Adventisták, üdvözülhetek - mert bár tudom, hoyg Istennek van egy ilyen parancsa - ha nem tartom meg a szombatot, és eszek disznóhúst?
Ha a válaszotok igen, akkor semmit nem ér ez a két parancsolat, mert nem oszt vagy szoroz. Viszont akkor felvetődik egy újabb kérdés, hogy Izrael fiainak miért kellett meghalniuk, akik nem tartották meg a szombatot?
Ha a válaszotok nem, akkor viszont felvetődik bennem az a kérdés, hogy mivégre van nekünk Krisztusunk, ha a törvény által tartatunk meg, ráadásul egy olyan törvény által, amelyik semmi pluszt nem ad egy áhitatos napon kívül.
Megkérlek benneteket, hogy bőlére engedett filozófiai választ ne adjatok. Egyszerű ember vagyok, egyszerűen gondolkodok, egyszerű választ szeretnék a kérdéseimre.
Köszönöm!
Na, az előbb még ezt írtad:
"Hát attól, hogy nem mindig büntet, még ő és a törvényei változatlanok."
Most meg ezt:
"A törvény szerint halállal büntetendő. Ezért is jó, hogy nem vagyunk a törvény alatt."
A törvényei változatlanok, de nem vagyunk alatta. A törvénye szerint aki nem tartja meg, halott. Ezt a változatlan Isten mondta a változatlan törvényében.
Mit mondasz erre?
"A törvény változatlan" - a törvény értelmében halál jár annak, aki nem tartja meg a testi szombatot. Akkor ez a rész is változatlan.
"de kegyelem alatt vagyunk, nem törvény alatt" - most akkor változatlan, vagy nem?
Isten azt mondja, tartsd meg a "testi szombatot", mert meghalsz. Majd azt mondja, hogy na, nem azt a szombatot, hanem a "lelkit". Miért is változtatunk a játékszabályokon menet közben, holott már rengeteg embert megköveztek, mert nem tartotta meg a testi szombatot, ahogy Ő parancsolta?
Nézd meg mit mondott az Úr, aki nem tartotta meg a "testi szombatot":
32. Mikor pedig Izráel fiai a pusztában valának, találának egy férfiat, ki fát szedeget vala szombatnapon.
33. És elvivék azt, a kik találták vala azt fát szedegetni, Mózeshez és Áronhoz és az egész gyülekezethez.
34. És őrizet alá adák azt, mert nem vala kijelentve, mit kelljen vele cselekedni.
35. És monda az Úr Mózesnek: Halállal lakoljon az a férfi, kövezze őt agyon az egész gyülekezet a táboron kivül
Egy kicsit hibádzik a magyarázatod, folyamatosan azt kántálod, amit beléd sulykoltak szerintem. Törvény változatlan, de nem kell megtartani... Pedig ha változatlan a törvény, akkor meg kell tartani, mert a törvény kimondja, hogy meg kell tartani!
Na figyelj csak, hadd segítsek neked, mert te is segítettél nekem, és nem is tudsz róla. De nem más tanításait kántálom, mert senki nem tanít, csak magam járok utána mindennek. Illetve most te tanítottál meg nekem valamit nagyon helyesen, amit megosztanék veled. Én nem tudtam röviden válaszolni neked sosem, de te egy rövid mondattal elintéztél mindent. Tévedtem azzal a magyarázattal, hogy azért nem bünteti Isten a szombatrontót, mert a megváltozott hatalmi viszonyokat figyelembe veszi. Igaz, hogy az igazságossághoz ez is kell, de nem ez a magyarázat, hanem sokkal kézenfekvőbb dolog. Ez pedig a megváltás. És te segítettél erre rájönni a helyes válaszoddal, lehet nem is értetted a válszod lényegét. A mondatod, ami nekem segített a megértésben, a következő: "A törvény szerint a szombat nap meg nem tartása halállal büntetendő." Hát ebből rá kellett jönnöm, hogy persze, a törvény szerint a lényeg. Tehát törvény szerint büntetendő a törvényszegés. De nem vagyunk a törvény alatt és ezért nincs a törvényszegésnek büntetése, hiszen a törvény eltöröltetett számunkra. Hadd idézzek most a Bibliából: "ahol pedig nincsen törvény, ott törvény ellen való cselekedet sincsen." "törvény nélkül holt a bűn" "Azért atyámfiai, ti is meghaltatok a törvénynek a Krisztus teste által..." De többet azért nem idézek, mert ide sem férne az a sok idézet, ami ugyanerreől szól, vagyis hogy nem vagyunk törvény alatt. Telis tele van vele a Biblia, de inkább Pál levelei. Most általad értettem meg azt is, hogy a szombat is a törvényhez tartozik, mivel a szombat nap meg nem tartása halállal büntetendő, és mi szerint? A törvény szerint. Tehát aki szombatot tart, az a törvény alatt van. Ez azt jelenti, hogy a törvény cselekedeteiből akarnak megigazulni, ami által nem igazul meg egy test sem. "Elszakadtatok Krisztustól, a kik a törvény által akartok megigazulni, a kegyelemből kiestetek." Tehát hatalmas dologra jöhettem rá a segítségeddel. Rájöttem a törvény lényegére, a megváltás törvényeltörlő lényegére, és a szombat lényegére, és arra, hogy az Adventisták törvény alatt vannak a szombat megtartása által. Szóval a te mondatod után elgondolkoztam, és az első mondat, amit erre én megfogalmaztam így szól: 348. A törvény szerint a törvényszegés büntetéssel jár ott, ahol a törvény alatt vannak.
Aztán tovább gondolkoztam, és összesen tizenöt ilyen mondatot fogalmaztam meg. Rájöttem arra is, hogy régebben is foglalkoztam ezzel a témával és nagyon tömören sikerült megfogalmaznom a lényeget, melyt a youtube-ra fel is raktam. De most állt igazán össze a kép a te szombatos kérdésednek és válaszodnak köszönhetően. Úgyhogy köszönöm. Ha esetleg még előtted nem érthető mégsem, amiket írtam, megosztanám veled a további mondataimat, melyeket ezen ihlet alapján fogalmaztam meg, valamint azt a két nagyon rövid kis videómat, melyben régebben kifejtettem ezeket a dolgokat:
349. Míg az ember testi, az élettől távol van; és ezen nem segít a törvény megtartása.
350. A lelki törvény betöltésének útjában a bűn áll, ami abban jut kifeleződésre, hogy az ember testi, mert a lelke eltávolodott a lelki törvénytől.
351. Ha a bűnt el nem veszik az embertől, nem képes annak lelke betölteni a lelki törvényt.
352. Bűnének elvétele, megbocsátása szükséges az embernek ahhoz, hogy a lélek törvényét bírhassa magában.
353. Míg a lelki törvény testi parancsolatokban jeleníti meg magát, az élet törvényének lelke a szívben tesz szabaddá.
354. Az enyészhetetlen életnek ereje törli el a testi parancsolatokat, mert azok lelki lényegével a szívben tölti be a törvényt.
355. Bűntelenség csak a testi parancsolatok eltörlése által lehetséges, mert a törvényt a léleknek kell betöltenie.
356. Nincs a bűnnek büntetése ott, ahol a törvényt eltörölték, mert annak hiányában megszűnik a bűn.
357. Felszabadult a törvény alól, akinek szívébe adatott az élet.
358. Ha a törvény nem volna lelki, csak testi, nem kellene a bűntől való megváltás.
359. A bűn félreállítása, elvétele nélkül nem juthat érvényre maga az élet a szívben.
360. Az élet törvénye a szívben szabaddá tesz bűntől, büntetéstől, mert a testi parancsolatok törvényét eltörli.
361. Míg testi ember vagy, törvény alá tartozol, és míg törvényt igyekszel megtartani, testi vagy; de a lélek szabadít meg.
362. A bűn a test által akadályoz meg az élet törvényének megtartásában, betöltésében.
https://www.youtube.com/watch?v=b_sQ_H4FvdE&list=UUCVwYQaZ3U..
https://www.youtube.com/watch?v=RfZ2ig9_u2I&list=UUCVwYQaZ3U..
Mégegyszer köszi!
Örülök, ha úgy érzed, hogy segítettem.
De próbálj meg velem együtt gondolkodni.
Mi a kegyelem? Egy meg nem érdemelt megbocsátás.
Mi a bűn? A bűn ismerete a törvény által van. (Róm 3;20)
Megbocsátani csak bűnt lehet, bűntelenséget nem. Csak akkor lehet bűnöm, amire kegyelmet találtam Krisztus által, ha vétettem a törvény ellen. Tehát ha vétettem a törvény ellen, akkor törvény alatt vagyok. Ha nem vagyok törvény alatt, nincs mit megbocsátani, nincs szükségem a kegyelemre, nincs szükségem Jézusra.
Ha nincs érvényben a szombat nap törvénye, nem véthetek ellene, nincs szükségem a megbocsátásra, nem lehetek kegyelem alatt.
Érted a csavart, illetve úgyis mondhatnám, hogy a buktatót.
A bűn fogalma a Bibliában adott. Ebbe nincs mit belemagyarázni. Az, hogy mi a bűn, a törvényből tudjuk. Rm 3,20
A törvény nem tér ki testiségre, lelkiségre.
Tehát az a felfogás, hogy az a kegyelem, hogy nem vagyunk törvény alatt, marhaság, ugyanis miért kellene kegyelem, azaz megbocsátás, hogy törvény alatt vagyunk vagy sem? Megbocsátok azzal, hogy nem vagytok a törvény alatt... Ez értelmetlen.
A törvényt az Isten adta. Aki nem tartja be a törvényt, annak jaj. Aztán gondol egyet és azt mondja, hogy azzal menekítelek ki titeket, hogy eltörlöm számotokra azt a törvényt, amit én adtam. Ennek semmi értelme, és igazságtalan is. Főleg azokkal szemben, akik meghaltak azon oknál fogva, hogy nem tartották meg a törvényt.
"Ha nem vagyok törvény alatt, nincs mit megbocsátani, nincs szükségem a kegyelemre, nincs szükségem Jézusra.
"
Ez nem igaz. Mindenkinek szüksége van a megváltásra, aki Ádámtól született, akkor is ha soha semmilyen bűnt nem követett el.
Amúgy Istennel nem érdemes vitába szállni, Jóbot is leszerelte. Szóval az hogy azt gondolod, hogy igazságtalan a váltás, az a te véleményed, ami szintén le lesz szerelve. Merthogy tényleg van váltás, a Zsidókhoz irt levélben ki is van fejtve.
Szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!