HELYESEBBEN SZELLEM] lebeg vala a VIZEK FELETT. (A földön semmi sem volt. Nem volt élet. Isten Szelleme [Szent Szellem, ami Jézusra is rászállott amikor Kereszetlő János megkeresztelte, és ugyanaz a Szellem, amitől újra kell születnie a hívőnek.)
3. És monda Isten: Legyen világosság: és lőn világosság. (Isten megalkotja a fényt, fényeket, illetve ezeknek a törvényszerűségeit, ebben eddig semmi ellentmondás nincsen.)
4. És látá Isten, hogy jó a világosság; és elválasztá Isten a világosságot a setétségtől. (Isten megkülönböztetei jelképesen a rosszat és a jót, de ettől még sehol sincs eddig evolúcióra való utalás. De ez fizikai törvényszerűséget is jelent.)
5. És nevezé Isten a világosságot nappalnak, és a setétséget nevezé éjszakának: és lőn este és lőn reggel, első nap. (Itt már megvannak a nappal és az éjszaka törvényszerűségei, és a "és lőn este és lőn reggel, első nap" kifejezés a 24 órás időtartalomra utal, függetlenül attól hogy nincsen Nap. Mivel NAP NÉLKÜL IS ELTELHET 24 ÓRA. PL.: EGY ELMÉLETI STOPPERÓRÁVAL A VILÁGŰRBAN. MINTHA ELKEZDENÉK SZÁMOLNI ÉS ELJUTNÉK 24 ÓRÁRA.)
6. És monda Isten: Legyen mennyezet a víz között, a mely elválaszsza a vizeket a vizektől. (Ebben eddig semmi evolúcióra való utalás nincsen, sőt ellenzi az eddig tartott tudományos tényeket.)
7. Teremté tehát Isten a mennyezetet, és elválasztá a mennyezet alatt való vizeket, a mennyezet felett való vizektől. És úgy lőn. ( VAN AZ ÉG ALATT IS VÍZ, ÉS VAN AZ ÉG "FELETT" IS VÍZ, AMIBŐL LESZ NAP, CSILLAG..STB)
8. És nevezé Isten a mennyezetet égnek: és lőn este, és lőn reggel, második nap. (Isten a mennyezetet elnevezte égnek. DE MÉG NINCSEN NAP, CSILLAGOK.)
9. És monda Isten: Gyűljenek egybe az ég alatt való vizek egy helyre, hogy tessék meg a száraz. És úgy lőn. (Isten megalkottja a tengereket és a szárazföldeket, mivel az ÉG ALATT VALÓ VIZEKET GYŰJTI ÖSSZE, DE VAN AZ ÉG FELETT IS VÍZ, AMIBŐL MAJD LESZ NAP, CSILLAG, MEG ILYENEK.)
10. És nevezé Isten a szárazat földnek; az egybegyűlt vizeket pedig tengernek nevezé. És látá Isten, hogy jó. (Eddig semmi evolúciós, földtörténeti dolog nincsen.)
11. Azután monda Isten: Hajtson a föld gyenge fűvet, maghozó fűvet, gyümölcsfát, a mely gyümölcsöt hozzon az ő neme szerint, a melyben legyen néki magva e földön. És úgy lőn. (EDDIG EBBE SEMMILYEN UTALÁS NINCSEN, SŐT ELLENZI A TUDOMÁNYOS ÁLLÁSPONTOT, MISZERINT ELŐBB LETT NAP ÉS CSILLAGOK ÉS AZTÁN FÖLD, ÉS AZTÁN NÖVÉNYEK, MERT FORDÍTVA VOLT.)
12. Hajta tehát a föld gyenge fűvet, maghozó fűvet az ő neme szerint, és gyümölcstermő fát, a melynek gyümölcsében mag van az ő neme szerint. És látá Isten, hogy jó. (FIGYELJÜK MEG HOGY ISTEN LÁTJA HOGY JÓ, AMI AZT JELENTI HOGY ISTEN TUDATOSAN ÉS NEM SPONTÁN CSELEKSZIK. HISZEN TUDJA HOGY AMIT TESZ AZ JÓ.)(A "És látá Isten, hogy jó"- AZT JELENTI HOGY ISTEN LE IS ELLENŐRZI MAGÁT, MEGNÉZI HOGY JÓ-E AMIT EDDIG CSEKEDETT.) (LEVAN ÍRVA VALAMELYIK PÁLI LEVÉLBEN HOGY A SZENT SZELLEM AZ ISTEN MÉLYSÉGEIT IS VIZSGÁLJA, TEHÁT AZ ISTEN LELKIISMERETE IS A SZENT SZELLEM.)
13. És lőn este és lőn reggel, harmadik nap. (ELTELT EDDIG 72 ÓRA, MINT A STOPPERÓRÁNÁL)
14. És monda Isten: Legyenek világító testek az ég mennyezetén, hogy elválaszszák a nappalt az éjszakától, és legyenek jelek, és meghatározói ünnepeknek, napoknak és esztendőknek. (MEGKELL FIGYELNI HOGY ISTEN AZT MONDJA HOGY LEGYENEK, AMI ARRA KÖVETKEZTETI AZ OLVASÓT HOGY ISTEN GONDOL EGYET.)
15. És legyenek világítókul az ég mennyezetén hogy világítsanak a földre. És úgy lőn. (ÉS ISTEN SZINTÉN TÖRVÉNYSZERŰSÉGET GONDOL, HOGY LEHESSEN A FÉNYÜKET LÁTNI A FÖLDRŐL. UGYANIS EZ NEM JELENTI AZT HOGY A HOLDNAK MAGÁTÓL KELLENE FÉNYLENIE)
16. Teremté tehát Isten a két nagy világító testet: a nagyobbik világító testet, hogy uralkodjék nappal és a kisebbik világító testet, hogy uralkodjék éjjel; és a csillagokat. (ITT LÁM AZ ÉG FELETT VALÓ VIZEKBŐL MEGALKOTTA ISTEN [A SZENT SZELLEM TEREMT] A NAPOT, A HOLDAT ÉS A CSILLAGOKAT. DE HOGYHA EZT JELKÉPESEN VESSZÜK AKKOR AZ ANGYALOKAT JELENTI, ILLETVE MÁS ÉGI LÉNYEKET)
17. És helyezteté Isten azokat az ég mennyezetére, hogy világítsanak a földre; (ISTEN ELHELYEZI ŐKET AZ ÉG MENNYEZETÉRE. TEHÁT ELHELYEZI AZ ŰRBEN ŐKET)
18. És hogy uralkodjanak a nappalon és az éjszakán, és elválaszszák a világosságot a setétségtől. És látá Isten, hogy jó. (ISTEN LÁTJA HOGY AMIT ELKÉPZELT ÉS MEGALKOTOTT AZ JÓ)
19. És lőn este és lőn reggel, negyedik nap.(ELTELT EDDIG 96 ÓRA)
20. És monda Isten: Pezsdűljenek a vizek élő állatok nyüzsgésétől; és madarak repdessenek a föld felett, az ég mennyezetének színén. (ISTEN GONDOL EGYET ÉS TEREMT [TÖBBES SZÁM])
21. És teremté Isten a nagy vízi állatokat, és mindazokat a csúszó-mászó állatokat, a melyek nyüzsögnek a vizekben az ő nemök szerint, és mindenféle szárnyas repdesőt az ő neme szerint. És látá Isten, hogy jó. (ISTEN MEGTEREMTI AZ ÁLLATOKAT. MIVEL AZ ATYA SZÓL ÉS A SZENT SZELLEM PEDIG TEREMT. [AKI A VIZEK FELETT LEBEGETT])
22. És megáldá azokat Isten, mondván: Szaporodjatok, és sokasodjatok, és töltsétek be a tenger vizeit; a madár is sokasodjék a földön. (LÁTHATJUK HOGY MIUTÁN ISTEN TEREMT ÉLŐLÉNYEKET AKKOR MONDJA HOGY SZAPORODJANAK, AMI NYÍLVÁN NEM SUGALHATJA AZ OLVASÓT EVOLÚCIÓRA. SŐT AZT IS MONDJA ISTEN, HOGY TÖLTSÉK BE A TENGER VIZEIT (SZÁRAZFÖLDET NEM KELL BETÖLTENIÜK). ÍGY NYÍLVÁN MÁR MEGVOLTAK KÉSZEN SOK FAJ A TEREMTÉSKOR, NEM PEDIG KIFEJLŐDÖTT A TEREMTÉS ALATT.)
23. És lőn este és lőn reggel, ötödik nap. (ELTELT EDDIG 120 ÓRA)
24. Azután monda az Isten: Hozzon a föld élő állatokat nemök szerint: barmokat, csúszó-mászó állatokat és szárazföldi vadakat nemök szerint. És úgy lőn. (LÁTHATJUK HOGY A FÖLD HOZZON, AMI AZT JELENTI HOGY A FÖLDBŐL ÁLLJON ELŐ. HISZEN SOKFAJTA VIDÉK VAN, VAN PUSZTASÁG, VAN HEGYES VIDÉK, ASZERINT ÁLLJANAK ELŐ A FÖLDBŐL A VADAK.)
25. Teremté tehát Isten a szárazföldi vadakat nemök szerint, a barmokat nemök szerint, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokat nemök szerint. És látá Isten, hogy jó. (ISTEN MEGTEREMTI AZOKAT. ÉS LÁTJA HOGY JÓ) (DE NEM MONDJA HOGY SZAPORODJANAK, HANEM EGYBŐL EMBERT [NINCSEN TÖBBES SZÁMBAN] TEREMT. AMI ÍGY AZT JELENTI HOGY NEM FEJLŐDHETETT KI AZ EMBER AZ ÁLLATBÓL, MIVEL AHHOZ SZAPORODNIUK KELLETT VOLNA A SZÁRAZFÖLDI ÁLLATOKNAK(PL.: A FELTÉTELEZETT KÖZÖS ŐSI MAJOMSZERŰ LÉNYNEK IS.))
26. És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon. (ISTEN MONDJA HOGY EMBERT [NEM EMBEREKET], TEHÁT EGY EMBERT TEREMTETT A SAJÁT KÉPÉRE ÉS HASONLATOSSÁGÁRA [NEM EGY MAJOMSZERŰ LÉNY HASONLATOSSÁGÁRA])
27. Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonynyá teremté őket.(ITT ÖSSZEGEZVE VAN HOGY ISTEN ELSŐNEK EGY EMBERT TEREMT, MAJD KETTŐT [FÉRFIT ÉS NŐT])
28. És megáldá Isten őket, és monda nékik Isten: Szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá; és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon. (MOST ÁLDJA MEG ŐKET HOGY SZAPORODJANAK ÉS SOKASODJANAK ÉS TÖLTSÉK BE A FÖLDET [FONTOS HOGY A FÖLDET BETÖLTENI, MIVEL EZ AZT JELENTI HOGY ELŐTTE MÉG NEM TÖLTÖTTÉK BE])
29. És monda Isten: Ímé néktek adok minden maghozó fűvet az egész föld színén, és minden fát, a melyen maghozó gyümölcs van; az legyen néktek eledelül. (NEM LEHETETT HÚSEVŐ, AZ CSUPÁN A BŰNESET UTÁN JÖHETETT LÉTRE, AMI MÁR ELLENT MOND A TUDOMÁNYOS KORTÖRTÉNETNEK IS.)
30. A föld minden vadainak pedig, és az ég minden madarainak, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatoknak, a melyekben élő lélek van, a zöld fűveket adom eledelűl. És úgy lőn. (MINDEN SZÁRAZFÖLDI ÁLLAT NÖVÉNYEVŐ VOLT.)
31. És látá Isten, hogy minden a mit teremtett vala, ímé igen jó. És lőn este és lőn reggel, hatodik nap.(LETELT 144 ÓRA, HA A FÖLDI IDŐVEL NÉZTÜK VOLNA A TEREMTÉST [PL.: EGY FILMEN] AKKOR AZ 144 ÓRÁS VIDEÓ LETT VOLNA, ÉS NEM TÖBB MILLIÓ ÉVES)
Eddig tehát láthatjuk hogy Mózes első könyvének első fejeztet abszolút nem utal seholsem a tudomány által elfogadott kortörténetre, vagyis arra hogy az élőlények fajból-fajba és rendből-rendbe alakultak volna ki szép lassan a földön kb.3 milliárd éven keresztűl. Az hogy halál nélküli evolúció legyen szintén nem felel meg a bibliának, mivel Isten a vizi élőlényeknek csupán azt mondta hogy a TENGER VIZEIT TÖLTSÉK BE. És a szárazföldi vadak megteremtése után NEM MONDJA HOGY SZAPORODJANAK, CSAK MIUTÁN AZ EMBERT, ÉS UTÁNA A KÉT EMBERPÁRT MEGALKOTTA. Mellesleg a kortörténeti leletekből ítélve a tudomány lehetetlennek tartja hogy halál nélkül zajlódott volna le a földön több millió éven keresztül EGY evolúció. (Mindenképpen a bűneset után indultak be evolúciós folyamatok. (És itt már csak akkor mikroevolúció van a szemünk előtt és nem évmilliókat átfogó makro)
Az evolúcióhoz kell szaporodás is!
Alapvetően a teremtésben ott van a FIÚ ISTEN, AZ ATYAISTEN ÉS A SZENT SZELLEM ISTEN. Mindent a Szent Szellem Isten teremt. Azért mondja hogy : "teremtsünk embert" mivel a Szentháromság szól egymásközött. - Ezért van többesszámban. Szentháromság közül Jézus az aki a Szent Szellem által teremtett és feltételezhető hogy az Atya (Jézus apja) nézi ezt és ő ellenőrzi hogy "jó". ("Mert Ő benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő ÁLTALA és Ő REÁ NÉZVE teremttettek; És Ő előbb volt mindennél, és minden Ő benne áll fenn." (Kolossébeliekhez írt levél 1,13)) (Tehát mindenképpen mindhárom Isteni személy részt vett a teremtésben.)
Haladjunk tovább.
A második teremtés történet valóban nem függ teljesen össze az előzővel, de ha valaki figyelmesen olvassa akkor sem kaphat evolúciós több millió éves földkortörténetet.
Mindkét történet ellentmond a tudomány jelenlegi álláspontjával, és azzal hogy Isten evolúcióval teremtett volna. És ezt Pál és mások is látták. DE azért mondtam hogy egy teista evósnak kikell dobnia a FÉL BIBLIÁT.
Most tehát nézzük a bűncselekményt: 1 MÓZES 3,1-24.
1. A kígyó pedig ravaszabb vala minden mezei vadnál, melyet az Úr Isten teremtett vala, és monda az asszonynak: Csakugyan azt mondta az Isten, hogy a kertnek egy fájáról se egyetek? (OLVASHATJUK HOGY A KÍSÉRTŐ AZ ASSZONYNAK ELLENTMONDÁSOKRA HÍVJA FEL A FIGYELMÉT. HOGY TÉNYLEG FIGYELT-E ISTENRE.)
2. És monda az asszony a kígyónak: A kert fáinak gyümölcséből ehetünk;
3. De annak a fának gyümölcséből, mely a kertnek közepette van, azt mondá Isten: abból ne egyetek, azt meg se illessétek, hogy meg ne haljatok. (TEHÁT AZ ÖRÖK ÉLET FÁJÁRÓL EHETTEK, CSAK EGY FÁRÓL NEM EHETTEK, ÍGY LOGIKUS HOGY ÖRÖK ÉLETÜK VOLT. DE AZ IS LEHET HOGY NEM TUDTAK TERMÉSZETES MÓDON MEGHALNI.)
4. És monda a kígyó az asszonynak: Bizony nem haltok meg; (OTT HELYBEN NEM, DE HALANDÓVÁ VÁLTAK. AZT NEM MONDTA NEKIK [MIVEL TÖBBES SZÁMBAN VAN A "HALTOK" SZÓ] A KÍGYÓ.) (ÁDÁM IS JELEN VOLT A BESZÉLGETÉS ALATT, ERRE KÉSŐBBI IGE DERÍRT FÉNYT).
5. Hanem tudja az Isten, hogy a mely napon ejéndetek abból, megnyilatkoznak a ti szemeitek, és olyanok lésztek mint az Isten: jónak és gonosznak tudói. (ITT MÉG IGAZAT IS MOND)
6. És látá az asszony, hogy jó az a fa eledelre s hogy kedves a szemnek, és kivánatos az a fa a bölcseségért: szakaszta azért annak gyümölcséből, és evék, és ada vele levő férjének is, és az is evék. (LÁTHATJUK HOGY ÁDÁM VELE VOLT ÉVÁVAL, TEHÁT ÁDÁMNAK RÁKELLETT VOLNA SZÓLNI ÉVÁRA ÉS A KÍGYÓRA.)
7. És megnyilatkozának mindkettőjöknek szemei s észrevevék, hogy mezítelenek; figefa levelet aggatának azért össze, és körülkötőket csinálának magoknak. (ÉSZREVESZIK HOGY MEZÍTELENEK, AMI ÉRDEKES, ITT ÉN SEM TUDOM HOGY PONTOSAN MI TÖRTÉNHETETT EBBEN A PILLANATBAN, DE EGY BIZTOS HOGY MEGVÁLTOZOTT AZ AMIT ISTEN EDDIG TEREMTETT.)
8. És meghallák az Úr Isten szavát, a ki hűvös alkonyatkor a kertben jár vala; és elrejtőzék az ember és az ő felesége az Úr Isten elől a kert fái között.
9. Szólítá ugyanis az Úr Isten az embert és monda néki: Hol vagy? (ISTEN NEM LÁTJA AZT AKIT TEREMTETT A 6. NAPON. VALAKI MÁST LÁTOTT A FÁK KÖZÖTT.)
10. És monda: Szavadat hallám a kertben, és megfélemlém, mivelhogy mezítelen vagyok, és elrejtezém.
11. És monda Ő: Ki mondá néked, hogy mezítelen vagy? Avagy talán ettél a fáról, melytől tiltottalak, hogy arról ne egyél? (ITT MÁR LÁTSZIK HOGY MÁS VOLT AZ A VILÁG AMIT TEREMTETT ISTEN, ÉS MÁS A MAI VILÁG.)
12. És monda az ember: Az asszony, a kit mellém adtál vala, ő ada nékem arról a fáról, úgy evém.
13. És monda az Úr Isten az asszonynak: Mit cselekedtél? Az asszony pedig monda: A kígyó ámított el engem, úgy evém.
14. És monda az Úr Isten a kígyónak: Mivelhogy ezt cselekedted, átkozott légy minden barom és minden mezei vad között; hasadon járj, és port egyél életed minden napjaiban. (ISTEN MEGÁTKOZZA A KÍGYÓT)
15. És ellenségeskedést szerzek közötted és az asszony között, a te magod között, és az ő magva között: az neked fejedre tapos, te pedig annak sarkát mardosod. (ITT VISZONT LEÍRJA HOGY ELLENSÉGESKEDÉS LESZ.)
16. Az asszonynak monda: Felette igen megsokasítom viselősséged fájdalmait, fájdalommal szűlsz magzatokat; és epekedel a te férjed után, ő pedig uralkodik te rajtad. (ITT IS AZT SUGALLJA HOGY MÁS LEHETETT A VILÁG A BŰNESET ELŐTT.)
17. Az embernek pedig monda: Mivelhogy hallgattál a te feleséged szavára, és ettél arról a fáról, a melyről azt parancsoltam, hogy ne egyél arról: Átkozott legyen a föld te miattad, fáradságos munkával élj belőle életednek minden napjaiban.
18. Töviset és bogácskórót teremjen tenéked; s egyed a mezőnek fűvét. (ISTEN MEG ÁTKOZZA A FÖLDET ÉS ÍGY A FÖLD ÉS MINDEN AMI RAJTA VAN ROMLANDÓVÁ VÁLT. BEJÖN A HALÁL[BIBLIAI ÉRTELEMBEN] A VILÁGBA.)
19. Orczád verítékével egyed a te kenyeredet, míglen visszatérsz a földbe, mert abból vétettél: mert por vagy te s ismét porrá leszesz. (ITT IS AZT SUGALLJA HOGY ÁDÁM A BŰNESET ELŐTT NEM LEHETETT HALANDÓ)
20. Nevezte vala pedig Ádám az ő feleségét Évának, mivelhogy ő lett anyja minden élőnek. (ÁDÁM FELESÉGE, AZAZ ÉVA LETT AZ ANYJA MINDEN EMBERNEK. AMI SZINTÉN KIZÁRJA HOGY ISTEN KÉT EMBERI POPULÁCIÓT TEREMTETT VOLNA, HISZEN AKKOR EZ NEM LENNE IGAZ)
21. És csinála az Úr Isten Ádámnak és az ő feleségének bőr ruhákat, és felöltözteté őket. (ITT MÁR VÉRÁLDOZAT VOLT, HISZEN AZ A BŐR RUHA VALAMILYEN ÁLLATTÉ LEHETETT. DE EZ NEM BIZTOS. ANNYI BIZTOS HOGY A RUHA AZ ISTEN TALÁLMÁNYA.)
22. És monda az Úr Isten: Ímé az ember olyanná lett, mint mi közűlünk egy, jót és gonoszt tudván. Most tehát, hogy ki ne nyújtsa kezét, hogy szakaszszon az élet fájáról is, hogy egyék, s örökké éljen: (EZT ISTEN A BŰNESET UTÁN MONDJA)(ITT MÁR BEJÖTT EGY OLYAN TÖRVÉNY, AMI SZERINT ÁDÁM ÉS ÉVA CSAK AKKOR ÉLHETNEK ÖRÖKKÉ, HA MINDENKÉPPEN ESZNEK A FÁRÓL, DE A BŰNESET ELŐTT EHETTEK ERRŐL A FÁRÓL IS. AZ HOGY MIÉRT VAN ILYEN FA AZ JÓ KÉRDÉS.)
23. Kiküldé őt az Úr Isten az Éden kertjéből, hogy mívelje a földet, a melyből vétetett vala. (ITT LÁTHATÓ HOGY ÁDÁM AZT A FÖLDET MŰVELI AMIBŐL VÉTETT (AZAZ SZÁRMAZIK). TEHÁT AKKOR NEM EVOLÚCIÓVAL FEJLŐDÖTT KI, HANEM A FÖLDBŐL ISTEN KIVETT EGY DARABOT [MINT AZ AGYAGNÁL] ÉS MEGFORMÁLTA ÉS BELE LEHELT ÉS KÉSZ IS VOLT ÁDÁM) (EGYÉBKÉNT AZON A HELYEN MAI NAPIG VAN ILYEN HAGYOMÁNY, HOGY A FÉRFI TESTÉT AGYAGGAL KENIK BE ÉS ÚGY TEMETIK EL, EZ ILYEN NÉPI HAGYOMÁNY OTT TÖRÖKORSZÁGTÓL KELETEN ESŐ RÉSZEKRE, OTT AHOL FELTEHETŐEN LEHETETT AZ ÉDEN. BÁR MÁR KEVESEN GYAKOROLJÁK EZT A HAGYOMÁNYT DE MÉG A 20.SZÁZADBAN TÁN VOLT ILYEN. MIVEL AZ ÁDÁM AZT JELENTI HOGY "SÁRBÓL, AGYAGBÓL FORMÁLT, FÖLBŐL SZÁRMAZÓ")
24. És kiűzé az embert, és oda helyezteté az Éden kertjének keleti oldala felől a Kerúbokat és a villogó pallos lángját, hogy őrizzék az élet fájának útját. (EZ AMI ÉRDEKES. HOGY ISTEN KIŰZTE ÁDÁMOT ÉS ÉVÁT, ÉS ÍGY AZT JELENTI HOGY ISTEN NAGYON MEGHARAGUDOTT, MERT MIKOR VALAKIT KIŰZÜNK AKKOR BIZONY MAJDNEM MEGÖLJÜK AZT A VALAKIT.)
Egyedűl ami nem stimmel az hogy ki volt a kígyó, mivel állatot megátkozta Isten, de közben Luciferről is szó van. De ez még mindig nem lehet evolúciós több milliós földtörténeti kor.
Tehát már nem lehet evolúció, de ha figyelembe vesszük a többi bibliai történetet, állítást, akkor nyílvánvalóvá válik.
"Mert a testnek élete a vérben van, én pedig az oltárra adtam azt néktek, hogy engesztelésül legyen a ti életetekért, mert a vér a benne levő élet által szerez engesztelést." (3Mózes 17,11)
Az engesztelés a bűn miatt van. Így maga a halál(bibliai értelemben) is a bűn miatt van. És ezért kellett Jézusnak is meghalni. (Emberáldozatot követelt a megváltás. Ugyanis ahhoz hogy valaki üdvösséget nyerjen (tehát teljesen megbocsásson Isten, mintha mi sem történt volna) más nem tudott tenni Isten, mint hogy maga hal meg [ezért kellett emberré válni, hiszen Isteni formában nem tudott volna meghalni]. Amikor maga az Isten halt meg úgy hogy lehet hogy ott marad. (Mivel Jézus nem tudta hogy fel fog támadni, csupán hitt abban hogy feltámassza a Szent Szellem, ugyanis nem volt benne semmi bűn, így jogos volt hogy a halál nem tarthatta fogva.)
(Atya-Fiú-Szent Szellem, ezért van hogy Isten hal meg és Isten támassza fel a halálból az emberré vált Istent.)
Tehát innen vélhetően logikus hogy nem lehet evolúcióval való teremtés.
Még alapvetően feltételezhetjük hogy a 6 nap több milliárd évet jelölne (bár erre nincsen utalás, mivel a "lőn este és lőn reggel, valahanyadik nap" szerkezet a 24 órára utal), de alapvetően nem lehet evolúció mivel:
1. Nem volt halál a bűneset előtt.
2. Csak növényevő állatok voltak, de a leletekből a tudomány nem ezt feltételezi, ami így már ellentmond.
3. Isten először "teremt' és utána mondja hogy "szaporodjanak és sokasodjanak és töltsék be a földet" parancs nyílván arra utal hogy a mikor Isten teremtett fajokat, még nem szaporodhattak. Márpedig az evolúcióhoz kell szaporodás is.
4. A napokban leírtak nem felelnek meg a tudományos kronológiának. (Mivel előbb volt föld, növények, és aztán Nap, Hold, Csillagok.)
5. A szárazföldi állatok után nem mondja Isten hogy szaporodjanak, csak amikor az EMBERT MEGTEREMTI azután mondja hogy szaporodjanak. Ami így már ellentmond hogy az embernek és a majomnak közö őse lenne. Mivel ahhoz a szárazföldi állatoknak is szaporodniuk kellett volna.
6. A biblia szerint Éva volt az anyja minden élő embernek így már nem lehetett hogy Isten evolúcióval alkotta volna meg az embert, mert így nem ők lettek volna az első emberpár, illetve az egyetleneknek is kellett lenniük. Ami szintén ellentmond a tudományos álláspontnak.
7. "Kiküldé őt az Úr Isten az Éden kertjéből, hogy mívelje a földet, a melyből vétetett vala."- "AMELYBŐL VÉTETETT"- EZ szintén azt jelenti hogy Isten kivett egy darabot a földből és megformálta az embert belőle, és nem kifejlesztette volna valamilyen állatból.
8. Jézus Szent Szellem által teremtett. Mikor itt járt a földön akkor is a Szent Szellem által tett csodákat, és nem évmilliók alatt evolúcióval támasztotta fel Lázárt..stb. Így nyílván ha akkor gyorsan isteni módon működtek a dolgok, akkor így lehetett ez a világ teremtésénél is. (Hogy miért hat nap akkor, az nem tudom. De a biblia ezt írja.)
Tehát egyértelmű a dolog. Ha meg nem akarjuk alapul venni a bibliát, akkor ne mondjuk hogy teizmusról van szó. Mivel egy teista ember alapul veszi a vallásának tulajdonított alapvető dokumentációt. (A kereszténység alapdokumentuma a biblia és Isten igéje is egyben.) És igen minden rész, szó is számít (nyílván az eredetiből kéne kiindulni, és a zsidók pont ezt teszik, azért van hogy a zsidónaptár szerint is a Föld kevesebb mint 6000 éves.).
Ezért merem bátran állítani hogy a teista evolúció nem bibliai. Ennyi.
:)





Most csak azért, mert a Caps lockra tenyerelve odaírod minden ige mögé, hogy te mit szeretnél beleképzelni, attól az még nem lesz igaz.
Példa:
"És monda Isten: Pezsdűljenek a vizek élő állatok nyüzsgésétől; és madarak repdessenek a föld felett, az ég mennyezetének színén. (ISTEN GONDOL EGYET ÉS TEREMT [TÖBBES SZÁM])"
Csak mert ebbe is azt akarod belemagyarázni, hogy egy pillanat alatt egy gondolattal teremdődött minden, amiről szó van, attól ez még ugyanúgy nem került definiálásra sehol. Azaz ez még mindig nem a Biblia szó szerinti értelmezésébe, hanem a saját elképzelésed beleerőltetése a Bibliába.
Ráadásul mint arra Cerevisaie és én is rávilágítottunk, az értelmezésed alapból sem lehet szó szerinti, hiszen mindazon dolgok felett, amik az értelmezésedet cáfolnák, egyszerűen elsiklasz.
"És monda Isten: Ímé néktek adok minden maghozó fűvet az egész föld színén, és minden fát, a melyen maghozó gyümölcs van; az legyen néktek eledelül."
Még ha el is tekintünk attól hogy átvitt értelmű megfogalmazás lenne a ragadozásra is az ige (hiszen a növények által előállított szerves anyagokat a növényevők közvetlenül, a ragadozók pedig közvetve építik a szervezetükbe, így az ige egyszerűen utalhat a növényekre mint a táplálkozási láncolatok aljára is), akkor is egyszerű tény hogy bizony voltak élőlények már az Édenben is, amelyeket megettek és meghaltak.
Tehát innentől azonnal bukott a szó szerinti értelmezésed, amikor azt állítod hogy a bűn következményeképp megjelent halál a test halála lenne, hiszen a testi, biológiai halál jól láthatóan természetes része volt az Édeni életnek is.
Azaz a te "szó szerinti értelmezésed" alapján a Biblia saját magának mondana ellent.
Lehet hogy vannak dolgok amiket rosszul értelmezek, de veled ellentétben én az értelmezésben arra törekszem hogy a Biblia jelentése konzisztens maradjon, egybevetve a különböző igéket egymással. Te viszont csak ellentmondásokat szülsz azzal, hogy gyakorlatilag egy saját értelmezést helyezel a Biblia fölé, és ha egyértelműen rámutatnak a tévedésre, sem azon gondolkozol hogy akkor mi lehet az igazság, hol értelmezted rosszul, hanem a korábbi tévedésedet igyekszel csak mindenáron kimagyarázni, és továbbra is a Bibliába erőltetni.
Gabriel te képzeled bele a bibliába az evolúciós kortörténetet.
Az eledel egyértelműen evés. Egy ragadozónak az eledele a hús, a növényevő állat maga az eledel. Ahhoz megkell ölni az állatot, ami a halál. A halál pedig a bűn miatt van.
(Ádám és Éva bűnesete miatt. Ezért kellett Krisztusnak meghalnia [nagyon brutális módon, mivel az utolsó csepp vére is kifolyt, és sokat szenvedett, pl.: vért izzadt. Tudod milyen pszichés félelem/állapot az amikor a test vért izzad? Mindent átkellett élnie, ami a bűn következménye.]. Mert a világ bűneit hordozta.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!