Mi a véleményetek erről a fordításról?
János evangéliuma 1,18 Senki sohasem látta Istent, az egyszülött Isten, aki az Atya kebelén van, ő jelentette Őt ki.
Csia Lajos fordításból idéztem, ami pontosabb mint a Károli és személy szerint meg kell vallanom, hogy ezt a fordítást én is jobban szeretem olvasni, viszont az általam idézett igeszakasz ebben a fordításban sokakat megbotránkoztat.
Van esetleg valaki, aki tanult görögül?
"A zsidókat miért ingerelték Jézus szavai? Mert azt mondta, hogy Ő Isten Fia, miért olyan nagy botrány ez a részükről? Mert ezzel Jézus gyakorlatilag azt mondta, hogy Ő is Isten."
T. kérdező! A következő mondatodban "elvakultsággal" vádolod azokat, akik nem értenek egyet az ilyen és ehhez hasonló álérveiddel, amivel becsaptak benneteket. De csak egy kicsit gondolkozz logikusan: ha Jézus tényleg azt akarta volna mondani, hogy Ő az Isten, akkor pontosan így fejezte volna ki magát, nem pedig félreérthetően, sőt a Szentírásnak ellentmondóan! De Ő SEHOL sem állította azt, hogy Ő Isten lenne, vagy Vele "egyenlő". Ugyanis a bibliának is ellentmond ez így, hiszen Isten Szava az angyalokat, Ádámot, a szellemtől nemzett, vagyis az első sz.-i felkent keresztényeket is "Isten fiainak" nevezi! Akkor ők is Istennel "egyenlők"? Ugyan már. Ha megismerjük a Biblia szóhasználatát és azt, hogy PONTOSAN mi mit jelent, akkor kétségünk sem lesz afelől, hogy nincs és soha nem is volt háromság. :-)
A Háromság bizonyítására felhasznált egyik írásszöveg a János 5:18. verse. Ez azt mondja, hogy a zsidók (miként a János 10:31–36-ban is) meg akarták ölni Jézust, mert „az Istent is Atyjának nevezte s így egyenlővé tette magát az Istennel”.
De ki mondta, hogy Jézus egyenlővé tette magát az Istennel? Nem Jézus. Ezt már a következő versben (19) tisztázza, amikor tiltakozik a hamis vád ellen. „Erre a vádaskodásra Jézus így felelt:. . . ’A Fiú magától nem tehet semmit, csak azt teheti, amit az Atyától lát’ ” (K.f.).
Ezzel Jézus kimutatta a zsidóknak, hogy ő nem egyenlő Istennel, és ez okból nem cselekedhetett saját kezdeményezéséből. Vajon el tudjuk-e képzelni arról, aki egyenlő a Mindenható Istennel, hogy olyasmit mondjon, hogy ő semmit sem tehet a saját kezdeményezéséből? (Vö. Dániel 4:34, 35, [4:31, 32, Károli].) Érdekes módon, mind a János 5:18, mind a 10:30. vers szövegösszefüggése azt mutatja, hogy Jézus a zsidók hamis vádaskodásával szemben védekezik, akik — miként a trinitáriusok — téves következtetéseket vontak le.
Kérdező! A Biblia szerint még én és Te is istenek vagyunk. Mit szólsz? Engem és magadat is imádod? :D
Jn 10,34
Felele nékik Jézus: Nincs-é megírva a ti törvényetekben: Én mondám: Istenek vagytok?
Jn 10,35
Ha azokat isteneknek mondá, a kikhez az Isten beszéde lőn (és az írás fel nem bontható)
Mt 5,9
Boldogok a békességre igyekezők: mert ők az Isten fiainak mondatnak.
Jn 1,12
Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, a kik az ő nevében hisznek;
54%-os nagyon örülök a válaszodnak! Hadd idézzek neked Csia Lajostól, tetszeni fog: Apostolok Csel. 11,26 ... A tanítványok először Antióhiában kapták a keresztyén (krisztusféle) nevet.
Nem azt írja, hogy mi vagyunk a Krisztus (ahogy azt K. Hagin tanította egykor), erről szó sincs! Mi keresztények krisztusFÉLÉK vagyunk! :)
Persze nem imádom magam :)
Hiszem azt, hogy aki befogadta az életébe Jézust, az egy új teremtés (2Korintusi levél 5,17) és hiszem azt, hogy egyedül Istent illeti az imádat (Máté evangéliuma 4,10). Mi keresztények új teremtések vagyunk és ezzel inkább azt szeretném mondani, hogy én inkább nevezném magam krisztusfélének, mert igazából még én sem tudom, hogyan kell értelmezni a János 10,34-et...
De az biztos, hogy mi, akik befogadták az Urat, krisztusfélék vagyunk! :)
Én is idézek neked egyet Csia Lajostól:
Mert egy az Isten. Egy a közbenjáró is Isten és emberek között az (ember) Krisztus Jézus.
ITim 2;5
Károli:
1Tim 2,5
Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus,
A János 10;31-nél lévő egyek vagyunk kifejezést a zsidók teljesen máshogy értelmezték, mint Jézus. Nem is azt kifogásolta először, hanem: "Felele nékik Jézus: Sok jó dolgot mutattam néktek az én Atyámtól; azok közül melyik dologért köveztek meg engem? "
Jézus az egyek vagyunk kifejezést egyértelmű, hogy nem úgy értette, ahogy a zsidók.
Jn 17,21
Hogy mindnyájan egyek legyenek; a mint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem.
Tehát a János 17;21 szerint a tanítványok egyek az Atyával. Ha azért Isten Jézus, mert egy az Atyával, akkor a tanítványok is Istenek?
Nem azt akarom bizonygatni, Jézus Isten fia.
De ezt például hogyan értelmezed?
Csia Lajos fordítás, ha már ennyire kedveled:
IKor 15
25 Addig kell ugyanis királynak lennie, míg lába alá nem veti mind az ellenségeit.
26 Utolsó ellenségeként teszi félre a halált.
27 Hiszen az Atya mindent lába alá vetett. Mikor pedig azt mondja, hogy mindent alája vetett, világos, hogy azt kivéve, aki a mindenséget alája vetette.
28 Mikor pedig alája veti majd a mindenséget, akkor majd ő maga a Fiú is alája veti magát annak, aki a mindenséget alája vetette, hogy Isten legyen minden mindenekben.
Neked nem tűnt fel az a "mint" szócska, amit minden ilyen esetben használ Jézus? 17,11-ben is ugyan ezt a szót használja.
Jézus VALAMIT összehasonlít VALAMIVEL és ehhez használja a "MINT" szót. Jézus nem azért könyörgött, hogy egyek legyünk mindnyájan az Istennel, hanem azért könyörgött, hogy -->MI KERESZTÉNYEK<-- egyek legyünk -!MINT!- ahogy -->Jézus is egy az Apjával<--.
Ne keverd a szezont a fazonnal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!