Miért van ez a hadakozás a Jehova tanúi ellen? És hol vannak a félre fordítások? Konkrét példát szeretnék látni, hogy hol és miért? Én is kételkedem, de a Károli Gáspár Bibliában is szerepel Jehova neve. Mózes I.32:9 (1949-es kiadás)
"Amikor egyszer egy béna embert eresztettek le hozzá a tetőről, aki azt akarta, hogy meggyógyítsa, Jézus azt mondta: „ember, megbocsáttattak a te bűneid.” A vallási vezetők azonnal kifakadtak: „Kicsoda ez, aki így káromolja az Istent? Ki bocsáthat meg bűnöket az egy Istenen kívül?”"
Pl. az, akit Jehova felhatalmaz erre! Márpedig az első sz.-ban EMBEREK IS kaptak ilyen hatalmat és képességet egy ideig.
"Lehet, hogy Jézus hazudott, amikor azt mondta, hogy ő Isten."
Jézus NEM HAZUDOTT, mert SOHASEM MONDTA, hogy Ő Isten! Ne kábítson senki ezzel.
(János 10:29-38) "Amit az Atyám nekem adott, az minden másnál nagyobb, és senki sem ragadhatja ki őket az Atya kezéből. 30 Én és az Atya egyek vagyunk.”
31 A zsidók megint köveket ragadtak, hogy megkövezzék őt. 32 Jézus így felelt nekik: „Sok jó cselekedetet mutattam nektek az Atyától. Ezek közül melyik cselekedetért köveztek meg?” 33 A zsidók ezt válaszolták neki: „Nem jó cselekedetért kövezünk meg, hanem káromlásért, igen, azért, mert ember létedre istenné teszed magad.” 34 Jézus így válaszolt nekik: „Nincs-e megírva a Törvényetekben: »Én mondtam: ,Istenek vagytok.’« 35 Ha »isteneknek« nevezte azokat, akik ellen az Isten szava szólt — és az Írás nem tehető semmissé —, 36 akkor nekem, akit az Atya megszentelt, és elküldött a világba, azt mondjátok: »Káromlást szólsz«, mert azt mondtam: az Isten Fia vagyok? 37 Ha nem teszem az Atyám cselekedeteit, ne higgyetek nekem. 38 De ha teszem, még ha nekem nem hisztek is, higgyetek a cselekedeteknek, hogy megtudjátok, és tudatában legyetek annak, hogy az Atya egységben van velem, és én is egységben vagyok az Atyával.”"
Milyen egységről van itt szó, miben "egyek" ők ketten? A választ a tágabb szövegkörnyezetben maga Jézus adta meg, íme:
(János 17:21) "hogy mindnyájan egyek legyenek, mint ahogy te, Atyám, egységben vagy velem, és én egységben vagyok veled, hogy ők is egységben legyenek velünk, hogy elhiggye a világ, hogy te küldtél el engem."
Itt ugyanazt az görög 'hen' szócskát használta Jézus mindegyik esetben.
"hogy élő is legyen orrába lehelte az élet leheletét,a lelket mely Isten egy része mely adta az életet."
Nem, éppen ezt mondtam, az élet "lehelete" kifejezés nem a "lélek", hanem a szellem szóval van írva ('ruah'), majd ez által vált az ember ÉLŐ LÉLEKKÉ. Nem "lelket kapott", hanem "lélekké vált", élő lélekké, vagyis élőlénnyé. Nem mindegy!
Mindig arra hivatkoztok, hogy "mely Isten egy részéből" adott, ezért lett "halhatatlan lelke" az embernek is. De semmiképpen sem stimmel. Először is Isten NEM "halhatatlan lélek", hanem halhatatlan SZELLEM (héber 'ruah', görög pneuma'), másodszor pedig nem adott Isten az embernek a teremtéskor "lelket" (héber 'nefesh', görög 'pszükhe'), hanem a szellem, vagyis az életerő hatására vált az ember élő lélekké, tehát MAGA AZ EMBER a lélek!
A fenti analógia azért sem stimmel, mert bár minket Isten a "saját képmására" teremtett, ez nem jelenti azt, hogy ezzel és ezért mi is mindentudók és mindenhatók lettünk, igaz? Tehát arra nem hivatkozhatsz, hogy azért "halhatatlan" a lelkünk, mert azt Isten magából adta, ez nem korrekt és nem bibliai érvelés jó néhány oknál fogva sem. Attól, hogy Istentől van az életünk, még nem lettünk teljesen olyanok, mint Ő, így a halhatatlansággal sem rendelkezünk alanyi jogon!
Ezen kívül a bibliai lélek és a szellem kifejezések nem egy és ugyanazon jelentéssel bírnak, sőt még csak átfedés sincs a kettő között.
"nos de e téren azt hisztek amit akartok felőlem még azt is hihetitek hogy a lélek maga az agyag."
Maga az EMBER szőröstől-bőröstől, érzelmeivel, tudásával, képességeivel és mindenével együtt. Tulajdonképpen a lélek egyik fő jelentése az emberrel és Istennel kapcsolatban személynévmásként értendő. A magyarban a mai napig is mindenki megérti, ha úgy fogalmazunk, hogy "ebben a faluban 500 lélek lakik". Igen, itt is tetten érhető a lélek bibliai jelentése. De Jézus a már idézett Máté 20:28-ban egy másik értelmezést használt, abban az esetben az életet jelentette a lélek. De sohasem kapcsolódik a halhatatlanság gondolatához. Akkor miért akarod beleerőszakolni azt??? Persze értem én, egy érzelmileg befolyásoló démoni tan kedvéért sokan, sok mindenre képesek. Pedig ha kicsit ésszerűbben belegondolsz a régmúlt történelmébe, megláthatod, hogy mennyire ésszerű elvetni ezt a hamis tant, hiszen még józan paraszti ésszel is látható, hogy miért jött létre a "halhatatlan valami, ami túléli test halálát" mese a természeti népeknél.
Sátán ugye azt hazudta Évának és Ádámnak, hogy "nem haltok meg", ha saját kezetekbe veszitek annak a meghatározásának a felelősségét, hogy mi a jó és mi a rossz, vagyis saját erkölcsöt állítanak maguknak. Ám bizony MEGHALTAK, mindenféle lélek halhatatlanság nélkül, de Jehova figyelmeztette őket erre. Ahogy teltek az évszázadok a világ legtermészetesebb dolga volt, hogy az isteni igazság nélkül élő népek nem tudták elfogadni azt a TÉNYT, hogy az embernek meg kell halnia (talán véglegesen, a feltámadás minden reménye nélkül), ezért nekik kapóra jött ez a mese a halhatatlan "testrészünkről", mely túléli a test halálát, mert kellett nekik, szükségük volt valamiféle reménységre, hogy nem teljesen céltalan az életük és a halállal mindennek vége. Mert sokaknak nyilvánvalóan csak ennyi reményük volt - a halállal mindennek vége és kész! Kellett nekik ez a sátáni hazugság, hogy "valójában nem haltok meg".
tehát MAGA AZ EMBER a lélek!
Maga az EMBER szőröstől-bőröstől, érzelmeivel, tudásával, képességeivel és mindenével együtt. Tulajdonképpen a lélek
:D:D:D.
na látom rá hibáztam.
nos de e téren azt hisztek amit akartok felőlem még azt is hihetitek hogy a lélek maga az agyag.
Attól, hogy Istentől van az életünk, még nem lettünk teljesen olyanok, mint Ő, így a halhatatlansággal sem rendelkezünk alanyi jogon!
igen így van MIIIIIIII.
de nem a lelkünk.
ez persze nem azt jelenti hogy mindenki a menybe megy van aki a pokolba.
ja bocs szerintetek az sincs.
amúgy ez a rang meg hogy egyelő fóbia?.
már mondtam
az ATYA AZ ABSZOLÚT NINCS NÁLA SE NAGYOBB DE MÉG OLYAN SEM AKI EGY ELLŐ VOLNA VELE Ő AZ ABSZOLÚT MEG KÉRDŐJELEZHETETLEN.!
de a lélek egy része és örök mint ő..
Sátán ugye azt hazudta Évának és Ádámnak, hogy "nem haltok meg", ha saját kezetekbe veszitek annak a meghatározásának a felelősségét, hogy mi a jó és mi a rossz, vagyis saját erkölcsöt állítanak maguknak. Ám bizony MEGHALTAK,.
hm dehogy haltak meg,Isten bűntette meg őket és velük minden embert.
és igy lett a test is halandó.
de mindegy....
a halált mindenki el fogadja még az ateisták is.
tehát itt nem erről van szó.
"nem is tudtam hogy annak ellenére hogy ő is csak egy ember egyelő Jézussal sőt ő halhatatlan lesz de mi nem."
Elég furán használod a szavakat, hogy lehetne egy égi reménységű felkent "egyenlő" Jézussal? Egységesek szellemben, akaratban és szándékban, azt lehet, de "egyenlő" hogy lehet vele? Sehogy.
"a Biblia nem ír "halhatatlanságot", hanem örök életet.
ja már értem az örök életet és a halhatatlanság kettő."
Mert szerinted amikor Jézus a Máté 20:28 szerint a 'lelkét', azaz az ÉLETÉT áldozta értünk és a Biblia szerint TÉNYLEGESEN meg is halt és 3 napig a sírban volt, akkor ő addig halhatatlan volt? Persze, ezt a mesét nyomatjátok, de ennek egy az egyben ellentmond a Biblia és a józan ész is. Ugyan miért nem válaszolsz arra, hogy miként adhatta volna Jézus a lelkét vagyis az életét úgy, hogy közben NEM ADTA szerintetek?! Mert ugyanis a lélek, ha tényleg halhatatlan lenne, Jézus valójában e versnek is ellentmondva nem halt volna meg. Pedig az áldozati halál, az tényleges halál, nem pedig csak szemfényvesztés. A bűnért kiszabott isteni büntetés is tényleges halál, nem pedig valamiféle halhatatlanság egy másik birodalomban.
Erről szól a következő vers:
(Róma 6:23) "Mert a bűn zsoldja a halál, az ajándék pedig, amelyet az Isten ad, örök élet Krisztus Jézus, a mi Urunk által."
Ha ezt a verset is ÉRTELMEZZÜK, nem csak olvassuk és rábólintunk, mintha értenénk, de közben nem is jól értjük, akkor egyértelmű ez a páli ihletett gondolat.
Itt arról beszél Pál, hogy a bűn büntetése a halál, de mit jelent a halál pontosan? Szó szerinti, teljes halált, vagy valamiféle láthatatlan és halhatatlan testrészünk továbbélését valahol??? A mondat második fele értelemszerűen választ ad a kérdésre. Az "örök élet" AJÁNDÉK, vagyis nem alanyi jogon járó tulajdonság, hát akkor ha az örök élet "CSAK" ajándék, a halhatatlanság mennyivel inkább az!!!!
Ezen kívül Pál itt az örök életet szembeállítja a halállal. Na mármost, ha a halál csak olyanforma, amiről a lélek halhatatlanságának a hívei beszélnek, vagyis a testet túlélő láthatatlan és halhatatlan "lelkünk" gyakorlatilag egyfajta "örök életben" él tovább, akkor a TÉNYLEGES ÖRÖK ÉLETNEK, amiről itt beszél Pál, mint JUTALOMRÓL, mi értelme van???
Érted? Ha a halál nem más, mint szerinted az örök élet egy formája, akkor az értelmetlen a jutalom, mint örök élet, nem gondolod?
oké tisztázunk bár már mondtam hogy e téren gondoljatok amit akartok,de lássunk én hogy értetem amit írtam.
az örök élet az ember alanyi ajándéka.
alanyi? igen mert Ádám teremtésekor még nem volt azonnal bűnös hogy ki keledjen érdemelni e.
a büntetés egy része a halandósság volt bár az az agyagra szól mert az porból lett és porrá lesz.
a lélek halhatatlan bár ha akarná Isten nem lenne az de nem volt egy gonosz lény mely még csak esélyt sem ad.
tehát azt meg hagyta halhatatlannak.
de persze a kiérdemel szó az már miránk igaz.
mert ha Istennek nem teccő életet élők a pokolban fogják tölteni az örök létet.
de a ki érdemlők az ő országában az ő dicsőségében.
ámen.
tehát a jutalom kiérdemlése erre érthető a mennyre vagy pokolra.
de attól még a lélek őrök életű de nem mindegy hogy hol az.
persze ez nektek lehetetlen mivel pokol nincs sem lélek.
de hogy mit hisztek a szívetek joga.
"az örök élet az ember alanyi ajándéka.
alanyi? igen mert Ádám teremtésekor még nem volt azonnal bűnös hogy ki keledjen érdemelni e."
Az élet maga ajándék volt Istentől, az örök élet így valóban Isten ajándéka VOLT kezdetben. És ez a lényeg most, hogy volt, hogy utána mi is történt a bűnért járó büntetéssel, na ebben eltérnek a vélemények - no nem azért, mert olyan nehéz lenne a Szentírás alapján tisztába rakni ezt a kérdést, hanem azért térnek el az álláspontok, mert van ki nyitott és használja a Bibliát érvelésként, van aki pedig csak úgy tesz, mintha használná, de közben csak azt hangoztatja, amit bele sulykoltak. Nézd meg légy szíves, eddig melyikünk érvelt az Írásokból, melyet a másik rendre figyelmen kívül hagyott? Én érveltem és te nem válaszoltál rájuk. Ezzel így nem közeledhetnek az álláspontok, hiszen ez nem korrekt és nem konstruktív beszélgetés.
"a büntetés egy része a halandósság volt bár az az agyagra szól mert az porból lett és porrá lesz."
Éppen ezért hiába állítasz ilyen dolgokat, mint ez is, ezt semmivel sem tudod alátámasztani a Szentírásban. Nincs olyan benne, hogy "csak a büntetés egy része a halandóság", mert a büntetés teljes egészében EGYSÉGESEN értendő dolog, vagyis az IGAZI halálra vonatkozik, amit Jézus "alváshoz" hasonlított, mert a feltámadás lehetősége miatt nem feltétlenül végleges. De, mint ahogy az alvás, ez sem tudatos és éber állapot, hanem annak az ellentéte. Tehát Jézus nem azért hasonlította szeretett barátja, Lázár halálakor az alváshoz a halált, mert bizonyítani akarta, hogy meg sem halt igazán csak "részben", hiszen utána kijelentette, hogy meghalt.
"a lélek halhatatlan bár ha akarná Isten nem lenne az de nem volt egy gonosz lény mely még csak esélyt sem ad."
De miről is beszélsz, amikor pedig Jézusban és a feltámadásban adta meg Isten az esélyt nekünk, honnan születnek ilyen faramuci gondolatok vagy érvek benned? Mi köze a halhatatlannak hitt léleknek az "esélyhez"? Ezen múlik szerinted?
Ezért írtam le tételesen, hogy az, amit Jehova a teremtéskor az ember orrába lehelt, az a SZELLEM volt, melynek semmi köze sincs bibliai jelentésben a lélekhez. A szellem ebben az esetben pedig "életerőt" jelent, amiről azt írja a Biblia, hogy ha meghalunk, "visszaszáll" Istenhez, de ez nem a tudatunk, hanem az életerőnk, mely mozgásban tart, ez egy energia, maga az ÉLET, melynek a mibenlétét a materialista tudomány a mai napig sem tudta felfedni. Ez a halálkor eltávozik belőlünk, de ez sem szó szerint értendő, hogy az űrön keresztül fizikai értelemben visszatér Istenhez, hanem inkább úgy, hogy a halálunkkor a szellem, vagyis az életerőnk eltávozásával minden későbbi életkilátásunk JOGA Istenre száll át. Mint az örökös tulajdonjoga, a tulajdonos halálával "rá száll".
Miért? Mert logikus, hogy nem minden egyes személy kapja meg ezt a szellemet, vagyis életerőt a fogantatáskor, minden egyes alkalommal, hanem az első emberpár kapta meg az elején és ezt örököljük és adjuk tovább egymásnak, az utódjainknak. Ez a szellem kezdettől itt van bennünk és mindnyájunkat éltet és mozgat, mint életerő. Nem távozik el szó szerint.
Milyen állapotban vannak a halottak?
Bár az embereket és az állatokat egyaránt az életerő, vagyis a szellem élteti, ez nem jelenti azt, hogy az emberekben valamiféle szellem, vagy lélek lakozik (Prédikátor 3:19; 1Mózes 7:21, 22). Fizikai teremtmények vagyunk, porból lettünk megalkotva (1Mózes 2:7; 3:19). Amikor az agy leáll, elvesznek a gondolataink. A feltámasztott Lázár tehát azért nem mondott semmit arról, hogy mi történt vele a halála után, mert a halottak öntudatlanok. (Olvasd el: Zsoltárok 146:4; Prédikátor 9:5, 10.)
Egyértelmű hát, hogy a halottak nem szenvednek. Ezért hazugság, hogy Isten tűzben kínozza az embereket a haláluk után. Ez egyszerűen rágalom. Isten ennek még a gondolatát is visszataszítónak tartja. (Olvasd el: Jeremiás 7:31.)
(Prédikátor 3:19) "Mert az emberek fiainak vége hasonló az állatoknak végéhez, egyenlő végük van. Amint meghal az egyik, úgy meghal a másik is; egy szellemük van mindegyiküknek, úgyhogy nem áll felette az ember az állatnak, hisz minden hiábavalóság."
(1Mózes 7:21, 22) "Így hát elpusztult a földön minden test, mely élt és mozgott, a repdeső teremtmények, a háziállatok, a vadállatok, a földön nyüzsgő állatok sokasága és az összes ember. 22 Minden, aminek az orrában az életerő lehelete működött, vagyis minden, ami a szárazföldön volt, meghalt."
(1Mózes 3:19) "Arcod verítékével eszed a kenyered, míg vissza nem térsz a földbe, mert abból vétettél. Mert por vagy, és a porba térsz vissza."
Ugye itt Isten nem csak a testhez beszélt??????????? Nem, a teljes emberhez, az "élő lélekhez", melyet a Bibliában leírt, ahogyan az ember teremtetett (1Mózes 2:7). Arról az állapotról beszélt Isten, amikor majd "holt lélek" lesz a halál miatt!
nos én Jézus szavaiból beszéltem mindég de Jézus szavai egy biblia.
melyet hiába is magyaráznak félre fele ő érthető volt bár nem mindenkinek.
tehát az én szavaimat Jézus támasza alá.
de mindegy már amint azt mondtam itt nem a bibliai alá támasztásokkal van az eltérések hanem annak az értelmezésével.
és mikor azt írtam hogy Ádám bűneiért a halál a büntetés egy része,
nem arra gondoltam hogy csak az.
hanem hogy többek közt az is benne van csak ezt is ezért kaptunk.
mint a többit csak nem akartam most külön külön lefele írni Ádám és Éva kapott büntetéseit.
csak erről volt szó és ezért emeltem ki.
hm azt tudtad hogy az Isten az embert élet leheletével most mindegy hogy ki minek gondolja azt lélek vagy csak egy energiának teremtette?.
de az állatokat szóval teremtette?.
tehát azoknak semmit sem lehelt az orukba csak szavakkal lettek.
Dehogy támasztja alá a Biblia vagy Jézus a szavaidat, mikor olyanokban hiszel, hogy a bűnért járó büntetés csak részben volt halálos, csak a test halálát jelenti! Ezt sehol, semmilyen bibliai szöveggel nem tudod és nem lehet alátámasztani, Jézus sem mondott ilyent sohasem. Éppen az ellentéte van ennek a Bibliában.
"hm azt tudtad hogy az Isten az embert élet leheletével most mindegy hogy ki minek gondolja azt lélek vagy csak egy energiának teremtette?."
(1Mózes 7:21, 22) "Így hát elpusztult a földön minden test, mely élt és mozgott, a repdeső teremtmények, a háziállatok, a vadállatok, a földön nyüzsgő állatok sokasága és az összes ember. 22 Minden, aminek az orrában az életerő lehelete működött, vagyis minden, ami a szárazföldön volt, meghalt."
Az emberek és az állatok egyaránt LELKEK, vagyis "élő lelkek", élőlények! Nem valamiféle (halhatatlan) lelkük van, hanem ŐK MAGUK a lelkek. Amit Isten az orrukba "lehelt" a teremtéskor, az az éltető szellem, melynek teljesen más jelentései vannak a Szentírásban, mint a léleknek. Nem szinonimái egymásnak. Ebben az esetben az idézett versek segítenek kideríteni, hogy mit is jelent a szellem. Ezekből az derül ki, hogy az állatokban és az emberben is ugyanazon EGY szellem, vagyis életerő van, ebben semmi különbség sincs ember és állat között.
De leírom a lélek és a szellem bibliai definícióit. Ezek közül a lélek egyszerűbb.
Lélek
Meghatározás: A Bibliában a „lélek” szó a héber neʹfes és a görög pszü·khéʹ szavak megfelelője. A szó bibliai használata alapján felismerhető, hogy a lélek szó egyaránt vonatkozik emberre és állatra, vagy az emberi és az állati életre.
Sokak szerint azonban a „lélek” az ember anyagtalan vagy szellemi részét jelenti, amely túléli a test halálát. Mások az életelvet értik alatta. Ám e két utóbbi felfogás nem bibliai tanítás.
Szellem
Meghatározás: A héber rúʹach és a görög pneuʹma szónak, melyet gyakran a „szellem” szóval fordítanak, több jelentése van. Mindkettő vonatkozhat arra, ami az emberek számára láthatatlan, és arra, ami mozgásban levő erőre utaló bizonyítékkal szolgál. A héber és görög szó utalhat:
1. a szélre,
2. a földi teremtmények tevékeny életerejére,
3. az ember jelképes szívéből fakadó indítóerőre, ami arra ösztönzi, hogy bizonyos módon beszéljen és cselekedjen (szellemiség),
4. láthatatlan forrásból származó ihletett kijelentésekre,
5. szellemszemélyekre és
6. Isten tevékeny erejére, a szent szellemre.
Ehhez képest pl. a Károli abszolút következetlenül keveri össze-vissza a fordításában e két kifejezést, gyakran a szellem helyett is lelket ír, mintha felcserélhetőek lennének, pedig nem.
na jó semmit sem értesz csak azt hogy hogyan magyaráz félre Jézust.de mindegy.
amúgy a bibliából is voltak idézéseim de te ezeket még csak észre sem vetted mert annyira elennt akarsz mondani.
ha meg figyeled amit idézgettél én majdnem mindent el ismertem csak azt mondtam.
HOGY TE MÁSKÉPP ÉRTELMEZED A SZAVAKAT MINT ÉN.
de felőlem forgathatod a félre magyarázásaidat ahogyan azt te akarod.
DE ÉN SOHA SEM TAGADOM MEG SEM AZ ATYÁT SEM A FIÁT JÉZUST!!!!
Isten áldjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!