Adventisták, üdvözülhetek - mert bár tudom, hoyg Istennek van egy ilyen parancsa - ha nem tartom meg a szombatot, és eszek disznóhúst?
Ha a válaszotok igen, akkor semmit nem ér ez a két parancsolat, mert nem oszt vagy szoroz. Viszont akkor felvetődik egy újabb kérdés, hogy Izrael fiainak miért kellett meghalniuk, akik nem tartották meg a szombatot?
Ha a válaszotok nem, akkor viszont felvetődik bennem az a kérdés, hogy mivégre van nekünk Krisztusunk, ha a törvény által tartatunk meg, ráadásul egy olyan törvény által, amelyik semmi pluszt nem ad egy áhitatos napon kívül.
Megkérlek benneteket, hogy bőlére engedett filozófiai választ ne adjatok. Egyszerű ember vagyok, egyszerűen gondolkodok, egyszerű választ szeretnék a kérdéseimre.
Köszönöm!
Nézd, Péter, feltettem egy kérdést, hogy üdvösségkérdés-e a szombat nap megtartása, illetve a disznóhús evés mellőzése. Te adtál egy olyan választ, hogy majd Isten eldönti. Nekem ezzel olyan értelmezés "jön le", hogy nem üdvösségkérdés. Ha a kérdésre az a válasz, hogy nem üdvösségkérdés, akkor mivégre a parancsolat ellenszegülőivel a halálbüntetés kiszegése?
Nem tudtam, hogy a gyülekezeted annyira diktatórikus, hogy kérdéseket nem lehet feltenni, mert rögtön a hittételetek kapcsán feltett kérdezőket kötekedőknek minősítitek. Szerintem inkább ez a hozzáállás minősíti a gyülekezetet.
Emlékszem életed történetéből, mikor reformátusként évekig vitáztál adventistákkal a szombattal kapcsolatban. Téged lepattintottak azzal, hogy csak kötekedsz? Bármilyen felvetést tettem fel neked az elmúlt években, sértődötten visszavonultál minden egyes esetben vélt vagy valós sérelmekkel, mert fogást találtam a válaszaidban. Méghozzá szerintem nem is gyenge fogásokat. Válasz egyikre sem jött. Veled így beszélgettek és vitáztak adventisták reformátusként? Amikor sértődötten elvonultak az adventisták előled, te kerested meg őket nyakukra járva, vagy büszkeségüket félretéve ők jöttek hozzád? Mit tegyek, Te mit tettél, mikor kérdéseidet felvetetted feléjük, és te nem fogadtad el, újabb, és újabb kérdéseket tettél fel, ők megsértődtek? Vagy ez nem így történt? Kérlek, idézd azt a mondatomat, ami tükrözi, hogy én nem kíváncsi vagyok, csak kötekedek. Vagy ez csak vélt sérelem, miközben megítéled a hozzáállásomat? Gondolkozz el kérlek. Azért, mert te nem szeretsz beszélni a vallásodról és hittételeidről, mert sem megmagyarázni, sem gondolkodni nem vagy hajlandó, hanem tanításod kimerül abban, hogy kántálod, amit hallasz, és éveken keresztül ugyan azokat a mondatokat másolod be felvetett kérdésekre, az a Te dolgod. De ne minősíts engem a Te hozzáállásod miatt!
Szervusz
Szia kérdező!
Én azt látom, hogy te kezded érteni a szombat lényegét és nem az Adventisták. Ezért leírnám most pontosan, hogy is van ez a szombat:
Az rendben van, hogy a szombat a teremtés emlékünnepe. De még jelent valamit ezenkívül a szombat. Mégpedig a lélek szabadságát, amikor is a léleknek szerzünk nyugodalmat a test kívánságainak rabszolgásító hajszája alól. Mert egyszer megnyugodott Isten a hetedik napon a teremtés után. De másodszor is volt egy lenyugvás, az újjáteremtés, azaz az eredeti rend helyreállításának végeztével. Ekkor hangzott el az a kijelentés, hogy elvégeztetett, és Jézus teste szombaton a sírban megnyugodott. A szombat a lélek szabadságát is jelenti, amikor az a test uralmát legyőzi. Ez jelenti a mennyet, mert az ember testiből lelkivé lesz, azaz mennyei születésű és életű. Betarthatom a szombatot testileg, miközben lelkileg nem is vagyok a "szombatban", mert még testi vagyok. A világ uralkodó elitje a népeken a test által tud uralkodni. Mert elhiteti velük, hogy a testért kell dolgozni, és hajszolni kell annak vágyait, javait. A fogyasztási cikkek széleskörű elterjesztésével meg tudták teremteni azt az állapotot, hogy az emberek teste uralkodjon lelkük felett, sőt a test a lelket a maga börtönébe zárja. Akik pedig hasznot húznak ebből, tudnak uralkodni az emberek felett, és elérik náluk, hogy nekik dolgozzanak életfogytig. (Ma már 62 év a férfiaknál a nyugdíjkorhatár.)Egyre többet kell dolgozni egyre kevesebb fizetségért és egyre kevesebb szabadsággal. Sőt, teljes rabságra ítélték a lelkeket, a test rabsága alá. Az uralkodó elit pedig a szabadnapokat is elveszi, köztük természetesen a szombatot is. Az ember az elit markából nem szabadulhat, de amiből szabadulhat, az a testi kívánságok kiszolgálása, a testiesség. Vagyis nem a szombat megtartása a kulcs a szabadsághoz, mert azt nem is engedik. Ellenben az igazi szombatra való eljutás a helyes, vagyis a test legyőzése, ami a lélek szabadsága. Ne a testnek szolgálj, hanem a léleknek. A szombat testi parancs, de a valódi törvény lelki. Az izraeliták is megszegték a szombatot, mert lelkileg nem töltötték be a szombat törvényét, és testileg nem lehet betartani a lelki törvényt. De aki eljut a szeretetre, az a törvényt betöltötte. Elsődlegesen tehát lelkileg kell a törvény betöltésére eljutni, és ez a testi rendtartást felfüggeszti vagy akár hatálytalanná is teszi. Ezért van az, hogy a lelki törvény számunkra való megszerzője, az embernek Fia ura a szombatnak is. Mert mit használ a testi rendtartás, ha ezzel megszegjük a lelki törvényt, ami nagyobb ennél? A nagyobb törvény eltörli magában a kisebbet, mert önmagában tölti be azt. A szeretet feleslegessé teszi önmaga törvénypontjainak kihangsúlyozását. A körülmetélés nagyobb törvény volt a zsidók szemében, mint a szombat, mert a körülmetélésért a szombatot megszegték, és a törvény nem sérült. A szeretet pedig sokkal nagyobb a szombatnál. A szeretet nem függ a szombattól, hanem a szeretettől függ minden.
13-as!
Köszönöm a válaszod! Szép és logikus, amit leírtál, viszont nem értem, hogy ha az valós, amit Te leírtál, akkor miért kellett ilyen retorziót alkalmazni mindazoknál, akik nem tartották meg a "testi" szombatot:
2Móz 31,14
Megtartsátok azért a szombatot; mert szent az ti néktek. A ki azt megrontja, halállal lakoljon. Mert valaki munkát végez azon, annak lelke írtassék ki az ő népe közül.
Ugye erre vonatkozott a kérdésem, hogy ha a válasz az, hogy nem üdvösségkérdés, akkor mire ez a büntetés?
15-ös!
A gond ezzel a teóriával, hogy a szombat nap megtartása testi megtartás volt. Aki testileg nem tartotta meg, meg kellett halnia. A lelki szombatról nincs szó tudtommal a Bibliában.
A tízparancsolatban lévő szombat napra vonatkozó parancsban egyetlen szó nincs lelki szombatról.
"10. De a hetedik nap az Úrnak a te Istenednek szombatja: semmi dolgot se tégy azon se magad, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálóleányod, se barmod, se jövevényed, a ki a te kapuidon belől van;
11. Mert hat napon teremté az Úr az eget és a földet, a tengert és mindent, a mi azokban van, a hetedik napon pedig megnyugovék. Azért megáldá az Úr a szombat napját, és megszentelé azt."
Jézus sem tért ki lelki szombatra, eleve ez a szó nem létezik a Bibliában, hogy lelki szombat. A törvényben nem azt mondta az Úr, hogy ne legyetek testiek, hanem azt, hogy egy meghatározott napon ne végezz munkát, illetve semmit. Nem szólított fel áhítatra, nem szólított fel imádkozásra, nem szólított fel semmire sem, csak arra, hogy ne csinálj semmit.
Úgy van, ahogy írod. De én már a zsidókhoz írt levél egy részét elemeztem ki, ahol ez a gondolatmenet van fejtegetve, amit én is próbáltam megfogalmazni. Most bemásolnám ezt a részt, mert látni kell ahhoz, hogy az általam felvázolt gondolatmenet is értemet nyerjen:
"Óvakodjunk tehát, hogy mivel megvan az õ nyugodalmába való bemenetel ígérete, valaki közületek fogyatkozásban levõnek ne láttassék. Mert nékünk is hirdettetett az evangyéliom, miképen azoknak: de nem használt nékik a hallott beszéd, mivel nem párosították hittel azok, a kik hallották. Mert mi, hívõk, bemegyünk a nyugodalomba, miképen megmondotta: A mint megesküdtem az én haragomban, nem fognak bemenni az én nyugodalmamba; jóllehet munkáit a világ megalapításától kezdve bevégezte. Mert valahol a hetedik napról ekképen szólott: És megnyugovék Isten a hetedik napon minden õ cselekedeteitõl. És ugyanabban ismét: Nem mennek be az én nyugodalmamba. Mivelhogy annakokáért áll az, hogy némelyek bemennek abba, és a kiknek elõször hirdettetett az evangyéliom, nem mentek be engedetlenség miatt: Ismét határoz egy napot: Ma, szólván Dávid által annnyi idõ multán, a mint elõbb mondva volt. Ma, ha az õ szavát halljátok, meg ne keményítsétek a ti szíveiteket. Mert ha õket Józsué nyugodalomba helyezte volna, nem szólana azok után más napról. Annakokáért megvan a szombatja az Isten népének. Mert a ki bement az õ nyugodalmába, az maga is megnyugodott cselekedeteitõl, a miképen Isten is a magáéitól, Igyekezzünk tehát bemenni abba a nyugodalomba, hogy valaki a hitetlenségnek ugyanazon példájába ne essék."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!